Beantwoord

Telekids in zenderpakket

  • 5 December 2017
  • 33 reacties
  • 962 Bekeken

Reputatie 3
Hallo tmobile,

waarom zit telekids 24 niet in het pakket?
Ik heb bij meerdere aanbieders gekeken, daar zit het gewoon in als aparte zender...

BOvendien even een vraag over de hd kwalliteit bij tmobile.
Welke streams noemt tmobile HD?
Ik zie namelijk blokkerig beeld op mijn 6 maand oude full hd tv. DIt houdt in dat het beeld dus geen HD scherpte heeft. Eerder SD.
icon

Beste antwoord door Brian 6 December 2017, 12:50

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Travel Channel HD is alleen beschikbaar indien je op het eigen netwerk van T-Mobile Thuis zit. Niet als je helaas gebruik moet maken van KPN Wholesale. Gelijk aan ARD en ZDF en bij de tweetaligheid van Cartoon Network en Disney-kanalen. Had ik er inderdaad bij moeten zetten. 🙂 Zo jammer dat ze niet meer uitrollen. Hopelijk klopt het artikel op TotaalTV en gaan ze echt in de aanval. http://www.totaaltv.nl/nieuws/abonnement-voor-tv-en-internet-wordt-in-2018-goedkoper/

Wrijf het er maar in apis4
Reputatie 6
Badge
Grappig dat je NPO1-3 GOS noemt. Hebben wel een tijdje met de aanduiding HD gestaan in de zenderlijst. Xite heeft ook lang zonder aanduiding gestaan, maar was wel in HD beschikbaar. Tsja... content. ;)

CNN HD, Euronews HD, Travel Channel HD, Cartoon Network HD (zou beschikbaar moeten zijn in NL), Ketnet HD, ID HD, ARD HD (wel bij eigen POP's), ZDF HD (wel bij eigen POP's), WDR HD en de regionalen (Omroep Brabant, Gelderland, AT5, etc)



[eigenlijk niks nieuws tov maaaanden geleden nee qua HD; toen ook al vermeld dat Travel Channel HD in het basispakket zit hier en idd ARD en ZDF HD (en ook twee talen bij Cartoon Network en Disney Channel). Motosport.tv HD was misschien nog wel een latere toevoeging trouwens dus nog wel iets van een update]

On topic: misschien zit er toch een fout in de box en dat die de SD-stream kiest. Vroeger met de Glashart(?) firmware kon je handmatig de SD-stream kiezen op de Amino (los van de output resolutie instelling).
Reputatie 7
@TAVL: bedankt voor je inbreng! Dit is echt een prachtig voorbeeld van buiten de lijntjes denken en alle, echt alle, mogelijke oorzaken benoemen.

@LennardB: Raar dat je SD doorkrijgt. Onze TV Box zou echt 1080i door moeten geven. Ik geloof dat je al van alles hebt doorlopen met mijn collega aan de lijn, maar ik wil het toch nog even hier benoemen. Kun je het modem een fabrieksreset geven? Vervolgens controleren met een nieuwe (of andere) UTP kabel met een directe verbinding tussen modem en TV Box. Als je vervolgens zeker weet dat de HDMI kabel en de TV zelf een scherp HD beeld kunnen weergeven, dan wil ik onze TV Box nog een reset geven. Kun je hiervoor mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je banknummer? Dan hoop ik dat we de kwaliteit snel omhoog kunnen krijgen!

Laatste check: Welke snelheid haal je met een bekabelde computer?
Reputatie 7
Badge +4
Grappig dat je NPO1-3 GOS noemt. Hebben wel een tijdje met de aanduiding HD gestaan in de zenderlijst. Xite heeft ook lang zonder aanduiding gestaan, maar was wel in HD beschikbaar. Tsja... content. ;)

CNN HD, Euronews HD, Travel Channel HD, Cartoon Network HD (zou beschikbaar moeten zijn in NL), Ketnet HD, ID HD, ARD HD (wel bij eigen POP's), ZDF HD (wel bij eigen POP's), WDR HD en de regionalen (Omroep Brabant, Gelderland, AT5, etc). Zenders die eigenlijk al wel (een tijdje) beschikbaar zijn. Heb ik het nog niet over de aanvullende pakketten. Waar T-Mobile eerst voorop liep, is de inhaalslag bijna teniet gedaan door de concullega's. Hopelijk snel een aanpassing en dat ze weer bij zijn. Ook bij de aanvullende pakketten (C&I, Discovery zenders, muziekzenders, RTL, AMC, ARTE, etc). Zeker gezien zusje Knippr een deel wel in HD aanbiedt (CNN, ID).

En nee, we hebben het niet slecht. Maar het kan altijd beter. Laat me graag verrassen in de komende periode. De aanloopperiode is nu toch wel voorbij? 😉 Schijnt trouwens dat KPN Wholesale ook niet altijd gemakkelijk is.
Reputatie 6
Badge
Jij en ik wel. Maar geef ze de kost niet. Veel problemen bij Ziggo kwamen door verouderde, slecht afgeschermde, budgetkwaliteit kabels. Heb ook eens wat HDMI kabels vergeleken en ook hier verschil vast kunnen stellen.
Zal niet doorvragen over instellingen op je TV-decoder? Of over het UTP kabeltje? Of box omruilen? Of of of... 😉 :P

Overigens is heb ik gekeken naar Motorsport; volgens de zenderlijst moest deze HD zijn. Deze aanduiding zie ik niet op de TV. Desalniettemin is deze zender altijd al slecht van kwaliteit geweest.

Toen ik het schreef dat Motosport.tv een blokkenfestijn was lag bij nader inzien aan het programma wat op dat moment op stond. Laatste paar dagen wat andere programma's gezien en dat zag er wel gewoon goed uit en vrijwel zeker de HD versie (veel te scherp beeld en graphics om SD te zijn).
Alleen bij beelden met veel actie schiet de bitrate veel te kort en wordt het wel een blokkenfestijn ;)
Bij National Geographic staat trouwens ook geen HD logo in de gids terwijl het dat zeker wel is.

Van de 50 zenders in het basispakket t/m TV5 zijn er maar 8 SD zenders hier. Motosport.tv en Travel Channel ook in het basispakket overigens dus eigenlijk 8 van de 52 dan die SD zijn. Ook NPO 1-3 GOS zijn hier overigens HD (volgens de zenderlijst niet).

😳 en idd niet ALLES waar een HD variant van is wordt al doorgegeven (wacht nog steeds op CNN HD 😃 ). Maar eerst/ooit kon je via de box nog handmatig een SD stream kiezen ipv de HD op gewoon hetzelfde kanaalnummer.
Ja geldt voor alle zenders. Alle zenders zijn in SD 720x576 en niet 562 wat ik eerder zei.
Reputatie 7
Badge +4
Moet je kunnen afleiden uit de zenderlijst. Maar geldt het voor alle zenders? Of zijn het specifieke zenders? HD is standaard 1080i (zitten volgens mij geen 720p zenders meer op het netwerk). SD (PAL) 576i.
@Lennard; wel al harde reset gedaan neem ik aan? Wellicht dat de decoder van slag is na een update. Had je eerder wel 1080i?[/quote]

Ja ik heb al met T-Mobile gebeld en alle stappen doorgenomen, ze zeiden dat het probleem aan mijn kant moest liggen. En ja ik had heel goed beeld daarom zit ik nu op dit forum, ik weet alleen niet wat exact de resolutie was.
Reputatie 7
Badge +4
Dat zei ik ook niet. Ik had het over andere apparaten aansluiten en dan settings bijstellen en dat dit een boel kan schelen. Had niet eerder begrepen dat dit van de een op andere dag was met dezelfde hardware/configuratie/kabels. Dat is zeker raar. Aanname dat je op KPN netwerk met KPN pops zit; lijkt of er een foutje in de zenderlijst zit. KPN geeft zowel SD als HD door. T-Mobile in de basis alleen HD (glas). Wellicht per ongeluk verkeerde zender aangehangen bij een update? Dat zou Sander uit moeten kunnen zoeken. In die zin zijn er wel vaker foutjes in de doorgifte (zie Dolby Digital issue bij RTL5).

En waar is gezegd dat je van gisteren bent? 😛 😛 :P

@Lennard; wel al harde reset gedaan neem ik aan? Wellicht dat de decoder van slag is na een update. Had je eerder wel 1080i?
Dan weet ik niet wat voor merk TV je hebt, want die krengen zitten helaas op iedere TV. 😉 Wil je het goed doen, dan zou je de TV voor iedere bron opnieuw af moeten stellen. Enhancers zijn er in vele soorten en maten; randenverbeteraar, extra scherpte, ultrahoogcontrastmiddel, zwartwaardetoevoegzooi, eco etc. Al deze extra opties maken het beeld ogenschijnlijk "beter", maar in de praktijk onrustig en onnatuurlijk. Dit soort instellingen staat meestal in beeldopties > "geavanceerd". Ik raad altijd aan om die dingen zoveel mogelijk uit te zetten. Eigenlijk heb je alleen contrast, helderheid, kleur (+geavanceerd voor finetuning o.a. kleurtemperatuur) en scherpte nodig. In geavanceerde menu eventueel nog gammainstellingen. Contrast en helderheid moeten daarbij goed in balans staan en zeker bij digitaal/HD heb je scherpte niet of nauwelijk nodig.

Mooi hulpmiddel hierbij is een kalibratiedisk (zie bijv. AVforums) of in sommige gevallen biedt de TV een soort wizard (per poort). Of soms zijn kalibratieinstellingen op fora te vinden (al werkt dit helemaal zo, omdat iedere tv net iets anders is). De ene decoder (en firmware) is de andere niet en kan voor een hele andere beeldervaring zorgen en daarop moet de TV anders afgesteld worden. Standaardinstellingen zijn vaak verre van optimaal. Sterker nog; mijn vorige en huidige TV gaven uit de doos een verschrikkelijk lelijk beeld, maar met het aanpassen van de instellingen ziet het er strak uit.
Ook per poort (en apparaat op die poort) kan het anders uitpakken. In die zin zijn garanties "het was eerst wel goed" geen garantie voor "nieuwe/andere" apparatuur en zeggen kabels/hardware niet alles. Maar helpt het natuurlijk wel. Wellicht toch eens mee spelen en kijken of het helpt. Just trying to help. 🙂 ;)

@Lennard; Dat is zeker niet de juiste resolutie en geen HD resolutie.


Nee dat bedoel ik. De STB geeft aan dat ik op een HD zender zit maar m'n tv geeft aan dat het input signaal 720x562 SD is.
Reputatie 3
Heren,

bedankt voor jullie goede bedoellingen maar come on. Ik ben niet van gister. Je kan me niet wijs maken dat de tv settings van de een op andere dag ineens anders zijn dan de dag ervoor. CHeck check dubbelcheck. Die waren dus niet veranderd 🙂 Het beeld is echter wel slechter dan de dag er voor.

Deze tv heeft absoluut geen lelijk beeld.
Maar zoals ik al eerder aangaf, ik ga er bij tmobile ook geen moeite meer in steken. SD (achtig) beeld it is. Straks weer naar een andere provider
Reputatie 7
Badge +4
Dan weet ik niet wat voor merk TV je hebt, want die krengen zitten helaas op iedere TV. 😉 Wil je het goed doen, dan zou je de TV voor iedere bron opnieuw af moeten stellen. Enhancers zijn er in vele soorten en maten; randenverbeteraar, extra scherpte, ultrahoogcontrastmiddel, zwartwaardetoevoegzooi, eco etc. Al deze extra opties maken het beeld ogenschijnlijk "beter", maar in de praktijk onrustig en onnatuurlijk. Dit soort instellingen staat meestal in beeldopties > "geavanceerd". Ik raad altijd aan om die dingen zoveel mogelijk uit te zetten. Eigenlijk heb je alleen contrast, helderheid, kleur (+geavanceerd voor finetuning o.a. kleurtemperatuur) en scherpte nodig. In geavanceerde menu eventueel nog gammainstellingen. Contrast en helderheid moeten daarbij goed in balans staan en zeker bij digitaal/HD heb je scherpte niet of nauwelijk nodig.

Mooi hulpmiddel hierbij is een kalibratiedisk (zie bijv. AVforums) of in sommige gevallen biedt de TV een soort wizard (per poort). Of soms zijn kalibratieinstellingen op fora te vinden (al werkt dit helemaal zo, omdat iedere tv net iets anders is). De ene decoder (en firmware) is de andere niet en kan voor een hele andere beeldervaring zorgen en daarop moet de TV anders afgesteld worden. Standaardinstellingen zijn vaak verre van optimaal. Sterker nog; mijn vorige en huidige TV gaven uit de doos een verschrikkelijk lelijk beeld, maar met het aanpassen van de instellingen ziet het er strak uit.
Ook per poort (en apparaat op die poort) kan het anders uitpakken. In die zin zijn garanties "het was eerst wel goed" geen garantie voor "nieuwe/andere" apparatuur en zeggen kabels/hardware niet alles. Maar helpt het natuurlijk wel. Wellicht toch eens mee spelen en kijken of het helpt. Just trying to help. 🙂 ;)

@Lennard; Dat is zeker niet de juiste resolutie en geen HD resolutie.
Ik zoek al een tijdje naar iemand met hetzelfde probleem en vandaag dus gevonden. T-Mobile al aan de telefoon gehad maar ze beweren dat het probleem bij mij ligt. Ik ben er vrij zeker van dat dit niet het geval is. Namelijk zelfde verhaal als dikkedikkie, heel mooi beeld via chromecast maar het hd signaal van de tv is 720 x 562.
Reputatie 3
HI TAVL, er lopen dus 2 shielded kabels naar mijn woonkamer. Aan de modem zijde uiteraard in 2 verschillende poorten.
Aan de tv hoef ik gelukkig niet te rommelen aangezien het voorheen wel prima heeft gewerkt.
Nogmaals, ik ervaar geen storing, gewoon beeld dat zeker niet HD is. Het is wel te kijken maar zeker geen hd.
Een beelden enhancer heb ik geeneens als optie op de tv 😉
Reputatie 7
Badge +4
Hmmm... nog 1 dingetje; hoe heb je jouw TV ingesteld? Heb je alle beeldenhancer zooi uitgezet (die maken het beeld nog wel eens onnatuurlijk, onrustig en met verkeerde waarden kan dit leiden tot blokken)?En zijn de instellingen op de HDMI poort van de decoder gelijk aan die van de Chromecast?

Heb je ook al geprobeerd de UTP kabel in een andere poort op de router te plaatsen? Wellicht is de betreffende poort niet helemaal lekker?
Reputatie 3
Hi TAVL, nee stel die vragen maar niet want de shielded utp kabel, daar liggen er 2 van dus heb prima kunnen testen.

Instellingen op de decoder uiteraard ook doorgenomen al valt er vrij weinig op in te stellen.
Ja en tmobile is al ooit eens zo vriendelijk geweest de box te ruilen. Hiervoor had ik er 1 met opname mogelijkheid, dat was pas huilen.
Reputatie 7
Badge +4
Jij en ik wel. Maar geef ze de kost niet. Veel problemen bij Ziggo kwamen door verouderde, slecht afgeschermde, budgetkwaliteit kabels. Heb ook eens wat HDMI kabels vergeleken en ook hier verschil vast kunnen stellen.
Zal niet doorvragen over instellingen op je TV-decoder? Of over het UTP kabeltje? Of box omruilen? Of of of... 😉 :P

Overigens is heb ik gekeken naar Motorsport; volgens de zenderlijst moest deze HD zijn. Deze aanduiding zie ik niet op de TV. Desalniettemin is deze zender altijd al slecht van kwaliteit geweest.
Reputatie 3
TAVL, ik waardeer je meedenken maar....uiteraard is dit 1 van de 1e zaken die je test 😉
Reputatie 7
Badge +4
Zeker als je op KPN zit zal het via DSL of Glas niet verbeteren. Zijn exact dezelfde streams.

Als een andere HDMI kabel geprobeerd?
Reputatie 3
Ik heb ook geen last van blokken maar vind de kwaliteit van het beeld gewoon slecht als dit voor hd door moet gaan.
Ik ga er ook niets meer aan doen. Zit mijn abbo lekker uit en kijk verder
Reputatie 7
Badge +4
Blokkerig beeld is geen kenmerk van SD streams maar van te lage bitrate/teveel compressie.
Bij T-Mobile komen sowieso geen SD zenders meer door waar er een HD variant van is en dat zijn veruit de meerderheid van de zenders in het basispakket (HD dus).
Een aantal HD zenders heeft wel een hele lage bitrate bijv. Motorsport TV HD met ~4Mbps, dat is echt een blokkenfestijn (als je die niet in HD heb staan in de gids dan krijg je de KPN netwerk streams die bovengenoemd zijn)


Zoveel "mogelijk" HD door. 😉 Niet alles dat in HD beschikbaar is, wordt al in HD doorgegeven via Thuis. Nu zegt HD niet alles. Het is niet meer dan een resolutie. Het zegt nog niets over de daadwerkelijke beeldkwaliteit. Inmiddels is het aantal beschikbare HD zenders wel toegenomen, maar is het nog wat stil bij Thuis. Daarentegen heeft zusje KNIPPR diezelfde zenders weer wel door in HD. Iets met rechten/mogelijkheden per juridische entiteit. 😉 Had overigens wel een HD upgrade van o.a. TV5 du monde en regionalen verwacht na de upgrade bij KPN, maar helaas weinige nieuws. En dat terwijl zenders eigenlijk ook wel gelijk aangepast werden als ze - ten tijde van de Vodafone tijd - bij KPN beschikbaar kwamen.

Motorsport.tv heeft een HD feed. Diezelfde feed wordt ook gedowngrade naar SD en zo doorgegeven. Beetje verwarrend door het HD logo. Waren meer zenders die dat deden en waardoor het leek dat het om HD ging, maar het toch echt SD was.

Heb overigens niet echt last van blokken op de door mij gekeken HD zenders.
Reputatie 7
Zoals Apis4 aangeeft, heeft blokbeeld niet met SD/HD te maken. De meeste van onze zenders worden op HD uitgezonden, zie onze zenderlijst. Blokbeeld heeft vrijwel altijd met de bandbreedte te maken. Stom genoeg zou een SD stream dan bij Dikkedikkie een beter beeld (lees: geen blokbeeld) moeten geven, omdat hier minder bandbreedte voor nodig is. Ik heb met Dikkedikkie een afspraak gemaakt rondom die rare blokken bij hem, omdat de oorzaak ervan niet te achterhalen was. Daarom zijn we met fantasie buiten het boekje gegaan. Ik houd het op een lokaal spook! 😉
Reputatie 6
Badge
Zie net zelf dat Motosport.tv in de gids geen HD tekentje heeft maar op de zender zelf wel een HD logo. Een andere/betere test voor wel of geen KPN Netwerk is de aanwezigheid van ARD en ZDF in HD (zo niet dan is het KPN).
Reputatie 6
Badge
Blokkerig beeld is geen kenmerk van SD streams maar van te lage bitrate/teveel compressie.
Bij T-Mobile komen sowieso geen SD zenders meer door waar er een HD variant van is en dat zijn veruit de meerderheid van de zenders in het basispakket (HD dus).
Een aantal HD zenders heeft wel een hele lage bitrate bijv. Motorsport TV HD met ~4Mbps, dat is echt een blokkenfestijn (als je die niet in HD heb staan in de gids dan krijg je de KPN netwerk streams die bovengenoemd zijn)
Reputatie 3
Hey dikkedikkie, ik kijk graag of ik nog wat kan ontdekken, zou je mij hiervoor je T-Mobile Thuis klantnummer door willen sturen via een privébericht?

Hallo Brian. Sander kent me wel en heeft mijn gegevens. Kun je daar wat mee?

Reageer