Beantwoord

TV Anywhere als App op SmartTV

  • 6 December 2019
  • 26 reacties
  • 14915 Bekeken

Is het ook mogelijk de app te installeren op mijn smart tv? Dan hoef ik namelijk geen utp kabel naar zolder te trekken en kunnen we tv kijken via de wifi.

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 30 July 2021, 13:42

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Helaas niet mogelijk. Een app op een smart TV is een speciaal voor die TV geprogrammeerde applicatie.

Geen UTP kabel naar zolder? Altijd de beste oplossing.

Soms is het eenvoudiger om met zg. powerline adapters via het lichtnet te werken. Maar er is geen garantie dat dat in jouw situatie een oplossing is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie dat er tegenwoordig veel Android Smart TV’s verkocht worden, hebben die geen toegang tot de Play Store? In dat geval zou het toch moeten kunnen?

Reputatie 7
Badge +5

Snik, snik.

Ik ben in het bezit van een Android smart TV, eerste generatie. En dat is tranen met tuiten. Misschien is het wel te wijten aan een defect in de TV maar helaas geen garantie meer.

De play store van de TV is een andere play store als van een telefoon.

Dus geen TV anywhere app te vinden (op dit moment) in de Android Play Store on Android TV.

Reputatie 4

Is er geen los APK bestand om TV Anywhere handmatig te installeren? 

Reputatie 7

Hi @Hoppe e.a., 

 

De allerbeste manier is om een Apple TV4 te kopen. Hier zit de TV Anywhere app op. Op die manier kun je op je TV de app bekijken. Een andere optie is om te streamen vanaf je mobiel/PC/tablet naar je TV via een Chromecast. Allemaal goedkope opties. Let wel: TV Anyhwere is niet gemaakt voor een groot scherm als de TV, maar kleinere, mobiele schermen. 

Reputatie 7
Badge +1

In het begin van tv anywhere toen er nog geen versie was voor windows had ik een Android emulator op de laptop gezet (Bluestacks) en kon zo op de laptop toch op die manier tv anywhere kijken, toen er een windows versie kwam de emulator weer verwijderd.

Ik weet niet of je op een smart tv nmet android ook programma's kunt downloaden? anders zou het downloaden van een android emulator misschien een uitkomst zijn.

Reputatie 4

Probeer eens de apk te downloaden via deze link

https://www.apkmonk.com/app/nl.tmobiletv.vinson/

Om te installeren zie deze tutorial

https://www.maketecheasier.com/sideload-apps-android-tv/

Weet niet of het werkt daar ik geen Android TV heb, maar je kan het eens proberen 

Ik heb een philips TV, en het is gelukt om de app er op te krijgen. De app is duidelijk gemaakt voor devices met een gyroscoop om te detecteren hoe het scherm moet staan.

Het lukt me overigens wel om middels de muis een programma te starten, en wanneer ik het beeld op full screen zet dan draait het en kan ik gewoon kijken. Ik heb begrepen dat er ook een ios versie van de app is voor de apple tv. Aangezien deze ook niet is voorzien van gyroscoop, en muis zal die app toch wat anders in elkaar steken als de android app. Ik hoop dat er voor android ook snel een versie komt die zowel geschikt is voor tablets als voor media boxen als voor smart tv’s. Ik wil de bediening van mijin tv opnemen in mijn smart home (ip based) en als iemand daar een goede oplossing voor weet hoor ik het graag. Android kan ik namelijk prima bedienen via ADB of/en met enige beperking middels de jointspace api.

Reputatie 2

Hoi, 

wanneer kunnen we in nederland de androidtv app verwachten ?

Buiten nederland heeft t-mobile wel een androidTV app trouwens.(zie link )

https://www.t-mobile.cz/tvgo/aplikace
 

https://www.t-mobile.cz/dcpublic/AndroidTV_prvni_spusteni.pdf

Het zou leuk zijn als we het apk bestand van die app kunnen downloaden. Misschien werkt het gewoon. Kan me namelijk niet voorstellen dat tmobile voor elk land een nieuw platform ontwikkeld. De backend is er klaar voor gezien het feit dat er wel een app Er is voor apple tv. Het zou voor mij een goede stap zijn om bediening via home assistant te kunnen automatiseren als de app op mijn tv staat welke is opgenomen in HA.

Reputatie 4

Ja zou ook graag tmt op mijn Android TV willen zonder kastje, daarom vroeg ik in een ander topic al of we niet een m3u stream url kunnen krijgen, gewoon inloggen net als Anywhere app met pincode. Er zijn verschillende iptv apps te vinden in de  Android TV play store. 

Reputatie 2

Het zou leuk zijn als we het apk bestand van die app kunnen downloaden. Misschien werkt het gewoon. Kan me namelijk niet voorstellen dat tmobile voor elk land een nieuw platform ontwikkeld. De backend is er klaar voor gezien het feit dat er wel een app Er is voor apple tv. Het zou voor mij een goede stap zijn om bediening via home assistant te kunnen automatiseren als de app op mijn tv staat welke is opgenomen in HA.

T-Mobile TV GO, is de naam in de playstore, via aptoide ?

Reputatie 6
Badge

Het is helaas niet zo dat T-Mobile Nederland gebruik maakt van software of hardware van zusterondernemingen. In Duitsland heeft Deutsche Telecom een super goede manier van Tv kijken ontwikkeld. Dit is Magenta Tv. Helaas is dat ook niet in Nederland beschikbaar. Ook werken alle dochterondernemingen van Deutsche Telekom, waar T-Mobile Nederland ook onder valt, allemaal eigen manieren hebben ontwikkeld om TV te kijken. 

Dus als T-Mobile NL Smart Tv’s wil ondersteunen zullen ze daarvoor eigen Apps moeten ontwikkelen. Dat betekent dat ze op zijn minst voor drie besturingssystemen apps zullen moeten bouwen. Namelijk voor Samsung Tizen, LG WebOs en Philips/Sony Google Android TV.

Dat zal voorlopig niet gaan gebeuren!

Reputatie 2

:(  please t-mobile ik wil niet over stappen! 

https://tweakers.net/nieuws/168996/ziggo-go-app-komt-uit-voor-amazon-fire-tv-android-tv-apple-tv-shield.html

Ik heb een Philips AndroidTV, Sonos Playbar, Entone 510b setopbox, de entone ab werkt niet goed op de tv, kan geen ambilight of menu bedienen of input selecteren.   

zit constant met twee ab te kloten, iemand tips ? dit is geen doen! 

 

gr, 

 

Dani  

Reputatie 7
Badge +1

Is het gebruik van een Logitech Harmony misschien een optie?

Reputatie 6
Badge

De beste optie wat mij betreft is een LG webOS Tv met LG smart remote. Die werk prima samen met alle randapparatuur waaronder de stb van T-Mobile. 

:(  please t-mobile ik wil niet over stappen! 

https://tweakers.net/nieuws/168996/ziggo-go-app-komt-uit-voor-amazon-fire-tv-android-tv-apple-tv-shield.html

Ik heb een Philips AndroidTV, Sonos Playbar, Entone 510b setopbox, de entone ab werkt niet goed op de tv, kan geen ambilight of menu bedienen of input selecteren.   

zit constant met twee ab te kloten, iemand tips ? dit is geen doen! 

 

gr, 

 

Dani  

Je zou als tussenoplossing voor de TV kunnen overstappen naar Canaldigitaal via de app totdat T-Mobile zelf een smart tv app heeft geïntroduceerd:
https://www.canaldigitaal.nl/actie/mobiele-app/?utm_source=Activatie%20mail%20smart-tv-app%20Canal%20Digitaal&utm_medium=EDM&utm_campaign=smart%20tv%20app

 

gewoon tv opzeggen (internet behouden), kastje terugsturen en tv via deze app bekijken :)

Reputatie 6
Badge

Ja dat zou je kunnen doen. Alleen de beeld kwaliteit is bedroevend bij CanalDigitaal. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Hoppe @yalerta @Folkert @pwenas @mtol20 @Danielson @stefan.1997 ! Mochten jullie nog geïnteresseerd zijn in een T-Mobile TV smart TV app? Goed nieuws! We zijn op zoek naar bèta-testers. 

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel: 

Let op: We zoeken geen testers meer.

Het kan op een samsung met de SamsungSmartTv

app

Goedemiddag,

 

Op dit moment lopen we tegen het probleem aan dat we op de camping niet op de smart tv televisie kunnen kijken via de camping wifi. Als ik deze verbinding laat maken met het wifi netwerk thuis, werkt alles gewoon met de t mobile tv app. Op de camping lukt dit echter niet en ik kan ook nergens de tv-anywhere app installeren. Op tablet en telefoon werkt het echter wel. De smart tv is recentelijk nog aangekocht. Dus als ik het goed begrijp kun je alleen met een extra appraat (telefoon of tablet) streamen om tv te kijken?

 

Groeten,

 

Peter.

Reputatie 7
Badge +15

.Hallo @Peterdeg70 

De T-Mobile TV app werkt alleen thuis via een T-Mobile verbinding en de TV Anywhere app is bedoeld voor onderweg (kleine schermen), casten naar je tv kan natuurlijk ook.

Reputatie 7
Badge +16

Je kunt de T-Mobile TV app inderdaad niet gebruiken buitenshuis, daar is deze ook niet voor bedoeld. Je kunt natuurlijk wel de handige tip van Waqqas gebruiken en TV Anywhere naast je smart tv casten - dat komt eigenlijk op hetzelfde neer en bied je het overgrote deel van de zenders aan zodat je ook op de camping van jouw zenders kunt genieten!.

Veel campingplezier nog en geniet van de vakantie! 😄

Lees op onze servicepagina alles over TV Anywhere: Gratis overal online tv-kijken met TV Anywhere | T-Mobile.

Je kunt de T-Mobile TV app inderdaad niet gebruiken buitenshuis, daar is deze ook niet voor bedoeld. Je kunt natuurlijk wel de handige tip van Waqqas gebruiken en TV Anywhere naast je smart tv casten - dat komt eigenlijk op hetzelfde neer en bied je het overgrote deel van de zenders aan zodat je ook op de camping van jouw zenders kunt genieten!.

Veel campingplezier nog en geniet van de vakantie! 😄

Lees op onze servicepagina alles over TV Anywhere: Gratis overal online tv-kijken met TV Anywhere | T-Mobile.

Bedankt voor jullie reacties. Ja casten of streamen kan maar dan heb je weer een extra apparaat nodig. We hebben juist een smart tv gekocht zodat je geen extra kastje nodig hebt. Hopelijk komt er in de nabije toekomst een oplossing voor. 

Mvg,

 

Peter.

Het is al even geleden maar toch nog even een vraag: Als ik nu een T-mobile onbeperkte data sim bestel en deze via een mifi router laat verbinden met een smart tv elders, heb ik dan nog steeds hetzelfde probleem? Of wordt dit ook niet gezien als t-mobile netwerk? 

Mvg,

Peter.

Reageer