Beantwoord

Telekids in zenderpakket

  • 5 December 2017
  • 33 reacties
  • 962 Bekeken

Reputatie 3
Hallo tmobile,

waarom zit telekids 24 niet in het pakket?
Ik heb bij meerdere aanbieders gekeken, daar zit het gewoon in als aparte zender...

BOvendien even een vraag over de hd kwalliteit bij tmobile.
Welke streams noemt tmobile HD?
Ik zie namelijk blokkerig beeld op mijn 6 maand oude full hd tv. DIt houdt in dat het beeld dus geen HD scherpte heeft. Eerder SD.
icon

Beste antwoord door Brian 6 December 2017, 12:50

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Travel Channel HD is alleen beschikbaar indien je op het eigen netwerk van T-Mobile Thuis zit. Niet als je helaas gebruik moet maken van KPN Wholesale. Gelijk aan ARD en ZDF en bij de tweetaligheid van Cartoon Network en Disney-kanalen. Had ik er inderdaad bij moeten zetten. 🙂 Zo jammer dat ze niet meer uitrollen. Hopelijk klopt het artikel op TotaalTV en gaan ze echt in de aanval. http://www.totaaltv.nl/nieuws/abonnement-voor-tv-en-internet-wordt-in-2018-goedkoper/

Wrijf het er maar in apis4
Reputatie 6
Badge
Blokkerig beeld is geen kenmerk van SD streams maar van te lage bitrate/teveel compressie.
Bij T-Mobile komen sowieso geen SD zenders meer door waar er een HD variant van is en dat zijn veruit de meerderheid van de zenders in het basispakket (HD dus).
Een aantal HD zenders heeft wel een hele lage bitrate bijv. Motorsport TV HD met ~4Mbps, dat is echt een blokkenfestijn (als je die niet in HD heb staan in de gids dan krijg je de KPN netwerk streams die bovengenoemd zijn)
Reputatie 7
Badge +4
Moet je kunnen afleiden uit de zenderlijst. Maar geldt het voor alle zenders? Of zijn het specifieke zenders? HD is standaard 1080i (zitten volgens mij geen 720p zenders meer op het netwerk). SD (PAL) 576i.
Reputatie 3
Even ter info, een film die ik via mijn chromecast bekijk via netflix oid is wel haarscherp. Alleen de tmobile tv is gewoon sd kwaliteit op alle zenders.
Ik zie in de settings niet de mogelijkheid iets aan de beeldkwaliteit van de Entone te zone (zonder opname functie),

Resetten van modem en / of Entone
Tv kijken werkt dus wel goed en zonder onderbrekingen, de beeldkwaliteit is alleen erg slecht.
Wat kan t mobile hier aan doen?
Reputatie 7
Hi dikkedikkie, we bieden inderdaad geen telekids aan maar we hebben wel een Kids & Music pakket met heel veel kinderzenders!
Een compleet overzicht van alle HD zender vind je op ons zenderoverzicht. Ervaar je ook blokkerig beeld of is het HD beeld minder dan via bijvoorbeeld de Chromecast?

De bandbreedte voor onze HD uitzendingen zijn:

Op onze HD Plus kanalen is de bitrate gemiddeld 12 Mbps
Onze HD kanalen hebben een bitrate van 8 Mbps over het KPN netwerk en 16 Mbps over ons eigen netwerk.
Onze SD kanalen hebben een bitrate van 4 Mbps en over het KPN netwerk en 8 Mbps over ons eigen netwerk.
Reputatie 3
Hallo Brian,

ik ervaar SD beeld bij alle zenders.
HD, HD Plus het maakt allemaal niet uit.
Dus niet persee blokkerig alsof er een storing is er komt gewoon een SD signaal bij mij door lijkt het. Goed te zien als je wat dichter bij de tv zit.
Dat kinderpakket heb ik reeds echter zitten daar bijna allemaal zenders in voor de echte kleintjes.
Chromecast werkt prima full HD. Een wezenlijk verschil met de tv van tmobile.

Ik kijk ook wel films via mijn nas. Vandaag even goed getest door de kabel die van de tv box naar het modem loopt eens even in mijn nas te doen en dan naar mijn media speler. Gewoon netjes full HD. Dus de kabel is ook prima.

Zoals gezegd, ik ervaar geen storingen qua tv kijken, alleen is de beeldkwaliteit slecht.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo dikkedikkie,

Even voor mijn beeldvorming.
Heb je glasvezel of DSL ?
Heb je de STB direct aangesloten of via een switch of power line adapter ?
Heb je een STB met of zonder opname mogelijkheid ?
Heb je hem aangesloten via scart of hdmi ?
is de STB nog op andere apparaten aangesloten zoals een versterker of hdmi switch ?
Reputatie 3
Heb je glasvezel of DSL ? DSL
Heb je de STB direct aangesloten of via een switch of power line adapter ? direct
Heb je een STB met of zonder opname mogelijkheid ? Zonder
Heb je hem aangesloten via scart of hdmi ? HDMI (anders geen hd beeld he ;)
is de STB nog op andere apparaten aangesloten zoals een versterker of hdmi switch ? Nope
Reputatie 7
Badge +4
Hoi dikkedikkie,

Ik heb nog niet eerder gehoord dat iemand slechter beeld ervaart dan bij een andere provider. meestal is het namelijk andersom 🙂 maar ja dat zegt natuurlijk niets.
Als je ook al eens een andere HDMI poort en kabel heb geprobeerd zou ik het ook niet kunnen zeggen. Ik denk dat T-Mobile even in je kastje moet kijken om te zien wat voor signaal er uit komt.
Reputatie 7
Hey dikkedikkie, ik kijk graag of ik nog wat kan ontdekken, zou je mij hiervoor je T-Mobile Thuis klantnummer door willen sturen via een privébericht?
Reputatie 3
Hoi dikkedikkie,

Ik heb nog niet eerder gehoord dat iemand slechter beeld ervaart dan bij een andere provider. meestal is het namelijk andersom 🙂 maar ja dat zegt natuurlijk niets.
Als je ook al eens een andere HDMI poort en kabel heb geprobeerd zou ik het ook niet kunnen zeggen. Ik denk dat T-Mobile even in je kastje moet kijken om te zien wat voor signaal er uit komt.


Hallo hidden. Ik heb er 8 jaar troubleshooter met klant bij KPN alles in 1 op zitten dus ik heb de indruk wel te weten wat ik doe 😉
Reputatie 3
Hey dikkedikkie, ik kijk graag of ik nog wat kan ontdekken, zou je mij hiervoor je T-Mobile Thuis klantnummer door willen sturen via een privébericht?

Hallo Brian. Sander kent me wel en heeft mijn gegevens. Kun je daar wat mee?
Reputatie 6
Badge
Zie net zelf dat Motosport.tv in de gids geen HD tekentje heeft maar op de zender zelf wel een HD logo. Een andere/betere test voor wel of geen KPN Netwerk is de aanwezigheid van ARD en ZDF in HD (zo niet dan is het KPN).
Reputatie 7
Zoals Apis4 aangeeft, heeft blokbeeld niet met SD/HD te maken. De meeste van onze zenders worden op HD uitgezonden, zie onze zenderlijst. Blokbeeld heeft vrijwel altijd met de bandbreedte te maken. Stom genoeg zou een SD stream dan bij Dikkedikkie een beter beeld (lees: geen blokbeeld) moeten geven, omdat hier minder bandbreedte voor nodig is. Ik heb met Dikkedikkie een afspraak gemaakt rondom die rare blokken bij hem, omdat de oorzaak ervan niet te achterhalen was. Daarom zijn we met fantasie buiten het boekje gegaan. Ik houd het op een lokaal spook! 😉
Reputatie 7
Badge +4
Blokkerig beeld is geen kenmerk van SD streams maar van te lage bitrate/teveel compressie.
Bij T-Mobile komen sowieso geen SD zenders meer door waar er een HD variant van is en dat zijn veruit de meerderheid van de zenders in het basispakket (HD dus).
Een aantal HD zenders heeft wel een hele lage bitrate bijv. Motorsport TV HD met ~4Mbps, dat is echt een blokkenfestijn (als je die niet in HD heb staan in de gids dan krijg je de KPN netwerk streams die bovengenoemd zijn)


Zoveel "mogelijk" HD door. 😉 Niet alles dat in HD beschikbaar is, wordt al in HD doorgegeven via Thuis. Nu zegt HD niet alles. Het is niet meer dan een resolutie. Het zegt nog niets over de daadwerkelijke beeldkwaliteit. Inmiddels is het aantal beschikbare HD zenders wel toegenomen, maar is het nog wat stil bij Thuis. Daarentegen heeft zusje KNIPPR diezelfde zenders weer wel door in HD. Iets met rechten/mogelijkheden per juridische entiteit. 😉 Had overigens wel een HD upgrade van o.a. TV5 du monde en regionalen verwacht na de upgrade bij KPN, maar helaas weinige nieuws. En dat terwijl zenders eigenlijk ook wel gelijk aangepast werden als ze - ten tijde van de Vodafone tijd - bij KPN beschikbaar kwamen.

Motorsport.tv heeft een HD feed. Diezelfde feed wordt ook gedowngrade naar SD en zo doorgegeven. Beetje verwarrend door het HD logo. Waren meer zenders die dat deden en waardoor het leek dat het om HD ging, maar het toch echt SD was.

Heb overigens niet echt last van blokken op de door mij gekeken HD zenders.
Reputatie 3
Ik heb ook geen last van blokken maar vind de kwaliteit van het beeld gewoon slecht als dit voor hd door moet gaan.
Ik ga er ook niets meer aan doen. Zit mijn abbo lekker uit en kijk verder
Reputatie 7
Badge +4
Zeker als je op KPN zit zal het via DSL of Glas niet verbeteren. Zijn exact dezelfde streams.

Als een andere HDMI kabel geprobeerd?
Reputatie 3
TAVL, ik waardeer je meedenken maar....uiteraard is dit 1 van de 1e zaken die je test 😉
Reputatie 7
Badge +4
Jij en ik wel. Maar geef ze de kost niet. Veel problemen bij Ziggo kwamen door verouderde, slecht afgeschermde, budgetkwaliteit kabels. Heb ook eens wat HDMI kabels vergeleken en ook hier verschil vast kunnen stellen.
Zal niet doorvragen over instellingen op je TV-decoder? Of over het UTP kabeltje? Of box omruilen? Of of of... 😉 :P

Overigens is heb ik gekeken naar Motorsport; volgens de zenderlijst moest deze HD zijn. Deze aanduiding zie ik niet op de TV. Desalniettemin is deze zender altijd al slecht van kwaliteit geweest.
Reputatie 3
Hi TAVL, nee stel die vragen maar niet want de shielded utp kabel, daar liggen er 2 van dus heb prima kunnen testen.

Instellingen op de decoder uiteraard ook doorgenomen al valt er vrij weinig op in te stellen.
Ja en tmobile is al ooit eens zo vriendelijk geweest de box te ruilen. Hiervoor had ik er 1 met opname mogelijkheid, dat was pas huilen.
Reputatie 7
Badge +4
Hmmm... nog 1 dingetje; hoe heb je jouw TV ingesteld? Heb je alle beeldenhancer zooi uitgezet (die maken het beeld nog wel eens onnatuurlijk, onrustig en met verkeerde waarden kan dit leiden tot blokken)?En zijn de instellingen op de HDMI poort van de decoder gelijk aan die van de Chromecast?

Heb je ook al geprobeerd de UTP kabel in een andere poort op de router te plaatsen? Wellicht is de betreffende poort niet helemaal lekker?
Reputatie 3
HI TAVL, er lopen dus 2 shielded kabels naar mijn woonkamer. Aan de modem zijde uiteraard in 2 verschillende poorten.
Aan de tv hoef ik gelukkig niet te rommelen aangezien het voorheen wel prima heeft gewerkt.
Nogmaals, ik ervaar geen storing, gewoon beeld dat zeker niet HD is. Het is wel te kijken maar zeker geen hd.
Een beelden enhancer heb ik geeneens als optie op de tv 😉
Ik zoek al een tijdje naar iemand met hetzelfde probleem en vandaag dus gevonden. T-Mobile al aan de telefoon gehad maar ze beweren dat het probleem bij mij ligt. Ik ben er vrij zeker van dat dit niet het geval is. Namelijk zelfde verhaal als dikkedikkie, heel mooi beeld via chromecast maar het hd signaal van de tv is 720 x 562.
Reputatie 7
Badge +4
Dan weet ik niet wat voor merk TV je hebt, want die krengen zitten helaas op iedere TV. 😉 Wil je het goed doen, dan zou je de TV voor iedere bron opnieuw af moeten stellen. Enhancers zijn er in vele soorten en maten; randenverbeteraar, extra scherpte, ultrahoogcontrastmiddel, zwartwaardetoevoegzooi, eco etc. Al deze extra opties maken het beeld ogenschijnlijk "beter", maar in de praktijk onrustig en onnatuurlijk. Dit soort instellingen staat meestal in beeldopties > "geavanceerd". Ik raad altijd aan om die dingen zoveel mogelijk uit te zetten. Eigenlijk heb je alleen contrast, helderheid, kleur (+geavanceerd voor finetuning o.a. kleurtemperatuur) en scherpte nodig. In geavanceerde menu eventueel nog gammainstellingen. Contrast en helderheid moeten daarbij goed in balans staan en zeker bij digitaal/HD heb je scherpte niet of nauwelijk nodig.

Mooi hulpmiddel hierbij is een kalibratiedisk (zie bijv. AVforums) of in sommige gevallen biedt de TV een soort wizard (per poort). Of soms zijn kalibratieinstellingen op fora te vinden (al werkt dit helemaal zo, omdat iedere tv net iets anders is). De ene decoder (en firmware) is de andere niet en kan voor een hele andere beeldervaring zorgen en daarop moet de TV anders afgesteld worden. Standaardinstellingen zijn vaak verre van optimaal. Sterker nog; mijn vorige en huidige TV gaven uit de doos een verschrikkelijk lelijk beeld, maar met het aanpassen van de instellingen ziet het er strak uit.
Ook per poort (en apparaat op die poort) kan het anders uitpakken. In die zin zijn garanties "het was eerst wel goed" geen garantie voor "nieuwe/andere" apparatuur en zeggen kabels/hardware niet alles. Maar helpt het natuurlijk wel. Wellicht toch eens mee spelen en kijken of het helpt. Just trying to help. 🙂 ;)

@Lennard; Dat is zeker niet de juiste resolutie en geen HD resolutie.
Reputatie 3
Heren,

bedankt voor jullie goede bedoellingen maar come on. Ik ben niet van gister. Je kan me niet wijs maken dat de tv settings van de een op andere dag ineens anders zijn dan de dag ervoor. CHeck check dubbelcheck. Die waren dus niet veranderd 🙂 Het beeld is echter wel slechter dan de dag er voor.

Deze tv heeft absoluut geen lelijk beeld.
Maar zoals ik al eerder aangaf, ik ga er bij tmobile ook geen moeite meer in steken. SD (achtig) beeld it is. Straks weer naar een andere provider

Reageer