Beantwoord

T-Mobile TV Anywhere App


Sinds kort heb je T-Mobile Thuis TV. Daar hoort natuurlijk een bijpassende TV Anywhere App bij. Met deze App kun je alle zenders uit het basispakket kijken op je mobiel, tablet, laptop en PC. Altijd en overal.

Download ‘m nu!
Let op: deze app werkt niet op Windows tablets.

Of kijk 'm via jouw laptop/PC!
Je kunt ook via jouw webbrowser gebruikmaken van TV Anywhere. Het werkt via Google Chrome (versie 35+), Firefox (versie 47+), Internet Explorer (versie 11+), Microsoft Edge en Safari (versie 8+). Kijk via www.tv-anywhere.nl.

Opstart en gebruikershandleiding
Voor het installeren van de nieuwe app en gebruiken van de webversie heb je alleen je TV-klantnummer en TV-pincode nodig. Je TV-klantnummer bestaat uit tien cijfers en ontving je samen met het installatiepakket. Ben je de brief kwijt, geen paniek! Deze gegevens vind je ook in My T-Mobile Thuis of in het menu van de TV Box.

Wil je weten wat er allemaal mogelijk is met TV Anywhere, kijk dan in onze gebruikshandleiding. Ik geef je graag meteen wat tips mee voor het gebruik van de app:
  • TV Anywhere heeft maar liefst 29 zenders! Op al deze zenders kun je bijna alle programma's tot 7 dagen terugkijken. De extra thema- of premiumpakketten die je bij jouw TV-abonnement hebt besteld, kunnen enkel via de TV Box bekeken worden. Ziggo Sport, FOX Sports en Film1 hebben hun eigen TV app. Deze mag jij als T-Mobile Thuis klant ook gebruiken als je de TV zenders in jouw pakket hebt. Lees er hier alles over: Premiumzenders kijken op jouw laptop of mobiel.
  • Met een Chromecast kun je de TV Anywhere zenders via jouw tablet of mobiel streamen naar jouw TV. Handig als je draadloos TV wilt kijken! Je kunt natuurlijk ook de webversie aanzetten op jouw laptop en deze via een kabel streamen naar jouw TV.
Hoe verwijder ik een apparaat?
Je kunt maximaal drie apparaten aanmelden voor TV Anywhere per abonnement van Thuis. Wil je dus een nieuw toestel aanmelden en heb je er al drie in gebruik, dan dien je er één te verwijderen. Dit doe je op het toestel zelf door bij Instellingen op 'Uitloggen' te klikken. Hierna kun je weer een nieuw toestel aanmelden.


Werkt de TV app nog niet optimaal? Dan lopen we alles even na:
  1. Je gebruikt de app TV Anywhere van T-Mobile.
  2. Je hebt televisie in je Thuis-pakket zitten.
  3. Je hebt 3 Mb/s of meer snelheid op je Wifi of 4G. Heb je geen of te weinig bereik, dan kan de app een foutmelding geven.
  4. Je hebt de app geïnstalleerd met je TV-klantnummer en TV-pincode van je Thuis abonnement.
  5. Je apparaat voldoet aan de vereisten van de besturing (IOS versie 9.1 of hoger of Android versie 4.4 of hoger, Windows ondersteunen we niet).
  6. Je zit niet op een VPN netwerk.
  7. Voor de zekerheid, kun je de app verwijderen en opnieuw installeren?
  8. Vervolgens wil ik je vragen om de instelling voor beeldkwaliteit aan te passen naar Auto (tik 1x op het scherm, tik op het tandwiel, scroll naar Beeldkwaliteit en check of deze op Auto staat).
  9. Als het nog steeds niet goed werkt, wil je dan testen met een andere tablet of telefoon?

Speelt het probleem ook op een andere apparaat en na alle checks nog steeds, dan horen we het graag van je!


PS. TV Anywhere is nu in de hele EU te bekijken! Net op tijd voor de vakantiegangers. 🆒
PPS. Wil je weten wat er is veranderd in de nieuwe versie, kijk dan snel in dit topic.
PPPS. Topnieuws: kijk nu TV Anywhere op jouw laptop of pc!
icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 10 oktober 2018, 22:08

Hoi allemaal,

Het lange wachten wordt nu eindelijk beloond! We kunnen alle cynisme over de werkelijke lancering achter ons laten en lekker op de Laptop en PC TV gaan kijken!!

TV Anywhere is namelijk per direct beschikbaar op www.tv-anywhere.nl !

Jullie hebben hier echt een primeur, want zelfs intern bij T-Mobile is dit nog bij velen niet bekend 😂

Om TV Anywhere te kunnen gebruiken via www.tv-anywhere.nl heb je één van de volgende internet browsers nodig:

  • Google Chrome (versie 35+)
  • Firefox (versie 47+)
  • Microsoft Edge
  • Safari (versie 8+, alleen op je Macbook/iMac)
We zullen Internet Explorer 11 ook gaan ondersteunen, maar daar moeten we nog even een schoonheidsfoutje oplossen. Voor gebruik van Internet Explorer en Microsoft Edge is overigens minimaal Window 8.1 vereist.

We wensen jullie veel kijkplezier! Mochten jullie vragen of complimenten hebben, dan horen we ze graag.

Groet,

Hans-Juriën en het TV-team van T-Mobile Thuis

Bekijk origineel

125 reacties

Hallo,

het lukt mij niet om de instelling te vinden voor het activeren van T-Mobile Thuis TV anywhere voor andere (WIFI) verbindingen. Dit lukte mij ook al niet voordat het T-Mobile werd. Hoe en waar kan ik dit precies activeren?
Reputatie 5
Badge +4
Hey @amstigter, de optie om van de TV Anywhere gebruik te maken op een ander Wifi-netwerk of op 4G, kun je in My T-Mobile Thuis aanzetten. Het ziet er zo uit:

Waarom zijn niet alle zenders beschikbaar op de app zoals bij Ziggo wel het geval is? Nu is het aanbod wel erg mager. Ik heb toch gewoon betaald voor alle zenders.
Hallo Sander, dank voor je reactie. Het ziet er duidelijk uit maar mijn probleem is hetzelfde. Waar in de T-Mobile Thuis omgeving zit deze knop precies?? Ik heb voor mijn gevoel overal geklikt en gekeken maar kan het niet vinden... Zou je aan kunnen geven waar ik precies moet zijn??

Dank voor je hulp!

Aernout
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @Aernout, als je deze link volgt en je inlogt, hoef je alleen nog maar naar beneden te scrollen. Je ziet dan alle extra zenderpakketten waar je uit kunt kiezen. 🆒

Onder tabblad "Abonnementen" dan zie je onderaan "Maak je abonnement nóg completer". Daar staat het tussen.

Tenzij het al aanstaat! En nog even een check, je hebt wel Televisie in je pakket toch?
Sander,

helemaal top, gelukt! Bedankt hiervoor! 😃

gr. Aernout
In de App, onder Privacy vind ik niet langer checkboxen voor "Online Status/Vrienden kunnen mijn online status zien" en "Locatie/Vrienden kunnen mijn locatie zien". Hoe staan deze instellingen nu? Aan of uit?
Er zou toch niets veranderen? Dit is er echter welbewust uitgesloopt. (Evenals Inloggen Twitter trouwens).
Reputatie 1
Ik ben even uitgelogd en probeerde vervolgens weer in te loggen met mijn klanten nummer en tv pincode , maar ik kan nu ineens niet meer inloggen
Reputatie 1
Opgelost, ik blijk een nieuw klanten nummer te hebben. 😃
Beste David (moderator),
Ik heb naar je instructie gekeken, maar dat verandert niets aan de situatie. Ik kan slechts 23 zenders thuis bekijken terwijl ik voor ruim 90 zenders betaal. Die kan ik uiteraard wel op TV zien maar zou ik ook graag op mijn app willen zien.
Reputatie 4
Badge
@noproblemos, wat betreft het aantal zenders en de verdere mogelijkheden is de app van T-mobilethuis zeer beperkt, ik ken ook de app van Ziggo en vind deze veel malen beter, je krijgt daar de zenders in de app gelijk aan je abonnement.
Ik vraag me net als veel anderen af waarom Tmobile of voor heen Vodafone dit niet kunnen of willen,
ook bij andere providers is de app vaak beperkt, is dat gebrek aan kunde? wie weet.
De app hapert en werkt slecht op twee plekken met twee verschillende abonnementen de zelfde problemen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi aveldt, fijn dat je ons forum hebt gevonden. Welkom!

Als de app slecht werkt op twee plekken, dan vermoed ik dat het aan je verbinding ligt. Ben je thuis en verbonden met je wifi? Dan loont het om je wifi te optimaliseren. Zie dit topic voor vele tips. Vooral het aanpassen van de frequentie kan veel schelen! 🆒

Over het aantal zenders op de app. Je betaalt voor de zenders in je pakket die je via onze TV Box ontvangt. Op de app zijn inderdaad minder zenders beschikbaar. Veelal heeft dit te maken met licenties. Dit is trouwens wel continu in verandering. Zo waren het vorig jaar nog maar 14 zenders die via de app beschikbaar waren, inmiddels zitten we al op 28!
Bedankt voor de reactie. Het gaat om twee verschillende iPads bij twee verschillende huishoudens met twee verschillende T-mobile vast abonnementen. Beiden lopen regelmatig vast. In in het eerste geval is de ping 3ms en de up en downlaod op een iPad Pro 50MB (ongeveer) in het tweede geval op een iPad air 2 30MB up en down. Beiden abonnementen zitten op glasvezel. Voor ons een reden om het T-mobile na de contract periode op te zeggen.
Reputatie 5
Badge +4
En welk effect heeft het aanpassen van de antennes en de frequenties? Ik ken vele voorbeelden waar mensen van een trage wegvallende verbinding gingen naar een 20MB/s+ verbinding.
Wat betreft mijn huis dat ligt vrij en heeft geen last van andere netwerken. De youtube en NOS app haperen nooit. Ik gebruik een state-of-the-art accesspoint het zit toch echt in de App ben ik bang.
Reputatie 1
Hoi aveldt,

Zou je eens kunnen nagaan welke versies van iOS draaien op je iPads? Dan kunnen we hier een onderzoek naar starten.
IOS 10.3
Reputatie 5
Badge +4
Die versie zou natuurlijk wel voldoende moeten zijn. We zoeken dus nog even verder. De TV app werkt bij mij wel gewoon vlekkeloos. Ik kijk dus nog even naar die twee specifieke situaties, voordat we de software van de app gaan herschrijven. 😛

Even alles op een rijtje: je gebruikt de app TV Anywhere van T-Mobile. Je zit op je eigen wifi netwerk. Je hebt televisie in je Thuis-pakket zitten. Je hebt 3Mb/s of meer snelheid op je wifi. Je hebt de app geïnstalleerd met je TV Klantnummer en Pincode van je Thuis abonnement. Klopt dat allemaal?

Ik wil je nog enkele laatste checks vragen:
Voor de zekerheid, kun je de app verwijderen van je iPad en opnieuw installeren? Vervolgens wil ik je vragen om de instelling voor beeldkwaliteit aan te passen naar auto (tik 1x op het scherm, tik op het tandwiel, scroll naar Beeldkwaliteit en check of deze op Auto staat).
Als het nog steeds niet goed werkt, kun je testen met een ander apparaat? Bijvoorbeeld een andere tablet of telefoon. Werkt de app hier wel goed op? Dan gaat er iets mis met de iPad. Speelt het probleem ook op het andere apparaat, dan hoor ik het graag van je!
Hier precies hetzelfde. Ik ervaar geen problemen bij welke andere app dan ook, maar bij de tv anywhere app loopt deze tijdens het kijken van video vast. Het beeld blijft hangen, maar de "teller" loopt door. Ik heb een roaming netwerk in mijn huis en meer dan voldoende Wifi bereik, geen last van interferentie, de app op 2 iPads getest en tevens opnieuw geïnstalleerd, de beeldkwaliteit geprobeerd op auto, laag, medium en HD. Helaas allen zonder resultaat. De iOS versie van de eerste iPad is 9.3.5, die van de tweede is 10.3.

Voor het TV kijken boven op de slaapkamer ben ik afhankelijk van de app (er liggen geen kabels en er is ook geen mogelijkheid deze door te trekken) dus ik baal er erg van. Hoor graag of en zo ja wat de oplossing is!
Ik kan nog steeds niet inloggen op de App.

al meerdere keren m'n klant nummer en tv pincode toegevoegd, maar helaas nog steeds geen respons.

kunnen jullie wat voor mij betekenen?
Reputatie 1
Hey Juustenation,

Let er wel goed op dat je je TV-Klantnummer en Pincode gebruikt. Er is namelijk ook een klantnummer dat met 3 letters begint, dit is je administratieve klantnummer. Je TV-Klantnummer kun je vinden in My T-Mobile Thuis.
Ja dat weet ik,

sinds de overdracht van Vodafone naar T-mobile kon ik niet meer inloggen, ik weet niet of mijn TV klantnummer nog is gewijzigd? en de pincode doet het nog wel op mn televisie dus dat zou niet uit moeten maken denk ik?
het is geregeld!
Reputatie 1
Lekker bezig! Hoe is het nou uiteindelijk opgelost? 🆒

Reageer