Beantwoord

TV achter bridged router

  • 17 September 2020
  • 1 reactie
  • 213 Bekeken

Mijn netwerk setup is als volgt:

 

Glasvezel → Media converter → Zyxel router van T-mobile → Linksys EA7500 (NAT modus) → Linksys EA2700 (Bridge modus) → TV ontvanger.

 

Met de Linksys EA7500 regel ik mijn interne netwerk en de Linksys EA2700 staat extra aan in de woonkamer voor verbeterde wifi bereik. Daarnaast functioneert de EA2700 als netwerk switch voor mijn chromecast en dus de TV ontvanger.

 

De Chromecast (bedraad) werkt prima, 4K youtube streamed zonder probleem. Echter heeft de TV ontvanger (ook bedraad) problemen. Het instellen werkt prima en krijgt ook verbinding. Ik kan in de gids kijken naar wat de zenders laten zien. Echter als ik een zender selecteer krijg ik de bekende foutmelding: "Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het aub later nog een keer"

Wordt er een signaal tegengehouden? Houdt T-mobile er niet van als een Bridged netwerk wordt gebruikt? Wie oh wie kan mij hiermee helpen?

icon

Beste antwoord door Brian 18 September 2020, 16:14

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hi @wj.jeroen, met TV is het soms wat lastig met configureren met een eigen modem/router. Mogelijk helpen deze topics je wat op weg: Eigen router achter Zyxel, VLAN's gesplitst met switch.

Reageer