Beantwoord

T-Mobile TV Anywhere voor nieuwe Chromecast.

  • 26 November 2020
  • 8 reacties
  • 2198 Bekeken

Beneden in onze woonkamer gebruiken wij niet meer de digitale ontvanger op tv op te kijken, maar de tv anywhere app voor op de Apple TV. Dit werkt geweldig zonder draden. 
Voor in onze slaapkamer heb ik de nieuwe Chromecast met Google tv gekocht. Mijn vraag is of T-Mobile hier op korte termijn ook een aparte app voor uitbrengt. 

icon

Beste antwoord door Brian 1 December 2020, 11:52

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hi @dwerg Kijk dat zijn mooie gadgets! :slight_smile: De TV Anywhere app is al geschikt voor Apple TV en Chromecast dus je kan hem zonder problemen op de Chromecast gebruiken. Er zijn plannen om in de toekomst ook support voor Android TV (Google TV) aan te gaan bieden maar er staat nog niks vast en het zal niet op korte termijn zijn dus ik zou er voorlopig nog niet vanuit gaan. :wink:

Reputatie 3

Jammer dat er (nog) geen app is voor o.a. de nieuwe Chromecast Google TV @Brian.
Ook niet voor de Amazon Fire stick en dat zijn nu net de 2 dongles die ik veel gebruik.
Zit nu bij Ziggo en wil de overstap naar Ziggo Thuis maken maar dit weerhoudt me dan toch weer. :unamused:


Ik denk dat er ondertussen veel Android TV's, streaming boxjes en dongles in omloop zijn waar de app op gebruikt zou kunnen worden. Om dan weer steeds je mobiel te moeten pakken om niet handig, zeker als je ondertussen het gebruiksgemak van beide dongles gewend bent. 
 

Wow lees dit op het moment dat ik eindelijk naar een Chromecast wil.

Heb beneden de mediabox staan, kijk nu boven alleen live zenders via Videoland en wil boven via de nieuwste chromecast meertv gaan kijken.

Dit kan dus niet door te streamen met de Anywhere app?

Reputatie 3

Wow lees dit op het moment dat ik eindelijk naar een Chromecast wil.

Heb beneden de mediabox staan, kijk nu boven alleen live zenders via Videoland en wil boven via de nieuwste chromecast meertv gaan kijken.

Dit kan dus niet door te streamen met de Anywhere app?

@Serge1985 Ik heb er geen ervaring mee omdat ik nog keen T-Mobile thuis heb.
Maar volgens mij kun je wel gewoon streamen naar een Chromecast als een je dat vanaf je mobiel of ander device doet met de TV Anywhere app.


Bij de nieuwe Chromecast Google TV zit echter een afstandsbediening bij en kun je al heel wat apps op plaatsen. Je hoeft dan geen gebruik meer te maken van een ander device om naar de Chromecast te streamen.  Deze Chromecast is nog niet officieel in NL te koop, maar wel verkrijgbaar,  maar dat zal naar verwachting niet lang meer duren. De Amazon Firestick is vergelijkbaar met deze Chromecast. Veel gebruikte apps zijn al te gebruiken op beide sticks en Android of Google TV, zoals bijv. de Ziggo GO app. 
 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Serge1985, je kunt TV Anywhere 100 procent streamen naar jouw Chromecast! 😄 We hebben alleen nog geen losstaande app ontwikkeld voor Android, zoals bijvoorbeeld voor Apple TV.

Thanks voor de toelichting @tonlabee, eigenlijk geef je daarmee het volledige antwoord al, maar ik wilde toch nog extra bevestiging geven vanuit T-Mobile! 😊

Reputatie 1

Heb oude Sony Bravia als 2de TV, geen smart dus geen LAN, wel scart en hdmi.

Wil van dat gehuurde tv kastje af, gebruik die TV alleen voor wat nieuws, of hooguit Netflix als er iemand ziek in bed ligt.

----------------

Was nu aan het kijken naar een Nokia 8010 vanwege wifi 6g zeggen ze; nog niet veel leverbaar …

 

Heeft Iemand ervaring met deze? Schijn goed te zijn.

Formula Z11 Pro Max

 

• Official Android 11 software
• My TV Online 3
• Dual-Band 2×2 AC Wireless with WiFi 6 & 1 GBit LAN port
• Extremely fast 4GB DDR4 RAM
• Realtek RTD1319C processor
• 1 GBit LAN port

 

het voordeel lijkt dat ie ook LAN heeft naast 6g wifi.

NB mijn dochter heeft niet zo goede ervaringen met wifi voor TV.

@fiddler 

Hou er rekening mee dat Netflix niet (goed) werkt op een Formula.

Ik zelf gebruik een Nokia box 8000.

Een Google Chromecast google tv

En een Nvidia Shield tv pro.

Prijs kwaliteit verhouding werkt de box 8000 prima.

Bij mij via wifi.

Een voordeel van dat kastje is dat je veel aansluitingen hebt waaronder netwerk.

Mocht het via wifi niet goed werken. 

En een (normale) afstandsbediening.

 

Reputatie 7
Badge +6

@fiddler Ik heb de specificaties erbij gepakt en daar zie ik staan dat de Formuler draait op het 'gewone’ Android 11 (dat ook op telefoons staat) en dus niet op Android TV. De T-Mobile TV-app werkt alleen op mediaspelers waar Android TV op staat.

Reageer