Beantwoord

TV abonnement

  • 1 February 2019
  • 3 reacties
  • 305 Bekeken

Hi,

Ik heb en TV/internet abonnement. TV gebruik ik totaal niet. Kan ik dat stopzetten en gewoon internet door laten lopen?

Thx
icon

Beste antwoord door Folkert 1 February 2019, 11:44

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Als je door de contractstermijn heen bent kun je bij de klantenservice je abonnement verlengen met alleen de onderdelen die jij wilt en mogelijk zijn op jouw adres.
Reputatie 7
Badge +3
Hoi Setia,

Dat kun je allemaal in dit topic regelen, dan kom je het snelst aan de beurt.

Groet, Folkert
Reputatie 6
In het gelinkte topic is vooral de laatste alinea opmerkzaam om het maar zacht uit te drukken:

"
Contract verlengen
Loopt jouw T-Mobile Thuis abonnement bijna af? Dan kun je bij ons verlengen. Voor jou hebben we een speciaal verlengingsaanbod. Benieuwd? Wij vertellen jou deze graag via Facebook , Twitter of via de telefoon op telefoonnummer 0800-0092.
"

T-Mobile wekt de suggestie dat zaken ophouden te werken als je niet 'verlengt'.
Voor zover ik weet worden abonnementen voor onbeperkte duur aangegaan, vastgelegd in het contract; ze lopen niet af. Wat vaak wel afloopt is de kortingsperiode na b.v. 1 jaar of 2 jaar. Ook is na 1 of 2 jaar de minimale abonnementsduur verstreken en wordt het abonnement kosteloos opzegbaar met 1 maand opzegtermijn.

'Verlengen' betekent nieuw contract, vaak met gewijzigde voorwaarden. Dat laaste is soms niet erg duidelijk omdat het in het nadeel van de klant kan zijn, maar juist gunstig voor de provider; Oude privileges kunnen stilzwijgend verdwijnen. Aan de andere kant kan het ook voordelen hebben voor de klant, maar dat hangt van veel (persoonlijke) zaken af.
Het aflopen van b.v. de kortingsperiode is voor velen de reden om te 'verlengen' om zo de maandprijs min of meer hetzelfde te houden.
Een voorbeeld is: Mensen die een Unlimted abo in Q1 van 2016 hebben afgesloten, raakten bij 'verlenging' in Q1 van 2018 hun Unlimited optie in buitenland kwijt. Als je b.v. gewend was om op reis in hotel o.i.d. vaak Netflix via mobiel te kijken, kan dat wel een domper zijn.

Als een abonnement of de abonnementen binnen het contract aanpasbaar is/zijn, zou ik dat als eerste bekijken. Zo te lezen kan je dat zelf online regelen.

Reageer