Beantwoord

Trage zap snelheid (alweer)

  • 3 January 2018
  • 22 reacties
  • 683 Bekeken

Reputatie 3
Beste T-mobile.

Ondanks de update ben ik helaas weer terug bij af wat betreft de zap snelheid. Ik heb een kleine box op dsl.
Eerst was de snelheid prima, na de update merk ik dat hij per dag slomer wordt.
Uiteraard heb ik hem al gereset en de stroom gaat er elke dag in de nacht af.

Welke opties kunnen jullie me bieden.
Ik heb dit probleem ook met de grote entone gehad. Toen heb ik met Sander besloten internet te houden en de tv eraf te doen als dit kleine tv boxje niet doet wat het belooft. Dat deed het dus wel, de snelheid was prima maar nu ben ik weer terug bij af
icon

Beste antwoord door Sander 6 January 2018, 18:43

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 3
Dag Sander, dat is prima.
Waar ben je precies mee bezig want nogmaals, T-mobile heeft sinds mei 2017 de kans gehad. Voor mij hoef je in feite alleen nog bezig te zijn met mijn opzegging.

Ik hoor je snel.
Reputatie 7
Hoi dikkedikkie,

Ik neem deze week contact met je op. Ik ben nog ergens mee bezig, komt goed!

Het testen met die tweede TV Box, daar zijn de kosten uiteraard niet voor jouw rekening! Dat was mijn idee en daar hoef jij niet voor op te draaien. Zo heb ik het ook beloofd. Ik zal dit ook telefonisch verder met je bespreken. 🙂
Reputatie 3
Hallo Sander, vorige week hoorde ik je voicemail. Ik kon niet opnemen door een oor operatie . Daarop heb ik je per pb gevraagd wat er volgens jouw voicemail zullen geweldig nieuws zou zijn dat er binnenkort zou komen
Via pb heb je me aangegeven nog 1 ding te willen proberen. Helaas heb je niet aangegeven wat en heb je ook niet aangegeven wat het goede nieuws zou zijn.Ik heb hierop aangegeven dit niet meer te willen, wat het ook is. Daar heeft T-mobile sinds mei 2017 de tijd voor gehad.

Begrijp me niet verkeerd maar hoe lang moet dit nog doorgaan.Even wat zaken opsommen
Mijn contract loopt tot mei.
Ik heb 3 maand normaal tv kunnen kijken vanaf mei 2017.
T-mobile heeft mij in beginsel foutief ingelicht over Netflix op de tv box.
Het internet-probleem dat ik had is wonderbaarlijk genoeg vanzelf opgelost.
De klantenservice bel ik niet meer want daar kom je geen steek verder.
Ik ben ontevreden over tmobile thuis.
Ik betaal voor diensten die ver onder de maat zijn en niet functioneren.
Ik betaal voor het testen van een 2e tv box.

T-mobile heeft alles al geprobeerd. Ik betaal nu zelfs 5 euro extra door het proberen van T-mobile. Toegegeven ik ben ermee akkoord gegaan maar eigenlijk is dit natuurlijk van de zotte. Bij KPN wordt de boel zonder blikken of blozen gewoon omgeruild. Geen gezeur.
Ik heb alles al geprobeerd. Kabels, ander modem, andere tv box.

Ik snap het niet. Wat is nouw het nut voor T-mobile om mij zo vast te willen klampen, het werkt gewoon voor geen meter hier! Laat me los!

Zoals ik al in pb heb aangegeven wil ik een aangetekende brief naar T-mobile sturen als we het hier niet op een nette wijze op kunnen lossen.
Wel wil ik jouw hier de tijd geven om nog contact met me te zoeken zodat we hier uit gaan komen. Mocht dit niet werken zal ik T-mobile in gebreke stellen. Ik verwacht wel binnen 5 werkdagen contact van tmobile per telefoon. Ook ben ik van mening een compensatie tegemoet te mogen zien. Ik heb geen geldboom in de tuin.

Alle forum berichten heb ik inmiddels verzameld mocht dit nodig zijn voor een onderbouwing van mijn tv issue .Verder heb ik 4 dagen opgeschreven op welke momenten ik de trage zap snelheid heb ervaren en heb dit onderbouwd met filmpjes.
Dit heb ik voor beide tv ontvangers gedaan. Ook heb ik bijgehouden hoe vaak, hoe lang en met wie ik heb gesproken van de klantenservice van T-mobile.

Hierbij geef ik bij deze overigens wel alvast aan in ieder geval voor de tv diensten niet meer te gaan betalen per vandaag. Ik verwacht dat T-mobile hier gewoon in meegaat gezien de lange problematiek welke ik dus kan onderbouwen.

@Sander, ik begrijp dat een dergelijk besluit niet bij jouw ligt maar wil je vragen je best te zullen doen om die bureaucratische regelgeving bedacht door iemand zonder technische kennis enigszins te laten versoepelen en gewoon een de klant als mens te zien in plaats van product.


Nu zijn er alleen maar verliezers want weggaan doe ik toch. Laat me dan op zijn minst mijn vertrek positief ervaren zonder dat hier al teveel gedoe van hoeft te komen.

Misschien, heel misschien krijgt T-mobile voor dit stuk dan nog een voorzichtig positieve reactie van mij, al zal ze dat uiteraard geen reet boeien.
Reputatie 3
Hi Sander. Ik heb je bericht gehoord. Zie je privé box. Groet
Reputatie 7
Hoi dikkedikkie,

Dat is niet het antwoord waar ik op gehoopt heb. Ik neem nog even privé contact op. Wellicht dat er nog wat magie 'out of the box' te vinden is. 😉
Reputatie 3
Dag Sander. Bedankt voor de genomen moeite maar de snelheid is absoluut niet verbeterd helaas....
Kunnen we hier alsjeblieft mee stoppen. Ik waardeer je inzet heel erg maar ik heb er niet zoveel zin meer in.
T-mobile (jij) hebt alle mogelijke samen met mij getest....
Reputatie 7
Work in progress, dikkedikkie! Updates plaatsen we hier. We gaan even testen met een andere TV Box.
Reputatie 3
Hallo Sander, welkom terug.

Ik had eerlijk gezegd op een ander antwoord gehoopt dan het van de stroom halen van het ding. Deze gaat namelijk al dagelijks (snachts en smiddags) van de stroom. Hij blijft traag. Het lijkt me niet de bedoeling dat ik een soort knutsel tv box heb. Alsof je een oude pc weer leven in wilt blazen. Ik pas daarvoor.

Het zappen duurt zeker 6 tot 8 seconden. Veel te lang natuurlijk. Ook het geluid...druk je iets te lang op de knop staat je geluid ineen Knetterhard of super zacht.

Al met al ben ik uiteindelijk wel heel erg teleurgesteld in T-mobile. De oplossing die je me tussentijds bood was een goede oplossing maar blijkbaar kan T-mobile dit probleem niet 100 % de wereld uit helpen. Dat vind ik jammer. Ik heb helaas slechts korte tijd mogen genieten van een goed werkende tv box. Mijn eerste problemen begonnen nota bene in mei /juni van vorig jaar.

Om dan nu nog weer aan te geven dat de workaround de stroom eraf halen is kan ik niet bevatten.

Wachten op een upgrade wil ik niet meer. De vorige upgrade heeft bijna 3 kwart van een jaar in beslag genomen.

Niets ten nadele van jouw Sander, over jouw valt niets te klagen omdat jij het ook moet doen met de beschikbare middelen. T-mobile heeft het echter in mijn ogen behoorlijk verknald. De 3 maanden dat ik normaal tv kon kijken ben ik in 1 klap vergeten door dit geouwehoer.

Ik ben als it-er heel begripvol maar mijn klanten / gebruikers met niet werkend materiaal laten zitten is not done.

Verder ben ik van mening dat T-mobile hier wel een wanprestatie levert en ben ik inmiddels wel helemaal klaar met het betalen voor de diensten van jullie . Dit levert enkel frustratie en geen genot. Ontbinding van dit contract lijkt me dan ook de beste optie tenzij T-mobile er alles aan wil doen om een ontevreden klant te behouden voor die paar centen.

Wellicht is contact per telefoon weer de beste weg Sander. Dan kunnen we het in ieder geval netjes afwikkelen.
Reputatie 7
Hoi dikkedikkie,

Hier ben ik! Graag bespreek ik dit hier even. Het zappen kan in sommige gevallen traag zijn. Door de upgrade zijn er vele TV Boxen weer uptospeed. Vreemd genoeg is dit in jouw geval juist het tegenovergestelde. Wat altijd een tijdelijke oplossing is, je kunt de TV Box even van de stroom halen, dan is de zapsnelheid weer voor korte tijd in orde. Voor een permanente oplossing is opnieuw een upgrade nodig.

Mag ik vragen hoe lang het ongeveer duurt voordat de TV Box reageert?
Reputatie 3
@ Tmobile, graag assistentie in dezen.
Reputatie 3
Hoi dikkedikkie,

Zet je de tv aan met de afstandsbediening van de stb ?
Een familielid claimt dat het trager werkt als de tv aangezet word met de stb afstandbediening.
Ik heb dit niet zelf kunnen ervaren. zou volgens mij ook niet uit mogen maken maar het is iets wat je kan proberen.


Nee,
ik heb de tmobile afstandsbediening niet aan de tv gekoppeld
Reputatie 7
Hoi dikkedikkie,

Zet je de tv aan met de afstandsbediening van de stb ?
Een familielid claimt dat het trager werkt als de tv aangezet word met de stb afstandbediening.
Ik heb dit niet zelf kunnen ervaren. zou volgens mij ook niet uit mogen maken maar het is iets wat je kan proberen.
Reputatie 3
Beste t mobile. 12 dagen geleden heb ik een vervolg geschreven aan een geschiedenis van langzame tv ellende om vervolgens de vraag te krijgen de kabel te wisselen bij trage zap snelheid....

Ik zou graag advies van jullie willen over hoe nu verder. Liefst van Sander. Die heeft tenminste verstand van zaken.
Reputatie 3
Bij mij gaat het wel trager ja al moet ik zeggen dat ik (zoals het bij jouw zapt) ook echt te traag vind in vergelijking met KPN bijvoorbeeld.

@tmobile: ik heb alles vervangen en gedaan binnen mijn mogelijkheden. Jullie zijn nu aan zet.
Reputatie 6
Badge
Trager dan dit? (is overigens net opnieuw opgestart vandaar nog wat traag in het begin)

Reputatie 3
Beste soeshie.

Die kabel is de vorige keer al vervangen. Ik heb 2 kabels liggen. 1 voor de tv en 1 voor mijn media speler. Wisselen heeft geen effect. Kan me ook niet voorstellen dat dit zou helpen aangezien het hier om traag zappen gaat. Wat kan t mobile voor me doen? Ik heb dit al sinds mei en tussendoor is het slechts 3 maanden goed gegaan.

De klantenservice bellen doe ik bewust al niet meer gezien de zeer slechte kennis en service

Ben er eerlijk gezegd wel een beetje zat van.
Hi DikkeDikkie,

Dat is balen zeg! Zou je kunnen controleren of het helpt als je de internetkabel vervangt tussen de TV-Box en het modem? Laat je even weten of dit heeft geholpen?
Reputatie 3
Hallo Sander. Helaas is er geen verbetering opgetreden. Ik ben meteen ook zo vrij geweest de afstandsbediening een reset te geven aan de hand van de omschrijving op dit forum. Ook geen soelaas jammer genoeg. Het gaat zo traag dat als je de knop iets te lang indrukt omdat het zo traag gaat, er na een seconde of 3 in 1 klap een stuk of 2 zenders worden overgeslagen.

PS: ik heb ook nieuwe batterijen in de remote gestopt
Reputatie 3
De reset loopt! Ik verwacht dat de TV Box binnen enkele minuten weer volledig is opgestart. En natuurlijk weer op normale snelheid reageert. :)

Ik heb nog geen klachten vanuit het thuisfront gehoord. IK check het vanavond zelf even. Dank je wel.
Reputatie 7
De reset loopt! Ik verwacht dat de TV Box binnen enkele minuten weer volledig is opgestart. En natuurlijk weer op normale snelheid reageert. 🙂
Reputatie 3
Hallo Sander, dat is goed.
Reputatie 7
Hey dikkedikkie,

Dat is te raar! Na de upgrade waar het juist sneller door zou gaan, werkt het bij jou juist trager. Ik zou graag een fabrieksreset uitvoeren op je TV Box. Omdat ik je niet wilt storen tijdens een programma nu, zal ik dit maandag rond het middaguur doen. Oké?

Reageer