Beantwoord

Kan de zender van de maand niet op mijn TV krijgen

  • 20 January 2020
  • 50 reacties
  • 447 Bekeken

Kan de zender van de maand niet krijgen .Ik weet dat dit kanaal 18 is. Ook kanaal 90 kan ik niet ontvangen. Deze kanalen blijven zwart. Heb de boxen al een keer opnieuw opgestart maar dan is het ook niet gelukt.  Wie heeft er een oplossing hier voor. Ook verdwijnen er steeds zenders uit mijn favoriete lijst . Hoe kan dit.

icon

Beste antwoord door TAVL 20 January 2020, 10:44

Bekijk origineel

50 reacties

Is er soms een storing. Er verdwijnen zenders uit mijn favoriete  lijst . Deze weer terug gezet en nu werk  kanaal 90 niet en oom het kanaal waar de zender van de maand op getoond wordt

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Crista1965,

Welkom op de community. Je zou eens een volledige fabrieksreset kunnen proberen. Dit doe je door met een dun voorwerp de reset inkeping op de decoder in te drukken. Dit kan bij alle boxen, behalve de box met opnamefunctie. Dan moet webcare dit voor je doen. 

Als een zender wordt gewijzigd, dan wordt deze weggehaald en opnieuw toegevoegd. Daarmee is dit voor de favorietenlijst een nieuwe zender en wordt deze niet automatisch herkend. Dit gebeurt ook als een zender geüpgrade wordt naar HD. Je zult hem dan zelf opnieuw moeten toevoegen aan jouw zenderlijst. Niet handig, maar dit is hoe het momenteel uitgevoerd wordt. Mooie voor de wishlist?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Crista1965,

 

Van harte welkom op de Community, goed dat je jouw vraag hier stelt! :smile: Ben je eruit gekomen met de tips van onze topper @TAVL? Zo niet, dan voer ik graag en volledige reset van jouw TV Box en modem uit! Geen zorgen, samen komen we tot een oplossing!

Reputatie 7
Badge +1

https://mediamagazine.nl/t-mobile-start-doorgifte-one-world-tv/?amp

Ik kwam deze vraag tegen, momenteel kan ik de zender van de maand op 18 ook niet ontvangen, zie ook bovenstaande link, blijft op error staan dit geldt ook voor kanaal 247.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BeMu, ontvang je een foutmelding (error) wanneer je naar kanaal 18 en 247 gaat of blijft het scherm helemaal zwart? 

Ervaar je dit op beide TV Boxen? Ik zie dat je nog één Kamai 510 gebruikt, zullen we die omruilen voor je? 

Reputatie 7
Badge +1

Hallo @Jason heb net alle 2 de boxen een reset gegeven echter maakt dit geen verschil, ik heb inderdaad ook nog een Kamai 510, deze mag je omruilen voor de allernieuwste tv box.

Wat ik me wel eens heb afgevraagd of er geen mogelijkheid zou kunnen zijn dat klanten die het willen en aandurven zelf een mediabox kopen en dan zelf de software er in laden, vergelijk het met de navigatieapparaten van vroeger, daar moest je zelf ook de software inladen.

Scherm blijft inderdaad op error staan op beide boxen 

Reputatie 7

Hi @BeMu, merci voor deze aanvulling! Zou je nog kunnen checken of de favorieten misschien zijn ingeschakeld? Het kan zijn dat je alleen zenders ziet die als 'favoriet' gemarkeerd zijn. Dit controleer je als volgt:

  1. Menu-knop
  2. Ga naar Instellingen > Favorieten 
    • Zie je de knop: "Activeer alle zenders"? Dan staat de favorieten functie aan. Je kunt deze dan uitschakelen.
    • Zie je de knop: "Activeer favorieten"? Dan staat de functie uit.

Kan je aangeven of dit de boosdoener is? Zo niet, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst om dit te verhelpen. 

Super dat je een go geeft voor het omwisselen van de Kamai 510. Dit heb ik gelijk voor je in orde gemaakt. De status van de bestelling kun je volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.

Daarnaast deel ik ook alvast heel graag de voorwaarden van het nieuwe tv-platform met je. Zoals je weet gaat iedereen uiteindelijk over, dus ik geef je de keuze om versneld over te stappen. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie voor jou aanvragen en zal je vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden:

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang je een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Wat betreft jouw voorstel: ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen of dit mogelijk is. Welke voordelen zie jij hiervan in? 

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Heb net gecheckt of het veranderen van favorieten of alle zenders werkt helaas blijft in alle gevallen er een “error” staan,  je hoeft voor mij de technische dienst niet in te schakelen het zijn toch 2 zenders waar ik zo goed als nooit naar kijk, laat de technische dienst maar belangrijker zaken oplossen.

Wat betreft het overgaan naar het nieuwe platform wil ik mede gezien de vele issues welke er nog (steeds) zijn liever wachten tot er echt geen andere mogelijkheid meer is, ik zie op dit forum nog te veel klachten, programma's opnemen doe ik nooit zie daar totaal de zin en nut niet van in.

Bij het voorstel over de tv box bedoelde ik dat een klant die dat wil zelf een mediabox koopt in de winkel en dan net als vroeger bij een Tom Tom zelf de software laden, maar denk nu zelf dat het niet zal werken.

Reputatie 7

Hi @BeMu, top dat je dit zo snel kon checken! Check, helemaal helder. Die keuze respecteer ik uiteraard. Dankjewel voor deze terugkoppeling. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Veel plezier met de nieuwe TV Box! 

Reputatie 7
Badge +6

@BeMu In zekere zin biedt T-Mobile al de mogelijkheid om TV te kijken via eigen apparatuur. Ik meen me te herinneren dat je een Panasonic hebt en laat daar nu net geen app voor zijn, maar op Samsung- en Android-tv's kan het wel en de app voor LG is onderweg. Dan kijk je als het ware via de ‘ingebouwde mediabox’ van je tv. Ook als je geen ondersteunde tv hebt, zijn er mogelijkheden. Je kunt dan bijvoorbeeld een Chromecast (met Google TV), Apple TV of Amazon Fire Stick aanschaffen, wat eigenlijk ook een soort mediaboxen zijn. Welke app-variant je ook kiest, je krijgt dan wel het beeld van het nieuwe platform, zelfs als je nog niet bent overgezet.

Reputatie 7
Badge +1

@TMTV Ik heb inderdaad een Panasonic weliswaar nog een toestel uit 2014 39” aangezien mijn kamer niet zo groot is groot genoeg voor mij, een volgende tv word zonder meer weer een Panasonic.

heb wel een paar Chromecasten liggen zijn nog die ronde om b.v. Youtube te streamen maar die hangen eigenlijk alleen maar achter de tv's te hangen doe er feitelijk niks mee, de Google tv schijnt wel een mooi apparaat te zijn ga daar misschien nog eens naar kijken of de Apple TV,  van Amazon wil ik om princiepiele reden helemaal niks zelfs nog geen cocktailprikker.

Over “ingebouwde mediaboxen” zoals het word genoemd heb ik eerlijk gezegd mijn twijfels ik weet dat fabrikanten althans zover ik weet in het verleden daarin goedkope processors in deden, en ook de apps snel uitgewerkt waren.

 

Reputatie 7
Badge +6

Over “ingebouwde mediaboxen” zoals het word genoemd heb ik eerlijk gezegd mijn twijfels ik weet dat fabrikanten althans zover ik weet in het verleden daarin goedkope processors in deden, en ook de apps snel uitgewerkt waren.

Dit is een terecht punt. De levensduur van tv's is volgens fabrikanten vaak korter dan in de praktijk, waardoor sommige app-ontwikkelaars er voortijdig de stekker uit trekken. De Samsung-app van TM werkt voor tv's vanaf 2018, dus 4 jaar oud. Hoe lang de app voor die toestellen mee gaat, zal moeten blijken. Als je daar niet aan overgeleverd wil zijn, is Google/Apple TV inderdaad een mooi alternatief.

Reputatie 7
Badge +1

@TMTV Als ik de berichten goed volg zou Apple binnen afzienbare tijd met een nieuwe Apple TV komen voor een prijs die gunstiger word dan ze er nu voor vragen.

https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-tv-2022-gerucht-goedkoper/  zo te zien wel met beperkingen?

Naar de Google tv ga ik zeker eens naar kijken, misschien heeft de Media Markt ze wel in de outlet

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Die “gelekte” informatie in bovenstaand artikel ziet er wel gunstig uit voor de Apple-liefhebber! Ik moet zeggen dat deze geruchten al vaker de ronde deden en het zeer zelden tot een lagere prijs komt, maar we gaan uit van de informatie en zien het dan graag verschijnen in de tweede helft van dit jaar. 

Met de ronde Chromecast (nummer 3 geloof ik), kun je ook onze app op je smartphone of tablet casten naar je smart tv, dus dat zou een mooie uitkomst zijn als ze nu toch stof vergaren! 😄

Reputatie 7
Badge +1

@Jason of @Lisa  De Amino 610 heb ik vanmiddag ontvangen waarvoor mijn dank, nu had ik hem meteen aangesloten om te gebruiken, het ging perfect ook het registreren ging goed als mede het aan de tv koppelen.

in eerste instantie waren alle zenders te zien, echter na een tijdje alleen nog de zenders welke tot het Nederlandse publieke domein behoren, zenders van RTL of SBS enz kan ik niet kijken misschien is er toch bij de registratie iets fout gegaan?

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Geen dank, top dat het eventjes heeft gewerkt, maar jammer dat er toch weer een probleem aan te pas komt. Ik zag dat de bezorgstatus in onze backend nog niet voltooid was, die heb ik nu handmatig op Completed gezet. Dit zou de nodige push moeten geven aan de registratie. Wanneer je de box nu herstart (stroomloos), zou je weer alle zenders moeten zien.

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Helaas heeft het niet mogen baten de box zowel stroomloos gereset alsmede een factory reset gedaan,  daarna voor de zekerheid de Entone weer aangesloten op de tv die op de slaapkamer staat, bij de Entone gaat het wel goed.

Kan het zijn dat de Entone nog geregistreerd staat?  en zodoende de nieuwe Amino 610 eruit gooit omdat ik maar 2 boxen als abonnement heb.

Ik heb nu de bestaande Amino 610 aangesloten en dus ook nog de Entone 510 welke eigenlijk vervangen zou worden door de nieuwe Amino 610, 

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu De Kamai 510 is afgemeld, deze zou zeker niet meer geregistreerd moeten kunnen zijn. Ik heb nu ook handmatig de Kamai uit de hardware-lijst gehaald, dus die bestaat technisch gezien niet meer in het netwerk. 

Indien het nog niet werkt, dan is een factory reset de noodoplossing, maar voor we zover zijn, wil ik eventjes checken of het nu wel gelukt is!

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Helaas mag het nog niet werken, ik had de Kamai 510 afgesloten en vervolgens de Amino 610 er aan gehangen en opgestart echter blijft het probleem zich voor doen en zijn alleen de NPO zenders en regionalen/lokalen te zien.

Na het koppelen van de afstandsbediening ook geen gids of menu op te roepen, 

De gids en menu werken nu wel weer, na een hernieuwde koppeling, rest niet

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Ik ga eens koekeloeren achter de schermen waar het dan misgaat. Geef me maximaal een paar uurtjes, dan heb ik de oplossing!

Reputatie 7
Badge +16

​Factory reset trouwens ook uitgevoerd?

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Natuurlijk is dat uitstekend, zie het wel tegemoet al vast bedankt voor je inzet

factory reset had/heeft geen resultaat

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Het is een TV-groep issue, dat kan ik zelf niet herstellen, daarom dien ik een verzoek in bij de technische dienst. Mijn collega's weten ervan af en zullen pogen dit zo snel mogelijk te herstellen. Ik ga nog wel even controleren hoe het kan dat de andere box wel prima functioneert. Wellicht een gekke vraag zolang de Kamai 510 het blijkbaar nog doet, maar mag ik je verzoeken deze niet meer aan te sluiten? Anders wordt de verplaatsing van de TV-groep tegengehouden.

Je hoort me uiterlijk vanavond denk ik weer!

Reputatie 7
Badge +1

@Jason De Kamai 510 is niet (meer) aangesloten momenteel 1 Amino 610 in de woonkamer welke gewoon werkt en 1 in de slaapkamer welke het probleem geeft.

Het heeft geen haast 

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Het valt me op dat de laatste dagen de WiFi van de Draytek 2132 regelmatig wegvalt het opnieuw activeren op de laptop(s) biedt soms soelaas echter is het niet te voorspellen voor hoelang.

Ik heb ze nu bedraad aangesloten misschien is de Draytek e.o.f. zoals dat heet? dat heet ook wel de wet van Murphy

Reageer