Beantwoord

Televisie op Samsung TV

  • 27 juni 2019
  • 67 reacties
  • 1345 Bekeken


Toon eerste reactie

67 reacties

Reputatie 5
Badge +3
@Baudewyn pas op dat je geen lasogen krijgt he? 😉
@Glassertje

Goede tip, hahahaha.
Maar eerst zien......
Reputatie 5
Badge +3
@Baudewyn Ik hoop echt dat je met de nieuwe ontvanger net zo blij bent als mij.
Reputatie 5
Badge +3
@Baudewyn Heb je de ontvanger al in huis? Ben best wel benieuwd eigenlijk. 😆
@Glassertje Nee, hij komt morgen binnen als het goed is
Reputatie 5
Badge +3
@Baudewyn OK, ben benieuwd
@Glassertje Je had inderdaad gelijk. Het beeld met de entone is inderdaad een stuk scherper. Ik heb ze zojuist grondig getest, naast elkaar op twee hdmi ingangen met exact dezelfde instellingen. Tijdens het testen heb ik ook HDMI en UTP kabels gewisseld om uit te sluiten dat daar een probleem in zou zitten.

Er vallen enkele zaken op
  • Beeld van de Entone is scherper
  • Kleuren van de Entone zijn levendiger
  • Er staat meer in beeld bij de Entone. Dit is heel goed te zijn bij het snel schakelen tussen de entone en de Aria op een kanaal waar een logo in beeld staat. Bij de Aria staan de logos bijna bovenin de hoek, waar bij de Entone het logo lager staat en iets meer naar binnen van het beeld. Het lijkt erop dat Arie het beeld inzoomt ten opzichte van de Entone,
  • Het geluidsniveau van de Entone is iets lager, niet storend overigens.
  • Het beeld op de drie NPO zenders is op beide kastjes erg slecht. Wazig en flets, en beetje hetzelfde idee als een overbelichte video. Blijft raar, want dat zouden meestal de zenders moeten zijn met de meeste bitrate.
  • Zappen met de Entone is wel erg traag in vergelijking met de Aria.
@Piotr
Nogmaals bedankt voor je hulp. Ik zal een Aria retour sturen en de Entone houden voor de 4k TV.
Zou jij alleen nog een ding voor mij willen/kunnen nakijken?
Als ik op mijn nieuwe komende factuur kijk binnen MyT-Mobile wordt deze ineens 5 Euro duurder, ten opzichte van het contract wat ik heb afgesloten. Het lijkt erop dat ik voor de omwisseling van apparatuur nu ineens een hoger maandbedrag ga krijgen, en zo te zien is dat de huur van een kastje? Of ik het lees het verkeerd, dat kan ook natuurlijk.

Groet
Baudewijn
Reputatie 5
Badge +3
@Baudewyn Bedankt voor je bericht.

Fijn dat je ook verbetering ziet. Ik heb nog eens op NPO gekeken maar is hier gewoon scherp.

Misschien kan iemand van webcare eens een keer een lijnmeting doen voor de signaal kwaliteit. Weet niet beter dan dat bij digitaal je blokjes krijgt dat het signaal te laag is maar kan me voorstellen dat dan eerst het beeld minder scherp wordt.
Reputatie 4
Badge +2
Hey @Baudewyn,

Top om te horen dat het probleem nu is opgelost!😃 Die €5,- extra heb ik voor je hersteld. Blijkbaar had ons systeem niet de juiste kortingscode overgenomen. Op de aankomende factuur (augustus) volgt de verrekening en zie je weer de normale prijs staan.

Ik kan niet zo snel achterhalen waar het issue met het wazige beeld op jouw NPO zenders vandaan komt. NPO 1, 2 en 3 zouden normaliter haarscherp moeten zijn. Heb je niet toevallig de NPO zenders voor slechthorenden erop staan? NPO GOS vind je op kanaal 101, 102 en 103. Die zenders worden namelijk niet in HD uitgezonden, wat misschien wazig qua beeld kan overkomen.
Hoi @Piotr

Bedankt voor het corrigeren van de factuur.

Ik kan het ook niet verklaren van die NOP zenders, het zou inderdaad een van de scherpste zenders moeten zijn. Ik heb op de gewone NPO zenders gekeken, en niet op de GOS zenders.

Zou een lijnmeting vanaf jullie kant wat meer inzicht daarin kunnen geven?
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Baudewyn, vanuit webcare kunnen we niet specifiek een meting doen voor bepaalde zenders maar onze netwerkspecialisten kunnen dit waarschijnlijk wel onderzoeken. Is het misschien mogelijk om een kort filmpje te maken van hoe het er uit ziet? Dan ga ik dit doorzetten naar onze collega's voor verder onderzoek!
Reputatie 5
Badge +3
@Brian Toen ik met dit probleem zat, heeft de Guidion monteur gebeld met backoffice. Deze kon meteen zien wat de percentage van het signaal kwaliteit was. Monteur plugt er een andere upt tussen en toen was de kwaliteit bijna 100%.

Jullie kunnen dan toch wel zien of de overal kwaliteit van het signaal te laag is, al zou het niet per zender kunnen? Ik denk zomaar even mee hoor. 😁
@Brian Heb even geprobeerd voor het filmpje, maar krijg wat ik ervaar niet over op het filmpje. Ik ga wat verder met de instellingen wat aan te passen en dan is het maar wat het is.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Glassertje, klopt hoor, we kunnen inderdaad de algemene kwaliteit van de stream naar de TV Box zien maar ik begrijp van @Baudewyn dat het specifiek om de NPO zenders gaat. Als de overige zenders het wel goed doen dan zit de oorzaak mogelijk in het netwerk zelf en moeten we dit verder gaan onderzoeken.

@Baudewyn Inmiddels hebben we meer meldingen ontvangen en er lijkt een specifiek issue te zijn in omgeving Dordrecht. We zijn dit samen met onze netwerkpartner aan het onderzoeken om het zo snel mogelijk op te lossen. Bedankt voor de melding!
@Brian @Glassertje

En ik maar denken dat het allemaal aan mij lag, maar blijkbaar was het toch iets van technische aard.
Bedankt beide voor jullie hulp, en ik hoor graag wanneer het probleem verholpen is.

@paulklaverstijn
Sorry voor het gedeeltelijk kapen van je topic hahaha
Reputatie 1
@Baudewyn
Geen enkel probleem. Hoop nu dat het eindelijk goed gaat komen.
Reputatie 1
@Baudewyn @Glassertje @Brian

Gisteren wilde ik de ondertiteling van History aanzetten. Da's ook zo'n leuk klusje. Gaat in eerste instantie niet. Met dank aan de zoekfunctie op dit forum kwam ik ed achter. Bij de instellingen de ondertiteling aanzetten, vervolgens stekkers eruit bij de ontvanger. Dan weer aanzetten, op enig moment de utp erin en dan werkt het.............. het is wel een "mijl op zeven" op sommige momenten.

Reageer