Beantwoord

Teleurstelling over beperkte mogelijkheden ivm ziggo

  • 28 June 2017
  • 2 reacties
  • 4450 Bekeken

Geen vraag, meer opmerking. Ik ben nu 2 weken overgestapt van ziggo totaal naar T-mobile thuis. Ik heb er spijt van. Een aantal zaken die bij ziggo aanwezig zijn en niet hier, als ik me daar beter van bewust was geweest had ik niet geswitcht : replay tv, opnames instellen vanaf de app, terugbladeren in tv gids, analoog signaal voor radio, ziggo sport... daarnaast had ik beter met mobiel kunnen overstappen naar vodaphone ipv tv naar T-mobile gezien de combi aanbiedingen die ze nu bieden. Kortom ik baal, en als de diensten niet komend jaar verbeteren ga ik weer terug tzt
icon

Beste antwoord door Sander 30 June 2017, 11:34

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
Tja, dat zijn allemaal dingen die anders zijn (en dus eventueel minder dan bij Ziggo), omdat het simpelweg een andere techniek is. TV van Ziggo is niet op IP basis en bij alle andere providers is dat wel zo. En zo zijn er nog meer zaken die anders kunnen zijn. Huizen zijn vaak wel voorzien van COAX kabels, maar geen netwerkbekabeling. Het kan dus zomaar zijn dat al je bekabeling vervangen moet worden.

Ik heb precies hetzelfde, Ziggo begint erg duur te worden waar ik nu woon, 47,50 per maand binnenkort waardoor een overstap naar T-Mobile interessant is. In mijn eigen woning heb ik T-Mobile thuis voor slechts 23,50 per maand. Maar inderdaad, na een overstap geen analoge radio meer, geen Ziggo Sport, geen combi met mobiele abonnement, kastje om op te nemen kost maandelijks geld, terwijl je bij Ziggo voor 2 tientjes op Marktplaats zo'n kastje haalt die dat allemaal kan.

Maargoed, al deze punten zijn in principe van tevoren allemaal bekend, zeker als je je een beetje erin verdiept voordat je iets besteld. Dus achteraf is er weinig aan te doen.

Wellicht heb je hier nog wat aan: Ziggo sluit het analoge signaal vaak niet of heel laat pas af. Wie weet blijft je analoge radio het gewoon doen. Omdat ze iemand naar de wijkcentrale moeten sturen om de kabel fysiek af te sluiten. En dat kost geld.

Hopelijk is het even wennen allemaal en ben je uiteindelijk toch tevreden ermee.
Reputatie 7
Hoi Teun,

Allereerst welkom op het forum en welkom Thuis!

Niet zo fijn natuurlijk dat dit allemaal een verrassing voor je bleek. Het zijn geen zaken die wij verstoppen of zeggen anders te doen. Alles wat je zegt klopt ook. Toch goed dat je het hier nog even aankaart. En wel hierom:

Wensenlijst
Geen enkel product is 100% zoals iedereen het wilt. Er is dan ook altijd ruimte voor verbetering of verandering of meer keuze opties. Hiervoor hebben we onze Community Wishlist opgesteld, Hier verzamelen we onze wensen en wij van het forum verspreiden deze weer in de organisatie. Geen garanties, maar het is goed om te weten wat onze klanten willen en hoe we meerwaarde kunnen genereren. De meeste van jouw punten zijn hier ook in opgenomen. :)

Analoog
Er is eigenlijk nog maar één provider die met Coax en analoge signalen werkt. Ik ben ervan overtuigd dat dit in de toekomst helemaal verdwijnt. Het is dus even een investering, maar dan ben je klaar voor de toekomst als je nu internetkabels in je huis hebt liggen! Dit geldt dan ook voor de radio. Je kunt de TV Box of internetradio op je stereo aansluiten. Dan heb je heel veel kanalen met goede kwailiteit. Wil je echt liever radio analoog, dan raad ik aan om een goedkope ether antenne te kopen. Dat is echt niet duurder dan een tientje en je plukt gewoon weer radio uit de lucht!

Combinatievoordeel
Ja, goed punt. We zijn ons ervan bewust. En druk mee bezig. Houd dit topic in de gaten voor updates. Het komt sowieso. Daar kun je van op aan!

PS. 05alexander92, bedankt voor je reactie. Correct en sympathiek!

Reageer