Beantwoord

Televisie op Samsung TV


Reputatie 3
Sinds kort hebben we T-Mobile thuis. Zeer tevreden op het beeld van de televisie na. We hebben Zyxel modem en de TV-decoder van Amino. TV-decoder aangesloten via de meegeleverde HDMI-kabel.

Het beeld geeft bij snelle(re) beeldwisselingen (zoals voetbal) lichte snelle haperingen. Alsof het beeld gaat inzakken. Erg lastig om uit te leggen. Hoop dat iemand dit begrijpt.

Ik denk dat dit aan de televisie ligt. Het is een Samsung UE40JU6445. Ergens zullen denk ik instellingen aangepast moeten worden, maar welke?
icon

Beste antwoord door Brian 5 July 2019, 11:19

Bekijk origineel

69 reacties

Reputatie 6
@paulklaverstijn Welkom op het forum.

Heb ik het juist dat jou tv een UltraHD tv is?

Je ziet af en toe dat het in begint te haperen/schokken het beeld en dan weer door gaat. Guidion monteur had dit nog nooit gezien. Ik vroeg me toen ook af, hoe ga je dit uitleggen. Heb de hele avond filmpjes opgenomen.

Als dit het geval is, dan laat je tv ontvangers maar omruilen voor een Entone 510b is zonder opname functie en de Amulet 515b heeft een harde schijf.

Ik had hetzelfde probleem, het beeld was om te janken. Ik heb aan de UHD TV nu een Amulet 515b met opname functie aangesloten zitten en heb super scherp vloeiend beeld en boven de Entone 510b . Maar ook daar zie ik veel verbetering, maar dat is een HD televisie. Doordat ik pas geopereerd ben, heb ik de normale Entone nog niet veel uitgeprobeerd op mijn UHD tv. Maar wat ik wel gezien had, zag er vele malen beter uit.

Blij dat ik eindelijk een 2e bericht tegen kom. Niet zo mooi voor jou natuurlijk, maar daar is wel degelijk iets mis met de software dan.

Een reactie van een T-Mobile medewerker is gemiddeld de 24/48, maar omdat het druk is kan het langer duren.

Je kan ook bellen, het is druk als je belt, maar zeker wel sneller. Mocht je besluiten te wachten, kun je alvast je abonneenummer in je profiel zetten. Zo kan de medewerker meteen aan de slag als die jouw bericht ziet. Je gegevens kan alleen T-Mobile zien, klanten niet.
Reputatie 3
Hallo Glassertje,

Dank voor je heldere antwoord. Inderdaad een Ultra HD TV. Boven heb ik een Full HD hangen. Gisterenavond nog lopen slepen naar beneden om eens te kijken wat de verschillen zouden zijn......... Nou, minimaal. Weinig vloeiend beeld. En bij voetbal is geen vloeiend beeld niet te doen.

Ik heb mijn klantnummer in het profiel staan.
Ik wacht even de reactie van een T-Mobile-medewerker af. Hoop dat zij een "omruilactie" willen doen. Lijkt me het handigste. Hoeven er ook geen monteurs heen en weer te rijden.

Verder ben ik een dik tevreden klant.

Groet,
Paul.
Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @paulklaverstijn,

Dat kijkt inderdaad niet fijn. Het kan aan verschillende factoren liggen. Zowel aan de TV, decoder als bekabeling, waarbij last kan zijn van interferentie. Wat je sowieso kunt doen is:

  • Andere HDMI kabel proberen
  • Andere UTP kabel proberen
  • HDMI kabel op andere ingangskanaal van de TV
  • Instelling TV aanpassen door alle "beeldverbeteraars" uit te zetten, zoals randen verscherpen, ruisonderdrukking, interpolatie van beelden, etc. Dit lijkt vaak mooier, maar kijkt vaak veel onrustiger en kan - zeker bij UHD - tot gevolg hebben dat het beeld er gekunsteld over komt.
Heb even verder voor je gekeken en vond deze basisinstellingen voor jouw TV. Voor zover ik zie is dit dezelfde serie als jij hebt. Mocht het beeld er niet uit zien, dan kun je het altijd terugdraaien. Over het algemeen zal het beeld meer in balans zijn qua contrast, helderheid en kleur.

Wie weet helpt het in de beeldervaring, want het hoort er gewoonweg soepel uit te zien. Laat je weten of het geholpen heeft? Dit als aanvulling op @Glassertje
Reputatie 6
@paulklaverstijn Mocht je besluiten toch te bellen, dan kun je vertellen dat er nog een klacht is en hoe dit opgelost is..

Dit moet gewoon omgeruild worden. Het is geen tv kijken. Ik heb ook alles verschoven hier, omdat ik dacht dat mijn nieuwe tv kapot was.

Het jammere is, je kan in je Mijn T-Mobile wel een ontvanger verwijderen en toevoegen, maar niet kiezen welk merk je wilt. Anders was dat een optie geweest.

Ik heb vandaag geprobeerd een moderator, dat zijn T-Mobile medewerkers, op een topic te wijzen, maar helaas geven ze geen voorrang. Dus ik hoop dat het snel voor je geregeld is.
Reputatie 3
Hoi TAVL,

Dank voor je reactie. Alle hulp is mooi en welkom.

Heb beide ontvangers geprobeerd, nieuwe HDMI-kabel gekocht en op alle drie HDMI-ingangen gezet, UTP kabels verwisseld, wel hub, geen hub, UTP-kabel alleen naar TV. Reset van alle apparatuur. Affijn, alle smaken uitgeprobeerd, maar helaas...................

Ga vanavond de instellingen proberen.

Thanx,
Paul.
Reputatie 7
Badge +4
Ben sowieso benieuwd hoe je de instellingen ervaart.

Maar mocht je inderdaad moeten omruilen, dan kun je of wachten tot de webcare aan jouw topic is toegekomen, ze behandelen op volgorde van binnenkomst, of via de chat of telefoon actie ondernemen. Dit zal in de meeste gevallen sneller zijn, aangezien Thuis webcare het ontzettend druk heeft met het inhalen van de enorme hoeveelheid werk dat afgelopen periode is ontstaan.

Gelukkig sluit het een het ander niet uit en kunnen we ondertussen nog kijken wat te doen met instellingen. Maar zoals @Glassertje aangeeft is de kans groot dat als het op beide tv's is dat het toch een ander issue is. Haalt niet weg dat instellingen altijd kunnen helpen. Bij mij was TruMotion (LG, stutter en judder instellingen) een boosdoener bij het instellen
Mocht je de mogelijkheid hebben; Heb je het ook als je TV Anywhere streamt naar jouw TV.
Reputatie 6
@paulklaverstijn Heb je glasvezel? Welke kleur utp zit er tussen de mediaconverter en je modem?
Reputatie 7
Badge +4
Ik begrijp het heel goed @Glassertje . Kan me jouw topic nog herinneren. Toch kan dit van geval tot geval verschillen en zullen we altijd de verschillende opties moeten bekijken om zodoende de oorzaak in dat geval te achterhalen. In jouw geval kennelijk een issue tussen de hardware en jouw tv. Had jij ook niet een Samsung?

Ach, Ik hoop dat Paul snel geholpen is en gewoon met goed beeld kan kijken. In de tussentijd met TV Anywhere, een gevonden oplossing in instellingen en/of met nieuwe hardware.
Reputatie 6
@TAVL Ik heb inderdaad een Samsung. Daarom gaat er hier een belletje rinkelen en moet dit wel uitgezocht worden.

Net gekeken, de filmpjes heb ik nog, als ik vanavond wat tijd heb zal ik er 1 plaatsen. Nadeel is alleen dat het op camera heel veel minder is dan als je het zo ziet. Maar dit zal misschien door de beeldstabilisator komen ofzo. Het verschilt per zender hoe het beeld is maar vooral Animal Planet is een goeie testzender, Spike ook wel.

Ook de utp kabel tussen de mediaconverter en je modem of router moet geen rode kleur hebben, Ik had een redelijk zwak tv signaal kwalteit. De monteur van Guidion heeft deze vervangen en toen was de kwaliteit meteen bijna 100%, monteur had T-Mobile Backoffice namelijk aan de lijn, dus dat zal ook schelen.

Blijkt dat van de rode utp kabels er een hoop niet goed zijn en dat de meeste kabels met problemen van KPN komen, laat ik daar net vanaf komen. Dit is alleen niet zo heel bekend volgens mij.
Reputatie 7
Badge +4
Wel goed om te plaatsen. Kunnen we checken of het overeen komt met de ervaring van Paul.
Reputatie 6
@TAVL Zoals afgesproken. Rond de 10 seconden zie je het. Misschien nog meer heb er niet naar gekeken. In het echt was het erger dan dat je op beeld ziet. Misschien weet iemand meer?




Reputatie 3
Hallo mensen,

Heb zojuist de rode kabel van T-Mobile vervangen voor andere kabel. Helaas gaf dit niet het gehoopte resultaat.

Op TV-Anywere laptop (lenovo 520) prima beeld.
TV-anywere app (Samsung S10) prima beeld
TV-Anywere (Samsung Tab A) prima beeld

Aan de tv kan het echt niet liggen. Ik had tot voor een paar weken Telfort Glasvezel en altijd een vloeiend beeld.

Ik ga bellen met T-Mobile en vragen of ze de ontvangers willen omruilen.

Jullie dank voor het meedenken. Wordt erg op prijs gesteld.

Ik hou jullie op de hoogte.

Paul.
Reputatie 3
Hallo,

Zojuist gesproken met de klantenservice. Er gaat een monteur komen.

Groet.


Overigens prima klantenservice. Moet ook gezegd worden. Ik lees zo vaak horrorverhalen.........
Reputatie 6
@paulklaverstijn Mochten ze het gevonden heben wat het probleem is, zou je dat dan misschien willen laten weten? Ben namelijk zeer benieuwd. Succes.
Reputatie 3
@Glassertje
Uiteraard.
Reputatie 7
Hi @paulklaverstijn goed om te horen dat het gelukt is met de collega's aan de telefoon! Wel frappant dat het bij zowel jou als @Glassertje gebeurt met hetzelfde type TV. Gebeurt het ook bij meerdere HDMI poorten op de TV? Het heeft er zo op het oog de schijn van dat het mogelijk toch iets in de combinatie van TV Box met dit type TV is. Dubbelcheck, hebben jullie het geprobeerd met alle beeldverbeteraars uit, meerdere kabels en poorten etc (dus de tips van @TAVL)?

Ik ben benieuwd of er meer klanten zijn die deze ervaring herkennen, zo ja dan zet ik dit graag door naar onze developer om hier eens in te duiken.
Reputatie 6
@Brian ik heb boven een Sony TV en daar was het ook op te zien. Dus niet alleen op een Samsung
Reputatie 3
Hoi @Brian .

Bedankt voor je bericht.Ik heb het geluk dat ik nog steeds 'gewone' televisie heb via de kabel.

Alle kabels zijn vervangen, alle herstarts zijn al gedaan. Mijn buurman (technicus bij NEP in Hilversum ook al ingevlogen en die snapt het ook niet. Kortom, alles is "afgepeld". Alle beeldverbeteraars ingesteld. Heeft niks geholpen. Zit volgens deskundigen (hierboven en buurman) in het kastje. Ik ben donder benieuwd of de monteur dit ook zo erkent (stel je toch eens voor dat dit niet gebeurt). Wanneer hij/zij komt is niet bekend. Heb nog niks gehoord anders dan e.e.a.. in behandeling is en ik 3 tot 5 werkdagen geduld moet hebben.
Reputatie 3
@paulklaverstijn @Glassertje

Ik heb exact hetzelfde probleem als jullie, ook schokkende en niet vloeiende beelden en een wazig beeld. Ook hier de combinatie Amino 610x met een Samsung UHD tv, in mijn geval de 55MU7070 en inmiddels ook alle kabels, poorten en resets getest zonder resultaat.

Ik had hier reeds een topic over aangemaakt, een volgende week dinsdag komt er een monteur kijken.

Het bovenstaande filmpje is inderdaad precies zoals ik mijn beeld ook ervaar.

Begrijp ik het nu goed dat het met een ander model decoder wel goed werkt in combinatie met een Samsung UDH TV?

Je zou haast gaan denken dat er dan een probleem in de firmware zit in de 610x boxen.

Met vriendelijke groet,
Baudewijn
Reputatie 3
@Baudewyn @Glassertje

Ben benieuwd wat er bij jou uit gaat komen. En ik zie een update van de firmware aankomen. Dit probleem gaat vaker voorkomen. Bij mijn vorige provider had ik geen enkel probleem.
Reputatie 3
Ik ben overgestapt van Telfort, en had inderdaad ook nooit problemen met de beeldkwaliteit. Ook niet toen het verplicht overstappen geblazen was naar het KPN platform.

Ik had om die reden dan ook een abonnement bij TMT genomen met 750 mbit internet, om er zeker van te zijn om op het ODF netwerk terecht te komen waar de bitrate veel hoger zou moeten zijn dan bij de KPN streams.
Maar tot mijn verbazing was de beeldkwaliteit vele malen slechter,

Ik zal dit topic ook aanhalen bij de monteur volgende week, en dan ben ik ook benieuwd wat eruit komt.
Reputatie 3
Ik.had ook Telfort.
Reputatie 7
@Baudewyn Ik kwam van de week een ander topic tegen waarin werd gesuggereerd dat de oorzaak mogelijk in de doorgegeven frequentie ligt. De Aria 610 schijnt een 60 Hz frequentie door te geven terwijl de uitzendingen 50 Hz zijn waardoor het stotteren ontstaat. Ik heb dit aan onze kant nog niet kunnen bevestigen maar ik speel de informatie door naar onze developers!
Reputatie 3
@Brian .
Zou me niks verbazen. Maar dan zou er toch een klachtenregen moeten zijn?

Overigens zit ik nog steeds te wachten op een reactie van TMT. Vorige week zou er ieta van een afspraak geregeld worden. Duurt 3 tor 5 werkdagen stond er in de mail. Helaas nog niks. Ik zal eens bellen. Duurt me nu wel lang.

I
Reputatie 3
Maandag komt de monteur. Bij Guidion nog gewezen op deze topic. Maandagavond informeer ik u nader.

Reageer