Beantwoord

Teveel apparaten (TV Anywhere, laptop, web)

  • 6 januari 2021
  • 41 reacties
  • 1228 Bekeken

Krijg op mijn laptop sinds enige tijd bij opstarten web applicatie TV Anywhere op laptop de melding: “Apparaat Vervangen. Het aantal apparaten heeft het maximum overschreden. Vervang een apparaat en log opnieuw in. Met daaronder drie zgn apparaten. Terwijl mijn laptop op dat moment de enige device is...

icon

Beste antwoord door Jason 8 januari 2021, 16:19

Hoi @StephanSch en @pwenas, dit verschijnsel treedt weleens op wanneer er tegelijk te veel apparaten ingelogd zijn. Ook al is dan slechts de laptop het enige actieve apparaat op TV Anywhere, dan nog denkt de app/browser dat je op meerdere apparaten tegelijk probeert te connecten - meer dan het toegestane maximum. Je kunt dit oplossen door in te loggen in het hoofdaccount en dan de losse devices uit te loggen. Volg onderstaand stappenplan en het zou weer moeten werken:

Hoe doe ik dat?
Stap 1: Ga naar het Menu
Stap 2: Klik op Settings / Instellingen



Stap 3: Klik op uitloggen / Log Out

 

Mocht het onverhoopt aanblijven, laat het me weten. Dan pak ik het op en zorg ervoor dat het opgelost wordt door de specialisten. Een prachtig weekend toegewenst!

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 2

@Jason Voorzichtige conclusie op basis van het volgende; TV-Anywhere draait thans op tablet en nieuw geïnstalleerd op telefoon. Nimmer afgemeld want dat doet een gebruiker niet! Edge doet het ook, deze afgesloten maar Firefox (en Chrome) doen het (nog) niet. Na verloop van tijd lukt het bij Chrome echter weer wel. Er lijkt dus een vertraging te zijn in het afmelden en wanneer je een 3de apparaat kan gebruiken welke aanleiding is voor dit topic. Misschien kan je achterhalen hoeveel deze vertraging is zodat de gebruikers hun verwachtings-patroon kunnen bijstellen.

Reputatie 3

@Jason het lukt nu om naar mijn Chromecast boven te streamen. Eerst gaf hij de melding van ‘teveel apparaten’ toen ik verder klikte kwam er een scherm met 3 apparaten met de keuze om er één te vervangen. In het overzicht stond 2x chromecast en een naam die ik niet kende (browser?), die laatste aangeklikt en toen werkte het.

Dit gedaan vanaf mijn telefoon voor de duidelijkheid.

Reputatie 3

@WJ4IoT ja de chromescast is hsb powered via tv, daarnaast sluit ik ook vaak de stream via de telefoon. Dus ergens blijft chromecast bij tmt geregistreerd omdat ik alleen telefoon gebruik 

Ik ben nu al vier weken aan het wachten op een oplossing voor dit probleem en ben ondertussen flink gefrustreerd dat er niks gebeurt.  Al zoveel telefoontjes gepleegd waarbij de vraag steeds weer wordt doorgezet naar de technische dienst maar het probleem WORDT NIET OPGELOST!!! Heel erg vervelend dit allemaal een het getuigt niet van goede service dat ik zo lang aan het lijntje word gehouden.  Slechte beurt van t-MOBILE.

 

 

Ik heb dit probleem nogsteeds. Ik gebruik alleen browser Edge en mijn telefoon. De telefoon staat er 1 keer tussen. De rest is PC Admin, oftewel, ikzelf de enige gebruiker van dit account. Onder instellingen staat bij mij geen optie om apparaten te verwijderen/uit te loggen. 

Wat doe ik verkeerd? Of is het probleem nog niet opgelost? Zo niet, wat kan ik dan in de tussentijd doen om deze stap niet iedere dag opnieuw te hoeven doen?

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @robbertbakker83 ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb dit probleem direct bij onze technische jongens en meiden kenbaar gemaakt. Zijn gaan zo snel mogelijk het probleem onderzoeken en oplossen. Dit kan enkele dagen duren, maar ik verwacht een terugkoppeling na dit weekend. Wees in de tussentijd gerust; we gaan hier zeker mee aan de slag. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. De Community zit voor je klaar! 

Reputatie 3

Hoi @robbertbakker83 ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb dit probleem direct bij onze technische jongens en meiden kenbaar gemaakt. Zijn gaan zo snel mogelijk het probleem onderzoeken en oplossen. Dit kan enkele dagen duren, maar ik verwacht een terugkoppeling na dit weekend. Wees in de tussentijd gerust; we gaan hier zeker mee aan de slag. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. De Community zit voor je klaar! 

Bij mij eveneens dezelfde problemen.

Samsung Galaxy S20 FE (5G) Android met T-Mobile TV App, op de PC wordt gebruik gemaakt van de website T-Mobile TV met maar één browser (Google Chrome). Naast natuurlijk de gewone T-Mobile TV ontvanger.

Continue moet er een reeds aanwezige device in de lijst worden vervangen wanneer via de PC gekeken wordt. Het vervangen van een device in de lijst op de Samsung hoeft niet. Lijkt er dus op dat het via de browser sowieso niet helemaal lekker verloopt. Alles al doorgelopen, cookies etc. etc. etc.

Reputatie 2

Gaat bij mij om optie 1,dus zodra de tv uitgaat is ook de chromecast uit en stream beëindigd 

Kortom door jouw getest door de TV weer aan te doen en het beginscherm van Chromecast gezien?

 

Je kunt dit oplossen door in te loggen in het hoofdaccount en dan de losse devices uit te loggen. Volg onderstaand stappenplan en het zou weer moeten werken:

Hoe doe ik dat?
Stap 1: Ga naar het Menu
Stap 2: Klik op Settings / Instellingen
Stap 3: Klik op uitloggen / Log Out

@Jason Kloppen deze instructies nog? Ik zie in het overzicht van mijn hoofdaccount en vervolgens bij instellingen geen overzicht van devices. Hoewel dit de enige? logische plek is en het meeste op de instructies lijkt kan ik natuurlijk op de verkeerde plek kijken.

Overigens zijn de huidige instructies volgens dit topic

Hoe verwijder ik een apparaat?
Je kunt maximaal drie apparaten aanmelden voor TV Anywhere per abonnement van Thuis. Wil je dus een nieuw toestel aanmelden en heb je er al drie in gebruik, dan dien je er één te verwijderen. Dit doe je op het toestel zelf door bij Instellingen op 'Uitloggen' te klikken. Hierna kun je weer een nieuw toestel aanmelden.

 

Wat natuurlijk een beetje ridicuul is want het dan heeft het hoofdaccount geen controle, bovendien moet het beëindigen van een APP gelijk staan aan uitloggen. Na wat testjes denk ik dat het probleem wordt veroorzaakt in het gebruik (van verschillende) browsers. Maar welke handeling doet een gebruiker? Deze kijkt en na het kijken sluit deze de TAB of de browser zelf.

 

Mijn test: op twee tablets was TV-Anywhere geïnstalleerd; op 1 draaide TV-Anywhere, Op de PC begonnen met firefox (prima), daarne Egde (prima), daarna Chrome (melding). Firefox tab gesloten, melding bleef (2de tablet geeft overigens ook de melding). Nu moet ik eerst dit verzenden voordat ik Chrome kan afsluiten. Wordt misschien vervolgd.

Reputatie 5
Badge +2

Hi @robbertbakker83,

Helder! Ik neem aan dat je een normaal venster gebruikt om naar TV Anywhere te kijken of gebruik je een incognito venster? Zou je ook niet bij wijze van test een ander browser uit kunnen proberen? Wij willen er zeker graag voor zorgen dat Edge compatibel is, alleen met deze informatie weten wij of het probleem browser afhankelijk is. Wij horen het graag!

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @pwenas en @WJ4IoT, zou één van jullie een screenshot kunnen plaatsen van wat er gebeurt wanneer je probeert in te loggen/de melding krijgt, alsjeblieft? Alvast bedankt!

Hi @robbertbakker83,

Helder! Ik neem aan dat je een normaal venster gebruikt om naar TV Anywhere te kijken of gebruik je een incognito venster? Zou je ook niet bij wijze van test een ander browser uit kunnen proberen? Wij willen er zeker graag voor zorgen dat Edge compatibel is, alleen met deze informatie weten wij of het probleem browser afhankelijk is. Wij horen het graag!

Chrome geprobeerd. Die heb ik eerder deze week browser historie gewist. En krijg gelijk weer de “teveel apparaten” melding bij het inloggen. Firefox idem dito. Ik gebruik geen incognitovensters

Ik krijg een melding dat mijn probleem opgelost is. Gelijk even getest, maar helaas. Dat is niet het geval. Nou weet ik niet of Ticket#2021041511023569 dit draadje is, maar volgens mij zijn we er nog niet. 

Het gaat hier bij mij niet om chromecast, al doet het probleem zich ook op de mobiel voor. Als ik de app in een andere browser of op mn mobiel gebruik, dan krijg ik standaard dit. Ik kan er één vervangen. Maar zoals je ziet, staat dezelfde pcadmin er meerdere keren in. Nergens kan ik de hele lijst legen. 

 

Ik krijg een melding dat mijn probleem opgelost is. Gelijk even getest, maar helaas. Dat is niet het geval. Nou weet ik niet of Ticket#2021041511023569 dit draadje is, maar volgens mij zijn we er nog niet. 

Het gaat hier bij mij niet om chromecast, al doet het probleem zich ook op de mobiel voor. Als ik de app in een andere browser of op mn mobiel gebruik, dan krijg ik standaard dit. Ik kan er één vervangen. Maar zoals je ziet, staat dezelfde pcadmin er meerdere keren in. Nergens kan ik de hele lijst legen. 

 

Hi Robert, 

Dat klopt, je kan maar één apparaat verwijderen. Elke keer wanneer jij een nieuw apparaat gaat koppelen krijg je deze melding en kub je er een selecteren en verwijderen.  

 

 

Hi Robert, 

Dat klopt, je kan maar één apparaat verwijderen. Elke keer wanneer jij een nieuw apparaat gaat koppelen krijg je deze melding en kub je er een selecteren en verwijderen.  

Het probleem is dat het niet een nieuw apparaat is. Het zijn iedere keer dezelfde apparaten. Het is of mijn pc, of mijn mobiel. Ik gebruik altijd dezelfde browser, enkel op jullie verzoek andere browsers getest. Hij herkent het blijkbaar nooit en voegt iedere keer weer opnieuw hetzelfde apparaat als “nieuw” apparaat toe. Dat klopt niet en zou niet nodig mogen zijn. Cookies staan gewoon ingesteld, worden niet iedere keer verwijderd. Er moet gewoon een knop komen “overal afmelden” dan krijg je dit overzicht niet elke dag. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Gerrit078 en all, volgens mij hebben jullie dit allang op onderstaande wijze gedaan als ik de berichten erop nalees, maar zouden jullie kunnen bevestigen dat dit niet werkt? Via de volgende methode kun je namelijk los apparaten selecteren en die uitschakelen - niet alleen het apparaat waarop je dit probeert, maar alle ingelogde devices:

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @StephanSch en @pwenas, dit verschijnsel treedt weleens op wanneer er tegelijk te veel apparaten ingelogd zijn. Ook al is dan slechts de laptop het enige actieve apparaat op TV Anywhere, dan nog denkt de app/browser dat je op meerdere apparaten tegelijk probeert te connecten - meer dan het toegestane maximum. Je kunt dit oplossen door in te loggen in het hoofdaccount en dan de losse devices uit te loggen. Volg onderstaand stappenplan en het zou weer moeten werken:

Hoe doe ik dat?
Stap 1: Ga naar het Menu
Stap 2: Klik op Settings / Instellingen



Stap 3: Klik op uitloggen / Log Out

 

Mocht het onverhoopt aanblijven, laat het me weten. Dan pak ik het op en zorg ervoor dat het opgelost wordt door de specialisten. Een prachtig weekend toegewenst!

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @robbertbakker83 ,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Ook voor jou, wil ik ervoor zorgen dat het probleem wordt opgelost. Om dit te bewerkstelligen, ben ik erg benieuwd of het gebruik van een andere browser jou een ander beeld doet geven. Ook het verwijderen van de cookies van bijvoorbeeld de Edge browser kan een oplossing bieden. Wil je me laten weten of deze stappen al helpen? Ik hoor het graag van je!

Hoi @robbertbakker83 ,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Ook voor jou, wil ik ervoor zorgen dat het probleem wordt opgelost. Om dit te bewerkstelligen, ben ik erg benieuwd of het gebruik van een andere browser jou een ander beeld doet geven. Ook het verwijderen van de cookies van bijvoorbeeld de Edge browser kan een oplossing bieden. Wil je me laten weten of deze stappen al helpen? Ik hoor het graag van je!

Het verwijderen van cookies lijkt juist aanleiding te zijn voor “uitbreiding” van het lijstje. Dan krijg ik ook weer de vraag of kijkgegevens gebruikt mogen worden. Ik ben enige tijd geleden juist gewisseld van browser omdat in Chrome en Firefox het niet mogelijk was om in-venster te kijken (alleen fullscreen). Dus ik zit niet echt te springen om het weer om te moeten gooien. 

 

Ik heb hetzelfde probleem, overal waar ik met de tv anywhere app probeer te streamen met mijn telefoon krijg ik de melding dat er teveel apparaten op mijn account actief zijn. Maar dat uitloggen biedt ook geen soelaas. Vorige week volgens mij wel 45 minuten met de klantenservice aan de telefoon gehangen hierover maar we kwamen er niet uit. Ze heeft het toen doorgezet naar de technische dienst waar ik een mail van zou krijgen (maximaal een week) maar ik heb nog niks teruggehoord. 

 

Ik kan beneden gewoon tv kijken via de tmobile box maar die heb ik boven niet. Maar boven wel een google chrome die was bedoeld om met de tv anywhere app live tv te kunnen kijken in bed, maar dat lukt dus nog steeds niet. Begin er flink zat van te worden.

 

Graag een hele spoedige oplossing want ik wacht al een week!

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @reginapol ,

Dank je voor het delen van jouw ervaring! Ook bij jou kijk ik graag mee naar een oplossing. Excuus dat er geen goede terugkoppeling is geweest vanuit onze technische dienst, maar ik kan die update geven. Vanaf de achterkant zijn namelijk de dubbele apparaten weggehaald. Ik begrijp aan jouw verhaal dat dit niet het geval is en dat je nog steeds dit probleem tegenkomt.

Heeft bovenstaande work-around een effect op de apparaten? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @reginapol, mijn collega heeft gisteren alle apparaten afgemeld, we hebben alles aan onze kant getest en het zou zonder problemen moeten werken! :slight_smile:

Hi @reginapol, mijn collega heeft gisteren alle apparaten afgemeld, we hebben alles aan onze kant getest en het zou zonder problemen moeten werken! :slight_smile:

Is dat bij mij dan ook al es een keer gedaan? Want die lijst zit bij mij ook nog altijd vol met telkens weer hetzelfde apparaat. 

Reputatie 3

Hi @Jason probleem bij mij is niet zozeer dat ik op meerdere apparaten ingelogd be maar het streamen van mijn telefoon naar chromecast, bij de ene tv wel de andere niet, beide vanaf zelfde apparaat.

Zou het niet makkelijker zijn om apparaten af te kunnen melden via My-Tmobile thuis?

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je bericht @pwenas!

De naam die je niet kende, zal naar alle waarschijnlijkheid de browser zijn geweest. Veel kijkplezier toegewenst!

@WJ4IoT Kun jij bevestigen dat het bij jou ook weer werkt?

Reputatie 3

Hoi @reginapol ,

Dank je voor het delen van jouw ervaring! Ook bij jou kijk ik graag mee naar een oplossing. Excuus dat er geen goede terugkoppeling is geweest vanuit onze technische dienst, maar ik kan die update geven. Vanaf de achterkant zijn namelijk de dubbele apparaten weggehaald. Ik begrijp aan jouw verhaal dat dit niet het geval is en dat je nog steeds dit probleem tegenkomt.

Heeft bovenstaande work-around een effect op de apparaten? Ik hoor het graag van je! 

Hier niet, echter heb ik het inmiddels weer een andere wijze geprobeerd die waarschijnlijk wel werkt.

→ Uitloggen

→ in Google Chrome d.m.v. de app Cache Killer, de cache legen.

→ in Google Chrome d.m.v. EditThisCookie de cookies van de site volledig verwijderd.

→ Opnieuw inloggen

→ Onderste device vervangen in de lijst.

 

Inmiddels enkele malen zonder vragen of mededelingen gewoon de site opnieuw kunnen openen zonder opnieuw in te hoeven loggen of devices te hoeven vervangen. Ik check (test) het nog even enkele keren.

Reageer