Televisiekwaliteit Belgie 1

  • 14 June 2021
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

Reputatie 3

Goeiedag,

Tevredenheid alom. Maar een klein puntje mbt de beeldkwaliteit van Belgie Een en Canvas. 

Ik kijk graag de EK's via Belgie. Geen reclames en kundige commentaar en duiding. Helaas is de beeldkwaliteit matig. Het llijkt allemaal wat vaag en schokerig. Irritant genoeg dus. 

Op de NL tv is de kwaliteit prima.

Qat mis ik of doe ik niet goed kwa instellingen?

Iemand?


5 reacties

Well ook op NL houdt de TV het gras niet bij en wordt wazig totdat het stilstaat.

ik vind zowieso de kwaliteit van TV achteruit gegaan met het nieuwe platform .. je kan zien dat ze van de bandbreedte snoepen en in codecs verpakken.

glasvezel heeft genoeg ruimte en is de toekomst maar ze zenden uit voor DSL kwaliteit.


je zou hopen dat er een onafhankelijke TV App met een groot aanbod ons 4K full laat binnenhalen.

Reputatie 3

Je hebt grotendeels gelijk. De NL zenders zien er bij mij redelijk uit. Maar het is best wel schaamteloos om dan een lange lijst met HD zenders aanbiedt en dan andere zenders nog minder dan iets van VHS doorgeeft. 

Ja  dat nieuwe platform biedt veel extra's. Maar ik hou m'n hart vast met 4K. Gaat het niet lukken.

Maar laten we eerljjk zijn. Voor het bedrag dat we neerleggen mogen we niet al te veel klagen.

Reputatie 7
Badge +1

Het is inderdaad niet duur, maar dat is geen reden voor een provider om te gaan beknibbelen op de kwaliteit van de streams, T-Mobile zal komende tijd zo goed als zeker een behoorlijk aantal klanten kwijtraken.

Zelf zit ik ook in dubio wat te doen als het nieuwe platform inderdaad zo slecht is als ik veelal lees, ik kom nog uit de oude Vodafone tijd met 3 gratis thema pakketten zolang ik klant blijf bij T-Mobile, voor 100mb via glas en tv met 3 gratis pakketten betaal ik iets meer dan 51€ komt nog wel Ziggo sport bij.

Reputatie 3

De vage beeldkwaliteit is alleen bij Belgie 1 en Canvas. Ik denk dat ze het hopeloos krijgen aangeleverd. De andere zenders in het pakket zijn best wel oké. NL is bijvoorbeeld in HD prima. Ik kan je het nieuwe platform vanuit mijn optiek (ik heb glasvezel) wel aanbevelen. Vooral dat terugkijken gaat wel erg prima en handig. Opnemen heb je niet nodig. 

 

En ach, na drie biertjes bij het voetbal kijken zie je de verschillen toch niet meer…………..

 

 

Reputatie 6
Badge

Wel grappig dat hier het beeld op België als beste gezien wordt (al is onbekend op welk platform):

Vandaag nog speciaal opgelet (met het oude platform). Gras op NPO ziet er het scherpste/ gedetailleerdste uit maar bij de spelers zie je, als je dichtbij kijkt, ‘mosquito noise’ artefacten welke je op België (en de andere zenders) niet ziet.

 

Het is inderdaad niet duur, maar dat is geen reden voor een provider om te gaan beknibbelen op de kwaliteit van de streams, T-Mobile zal komende tijd zo goed als zeker een behoorlijk aantal klanten kwijtraken.

Zelf zit ik ook in dubio wat te doen als het nieuwe platform inderdaad zo slecht is als ik veelal lees, ik kom nog uit de oude Vodafone tijd met 3 gratis thema pakketten zolang ik klant blijf bij T-Mobile, voor 100mb via glas en tv met 3 gratis pakketten betaal ik iets meer dan 51€ komt nog wel Ziggo sport bij.


Met TV Anywhere is het alvast te testen natuurlijk (en dan zou het er via de box nog wat beter moeten uitzien). Laatst nog even geprobeerd op de nieuwe 55” en het viel me eigenlijk best mee bij de meeste programma's (kan ook wat Sony magie zijn natuurlijk :innocent: ). Enkel bij veel beweging komt het duidelijk bitrate tekort net als hier

In een direct vergelijk zie je ook dat de kleuren wat fletser zijn maar zonder vergelijk valt het zo gauw ook niet op (en bij een 40-43” van een 2,5-3m. valt sport ook nog wel te doen)

Reageer