Beantwoord

T-Mobile TV Anywhere App

  • 24 februari 2017
  • 185 reacties
  • 68412 Bekeken

Bij T-Mobile Thuis TV hoort natuurlijk een bijpassende TV Anywhere App. Met deze App kun je 30+ zenders uit het basispakket kijken op je mobiel, tablet, laptop en PC. Altijd en overal.

Download ‘m nu!

Let op: deze app werkt niet op Windows tablets.

Of kijk 'm via jouw laptop/PC!
Je kunt ook via jouw webbrowser gebruikmaken van TV Anywhere. Het werkt via Google Chrome (versie 35+), Firefox (versie 47+), Internet Explorer (versie 11+), Microsoft Edge en Safari (versie 8+). Kijk via www.tv-anywhere.nl.

Opstart en gebruikershandleiding
Voor het installeren van de nieuwe app en gebruiken van de webversie heb je alleen je TV-klantnummer en TV-pincode nodig. Je TV-klantnummer bestaat uit tien cijfers en ontving je samen met het installatiepakket. Ben je de brief kwijt, geen paniek! Deze gegevens vind je ook in My T-Mobile Thuis of in het menu van de TV Box.

Wil je weten wat er allemaal mogelijk is met TV Anywhere, kijk dan in onze gebruikshandleiding. Ik geef je graag meteen wat tips mee voor het gebruik van de app:

  • TV Anywhere heeft maar liefst 35 zenders! Op al deze zenders kun je bijna alle programma's tot 7 dagen terugkijken. De extra thema- of premiumpakketten die je bij jouw TV-abonnement hebt besteld, kunnen enkel via de TV Box bekeken worden. Ziggo Sport, FOX Sports en Film1 hebben hun eigen TV app. Deze mag jij als T-Mobile Thuis klant ook gebruiken als je de TV zenders in jouw pakket hebt. Lees er hier alles over: Premiumzenders kijken op jouw laptop of mobiel.
  • Met een Chromecast kun je de TV Anywhere zenders via jouw tablet of mobiel streamen naar jouw TV. Ook kun je TV Anywhere via AirPlay kijken. Handig als je draadloos TV wilt kijken! Je kunt natuurlijk ook de webversie aanzetten op jouw laptop en deze via een kabel streamen naar jouw TV.


Hoe verwijder ik een apparaat?
Je kunt maximaal drie apparaten aanmelden voor TV Anywhere per abonnement van Thuis. Wil je dus een nieuw toestel aanmelden en heb je er al drie in gebruik, dan dien je er één te verwijderen. Dit doe je op het toestel zelf door bij Instellingen op 'Uitloggen' te klikken. Hierna kun je weer een nieuw toestel aanmelden.


Werkt de TV app nog niet optimaal? Dan lopen we alles even na:

 

  1. Je gebruikt de app TV Anywhere van T-Mobile.
  2. Je hebt televisie in je Thuis-pakket zitten.
  3. Je hebt 3 Mb/s of meer snelheid op je Wifi of 4G. Heb je geen of te weinig bereik, dan kan de app een foutmelding geven.
  4. Je hebt de app geïnstalleerd met je TV-klantnummer en TV-pincode van je Thuis abonnement.
  5. Je apparaat voldoet aan de vereisten van de besturing (IOS versie 9.1 of hoger of Android versie 4.4 of hoger, Windows ondersteunen we niet).
  6. Je zit niet op een VPN netwerk.
  7. Voor de zekerheid, kun je de app verwijderen en opnieuw installeren?
  8. Vervolgens wil ik je vragen om de instelling voor beeldkwaliteit aan te passen naar Auto (tik 1x op het scherm, tik op het tandwiel, scroll naar Beeldkwaliteit en check of deze op Auto staat).
  9. Als het nog steeds niet goed werkt, wil je dan testen met een andere tablet of telefoon?


Speelt het probleem ook op een andere apparaat en na alle checks nog steeds, dan horen we het graag van je!

Nieuws updates

 

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 10 oktober 2018, 22:08

Hoi allemaal,

Het lange wachten wordt nu eindelijk beloond! We kunnen alle cynisme over de werkelijke lancering achter ons laten en lekker op de Laptop en PC TV gaan kijken!!

TV Anywhere is namelijk per direct beschikbaar op www.tv-anywhere.nl !

Jullie hebben hier echt een primeur, want zelfs intern bij T-Mobile is dit nog bij velen niet bekend 😂

Om TV Anywhere te kunnen gebruiken via www.tv-anywhere.nl heb je één van de volgende internet browsers nodig:

  • Google Chrome (versie 35+)
  • Firefox (versie 47+)
  • Microsoft Edge
  • Safari (versie 8+, alleen op je Macbook/iMac)
We zullen Internet Explorer 11 ook gaan ondersteunen, maar daar moeten we nog even een schoonheidsfoutje oplossen. Voor gebruik van Internet Explorer en Microsoft Edge is overigens minimaal Window 8.1 vereist.

We wensen jullie veel kijkplezier! Mochten jullie vragen of complimenten hebben, dan horen we ze graag.

Groet,

Hans-Juriën en het TV-team van T-Mobile Thuis
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

185 reacties

verkeerd gepost

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @GOmta, welkom op onze Community! Ik help je meteen verder. Ik begrijp dat je TV Anywhere gebruikt via de desktop app, maar dat je alleen NPO1 kan bekijken. Heb je al eens geprobeerd om uit te loggen en de website opnieuw te laden? Ik ben benieuwd of dit verschil maakt. Je zou het ook eens via een andere browser kunnen proberen, merk je dan verschil? Ook wil ik je vragen om de TV Anywhere app eens op een ander apparaat te testen, zoals bijvoorbeeld een telefoon of een laptop. Krijg je hier wel het volledige zenderoverzicht? Laat weten hoe deze stappen uitpakken, ik sta voor je klaar!

Hoi hoe kan ik de reacties lezen?

 

hallo Ik ben nieuw bij Tmobile thuis en wil graag gebruik maken van tv anywhere op mijn pc. ik ga naar de site en kan alleen ned 1 ontvangen en ik kan het beeld niet vergroten er is namelijk nergens een menu. graag hulp.

GOmta 

Reputatie 7
Badge +7

Geen enkel probleem natuurlijk @JanHeeftVragenOverThuis! 😄 We spreken elkaar in je eerste topic verder.

Het zijn 2 topics ! Het duurde even voor dat ik een beetje door had hoe dit forum in elkaar zat. Daarom heb ik later het 2e topic apart nog een keer genoemd anders wordt ie waarschijnlijk vergeten

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JanHeeftVragenOverThuis, goed dat je aan de bel trekt en van harte welkom op de Community! Het is echter niet de bedoeling om meerdere topics te starten met dezelfde vraag. Zullen we het op één topic houden? Zo wordt het voor iedereen overzichtelijker en word je nog sneller geholpen! 😁👍 Thanks! Ik ga je een antwoord geven in je eerste topic: Verder kijken werkt niet meer

We hebben t-mobile thuis sinds okt 2019. We gebruiken alleen tv anywhere in combinatie met chromecast. We hebben altijd programma's kunnen terugkijken en verderkijken als we tussentijds gestopt waren. Vorige week bijvoorbeeld nog met de good doctor en Poirot op RTL8. Maar nu kunnen we geen ENKEL programma meer verder kijken. En op de commerciele zenders is dat een ramp, omdat je niet vooruit kunt spoelen moeten we steeds helemaal opnieuw beginnen, inclusief al die !%$%@^%@^^ reclame …!!! En dat doen we dus niet. Dus we hebben al enkele programma's niet kunnen afkijken om die reden.

Hoe kan dat !!!! Het heeft altijd gewerkt en nu onthoud t-mobile niet meer waar we waren !!!!

En dan is er nog dat probleem met per seconde wijzer terugkijken: dat werkt NOOIT op chromecast. We moeten altijd het voorgaande programma starten en dan doorspoelen naar het einde (dat kan op NPO gelukkig !) om het volgende programma te kunnen zien…..

 

Reputatie 7
Badge +7

Hey allemaal! We hebben het topic m.b.t. de test voor het vernieuwde TV Anywhere online gezet. Meld je nu aan: Vernieuwde TV Anywhere😁 

Houd jij van gadgets, ben je gek op alles wat te maken heeft met TV en weet jij hoe het beter kan? Dan zijn we op zoek naar jou! We zoeken namelijk testers voor de vernieuwde TV Anywhere app. We hebben slechts ruimte voor 200 testers dus wees er snel bij! 😎👍

Ter verduidelijking: het gaat om de app op mobiel of tablet, niet op smart TV's of laptops.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Tjitske001, wat gaaf dat je TV Anywhere wilt gebruiken! Er zijn altijd mogelijkheden om TVA op jouw TV te streamen. Heb je een smart TV en wat voor type mobiele telefoon gebruik je? 

Je kunt namelijk wanneer je bijvoorbeeld een Samsung of LG smart TV hebt en gebruik maakt van een Android telefoon, je scherm casten naar de TV (mirroring/mirror view/smartview). Zo kun je de app gewoon op je TV gebruiken/bekijken zonder extra HDMI-aansluiting. 

Mocht je ook nog in het bezit zijn van een Chromecast of Apple TV kun je de app daarop installeren en dan alsnog op je Smart TV genieten van de zenders: TV Anywhere

Ik wil graag programma's kunnen terugkijken op de TV. Via gemist in het menu op de TV is het zenderaanbod beperkt. Via de TV anywhere app kan ik wel alles tot een week geleden terug zien. Ik vind het alleen wat omslachtig om mijn laptop met een kabel aan mijn TV aan te moeten sluiten om te kunnen kijken en (samen) achter een klein laptopscherm is ook niet ideaal. Zie ik een functionaliteit op de TV over het hoofd? Zo niet, dan  hoop ik dat dat binnenkort alsnog mogelijk wordt. Bij Telfort was dat wel gewoon via de gids mogelijk. Ik heb meer aan goede functionaliteit op de normale TV dan op een telefoon anywhere. Maar misschien ben ik daarin hopeloos ouderwets...

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Jasperrepsaj,

TV Anywhere moet probleemloos werken vanaf de 4de Generatie Apple TV, zie dit topic. Streamen kan wel gewoon met de derde generatie, maar het kan zijn dat om die reden niet alle functies 100% functioneren op jouw Apple TV device. 

Volgens mij zitten er bugs in de app icm Airplay.

Devices: Iphone 6S, SE en Apple TV 3 (laatste iOS/app updates)

Airplay via de anywhere app werkt niet ‘ geen contact met Apple TV mogelijk’. (bij bijvoorbeeld de NPO app werkt dit wel).

Afspelen via ‘ synchroniseren weergave’  werkt wel, maar als dan de anywhere app wordt afgesloten om b.v. whatsapp te checken stop de stream gelijk. Dus niet echt handig.

Ik heb de anywhere app al opnieuw geïnstalleerd maar lost niks op.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @michiel71, goed dat je het ter sprake brengt! Heb je deze bugs ook wanneer je de TV Anywhere app via een mobiele telefoon of laptop/pc opent? Heb je de nieuwste versie op de Apple TV staan? Vaak helpt het om de app opnieuw te installeren wanneer deze crasht. Welke IOS versie gebruik je?

Ik kijk best vaak via AppleTv. Op de slaapkamer heb ik ook geen andere optie. De huidige app heeft helaas twee vervelende bugs:

  • de app crasht als je ‘m re-activeert na een dag niet gekeken te hebben. Dan moet je de app dus twee keer aanklikken. 
  • Eens in de twee uur verdwijnt de audio voor een seconde of 10. Heel irritant als je net naar een interessant gesprek luistert. 

Bedankt Jason 👍

Dat was de informatie die ik zocht .

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Remco B,

 

Welkom op de Community! Wat gaaf dat je T-Mobile Thuis overweegt, ik help je graag op weg. :smile: TV Anywhere kun je in de hele EU gebruiken. Op je smartphone, tablet of laptop kun je ongestoord genieten van 35 zenders. Je kunt ook ervoor kiezen om via een Chromecast of Apple TV te kijken/streamen. Heb ik je vraag zo beantwoord? Als ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag! We zitten altijd voor je klaar.

Geen idee of ik de vraag in de goede topic stel , maar niet geschoten is altijd mis .

ik zit met een luxe probleem en voordat ik alles overzet van ziggo naar T-mobile zou ik graag willen weten of het volgende werkt :

in Spanje heb ik een eigen wifi verbinding en kan ik via de telefoon , de ziggoapp streamen naar mijn chromecast om TV te kijken .

is hetzelfde ook mogelijk met TV Anywhere ? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Miek_5,

 

Op dit moment ervaren we problemen met de TV Anywhere app. We zijn bezig met herstelwerk. Excuus voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte: Thuisstoring.

 

Update 25-11 Problemen met de TV Anywhere app zijn zondagavond laat verholpen. De app speelt nu weer af zonder foutmeldingen. 

Tv Anywhere doet het nergens! Niet via jullie site, mobiel of tablet! Zijn jullie aan het werk aan deze storing?

 

Groet,

Miek

Badge +2

Goed om te lezen dat het is gelukt @pattyvijver! Veel kijkplezier! 

Hallo Candy, het is sinds afgelopen woensdag weer gelukt. Het icoontje voor het casten schoot ineens weer in de app. Bedankt

Reputatie 3
Badge +2

Hi @pattyvijver, kan je inmiddels de programma’s weer casten naar je TV? Ik heb de TV Anywhere app op mijn eigen telefoon getest. Het Chromecast iccontje is bij mij wel zichtbaar. Kan je met andere apps (bijvoorbeeld Youtube app) wel casten? Het kan zijn dat de Chromecast de verbinding verloren heeft. Je kunt het Chromecast apparaat het beste kort van de stroom halen. Check ook of de Wifi op je telefoon aanstaat. Wanneer je niet of de Wifi gebruik maakt van onze TV Anywhere app, kun je geen gebruik maken van de Chromecast.

 

Mocht het icoontje bij jou nog steeds foetsie zijn, dan wil ik dit graag laten onderzoeken door onze technische dienst. Ik hoor dan graag van welke merk je telefoon is, wat voor type (Samsung S8, iPhone7 etc.) en welke Android of iOS versie op je toestel staat. Ik hoor het van je! 

Ik heb nu al een tijdje de tv anywhere app maar ik kan al 2 weken niet meer van mijn mobiel casten naar de tv. Het icoontje van het casten is niet meer te zien in de app. Ik heb de app al meerdere malen verwijderd en opnieuw in en uitgelogd maar niets helpt. Ik hoop snel op een oplossing want ik vind dit waardeloos 

Reputatie 7
Badge +7
Hi @Ron_1 daar kunnen we op dit moment nog niet concreet wat over zeggen maar als je wat rond zoekt dan vind je wel een aantal eerdere hints van wat er aan zit te komen 🙂