Sticky Beantwoord

T-Mobile TV Anywhere App

  • 24 februari 2017
  • 164 reacties
  • 54911 Bekeken

Bij T-Mobile Thuis TV hoort natuurlijk een bijpassende TV Anywhere App. Met deze App kun je alle zenders uit het basispakket kijken op je mobiel, tablet, laptop en PC. Altijd en overal.

Download ‘m nu!

Let op: deze app werkt niet op Windows tablets.

Of kijk 'm via jouw laptop/PC!
Je kunt ook via jouw webbrowser gebruikmaken van TV Anywhere. Het werkt via Google Chrome (versie 35+), Firefox (versie 47+), Internet Explorer (versie 11+), Microsoft Edge en Safari (versie 8+). Kijk via www.tv-anywhere.nl.

Opstart en gebruikershandleiding
Voor het installeren van de nieuwe app en gebruiken van de webversie heb je alleen je TV-klantnummer en TV-pincode nodig. Je TV-klantnummer bestaat uit tien cijfers en ontving je samen met het installatiepakket. Ben je de brief kwijt, geen paniek! Deze gegevens vind je ook in My T-Mobile Thuis of in het menu van de TV Box.

Wil je weten wat er allemaal mogelijk is met TV Anywhere, kijk dan in onze gebruikshandleiding. Ik geef je graag meteen wat tips mee voor het gebruik van de app:

  • TV Anywhere heeft maar liefst 29 zenders! Op al deze zenders kun je bijna alle programma's tot 7 dagen terugkijken. De extra thema- of premiumpakketten die je bij jouw TV-abonnement hebt besteld, kunnen enkel via de TV Box bekeken worden. Ziggo Sport, FOX Sports en Film1 hebben hun eigen TV app. Deze mag jij als T-Mobile Thuis klant ook gebruiken als je de TV zenders in jouw pakket hebt. Lees er hier alles over: Premiumzenders kijken op jouw laptop of mobiel.
  • Met een Chromecast kun je de TV Anywhere zenders via jouw tablet of mobiel streamen naar jouw TV. Ook kun je TV Anywhere via AirPlay kijken. Handig als je draadloos TV wilt kijken! Je kunt natuurlijk ook de webversie aanzetten op jouw laptop en deze via een kabel streamen naar jouw TV.


Hoe verwijder ik een apparaat?
Je kunt maximaal drie apparaten aanmelden voor TV Anywhere per abonnement van Thuis. Wil je dus een nieuw toestel aanmelden en heb je er al drie in gebruik, dan dien je er één te verwijderen. Dit doe je op het toestel zelf door bij Instellingen op 'Uitloggen' te klikken. Hierna kun je weer een nieuw toestel aanmelden.


Werkt de TV app nog niet optimaal? Dan lopen we alles even na:

 

  1. Je gebruikt de app TV Anywhere van T-Mobile.
  2. Je hebt televisie in je Thuis-pakket zitten.
  3. Je hebt 3 Mb/s of meer snelheid op je Wifi of 4G. Heb je geen of te weinig bereik, dan kan de app een foutmelding geven.
  4. Je hebt de app geïnstalleerd met je TV-klantnummer en TV-pincode van je Thuis abonnement.
  5. Je apparaat voldoet aan de vereisten van de besturing (IOS versie 9.1 of hoger of Android versie 4.4 of hoger, Windows ondersteunen we niet).
  6. Je zit niet op een VPN netwerk.
  7. Voor de zekerheid, kun je de app verwijderen en opnieuw installeren?
  8. Vervolgens wil ik je vragen om de instelling voor beeldkwaliteit aan te passen naar Auto (tik 1x op het scherm, tik op het tandwiel, scroll naar Beeldkwaliteit en check of deze op Auto staat).
  9. Als het nog steeds niet goed werkt, wil je dan testen met een andere tablet of telefoon?


Speelt het probleem ook op een andere apparaat en na alle checks nog steeds, dan horen we het graag van je!


PS. TV Anywhere is nu in de hele EU te bekijken! Net op tijd voor de vakantiegangers. 🆒
PPS. Wil je weten wat er is veranderd in de nieuwe versie, kijk dan snel in dit topic.
PPPS. Topnieuws: kijk nu TV Anywhere op jouw laptop of pc!
PPPPS. Apple TV mogelijkheid: TV Anywhere kijken via Apple TV.

 

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 10 oktober 2018, 22:08

Hoi allemaal,

Het lange wachten wordt nu eindelijk beloond! We kunnen alle cynisme over de werkelijke lancering achter ons laten en lekker op de Laptop en PC TV gaan kijken!!

TV Anywhere is namelijk per direct beschikbaar op www.tv-anywhere.nl !

Jullie hebben hier echt een primeur, want zelfs intern bij T-Mobile is dit nog bij velen niet bekend 😂

Om TV Anywhere te kunnen gebruiken via www.tv-anywhere.nl heb je één van de volgende internet browsers nodig:

  • Google Chrome (versie 35+)
  • Firefox (versie 47+)
  • Microsoft Edge
  • Safari (versie 8+, alleen op je Macbook/iMac)
We zullen Internet Explorer 11 ook gaan ondersteunen, maar daar moeten we nog even een schoonheidsfoutje oplossen. Voor gebruik van Internet Explorer en Microsoft Edge is overigens minimaal Window 8.1 vereist.

We wensen jullie veel kijkplezier! Mochten jullie vragen of complimenten hebben, dan horen we ze graag.

Groet,

Hans-Juriën en het TV-team van T-Mobile Thuis
Bekijk origineel

164 reacties

Hallo Candy, het is sinds afgelopen woensdag weer gelukt. Het icoontje voor het casten schoot ineens weer in de app. Bedankt

Reputatie 3
Badge +2

Hi @pattyvijver, kan je inmiddels de programma’s weer casten naar je TV? Ik heb de TV Anywhere app op mijn eigen telefoon getest. Het Chromecast iccontje is bij mij wel zichtbaar. Kan je met andere apps (bijvoorbeeld Youtube app) wel casten? Het kan zijn dat de Chromecast de verbinding verloren heeft. Je kunt het Chromecast apparaat het beste kort van de stroom halen. Check ook of de Wifi op je telefoon aanstaat. Wanneer je niet of de Wifi gebruik maakt van onze TV Anywhere app, kun je geen gebruik maken van de Chromecast.

 

Mocht het icoontje bij jou nog steeds foetsie zijn, dan wil ik dit graag laten onderzoeken door onze technische dienst. Ik hoor dan graag van welke merk je telefoon is, wat voor type (Samsung S8, iPhone7 etc.) en welke Android of iOS versie op je toestel staat. Ik hoor het van je! 

Ik heb nu al een tijdje de tv anywhere app maar ik kan al 2 weken niet meer van mijn mobiel casten naar de tv. Het icoontje van het casten is niet meer te zien in de app. Ik heb de app al meerdere malen verwijderd en opnieuw in en uitgelogd maar niets helpt. Ik hoop snel op een oplossing want ik vind dit waardeloos 

Reputatie 6
Badge +7
Hi @Ron_1 daar kunnen we op dit moment nog niet concreet wat over zeggen maar als je wat rond zoekt dan vind je wel een aantal eerdere hints van wat er aan zit te komen 🙂
Hoi @Bergeend,
We breiden om de zoveel tijd ons zenderaanbod uit op TV Anywhere. Soms zijn er technische obstakels, soms gaat het over licenties waardoor niet alle zenders beschikbaar zijn.


Hoi Piotr,

Ook ik heb me vandaag verbaasd dat de extra zenders die ik vorige week geactiveerd heb niet zichtbaar zijn in de TV anywhere app.

We gebruiken hier alleen de Apple TV en het t-mobile kastje ligt ongebruikt in de doos en ben niet van plan twee kastjes aan te sluiten.

Wat is de planning voor de komende maanden?

Groeten,
Ron
Reputatie 6
Badge +7
Hi @naalroc, geen probleem hoor, als de snelheid goed is dan is een reset zeker niet nodig. Op speedtest.net zie je onder aan de pagina de tekst "Use Speedtest®️ on all your devices with our free native apps. Download Speedtest apps for:" Daaronder kan je dan op het systeem klikken wat je gebruikt (bijvoorbeeld windows) en dan kan je een desktop versie downloaden. Hiermee kan je een iets betrouwbaardere meting doen dan via je browser. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk graag vanuit deze ook of ik wat kan ontdekken.
Reputatie 1
Ik heb die reset nog niet gedaan, omdat gister avond de snelheid up en down beide rond de 190 Mb/s lag, dus meende dat het nu niet meer nodig was.
Nu net, zondag avond weer dezelfde test gedaan en nu kom ik op 77,45 down en 94,80 up; weer (veel) minder dan zaterdag.
Nu wilde ik die reset doen, maar snap niet helemaal wat/hoe die speedtest dan moet op de desktop:

Voer een speedtest uit via een applicatie (dus niet uit de browser)

Wat ik doe is speedtest.net typen in een open tab van Chrome, maar ik zou niet weten hoe ik dat anders zou moeten doen:"via een applicatie"
Kunt u dat nog even toelichten?
Dank
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Anand10, alle zenders zijn vanaf nu weer zichtbaar!

Hi @naalroc, ik heb met mijn collega overlegd. Ik zie dat er veel apparatuur is aangesloten. Om dit nu allemaal uit te kunnen sluiten, wil ik je het volgende vragen:

  • Allereerst wil ik je vragen om alle kabels (uit de LAN poorten) los te halen.
  • Vervolgens voer je een fabrieksreset uit van het modem.
  • Daarna sluit je een PC/laptop direct bekabeld (zonder adapters of switches) aan op poort 1 van het modem.
  • Voer een speedtest uit via een applicatie (dus niet uit de browser).
  • Test de snelheid ook op Poort 2 en 3.
Ik ben heel benieuwd wat hier uitkomt. Wil je de resultaten hier delen? Vervolgens kun je uiteraard alle apparatuur weer aan het modem koppelen. Het gaat puur om de test dat alles even is losgekoppeld.
Tv anywhere app start niet meer op
Reputatie 1
@Piotr , al resultaat van de onderzoekingen?
Reputatie 1
Het is nu net wel iets beter, hier onder een dump van 2 minuten geleden; de andere gegevens stuurde ik per pb.
De laptop verbinding toont nu 2 boogjes, en heb de speedtest nu wèl kunnen uivoeren de resultaten zijn:
ping =11 download 4,50 (geen typefout!) upload 42.79 via de T-mob verbinding

Mijn straalverbinding geeft resp 9-- download 20,78 en upload 21,38 Mb/s


De bedrade desktop is nu dus zo:

Reputatie 5
Badge +2
Hey @naalroc,

Het resultaat van de bekabelde test (57 Mbps) is inderdaad niet voldoende wanneer je een 200 Mbps abonnement hebt. Graag wil ik uitzoeken waar dat door wordt veroorzaakt. Ik wil je daarvoor allereerst vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik hiermee aan de slag. 🙂
Reputatie 1
De snelheid is vandaag bedroevend, vorige week heb ik wel snelheden > 90 Mb/s gezien op de vast- bedraadde desktop.
Maar nu dit :


Als klap op de vuurpijl: ik zou nu 200 up en down moeten hebben!

Op de laptop werkt het momenteel helemaal niet, daar krijg ik dit :



De laptop wifi sterkte indicator toont voor T-mobile 1 punt en 1 boogje, de straalverbinding waarover ik het eerder had, toont all boogjes op volle sterkte, en dat modem staat verder weg, in dezeldfe ruimte als de T-Mobile modem.
En die Firewall? dat zit toch in het modem, en is geen probleem op de desktop.

Ik heb ook de andere speedtest geprobeerd, dit inde bovenstaande waarschuwing wordt aanbevolen, maar die werkt ook niet (meer?)

Ik heb geen idee wat hier nu aan de hand is, anders dan dat de t-mobile verbinding heel erg traag is / niet werkt.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @naalroc, ik geef je graag meer informatie!

De tablet zou je moeten kunnen updaten via de instellingen. Vaak vind je onder ' Systeeminformatie' of 'Systeemupdates' een mogelijkheid om het besturingssysteem te updaten. Mocht je een wat ouder apparaat gebruiken dan kan het zijn dat deze nieuwere versies niet ondersteunt en je zal ze dan niet kunnen downloaden.

Volg voor het verbeteren van het Wifi signaal zeker de stappen in ons Wifi topic. Mocht dit het niet oplossen zou je dan eens een speedtest uit willen voeren van zowel de bekabelde als de Wifi verbinding via de Ookla Speedtest app en hier de resultaten willen posten? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!
Reputatie 1
Overigens, hetzelfde probleem doet zich voor op mijn laptop, waarbij bij het kijken naar een filmpje het beeld steeds stil valt.
Ik heb tijdelijk de beschikking over een straalverbinding met een glasvezelnetwerk, waarvan het modem 3 meter verder staat, en deze problemen zich niet voordoen, waaraan ik de conclusie verbind, dat het probleem ligt bij het t-mobile modem, en niet bij mijn apparatuur.
Nu maar even vragen om een monteur om dit op te lossen?
Reputatie 1
Ik heb geprobeerd om TN-Anywhere te installeren op mijn tablet, maar dat lukt niet; het werkt wel op mijn telefoon, dus daar zit het probleem niet.
Via de lijst van vereisten in het begin van het topic ben ik er inmiddels achter dat je Android V4.4 of hoger nodig hebt; dat opgezocht op de tablet, en het blijkt dat deze Android 4.2.1 heeft .
Is het mogelijk om die versie te upgraden, en zo ja, hoe?
Ik heb wel de goede wifi en redelijke sterkte. Het betreft een AsusTransformer TF300T

Even over de telefoon: TV-anywhere werkt daar wel op, maar op slechts 6 meter vanaf het modem, en door een muur (zonder metaal er in) valt het beeld steeds stil; pas als ik naast het modem ga staan, loopt het beeld netjes door, maar dat moet toch beter kunnen? E.e.a. is verleden week geïnstalleerd door een monteur, maar die heeft niet de mobiel gecheckt.
Overigens, ook de laptop heeft matig signaal: een puntje en één boogje, heel soms 2 boogjes.
Wie ???
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Ekstr, wat een enthousiasme! 😃 Je hebt ben ik bang gelijk, we zijn nog niet bezig met ondersteuning van de Anywhere app voor specifieke TV platformen. De app is in eerste instantie bedoeld voor gebruik náást je vaste TV. Inmiddels is er wel support voor Apple TV en desktop en mobile support hadden we al maar voor overige platformen zijn er op dit moment geen concrete plannen. Op dit moment ligt de focus ergens anders waar je hopelijk later dit jaar meer over hoort. 🤓
Hey @Ekstr,

Android 9 is prima geschikt voor TV Anywhere app. Ik vrees dat de App simpelweg niet wordt aangeboden in de appstore van Shield TV. De enige optie die ik kan bedenken is om gebruik te maken van de webversie van TV Anywhere. 🙂


Ah, OK :)

Ik begrijp hier uit dat de app voor Android TV (nog) niet bestaat? T-Mobile kennende ging ik er van uit dat er al een mooie app ontwikkeld was waar we gebruik van konden maken. Nog even wachten op de grote dag dat de app uit komt...

Is er bekend of de app al in ontwikkeling is, of dat we ergens feature requests voor de app achter kunnen laten? En mochten er geen plannen zijn om hier aan te beginnen: Wat is er voor nodig (hoeveel likes, retweets, shares, (wie?) lief aankijken, op de knieën smeken etc.) om dit alsnog gedaan te krijgen?

Als het mogelijk is zou ik graag mee willen testen met & feedback willen geven op de beta versies van de app. Als dit zou kunnen hoor ik het graag!

Ik weet zo gauw even niet of er al een topic over is, maar is het wellicht handig om een apart topic voor de Andoid TV versie aan te maken? Dan kunnen we gelijk zien wat het statement van T-Mobile over deze app is (wel/niet aan beginnen), en als het zover is kunnen we de ontwikkeling volgen 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Hey @Ekstr,

Android 9 is prima geschikt voor TV Anywhere app. Ik vrees dat de App simpelweg niet wordt aangeboden in de appstore van Shield TV. De enige optie die ik kan bedenken is om gebruik te maken van de webversie van TV Anywhere. 🙂
Hey @Ekstr,

Welke Android versie staat er op jouw Shield TV? Het kan zijn dat TV Anywhere niet compatibel is met de huidige Android versie op je Shield TV.


Dit is Android 9 (Pie). Deze is +/- een week geleden uitgekomen, dus de kans dat meer Shield TV (2015 en 2017 versie) gebruikers deze versie hebben of binnenkort gaan installeren lijkt me best groot 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Hey @Ekstr,

Welke Android versie staat er op jouw Shield TV? Het kan zijn dat TV Anywhere niet compatibel is met de huidige Android versie op je Shield TV.
Ik kan de Android TV versie van de TV Anywhere app niet vinden in de appstore op m'n Shield TV.
Doe ik iets fout of is er een andere mogelijkheid om deze versie te downloaden?

Ik gebruik nu de Chromecast functie via m'n tablet om te kijken, maar ik zou liever het geheel direct op m'n Shield TV willen bedienen met m'n eigen afstandsbediening :)

Thnx!
Reputatie 5
Badge +2
Hey @Paola straatman,
TV Anywhere kun je binnen de gehele EU gebruiken. Jammer genoeg niet in Turkije, als je een beetje handig bent dan zou je eventueel gebruik kunnen maken van een VPN verbinding. ☺

Hoi @Bergeend,
We breiden om de zoveel tijd ons zenderaanbod uit op TV Anywhere. Soms zijn er technische obstakels, soms gaat het over licenties waardoor niet alle zenders beschikbaar zijn.

Hey @Sunny_Ton,
Allereerst welkom bij Thuis! 😄 Op dit moment kan ik je nog niet verblijden, máár er komen dit jaar mooie veranderingen aan betreft het TV platform!😉Momenteel is het niet mogelijk om opnames via de TV anywhere App in te plannen. Ook het aantal devices blijft momenteel op 3 staan. Maar wat niet is kan altijd nog komen!
Volgende week komt de monteur om T-Mobile Thuis glasvezel te installeren. Inmiddels heb ik het pakket binnen en heb ik T-Mobile Anywhere kunnen instellen met de codes.
Nu gebruik ik nog Ziggo, waarbij ik het afgelopen 3/4 jaar mee heb gedaan met het testen van de nieuwe Ziggo box.
Met de Ziggo app op mijn telefoon kon ik opnemen, deze opname kon ik zowel via de box op mijn t.v. Kijken als via de app op mijn mobile device bekijken.
Gaat T-Mobile dit ook aanbieden (BTW ik bied me graag als testpersoon aan 😉)?

Met de Ziggo App kan ik op zeker 5 devices inloggen en ingelogd blijven. De T-Mobile Anywhere app kun je slechts op 3 devices tegelijk ingelogd zijn. Gaat T-Mobile Anywhere dit binnenkort ook verhogen?
Reputatie 2
Hoi @Kevin30,

Op de zenderlijst geven we aan welke zenders in de TV app worden doorgegeven.

De uitleg in dit topic beging met:

TV Anywhere heeft maar liefst 29 zenders! Op al deze zenders kun je bijna alle programma's tot 7 dagen terugkijken. De extra thema- of premiumpakketten die je bij jouw TV-abonnement hebt besteld, kunnen enkel via de TV Box bekeken worden.
We vermelden dit dus overal. Het goede nieuws is dat we het aantal zenders in de TV app constant uitbreiden. Het is dus in de lijn der verwachting dat er nog veel gaat veranderen de komende tijd.


Beste Sander,

Niet om te zeuren, maar omdat ik het wil begrijpen: Waarom kan T-Mobile de thema pakketten niet doorgeven?

Ik heb nu (ZIGGO) 89 zenders (alle zenders incl. thema) in de Ziggo Go app, dus technisch moet het kunnen.

Ik hoor graag van je.

Reageer