Beantwoord

Travel Channel en andere zenders in HD

  • 27 December 2017
  • 11 reacties
  • 466 Bekeken

Wanneer is Travel Channel in HD kwaliteit te zien?

En de onderstaande zenders:

RTL Lounge HD
RTL Crime HD
AMC HD
MTV Live HD
icon

Beste antwoord door Sterre 29 December 2017, 15:01

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Hoi denvug!

Oeh, dat kan ik niet zeggen, omdat ik dat niet weet! Vooralsnog zijn daar ook geen ontwikkelingen over binnen T-Mobile. Ik vind wel dat je goede input brengt. Je kunt altijd dit soort goede ideeën kwijt in onze Community wishlist. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Aanvullend; Travel Channel wordt wel doorgegeven in HD, maar enkel als je in een gebied woont waar T-Mobile eigen streams heeft. Als je op niet in zo'n gebied woont, dan wordt gebruik gemaakt van KPN Wholesale streams. In dit laatste geval heb je dus geen Travel Channel HD, ARD HD en ZDF HD, maar in SD formaat. Helaas is de uitrol van eigen apparatuur met de overname van Vodafone gestaakt. Of dit opnieuw wordt opgestart is nu niet te zeggen. Evenmin wanneer het aanbod gelijk wordt getrokken tussen gebieden met en/of zonder eigen apparatuur.

Overigens ben ik het met je eens dat het lang duurt dat bepaalde zenders geüpgraded worden. Zeker AMC, die al een tijdje via het KPN netwerk beschikbaar is. Maar bijvoorbeeld ook regionale omroepen. Eerder werden zenders die via KPN Wholesale in HD beschikbaar waren vrij snel ook voor T-Mobile klanten beschikbaar gesteld. De wens van meer HD(/UHD) staat genoteerd in o.a. de community wishlist - zoals Sterre aangeeft - en komt als vraag geregeld terug.

Overigens is KPN netwerk / Wholesale niet gelijk aan de provider KPN. Zijn weer andere (sub)bedrijven.
Reputatie 4
Travel inmiddels op zwart?
Reputatie 7
@pwenas,

Klopt! Momenteel is Travel Channel even uit de lucht. Ik hoop snel beter nieuws te kunnen melden. Kijk hier voor updates: Geen Travel Channel.
Ik zou graag de HD versie van Travel Channel ontvangen!!!
Investigation Discovery is ook nog niet in HD. Deze zouden wij thuis ook graag in de HD variant ontvangen.
Is er al een update, wanneer travel channel buiten het odf gebied beschikbaar komt. Dit geldt ook voor de rtl zenders lounge en crime? CNN hd is beschikbaar bij knippr
Reputatie 7
Badge
Is er al een update, wanneer travel channel buiten het odf gebied beschikbaar komt. Dit geldt ook voor de rtl zenders lounge en crime? CNN hd is beschikbaar bij knippr

Buiten het ODF gebied zijn we afhankelijk van wat er via KPN Wholesale wordt geleverd aan HD-signalen. Je kunt er, in principe, vanuit gaan dat we de HD-signalen toevoegen, zodra deze technisch beschikbaar zijn bij KPN.
Reputatie 1
Hmm.....dan liggen jullie nog wel een paar kanalen achter: ARD, ZDF, CNN.... Deze kanalen worden via het KPN netwerk (was klant bij NLEx dus ik had die kanalen ook in HD formaat) al lang doorgegeven maar ik ontvang ze nu in SD formaat... Enig idee wanneer de ontbrekende kanalen via T-Mobile Thuis ook in HD formaat geleverd gaan worden?
Reputatie 7
Badge +4
Hoi @Cloggy1949 ,

Wellicht ook goed om in het topic zenderwishlist te kijken. Hierin is door T-Mobile aangegeven dat ze ermee bezig zijn. De eerste nieuwe zenders (o.a. ID, Discovery Science en TV5 Du Monde) zijn onlangs omgezet. Met wat Brian zegt wordt er gewerkt om de rest om te zetten. Hierbij is men wel afhankelijk van KPN, dus wellicht zit daar wat vertraging in.

In het topic heb ik trouwens een vergelijk tussen KPN en T-Mobile gemaakt qua nog niet doorgegeven zenders in HD kwaliteit.
Reputatie 1
@TAVL , bedankt voor je snelle reactie! Het enige wat we kunnen doen is gewoon afwachten.. 🙂

Reageer