Sticky Beantwoord

T-Mobile TV Anywhere App

  • 24 februari 2017
  • 176 reacties
  • 62336 Bekeken

Bij T-Mobile Thuis TV hoort natuurlijk een bijpassende TV Anywhere App. Met deze App kun je 30+ zenders uit het basispakket kijken op je mobiel, tablet, laptop en PC. Altijd en overal.

Download ‘m nu!

Let op: deze app werkt niet op Windows tablets.

Of kijk 'm via jouw laptop/PC!
Je kunt ook via jouw webbrowser gebruikmaken van TV Anywhere. Het werkt via Google Chrome (versie 35+), Firefox (versie 47+), Internet Explorer (versie 11+), Microsoft Edge en Safari (versie 8+). Kijk via www.tv-anywhere.nl.

Opstart en gebruikershandleiding
Voor het installeren van de nieuwe app en gebruiken van de webversie heb je alleen je TV-klantnummer en TV-pincode nodig. Je TV-klantnummer bestaat uit tien cijfers en ontving je samen met het installatiepakket. Ben je de brief kwijt, geen paniek! Deze gegevens vind je ook in My T-Mobile Thuis of in het menu van de TV Box.

Wil je weten wat er allemaal mogelijk is met TV Anywhere, kijk dan in onze gebruikshandleiding. Ik geef je graag meteen wat tips mee voor het gebruik van de app:

  • TV Anywhere heeft maar liefst 35 zenders! Op al deze zenders kun je bijna alle programma's tot 7 dagen terugkijken. De extra thema- of premiumpakketten die je bij jouw TV-abonnement hebt besteld, kunnen enkel via de TV Box bekeken worden. Ziggo Sport, FOX Sports en Film1 hebben hun eigen TV app. Deze mag jij als T-Mobile Thuis klant ook gebruiken als je de TV zenders in jouw pakket hebt. Lees er hier alles over: Premiumzenders kijken op jouw laptop of mobiel.
  • Met een Chromecast kun je de TV Anywhere zenders via jouw tablet of mobiel streamen naar jouw TV. Ook kun je TV Anywhere via AirPlay kijken. Handig als je draadloos TV wilt kijken! Je kunt natuurlijk ook de webversie aanzetten op jouw laptop en deze via een kabel streamen naar jouw TV.


Hoe verwijder ik een apparaat?
Je kunt maximaal drie apparaten aanmelden voor TV Anywhere per abonnement van Thuis. Wil je dus een nieuw toestel aanmelden en heb je er al drie in gebruik, dan dien je er één te verwijderen. Dit doe je op het toestel zelf door bij Instellingen op 'Uitloggen' te klikken. Hierna kun je weer een nieuw toestel aanmelden.


Werkt de TV app nog niet optimaal? Dan lopen we alles even na:

 

  1. Je gebruikt de app TV Anywhere van T-Mobile.
  2. Je hebt televisie in je Thuis-pakket zitten.
  3. Je hebt 3 Mb/s of meer snelheid op je Wifi of 4G. Heb je geen of te weinig bereik, dan kan de app een foutmelding geven.
  4. Je hebt de app geïnstalleerd met je TV-klantnummer en TV-pincode van je Thuis abonnement.
  5. Je apparaat voldoet aan de vereisten van de besturing (IOS versie 9.1 of hoger of Android versie 4.4 of hoger, Windows ondersteunen we niet).
  6. Je zit niet op een VPN netwerk.
  7. Voor de zekerheid, kun je de app verwijderen en opnieuw installeren?
  8. Vervolgens wil ik je vragen om de instelling voor beeldkwaliteit aan te passen naar Auto (tik 1x op het scherm, tik op het tandwiel, scroll naar Beeldkwaliteit en check of deze op Auto staat).
  9. Als het nog steeds niet goed werkt, wil je dan testen met een andere tablet of telefoon?


Speelt het probleem ook op een andere apparaat en na alle checks nog steeds, dan horen we het graag van je!

Nieuws updates

 

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 10 oktober 2018, 22:08

Hoi allemaal,

Het lange wachten wordt nu eindelijk beloond! We kunnen alle cynisme over de werkelijke lancering achter ons laten en lekker op de Laptop en PC TV gaan kijken!!

TV Anywhere is namelijk per direct beschikbaar op www.tv-anywhere.nl !

Jullie hebben hier echt een primeur, want zelfs intern bij T-Mobile is dit nog bij velen niet bekend 😂

Om TV Anywhere te kunnen gebruiken via www.tv-anywhere.nl heb je één van de volgende internet browsers nodig:

  • Google Chrome (versie 35+)
  • Firefox (versie 47+)
  • Microsoft Edge
  • Safari (versie 8+, alleen op je Macbook/iMac)
We zullen Internet Explorer 11 ook gaan ondersteunen, maar daar moeten we nog even een schoonheidsfoutje oplossen. Voor gebruik van Internet Explorer en Microsoft Edge is overigens minimaal Window 8.1 vereist.

We wensen jullie veel kijkplezier! Mochten jullie vragen of complimenten hebben, dan horen we ze graag.

Groet,

Hans-Juriën en het TV-team van T-Mobile Thuis
Bekijk origineel

176 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hi @naalroc, ik geef je graag meer informatie!

De tablet zou je moeten kunnen updaten via de instellingen. Vaak vind je onder ' Systeeminformatie' of 'Systeemupdates' een mogelijkheid om het besturingssysteem te updaten. Mocht je een wat ouder apparaat gebruiken dan kan het zijn dat deze nieuwere versies niet ondersteunt en je zal ze dan niet kunnen downloaden.

Volg voor het verbeteren van het Wifi signaal zeker de stappen in ons Wifi topic. Mocht dit het niet oplossen zou je dan eens een speedtest uit willen voeren van zowel de bekabelde als de Wifi verbinding via de Ookla Speedtest app en hier de resultaten willen posten? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!
Reputatie 1
De snelheid is vandaag bedroevend, vorige week heb ik wel snelheden > 90 Mb/s gezien op de vast- bedraadde desktop.
Maar nu dit :


Als klap op de vuurpijl: ik zou nu 200 up en down moeten hebben!

Op de laptop werkt het momenteel helemaal niet, daar krijg ik dit :



De laptop wifi sterkte indicator toont voor T-mobile 1 punt en 1 boogje, de straalverbinding waarover ik het eerder had, toont all boogjes op volle sterkte, en dat modem staat verder weg, in dezeldfe ruimte als de T-Mobile modem.
En die Firewall? dat zit toch in het modem, en is geen probleem op de desktop.

Ik heb ook de andere speedtest geprobeerd, dit inde bovenstaande waarschuwing wordt aanbevolen, maar die werkt ook niet (meer?)

Ik heb geen idee wat hier nu aan de hand is, anders dan dat de t-mobile verbinding heel erg traag is / niet werkt.
Reputatie 5
Badge +2
Hey @naalroc,

Het resultaat van de bekabelde test (57 Mbps) is inderdaad niet voldoende wanneer je een 200 Mbps abonnement hebt. Graag wil ik uitzoeken waar dat door wordt veroorzaakt. Ik wil je daarvoor allereerst vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik hiermee aan de slag. 🙂
Reputatie 1
Het is nu net wel iets beter, hier onder een dump van 2 minuten geleden; de andere gegevens stuurde ik per pb.
De laptop verbinding toont nu 2 boogjes, en heb de speedtest nu wèl kunnen uivoeren de resultaten zijn:
ping =11 download 4,50 (geen typefout!) upload 42.79 via de T-mob verbinding

Mijn straalverbinding geeft resp 9-- download 20,78 en upload 21,38 Mb/s


De bedrade desktop is nu dus zo:

Reputatie 1
@Piotr , al resultaat van de onderzoekingen?
Tv anywhere app start niet meer op
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Anand10, alle zenders zijn vanaf nu weer zichtbaar!

Hi @naalroc, ik heb met mijn collega overlegd. Ik zie dat er veel apparatuur is aangesloten. Om dit nu allemaal uit te kunnen sluiten, wil ik je het volgende vragen:

  • Allereerst wil ik je vragen om alle kabels (uit de LAN poorten) los te halen.
  • Vervolgens voer je een fabrieksreset uit van het modem.
  • Daarna sluit je een PC/laptop direct bekabeld (zonder adapters of switches) aan op poort 1 van het modem.
  • Voer een speedtest uit via een applicatie (dus niet uit de browser).
  • Test de snelheid ook op Poort 2 en 3.
Ik ben heel benieuwd wat hier uitkomt. Wil je de resultaten hier delen? Vervolgens kun je uiteraard alle apparatuur weer aan het modem koppelen. Het gaat puur om de test dat alles even is losgekoppeld.
Reputatie 1
Ik heb die reset nog niet gedaan, omdat gister avond de snelheid up en down beide rond de 190 Mb/s lag, dus meende dat het nu niet meer nodig was.
Nu net, zondag avond weer dezelfde test gedaan en nu kom ik op 77,45 down en 94,80 up; weer (veel) minder dan zaterdag.
Nu wilde ik die reset doen, maar snap niet helemaal wat/hoe die speedtest dan moet op de desktop:

Voer een speedtest uit via een applicatie (dus niet uit de browser)

Wat ik doe is speedtest.net typen in een open tab van Chrome, maar ik zou niet weten hoe ik dat anders zou moeten doen:"via een applicatie"
Kunt u dat nog even toelichten?
Dank
Reputatie 7
Badge +7
Hi @naalroc, geen probleem hoor, als de snelheid goed is dan is een reset zeker niet nodig. Op speedtest.net zie je onder aan de pagina de tekst "Use Speedtest®️ on all your devices with our free native apps. Download Speedtest apps for:" Daaronder kan je dan op het systeem klikken wat je gebruikt (bijvoorbeeld windows) en dan kan je een desktop versie downloaden. Hiermee kan je een iets betrouwbaardere meting doen dan via je browser. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk graag vanuit deze ook of ik wat kan ontdekken.
Hoi @Bergeend,
We breiden om de zoveel tijd ons zenderaanbod uit op TV Anywhere. Soms zijn er technische obstakels, soms gaat het over licenties waardoor niet alle zenders beschikbaar zijn.


Hoi Piotr,

Ook ik heb me vandaag verbaasd dat de extra zenders die ik vorige week geactiveerd heb niet zichtbaar zijn in de TV anywhere app.

We gebruiken hier alleen de Apple TV en het t-mobile kastje ligt ongebruikt in de doos en ben niet van plan twee kastjes aan te sluiten.

Wat is de planning voor de komende maanden?

Groeten,
Ron
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Ron_1 daar kunnen we op dit moment nog niet concreet wat over zeggen maar als je wat rond zoekt dan vind je wel een aantal eerdere hints van wat er aan zit te komen 🙂

Ik heb nu al een tijdje de tv anywhere app maar ik kan al 2 weken niet meer van mijn mobiel casten naar de tv. Het icoontje van het casten is niet meer te zien in de app. Ik heb de app al meerdere malen verwijderd en opnieuw in en uitgelogd maar niets helpt. Ik hoop snel op een oplossing want ik vind dit waardeloos 

Reputatie 3
Badge +2

Hi @pattyvijver, kan je inmiddels de programma’s weer casten naar je TV? Ik heb de TV Anywhere app op mijn eigen telefoon getest. Het Chromecast iccontje is bij mij wel zichtbaar. Kan je met andere apps (bijvoorbeeld Youtube app) wel casten? Het kan zijn dat de Chromecast de verbinding verloren heeft. Je kunt het Chromecast apparaat het beste kort van de stroom halen. Check ook of de Wifi op je telefoon aanstaat. Wanneer je niet of de Wifi gebruik maakt van onze TV Anywhere app, kun je geen gebruik maken van de Chromecast.

 

Mocht het icoontje bij jou nog steeds foetsie zijn, dan wil ik dit graag laten onderzoeken door onze technische dienst. Ik hoor dan graag van welke merk je telefoon is, wat voor type (Samsung S8, iPhone7 etc.) en welke Android of iOS versie op je toestel staat. Ik hoor het van je! 

Hallo Candy, het is sinds afgelopen woensdag weer gelukt. Het icoontje voor het casten schoot ineens weer in de app. Bedankt

Badge +2

Goed om te lezen dat het is gelukt @pattyvijver! Veel kijkplezier! 

Tv Anywhere doet het nergens! Niet via jullie site, mobiel of tablet! Zijn jullie aan het werk aan deze storing?

 

Groet,

Miek

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Miek_5,

 

Op dit moment ervaren we problemen met de TV Anywhere app. We zijn bezig met herstelwerk. Excuus voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte: Thuisstoring.

 

Update 25-11 Problemen met de TV Anywhere app zijn zondagavond laat verholpen. De app speelt nu weer af zonder foutmeldingen. 

Geen idee of ik de vraag in de goede topic stel , maar niet geschoten is altijd mis .

ik zit met een luxe probleem en voordat ik alles overzet van ziggo naar T-mobile zou ik graag willen weten of het volgende werkt :

in Spanje heb ik een eigen wifi verbinding en kan ik via de telefoon , de ziggoapp streamen naar mijn chromecast om TV te kijken .

is hetzelfde ook mogelijk met TV Anywhere ? 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Remco B,

 

Welkom op de Community! Wat gaaf dat je T-Mobile Thuis overweegt, ik help je graag op weg. :smile: TV Anywhere kun je in de hele EU gebruiken. Op je smartphone, tablet of laptop kun je ongestoord genieten van 35 zenders. Je kunt ook ervoor kiezen om via een Chromecast of Apple TV te kijken/streamen. Heb ik je vraag zo beantwoord? Als ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag! We zitten altijd voor je klaar.

Bedankt Jason 👍

Dat was de informatie die ik zocht .

Ik kijk best vaak via AppleTv. Op de slaapkamer heb ik ook geen andere optie. De huidige app heeft helaas twee vervelende bugs:

  • de app crasht als je ‘m re-activeert na een dag niet gekeken te hebben. Dan moet je de app dus twee keer aanklikken. 
  • Eens in de twee uur verdwijnt de audio voor een seconde of 10. Heel irritant als je net naar een interessant gesprek luistert. 
Reputatie 6
Badge +5

Hoi @michiel71, goed dat je het ter sprake brengt! Heb je deze bugs ook wanneer je de TV Anywhere app via een mobiele telefoon of laptop/pc opent? Heb je de nieuwste versie op de Apple TV staan? Vaak helpt het om de app opnieuw te installeren wanneer deze crasht. Welke IOS versie gebruik je?

Volgens mij zitten er bugs in de app icm Airplay.

Devices: Iphone 6S, SE en Apple TV 3 (laatste iOS/app updates)

Airplay via de anywhere app werkt niet ‘ geen contact met Apple TV mogelijk’. (bij bijvoorbeeld de NPO app werkt dit wel).

Afspelen via ‘ synchroniseren weergave’  werkt wel, maar als dan de anywhere app wordt afgesloten om b.v. whatsapp te checken stop de stream gelijk. Dus niet echt handig.

Ik heb de anywhere app al opnieuw geïnstalleerd maar lost niks op.

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Jasperrepsaj,

TV Anywhere moet probleemloos werken vanaf de 4de Generatie Apple TV, zie dit topic. Streamen kan wel gewoon met de derde generatie, maar het kan zijn dat om die reden niet alle functies 100% functioneren op jouw Apple TV device. 

Ik wil graag programma's kunnen terugkijken op de TV. Via gemist in het menu op de TV is het zenderaanbod beperkt. Via de TV anywhere app kan ik wel alles tot een week geleden terug zien. Ik vind het alleen wat omslachtig om mijn laptop met een kabel aan mijn TV aan te moeten sluiten om te kunnen kijken en (samen) achter een klein laptopscherm is ook niet ideaal. Zie ik een functionaliteit op de TV over het hoofd? Zo niet, dan  hoop ik dat dat binnenkort alsnog mogelijk wordt. Bij Telfort was dat wel gewoon via de gids mogelijk. Ik heb meer aan goede functionaliteit op de normale TV dan op een telefoon anywhere. Maar misschien ben ik daarin hopeloos ouderwets...

Reageer