Beantwoord

TV Anywhere, Android TV support & Landscape support Android.

  • 28 November 2018
  • 23 reacties
  • 2424 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hai.

Ik vroeg mij af of er word gewerkt aan support voor Android TV.

Zo niet, zou er voor de normale Android versie van de TV Anywhere App een landscape optie kunnen komen die ook werkt voor het normale menu, gids, etc. in plaats van alleen voor wanneer je naar een zender kijkt...

Alvast Bedankt,

Luka
icon

Beste antwoord door Brian 4 December 2018, 16:02

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Hi Luka, voor zover mij bekend werken we niet aan support voor Android TV (maar zeg nooit nooit :)). Support voor Chromecast is er al wél. Zou je mij het verzoek voor de landscape optie wat toe kunnen lichten? Om welke menu's gaat het dan precies? En scalen deze niet mee wanneer je je toestel horizontaal houdt?
Is dit nog steeds de stand van zaken? Zou fijn zijn als er een app komt voor Android TV!
Reputatie 7
Hey @jwijnings, vooralsnog kan ik je niet verblijden met nieuws hierover. Er zijn op dit moment geen plannen om support te geven voor Android TV.
Reputatie 1

De app zelf kan worden geïnstalleerd op de Android tv maar omdat de landschape mode niet beschikbaar is kunnen we de beeld niet draaien.... 

Reputatie 2

Ik zag bij het zoeken op mijn Philips Smart tv dat er reeds een Android-TV app bestaat genaamd T-Mobile TV GO. Hij is gemaakt voor de Tsjechische markt maar dat kan mijn inziens toch makkelijk worden vertaald en aangepast worden voor de Nederlandse markt? 

Reputatie 7

Hi @R. Spreeuwenberg, het probleem is vaak vooral de support, voor elke versie die je maakt moeten er apart updates etc (blijven( komen. We zijn aan het kijken naar specifieke Smart TV ondersteuning in de toekomst maar voor nu is een Chromecast de makkelijkste oplossing als je naar de TV zou willen streamen zonder TV Box. En uiteraard is TV Anywhere ook beschikbaar via je browser en Apple TV!

Reputatie 2

Hi @Brian, Ik ben zelf geen programmeur maar de TV Anywhere app zou makkelijk de functionaliteit voor Android-TV kunnen bevatten als ik de Google I/O 2016 moet geloven. Android-TV is bovendien meer dan alleen voor Smart TV's, het is ook voor diverse Android-TV setup-boxes/mediaplayers. Waarom wordt dit zo makkelijk opzij geschoven als Android en Android-TV zoveel gemeen hebben?

Google I/O 2016 Youtube

Reputatie 7

Hi @R. Spreeuwenberg, begrjip me niet verkeerd, de wens is er zeker maar op dit moment ligt de focus op de lancering van ons nieuwe platform. ;)  

Reputatie 2

Hi @Brian, die had ik nog niet gezien. Ben benieuwd, en bedankt voor het verwijzen naar de post over het nieuwe platform :thumbsup_tone2:

 

Reputatie 1

Komt er met dat nieuwe platform ook een nieuwe app? Werkt die app dan wel op Android-TV? Kan je die app dan ook gebruiken zonder een cloud-opname-abonnement? Zo niet dan is de opmerking hierover in dit topic een beetje zinloos.

 

Het zou toch fijn zijn om een optie voor landscape orientatie in de app te hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat dit erg moeilijk is. TV kijken gaat prima maar de gids is onleesbaar omdat die in ‘portrait’ verschijnt.

De app is te ‘sideloaden’ in Android-tv, maarrr. Je moet dan op zoek naar de APK omdat de app niet in de playstore voor Android-tv staat. Sowieso zou het fijn zijn wanneer de APK van de app gewoon te downloaden is via de T-mobile site. Het liefst ook een aantal verschillende versies. Je kan dan eventueel terug naar een vorige versie, wanneer die beter werkte.

De gids ziet er nu zo uit op een Nvidia Shield Pro:

 

 

Verder werkt de afstandbediening niet in de gids. Je hebt een muis nodig om een programma te kiezen.

 

Waarom is het belangrijk om een goeie app te maken??

 

1 Steeds meer smart-tv’s gaan over op Android en het is gewoon onhandig om allemaal verschillende kastjes te hebben voor TV, Radio en streaming diensten.

2 De losse TV-tuner met maar 1 functie was vanaf het begin al een slecht idee. Ik kijk al jaren via de app op een oude Andoid box (geen android-tv). De Entone ligt stof te happen.

3 Voor het milieu is het beter om zo min mogelijk verschillende kastjes, met bijbehorende adapters te hebben.

4 Omdat casten geen oplossing is. Het apparaat wat aan het casten is moet dan namelijk bij de TV of Mediabox blijven anders stopt de cast. Even snel naar de supermarkt terwijl een huisgenoot door wil kijken wordt dus lastig.

5 Omdat mensen die geen fan zijn van de beperkingen van Apple ook graag een goeie app willen.

 

 

Reputatie 1

Oh ja reden 6 Android TV is marktleider in Europa

 

recente streamingmarkt artikel europa

 

Apple bijna onderaan in de VS

 

Gezien de ellende die Canaal Digitaal met de App heeft is het toch niet zo makkelijk als het lijkt.

 

Als een provider een kastje mee levert hoef je alleen voor dat kastje een goede code te schrijven, ga je het op allerlei toestellen gebruiken word het al wat lastiger om het overal op te laten werken.

Daarbij is Android ook nog eens de lastigste, elke fabrikant levert weer een andere versie dan de andere, als er nu gewoon altijd de hoogste versie verplicht werd, of hooguit 2 stapjes terug werd het al wat simpeler, maar je moet nu vanaf Android 6 tot en met 10 gaan ondersteunen en al bezig zijn aan 11.

En alles is natuurlijk mogelijk, het probleem word dat een hoop mensen er niet mee kunnen werken en snappen hoe het werkt, dat zie je als er wat mis gaat met de verbinding.

Reputatie 1

Gezien de ellende die Canaal Digitaal met de App heeft is het toch niet zo makkelijk als het lijkt.

 

Als een provider een kastje mee levert hoef je alleen voor dat kastje een goede code te schrijven, ga je het op allerlei toestellen gebruiken word het al wat lastiger om het overal op te laten werken.

 

En alles is natuurlijk mogelijk, het probleem word dat een hoop mensen er niet mee kunnen werken en snappen hoe het werkt, dat zie je als er wat mis gaat met de verbinding.

Wanneer je de wereld zo bekijkt kom je nooit een stap verder. De app werkt prima op allerlei Android versies, alleen niet op de speciaal voor streaming gemaakte versie. De versie die ook op allerlei smart-TV ‘s geinstalleerd staat. Het zou toch wel slim zijn om daar naar te kijken. Wanneer het te moeilijk is zo’n app te maken kun je beter met een kraampje zooi op de markt gaan staan, lekker analoog.

 

Ik denk dat ik de oplossing al heb. Overstappen naar YouPhone, dan ben ik ook van de kosten voor die Entone presse papier af.

 

Een kastje dat alleen TV en Radio doet is gewoonweg niet meer van deze tijd. Het is een stap achteruit. In de tijd van Videorecorders en DVD-spelers was het bedienen van meerdere apparaten met verschillende menu’s en afstandbedieningen ook al een hell. In theorie heb je nu maar 1 kastje nodig of alleen maar de smart-TV zelf. De GUI voelt dan ongeveer hetzelfde als je telefoon en de meeste mensen snappen die interface inmiddels wel. Maar nee, iedereen verzint zelf een halfbakken systeem en maakt het niet af en/of stopt met de ontwikkeling. Dat werkt dus niet. Wat het extra suf maakt is dat T-mobile Tsjechië wel een Android-TV app heeft. Internationaal samenwerken lukt dus zelfs binnen hetzelfde bedrijf niet.

 

Ik heb vanavond mijn ouders van in de 70 uitgelegd hoe ze via de ‘Nvidia shield’ radio en Spotify kunnen luisteren en Netflix/Youtube kunnen kijken. Ze kunnen nu schakelen tussen de speakers bij de TV en de bluetooth speakeropstelling in de zitkamer. Helaas werkt de Anywhere app niet goed genoeg en ontbreken de ZDF en ARD in de zenderlijst. 

Er zijn genoeg mensen die wel tijd steken in het meedoen in de vooruitgang. Ik zie het in mijn werk aan de hoeveelheid mensen die met tikkie/betaalverzoek kunnen betalen. 

 

De toekomst is toch echt een platform dat wereldwijd, merkonafhankelijk gebruikt wordt. Denk maar aan de boordcomputer van auto’s en de eerste smart-TV’s. Fabrikanten bouwden allemaal hun eigen systemen en interfaces met als gevolg dat je na een tijdje geen updates meer kreeg. Netflix en youtube apps werken vaak niet meer op oude Phillips tv’s. Kaarten voor oude ingebouwde navigatie kun je vaak niet meer updaten zodat je alsnog een extra navigatie op je raam moet plakken. Slimme fabrikanten pakken nu Android als besturingssysteem voor auto’s en TV’s.

Android kan vaak veel langer meegaan. Mijn Android-mediabox is ruim 5 jaar oud, heeft nog 2x een android update gehad en draait probleemloos  oa Youtube, Spotify en TV-anywhere. Mijn tablet draait nog android 4.4 en TV-anywhere, YouTube en Netflix doen het nog steeds. Het kan dus gewoon wel!

 

Reputatie 4

@len_tour ben het helemaal met je eens, graag zsm android tv app zodat die langzame tv box oo zolder stof kan hapoen en ik settop box loos kan kijken!! Lekker makkelijk appje op mijn tv, scheelt extra kabels, energie en afstandsbediening. 

Reputatie 3

Eens, waarom wordt nu ineens AppleTV wel ondersteund met de nieuwe TV Anywhere app en AndroidTV niet? Ik heb mijn maandje tv abonnement weer stilgezet en kijk weer verder via NLZiet. Ik kom pas terug als er een AndroidTV app is,en de streams kwaliteit via die app wordt verhoogd tot beter dan NLZiet. (en eigenlijk ook dat net als bij NLZiet bij terugkijken reclame kan worden geskipped, maar dat is ijdele hoop vrees ik)

Overigens vind ik het wel lovenswaardig dat T-Mobile nu eindelijk daadwerkelijk probeert om hun TV dienst te moderniseren, en houd ik de verwachting dat dit uiteindelijk slaagt. Maar voor nu dus nog even niet voor mij - en ik ben vast niet de enige.

Reputatie 1

@yurgr  Bedankt! Ik probeer nu de NL ziet app en eigenlijk is het beeld goed genoeg voor de keren dat ik nog TV kijk. Ik heb inmiddels T-mobile 240 euro betaald voor de Entone tuner… Daar had ik nu een prachtige Nvidia TV box kunnen kopen. Ik denk dat ik de TV ook maar op ga zeggen.

Reputatie 3

KPN heeft het nu voor elkaar, iTV smart TV app op Android TV. IK stel voor dat T-Mobile nu snel gaat volgen!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Luka_H @jwijnings @LeXuZ @R. Spreeuwenberg @len_tour @yurgr  Mochten jullie nog geïnteresseerd zijn in een T-Mobile TV smart TV app? Goed nieuws! We zijn op zoek naar bèta-testers. Check dan zeker even dit topic of je in aanmerking komt en hoe je je hiervoor kan aanmelden: 

 

Hi @Luka_H @jwijnings @LeXuZ @R. Spreeuwenberg @len_tour @yurgr  Mochten jullie nog geïnteresseerd zijn in een T-Mobile TV smart TV app? Goed nieuws! We zijn op zoek naar bèta-testers. Check dan zeker even dit topic of je in aanmerking komt en hoe je je hiervoor kan aanmelden: 

 

Hartelijk dank, maar ik ben inmiddels geen tv klant meer bij T-mobile (alleen nog internet en mobiel). Bij NLziet vond ik toch meer wat ik zocht. 

Reputatie 1

Ik ben nog klant en wil het graag testen.😁

Reputatie 2

Hi @Luka_H @jwijnings @LeXuZ @R. Spreeuwenberg @len_tour @yurgr  Mochten jullie nog geïnteresseerd zijn in een T-Mobile TV smart TV app? Goed nieuws! We zijn op zoek naar bèta-testers. Check dan zeker even dit topic of je in aanmerking komt en hoe je je hiervoor kan aanmelden: 

 

Helaas ik ben voor TV overgestapt naar Ziggo zodat ik niet overal extra kastjes nodig heb en alleen nog maar mijn TV afstandsbediening hoef te gebruiken. Als deze nieuwe app ook die mogelijkheid bied dan kan ik overwegen terug over te gaan naar T-Mobile TV.

Reputatie 3

Bedankt voor de tip. Helaas ben ook ik net deze maand overgestapt naar Ziggo, vanwege tv kwaliteit en een goed jaaraanbod (Giganet doen ze 9 maanden heel goedkoop om glasvezel klanten over te halen). Wellicht kom ik over een jaar weer terug, hopelijk heeft T-Mobile dan nog meer stappen gezet qua tv.

Reputatie 1

@Demi  Bedankt voor de tip. Ik ga het in de gaten houden voor mijn ouders, Beta testen zit er voor hun niet in. Ik ben zelf 11 maanden geleden al via NLziet gaan kijken. 

Reageer