Beantwoord

Telekids in zenderpakket

  • 5 December 2017
  • 33 reacties
  • 963 Bekeken

Reputatie 3
Hallo tmobile,

waarom zit telekids 24 niet in het pakket?
Ik heb bij meerdere aanbieders gekeken, daar zit het gewoon in als aparte zender...

BOvendien even een vraag over de hd kwalliteit bij tmobile.
Welke streams noemt tmobile HD?
Ik zie namelijk blokkerig beeld op mijn 6 maand oude full hd tv. DIt houdt in dat het beeld dus geen HD scherpte heeft. Eerder SD.
icon

Beste antwoord door Brian 6 December 2017, 12:50

Bekijk origineel

33 reacties

@Lennard; wel al harde reset gedaan neem ik aan? Wellicht dat de decoder van slag is na een update. Had je eerder wel 1080i?[/quote]

Ja ik heb al met T-Mobile gebeld en alle stappen doorgenomen, ze zeiden dat het probleem aan mijn kant moest liggen. En ja ik had heel goed beeld daarom zit ik nu op dit forum, ik weet alleen niet wat exact de resolutie was.
Reputatie 7
Badge +4
Moet je kunnen afleiden uit de zenderlijst. Maar geldt het voor alle zenders? Of zijn het specifieke zenders? HD is standaard 1080i (zitten volgens mij geen 720p zenders meer op het netwerk). SD (PAL) 576i.
Ja geldt voor alle zenders. Alle zenders zijn in SD 720x576 en niet 562 wat ik eerder zei.
Reputatie 6
Badge
Jij en ik wel. Maar geef ze de kost niet. Veel problemen bij Ziggo kwamen door verouderde, slecht afgeschermde, budgetkwaliteit kabels. Heb ook eens wat HDMI kabels vergeleken en ook hier verschil vast kunnen stellen.
Zal niet doorvragen over instellingen op je TV-decoder? Of over het UTP kabeltje? Of box omruilen? Of of of... 😉 :P

Overigens is heb ik gekeken naar Motorsport; volgens de zenderlijst moest deze HD zijn. Deze aanduiding zie ik niet op de TV. Desalniettemin is deze zender altijd al slecht van kwaliteit geweest.

Toen ik het schreef dat Motosport.tv een blokkenfestijn was lag bij nader inzien aan het programma wat op dat moment op stond. Laatste paar dagen wat andere programma's gezien en dat zag er wel gewoon goed uit en vrijwel zeker de HD versie (veel te scherp beeld en graphics om SD te zijn).
Alleen bij beelden met veel actie schiet de bitrate veel te kort en wordt het wel een blokkenfestijn ;)
Bij National Geographic staat trouwens ook geen HD logo in de gids terwijl het dat zeker wel is.

Van de 50 zenders in het basispakket t/m TV5 zijn er maar 8 SD zenders hier. Motosport.tv en Travel Channel ook in het basispakket overigens dus eigenlijk 8 van de 52 dan die SD zijn. Ook NPO 1-3 GOS zijn hier overigens HD (volgens de zenderlijst niet).

😳 en idd niet ALLES waar een HD variant van is wordt al doorgegeven (wacht nog steeds op CNN HD 😃 ). Maar eerst/ooit kon je via de box nog handmatig een SD stream kiezen ipv de HD op gewoon hetzelfde kanaalnummer.
Reputatie 7
Badge +4
Grappig dat je NPO1-3 GOS noemt. Hebben wel een tijdje met de aanduiding HD gestaan in de zenderlijst. Xite heeft ook lang zonder aanduiding gestaan, maar was wel in HD beschikbaar. Tsja... content. ;)

CNN HD, Euronews HD, Travel Channel HD, Cartoon Network HD (zou beschikbaar moeten zijn in NL), Ketnet HD, ID HD, ARD HD (wel bij eigen POP's), ZDF HD (wel bij eigen POP's), WDR HD en de regionalen (Omroep Brabant, Gelderland, AT5, etc). Zenders die eigenlijk al wel (een tijdje) beschikbaar zijn. Heb ik het nog niet over de aanvullende pakketten. Waar T-Mobile eerst voorop liep, is de inhaalslag bijna teniet gedaan door de concullega's. Hopelijk snel een aanpassing en dat ze weer bij zijn. Ook bij de aanvullende pakketten (C&I, Discovery zenders, muziekzenders, RTL, AMC, ARTE, etc). Zeker gezien zusje Knippr een deel wel in HD aanbiedt (CNN, ID).

En nee, we hebben het niet slecht. Maar het kan altijd beter. Laat me graag verrassen in de komende periode. De aanloopperiode is nu toch wel voorbij? 😉 Schijnt trouwens dat KPN Wholesale ook niet altijd gemakkelijk is.
Reputatie 7
@TAVL: bedankt voor je inbreng! Dit is echt een prachtig voorbeeld van buiten de lijntjes denken en alle, echt alle, mogelijke oorzaken benoemen.

@LennardB: Raar dat je SD doorkrijgt. Onze TV Box zou echt 1080i door moeten geven. Ik geloof dat je al van alles hebt doorlopen met mijn collega aan de lijn, maar ik wil het toch nog even hier benoemen. Kun je het modem een fabrieksreset geven? Vervolgens controleren met een nieuwe (of andere) UTP kabel met een directe verbinding tussen modem en TV Box. Als je vervolgens zeker weet dat de HDMI kabel en de TV zelf een scherp HD beeld kunnen weergeven, dan wil ik onze TV Box nog een reset geven. Kun je hiervoor mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je banknummer? Dan hoop ik dat we de kwaliteit snel omhoog kunnen krijgen!

Laatste check: Welke snelheid haal je met een bekabelde computer?
Reputatie 6
Badge
Grappig dat je NPO1-3 GOS noemt. Hebben wel een tijdje met de aanduiding HD gestaan in de zenderlijst. Xite heeft ook lang zonder aanduiding gestaan, maar was wel in HD beschikbaar. Tsja... content. ;)

CNN HD, Euronews HD, Travel Channel HD, Cartoon Network HD (zou beschikbaar moeten zijn in NL), Ketnet HD, ID HD, ARD HD (wel bij eigen POP's), ZDF HD (wel bij eigen POP's), WDR HD en de regionalen (Omroep Brabant, Gelderland, AT5, etc)



[eigenlijk niks nieuws tov maaaanden geleden nee qua HD; toen ook al vermeld dat Travel Channel HD in het basispakket zit hier en idd ARD en ZDF HD (en ook twee talen bij Cartoon Network en Disney Channel). Motosport.tv HD was misschien nog wel een latere toevoeging trouwens dus nog wel iets van een update]

On topic: misschien zit er toch een fout in de box en dat die de SD-stream kiest. Vroeger met de Glashart(?) firmware kon je handmatig de SD-stream kiezen op de Amino (los van de output resolutie instelling).
Reputatie 7
Badge +4
Travel Channel HD is alleen beschikbaar indien je op het eigen netwerk van T-Mobile Thuis zit. Niet als je helaas gebruik moet maken van KPN Wholesale. Gelijk aan ARD en ZDF en bij de tweetaligheid van Cartoon Network en Disney-kanalen. Had ik er inderdaad bij moeten zetten. 🙂 Zo jammer dat ze niet meer uitrollen. Hopelijk klopt het artikel op TotaalTV en gaan ze echt in de aanval. http://www.totaaltv.nl/nieuws/abonnement-voor-tv-en-internet-wordt-in-2018-goedkoper/

Wrijf het er maar in apis4

Reageer