Beantwoord

T-Mobile TV en Teletekst

  • 10 August 2020
  • 15 reacties
  • 11310 Bekeken

Reputatie 3

Sinds vandaag hebben we het nieuwe T-Mobile TV. Teletekst doet het echter niet meer. Getest op Ned. 1 en op TV Gelderland. Is dat een bekend probleem?

Zo ja: Waarom weet ik daar niets van?

Zo nee: Wat is er fout in onze setup?

M.vr.gr, Bert.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 10 August 2020, 23:59

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +1

 

Staatsblad 2006, 438 | Overheid.nl > Officiële bekendmakingen

zoek.officielebekendmakingen.nl › stb-2006-438

  1.  

3 okt. 2006 - Dit besluit tot wijziging van het Mediabesluit verplicht de landelijke ... voor doven en slechthorenden facultatief oproepbaar is via teletekst.

Ik vond dit artikel  uit het staatsblad en dus is volgens mij elke provider en zendgemachtigde verplicht zich hier aan te houden.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE Hoi allemaal! We hebben een nieuwe, tijdelijke workaround om de Teletekst ondertiteling te laten functioneren:

Tijdelijke oplossing.

1. Probleem ontstaat vaak na het zappen
2. Pauzeer na het zappen kort de stream.
3. Kies 'Terug naar Live'
4. 4. Ondertiteling speelt weer goed af.

We gaan verder op zoek naar een definitieve oplossing!

Zorg gewoon dat teletekst terugkomt !

Het is niet aan t-mobile om teletekst op te blazen.

Reputatie 7

ondertiteling is oproepbaar via de gele knop.

In het laatstgenoemde geval kan de eindgebruiker desgewenst de ondertiteling toevoegen door middel van een afzonderlijke decoder of een decoder die is ingebouwd in het televisietoestel (teletekst).

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @daveflash, ik kopieer voor het gemak het stukje tekst uit mijn eerdere reactie: het klopt dat Teletekst op Glasvezel niet meer ondersteund wordt. Dit komt doordat we op DSL en Glasvezel weliswaar dezelfde firmware gebruiken, maar met een ander type stream. De bron is zogezegd anders op Glasvezel.

Wat betreft wie de slechthorenden ondertiteling precies verzorgt: dit antwoord moet ik je vooralsnog schuldig blijven, maar ik ga het uitzoeken en kom er deze week op terug! 😉

Jammer dat jullie niet van te voren melden dat teletekst in het geheel komt te vervallen .Voel me bedondert door deze update en door t-mobile

Reputatie 6
Badge

Bedoel je teletekst 888 ondertiteling?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Thuisprutser,

Het ligt eraan of je glasvezel of DSL hebt en of je het voor ondertiteling wil gebruiken.

Op glasvezel wordt teletekst niet meer ondersteund.

Zie hieronder de wijzigingen m.b.t. het nieuwe tv platform.

Mvg. Marcel

 

Moderator edit

Gele knop op de afstandsbediening:

-Wisselen tussen ondertiteling op een live kanaal (indien beschikbaar bij de betreffende zender).

Reputatie 2

even een vraagje, wie of wat verzorgt dit type ondertiteling, want nu zijn ook reclames ondertiteld!? en waarom is op dezelfde hardware bij glas geen teletext en bij dsl wel? en kan dit gefixt worden!

 

ik EIS Teletext terug! Alles wordt ons al afgepakt, kerst, pasen, zwarte piet, de vrijheid, en nu ook TELETEXT!??! ONACCEPTABEL! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @kkevinkk, het klopt dat Teletekst op Glasvezel niet meer ondersteund wordt. Dit komt doordat we op DSL en Glasvezel weliswaar dezelfde firmware gebruiken, maar met een ander type stream. De bron is zogezegd anders op Glasvezel.

Wat betreft de workaround: het is erg jammer dat dit voor de ondertiteling voor slechthorenden of mensen met een andersoortige gehoorbeperking niet goed werkt. Sorry dat dit een obstakel vormt! 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @daveflash, wij krijgen de ondertitels mee van de signaal leverancier en geven deze door als een te kiezen ondertitel voor de kanalen die dit doorgeven. Te selecteren via de gele knop op de afstandbediening.

 

  • Wisselen tussen ondertiteling op een live kanaal (indien beschikbaar bij de betreffende zender).

Vreemd dat bij KPN op glasvezel, na eenzelfde soort van update vorige week, teletekst het nog wel doet. T-Mobile kan het wel erg jammer vinden, ik kan niet geloven dat het technisch niet kan in 2020.

Glasvezel klant hier. Zojuist gehoren van de klantenservice dat “DGX” (de nieuwe TV update) nooit meer teletekst support krijgt.

Mijn ouders waren veelvoudig gebruiker van TT888. “Work-around” van dovenondertiteling (menu → account → audio en ondertiteling → dovenondertiteling aanzetten) werkt niet, omdat er veel verschillende teksten (in verschillende kleuren) op beeld voorbij flitsen, alles behalve wat er gezegd wordt qua geluid. Dit is dus geen goede oplossing.

Ik ben benieuwd, aangezien teletekst toch een core feature is van een TV abonnement (teletekst bekijken), of T-mobile nu geen contractbreuk pleegt. TT888 is namelijk iets wat hier in huis benodigd is, en zonder een goed alternatief zie ik geen andere mogelijkheid dan (als het mogelijk is vervroegd) overstappen naar KPN (wat ik jammer vind, want verder erg tevreden over T-mobile).

 

En dat gaat alleen de functie TT888, wat nou als mensen even snel nieuws willen lezen (wat hier ook vaak gebeurd) via teletekst.

 

Al met al, ondoordachte aanpassing T-mobile, erg jammer.

Reputatie 2

888 kan via de rode knop van de afstandsbediening bij t-mobile tv (sinds juli)

Reputatie 7

teletext is helaas al op zijn retour. sinds 2012 zijn er al verschillende zenders mee gestopt.

Reageer