Beantwoord

TV Anywhere App naar Chromecast


Hallo,
IK overweeg om een T-mobile thuis abonnement met tv bellen en internet te nemen. Mijn vraag is of de TV anywhere app functioneerd op de chromecast? Via de chat kon een medewerker mij hier geen antwoord op geven. Hij benoemde dat het technisch gezien met een omweg wel kon maar dat T-mobile het niet ondersteund.
icon

Beste antwoord door Sander 31 May 2017, 10:05

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Hey karlijn92, welkom op het forum.

Goed nieuws, je kunt de TV app streamen via chromecast naar je TV. Ik begrijp dat mijn collega hier geen duidelijk antwoord op gaf, omdat wij het inderdaad niet ondersteunen. De app is juist bedoeld voor tablet of mobiele apparaten. Daar is ook de kwaliteit op afgestemd. Als je het vervolgens op een (groot) scherm afbeeldt, dan kan de kwaliteit te wensen over laten.

Hoe dan ook, het kan wel! 😉
Reputatie 2
@Sander, geldt dit ook voor Apple TV of alleen Chromecast?!

Jeroen
Reputatie 7
Voor AppleTV maakt het niet uit. Die cast simpelweg alles wat er op je scherm te zien is naar je TV. Chromecast kan alleen casten van apps die hiervoor geschikt zijn (zoals onze TV app dus :P).
Reputatie 7
Badge +1
Mijn vraag is hoe het werkt met de chromecast, als ik b.v. via youtube iets wil door streamen via de chromecast zie ik op de mobiele telefoon of tablet een icoontje welke aangeeft dat het kan worden gestreamd ook met de app van de NPO kan het.
Bij tv anywhere zie ik geen icoontje welke dat aangeeft.
Reputatie 7
Hey BeMu, ik heb zelf geen Chromecast en kan het niet controleren. Ik hoor echter van veel klanten dat ze het wel kunnen streamen. Mijn collega's werken er ook niet mee, dus het houdt voor nu even op. Wellicht dat Chromecast nog tips heeft. Moet je bijvoorbeeld net als Apple TV met hetzelfde netwerk verbonden zijn? Het is mogelijk, maar ondersteunen wordt wat lastig.
Ook ik overweeg de overstap. Maar dan alleen het makkelijk via chromecast is te streamen. Er moet dan een chromecast pictogram verschijnen in de app.
De antwoorden vind ik een beetje vaag en vrijblijvend: kan iemand reageren die de chromecast gebruikt?
Reputatie 7
Badge +1
Een van de kinderen heeft op haar kamer een tv staan, deze is niet aangesloten op de kabel of box voor het sporadisch tv kijken gebruikt zij een chromecast en de app van t-mobile.
Ik heb het gezien en moet zeggen dat het goed werkt, wel is het belangrijk te vermelden dat de tv niet te groot moet zijn, zeg maar een slaapkamer tv van zo'n 20 tot 26" de device en chromecast moet wel in het zelfde netwerk werken, als dit zo is verschijnt er in de device een rechthoekje met in de hoek het wifi symbool in de linkerbenedenhoek, als men hier op klikt moet het werken.
Bemu: bedankt :een reactie waar ik iets mee kan !
Reputatie 7
Badge +1
@ P. aarts, Vergeten te vermelden de chromecast moet worden aangesloten op een vrije HDMI poort op de tv, anders werkt het niet, aangezien de chromecast is voorzien van een er vast aangesoldeerde hdmi snoer.
Reputatie 7
@p.aarts

Goed signaal! Ik zal het bij de TV app uitleg duidelijker maken dat chromecast functies mogelijk zijn. Ik hoop je binnenkort niet alleen welkom op het Thuis forum, maar ook als klant! :)

@BeMu: Thaaaank you!
Beste Sander,

bedankt voor je reactie.

voor iedereen: streamen met chromecast werkt perfect en ook op de tv/monitor is de beeldkwaliteit prima.
Dit is een absoluut voordeel t.o.v. de interactieve tv van KPN en dochters die niet kunnen streamen met chromecast.
Hallo, ik heb de appartementen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, toch krijg ik de link naar Chrome ast niet (het vierkantje), Facebook, Netflix en YouTube doen het wel.
De app, niet appartement, telefoon vertalingen hé
Hij doet het nu, WiFi automatisch naar sterkste signaal, sorry
Reputatie 7
Hoi Bangeres, goed dat je het al zelf hebt kunnen oplossen! 😃 Als er nog mensen zijn die ook hun wifi willen verbeteren, dan staat hier de uitleg hoe je dat kunt doen.
Ik krijg het chromecast icoontje niet te zien als ik kijk via tv anywhere en kan dus niet casten naar mijn tv. Hoe kan dit er staat namelijk wel dat dit mogelijk moet zijn.
we hebben net t-mobile thuis ik hoop dat jullie kunnen helpen
gr Debbie
Reputatie 7
Hoi @Debke1975

Chromecast is zeker mogelijk met de TV Anywhere app. Ideaal om snel iets op een TV te kunnen kijken. Kun je enkele dingen checken voor mij? Zitten jouw mobiel en de chromecast op hetzelfde Wifi-netwerk? Kun je de Chromecast en de app opnieuw opstarten? Daarna zou je het icoontje in de app moeten kunnen zien. Houd je ons op de hoogte?
Hoi Sander thnx voor je reactie, inmiddels werkt alles naar behoren alleen is de lijn slecht dus dinsdag komt de monteur dan helemaal blij met alles bij t-mobile 😁
Reputatie 7
Goed om te horen Debke! Is het inmiddels gelukt met de monteur? 🙂

Reageer