Beantwoord

Televisie op Samsung TV


Reputatie 3
Sinds kort hebben we T-Mobile thuis. Zeer tevreden op het beeld van de televisie na. We hebben Zyxel modem en de TV-decoder van Amino. TV-decoder aangesloten via de meegeleverde HDMI-kabel.

Het beeld geeft bij snelle(re) beeldwisselingen (zoals voetbal) lichte snelle haperingen. Alsof het beeld gaat inzakken. Erg lastig om uit te leggen. Hoop dat iemand dit begrijpt.

Ik denk dat dit aan de televisie ligt. Het is een Samsung UE40JU6445. Ergens zullen denk ik instellingen aangepast moeten worden, maar welke?
icon

Beste antwoord door Brian 5 July 2019, 11:19

Bekijk origineel

69 reacties

Reputatie 3
Hallo,

Zojuist gesproken met de klantenservice. Er gaat een monteur komen.

Groet.


Overigens prima klantenservice. Moet ook gezegd worden. Ik lees zo vaak horrorverhalen.........
Reputatie 6
@paulklaverstijn Welkom op het forum.

Heb ik het juist dat jou tv een UltraHD tv is?

Je ziet af en toe dat het in begint te haperen/schokken het beeld en dan weer door gaat. Guidion monteur had dit nog nooit gezien. Ik vroeg me toen ook af, hoe ga je dit uitleggen. Heb de hele avond filmpjes opgenomen.

Als dit het geval is, dan laat je tv ontvangers maar omruilen voor een Entone 510b is zonder opname functie en de Amulet 515b heeft een harde schijf.

Ik had hetzelfde probleem, het beeld was om te janken. Ik heb aan de UHD TV nu een Amulet 515b met opname functie aangesloten zitten en heb super scherp vloeiend beeld en boven de Entone 510b . Maar ook daar zie ik veel verbetering, maar dat is een HD televisie. Doordat ik pas geopereerd ben, heb ik de normale Entone nog niet veel uitgeprobeerd op mijn UHD tv. Maar wat ik wel gezien had, zag er vele malen beter uit.

Blij dat ik eindelijk een 2e bericht tegen kom. Niet zo mooi voor jou natuurlijk, maar daar is wel degelijk iets mis met de software dan.

Een reactie van een T-Mobile medewerker is gemiddeld de 24/48, maar omdat het druk is kan het langer duren.

Je kan ook bellen, het is druk als je belt, maar zeker wel sneller. Mocht je besluiten te wachten, kun je alvast je abonneenummer in je profiel zetten. Zo kan de medewerker meteen aan de slag als die jouw bericht ziet. Je gegevens kan alleen T-Mobile zien, klanten niet.
Reputatie 3
@Brian @paulklaverstijn

Vanochtend bleek dat mijn geluid steeds wegviel. Ik heb daarom de Aria een reset gegeven door het indrukken van de reset knop achterop zodat de firmware weer opnieuw wordt ingeladen.

En wat blijkt, na het laden van de firmware gaf de TV ineens aan dat het aangeboden signaal 1080i 50Hz was ??
Is er toevallig een update geweest vannacht, en is dit bij een van jullie nu ook het geval?
Ik had deze reset methode hiervoor ook al een paar keer geprobeerd, maar toen bleef het probleem bestaan.
Nu is het schokkende weg uit het beeld en loopt het vele malen vloeiender.
Wel is het nog steeds zo dat het beeld zelf nog erg wazig, maar daar weet de monteur aanstaande dinsdag wellicht meer over te vertellen.
Reputatie 3
Hallo mensen,

Heb zojuist de rode kabel van T-Mobile vervangen voor andere kabel. Helaas gaf dit niet het gehoopte resultaat.

Op TV-Anywere laptop (lenovo 520) prima beeld.
TV-anywere app (Samsung S10) prima beeld
TV-Anywere (Samsung Tab A) prima beeld

Aan de tv kan het echt niet liggen. Ik had tot voor een paar weken Telfort Glasvezel en altijd een vloeiend beeld.

Ik ga bellen met T-Mobile en vragen of ze de ontvangers willen omruilen.

Jullie dank voor het meedenken. Wordt erg op prijs gesteld.

Ik hou jullie op de hoogte.

Paul.
Reputatie 7
Hey @Baudewyn,

Fijn dat het schokkende beeld nu in ieder geval is verholpen! Ervaar je het minder scherpe beeld op je beide TV's? Of alleen op je Samsung televisie? Eigenlijk zou er geen enkel verschil moeten zijn qua beeldkwaliteit tussen de Entone en Aria, beide TV Boxen leveren haarscherp beeld. Misschien dat je type televisie beter overweg kan met de Entone. Ik kan daarom één van je aria's omwisselen voor een Entone TV Box. Dan kun je testen of je met de Entone wél verschil merkt qua beeldkwaliteit.
Momenteel zijn de Entone's met opnamefunctie niet meer op voorraad, je kunt je Aria dus alleen voor een Entone omruilen zonder opnamefunctie. Ik hoor graag of ik dit voor je in orde mag maken!
Reputatie 6
@TAVL Ik heb inderdaad een Samsung. Daarom gaat er hier een belletje rinkelen en moet dit wel uitgezocht worden.

Net gekeken, de filmpjes heb ik nog, als ik vanavond wat tijd heb zal ik er 1 plaatsen. Nadeel is alleen dat het op camera heel veel minder is dan als je het zo ziet. Maar dit zal misschien door de beeldstabilisator komen ofzo. Het verschilt per zender hoe het beeld is maar vooral Animal Planet is een goeie testzender, Spike ook wel.

Ook de utp kabel tussen de mediaconverter en je modem of router moet geen rode kleur hebben, Ik had een redelijk zwak tv signaal kwalteit. De monteur van Guidion heeft deze vervangen en toen was de kwaliteit meteen bijna 100%, monteur had T-Mobile Backoffice namelijk aan de lijn, dus dat zal ook schelen.

Blijkt dat van de rode utp kabels er een hoop niet goed zijn en dat de meeste kabels met problemen van KPN komen, laat ik daar net vanaf komen. Dit is alleen niet zo heel bekend volgens mij.
Reputatie 3
Maandag komt de monteur. Bij Guidion nog gewezen op deze topic. Maandagavond informeer ik u nader.
Reputatie 3
@Piotr

Hartelijk dank voor je reactie en de service.

Ik zal nog even laten weten of het beeld inderdaad beter wordt met de entone.
Reputatie 6
@Baudewyn pas op dat je geen lasogen krijgt he? 😉
Reputatie 6
Hé wat goed om te horen. Dit zijn inderdaad mooie inzichten en bovenal resultaten. Blijft bijzonder dat het bij zowel jou als Glassertje om een Samsung gaat. Wellicht toch niet helemaal lekker bij de initiële koppeling.
Je hebt niet goed gelezen. Ik heb ook gemeld dat mijn andere tv een Sony was en je het minder zag, maar wel aanwezig was. 😂
Reputatie 3
@Glassertje Je had inderdaad gelijk. Het beeld met de entone is inderdaad een stuk scherper. Ik heb ze zojuist grondig getest, naast elkaar op twee hdmi ingangen met exact dezelfde instellingen. Tijdens het testen heb ik ook HDMI en UTP kabels gewisseld om uit te sluiten dat daar een probleem in zou zitten.

Er vallen enkele zaken op
  • Beeld van de Entone is scherper
  • Kleuren van de Entone zijn levendiger
  • Er staat meer in beeld bij de Entone. Dit is heel goed te zijn bij het snel schakelen tussen de entone en de Aria op een kanaal waar een logo in beeld staat. Bij de Aria staan de logos bijna bovenin de hoek, waar bij de Entone het logo lager staat en iets meer naar binnen van het beeld. Het lijkt erop dat Arie het beeld inzoomt ten opzichte van de Entone,
  • Het geluidsniveau van de Entone is iets lager, niet storend overigens.
  • Het beeld op de drie NPO zenders is op beide kastjes erg slecht. Wazig en flets, en beetje hetzelfde idee als een overbelichte video. Blijft raar, want dat zouden meestal de zenders moeten zijn met de meeste bitrate.
  • Zappen met de Entone is wel erg traag in vergelijking met de Aria.
@Piotr
Nogmaals bedankt voor je hulp. Ik zal een Aria retour sturen en de Entone houden voor de 4k TV.
Zou jij alleen nog een ding voor mij willen/kunnen nakijken?
Als ik op mijn nieuwe komende factuur kijk binnen MyT-Mobile wordt deze ineens 5 Euro duurder, ten opzichte van het contract wat ik heb afgesloten. Het lijkt erop dat ik voor de omwisseling van apparatuur nu ineens een hoger maandbedrag ga krijgen, en zo te zien is dat de huur van een kastje? Of ik het lees het verkeerd, dat kan ook natuurlijk.

Groet
Baudewijn
Reputatie 3
@Brian Heb even geprobeerd voor het filmpje, maar krijg wat ik ervaar niet over op het filmpje. Ik ga wat verder met de instellingen wat aan te passen en dan is het maar wat het is.
Reputatie 6
@Baudewyn Heb je de ontvanger al in huis? Ben best wel benieuwd eigenlijk. 😆
Reputatie 7
Hi @Baudewyn, vanuit webcare kunnen we niet specifiek een meting doen voor bepaalde zenders maar onze netwerkspecialisten kunnen dit waarschijnlijk wel onderzoeken. Is het misschien mogelijk om een kort filmpje te maken van hoe het er uit ziet? Dan ga ik dit doorzetten naar onze collega's voor verder onderzoek!
Reputatie 6
@paulklaverstijn @Baudewyn Ik heb ondanks alles toch de normale Entone op mijn Samsung 4K TV aangesloten en kan jullie melden dat het beeld haarscherp is. Gewoon zoals het hoort. Was zelf ook wel nieuwsgierig hoe het zat. Geen extra verbeteraars aangezet, alles staat bijna zoals die uit de winkel komt.
Reputatie 6
@paulklaverstijn Mochten ze het gevonden heben wat het probleem is, zou je dat dan misschien willen laten weten? Ben namelijk zeer benieuwd. Succes.
Reputatie 3
@Glassertje
Uiteraard.
Reputatie 3
Goedemorgen,

Vandaag de monteur voor @Baudewyn . Veel succes ermee.

Wil nog even iets van gisteren delen met jullie. Ik kwam thuis, Tour de France einde kijken en kreeg geen enkele beweging in de tv-ontvanger. Een lichte irritatie kwam over mij heen. Stekkertjes eruit, stekkertjes erin, resetje hier, resetje daar. Affijn, resultaat nul.
Wat bleek? De vier weken geleden meegeleverde batterijtjes op de afstandsbediening waren al leeg, als in opperdepop. Batterijen in een afstandsbediening gaan jaaaaaren mee. Ik doe er nu maar het zwijgen toe.

Groet,
Paul.
Reputatie 6
@Baudewyn Bedankt voor je bericht.

Fijn dat je ook verbetering ziet. Ik heb nog eens op NPO gekeken maar is hier gewoon scherp.

Misschien kan iemand van webcare eens een keer een lijnmeting doen voor de signaal kwaliteit. Weet niet beter dan dat bij digitaal je blokjes krijgt dat het signaal te laag is maar kan me voorstellen dat dan eerst het beeld minder scherp wordt.
Reputatie 7
Hey @Baudewyn & @paulklaverstijn,

Top dat de fabrieksreset dé handeling is gebleken om het grootste euvel te verhelpen.☺️ Verder ben ik ook wel benieuwd hoe het monteursverzoek bij @Baudewyn is verlopen!

@paulklaverstijn wel vreemd dat je nieuwe batterijen nu al op zijn! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Gelukkig had je nog een reservepaar achter de hand. Excuses hiervoor!
Reputatie 3
@Brian @Glassertje @Baudewyn @TAVL ,

Driewerf dank aan @Baudewyn!!!!

Geïnspireerd door de post van @Baudewijn gisterenmiddag ook mijn Amino maar (weer) eens voorzien van pinnetje in de achterzijde om een fabrieksreset te doen. Tien minuten later viel ik van de stoel te van verbazing. Ik had prachtig beeld. Ook bij mij begon hetzelfde gevoel van @Baudewyn te bekruipen. Update? Op dat moment toch gereserveerd en een volledige voetbalwedstrijd bekeken. Geschakeld met RTL4 (dat was dramatisch slecht). Prima beeld. Vloeiend en zoals ik gewend was van ook mijn vorige provider.

Vanochtend de tweede ontvanger aangesloten. Niks gedaan en daar had ik hetzelfde gruwelbeeld als voorheen. In het menu de versie bekeken: 14.7.25_build6-bbl. Pinnetje achterin en het grote wachten begon. Ja hoor, na 10 minuten prachtig beeld. Versie: 14.8.69_build9-etv-vas-glop-as3

Morgen komt bij mij de monteur. Ik wacht vandaag af of het beeld goed blijft. Blijft het zo (en dat verwacht ik), dan bel ik de monteur af en ben ik een zeer tevreden klant.

Ik hoop voor @Baudewyn dat het dinsdag goed gaat.

Beste mensen, dank voor al jullie input. Een mooie 'draad met een voor mij mooi resultaat. Jullie hebben allen een biertje van mij tegoed. Ik denk dat ook TMT er iets aan zal hebben (gehad). Hou de 'draad' open voor @Baudewyn. Ben erg benieuwd'.

Heb nu beeld, telefoon en strak 1G internet.
Reputatie 6
@Brian Toen ik met dit probleem zat, heeft de Guidion monteur gebeld met backoffice. Deze kon meteen zien wat de percentage van het signaal kwaliteit was. Monteur plugt er een andere upt tussen en toen was de kwaliteit bijna 100%.

Jullie kunnen dan toch wel zien of de overal kwaliteit van het signaal te laag is, al zou het niet per zender kunnen? Ik denk zomaar even mee hoor. 😁
Reputatie 3
Ben ik nog even. Mijn grote vraag nu is: "automatische updates?"
Reputatie 3
@Piotr @paulklaverstijn

De monteurs van Guidion zijn net langs geweest. Stom toevallig dezelfde monteur die het had aangelegd een paar weken geleden.
Ik heb hen uitgelegd dat het schokkende en springerige beeld inmiddels verholpen is, dankzij de andere firmware van afgelopen weekend.

Wel had ik nog een issue met de scherpte van het beeld. Ik heb mijn instellingen op de televisie niet verandert ten opzichte van de KPN/Telfort situatie, maar weet gewoon 100% zeker dat het beeld daar een stuk scherper was. Ik heb hen dat ook laten zien, door de scherpte instelling op 70% te zetten. Iets wat bij KPN totaal niet nodig was, daar stond op 0. Zij zagen ook dat het beeld beter werd, en hebben op mijn verzoek ook nog even de lijn gemeten. Met die meting kan ik eigenlijk niets, want ze staken een laptop in de UTP kabel die naar de Amino ging, en deden een speedtest. Die was uiteraard goed, want met mijn internetsnelheid is niks mis, en als je een een laptop inprikt schakelt de Zyxel die desbetreffende poort over naar het internet VLAN.
Ik heb ook gevraagd of er geen meting gedaan kon worden ten aanzien van iptv signaal en de bitrate die daarmee binnenkomt, maar dat konden ze helaas niet. Dat kon alleen Reggefiber.

Het uiteindelijke advies was om de beeldverbeteraars van de Samsung wat meer te gebruiken, zodat het beeld zo scherp wordt als dit ik verwacht. Zij vonden het beeld namelijk scherp genoeg.

Het is natuurlijk moeilijk uit leggen, want het is een ervaring en gevoel verhaal.Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het signaal van het iptv platform van T-Mobile beter zou moeten zijn dan die van het KPN platform, maar naar mijn mening is dat nu precies andersom.

Wellicht zit er toch nog een instelling in die Aria boxen die niet lekker zit, of is het een probleem met de
bitrate die uit de IPTV VLAN komt vanuit de POP , of ik ben gewoon te kieskeurig en moet ik er maar mee leven.
Als iemand nog een idee heeft houd ik mij van harte aanbevolen.
Reputatie 3
@Glassertje @Baudewyn ,

Top @Glassertje! Nu is alles gericht op @Baudewyn. Hoop dat t-mobile het snel oppakt voor hem.

Heb zo langzamerhand de community kunnen en mogen doorworstelen wat er zoal leeft. Valt me op dat de laatste tijd TMT erg populair is geworden. Enerzijds door het "gekluns" van de KPN c.s. (prijsverhogingen en pakketwijzigingen) en anderzijds door haar eigen campagne. Wellicht is door de grote aanvoer van nieuwe abbo's e.e.a. boven het hoofd is gegroeid en versneld (en dat gaat altijd ten koste van de kwaliteit) zaken zijn opgepakt. Ik denk dat bij stabilisatie de kwaliteit wel weer op niveau gaat komen. Ze moeten wel, anders zijn ze de klanten over exact een jaar weer kwijt......

Reageer