Beantwoord

tv anywhere chromebook

  • 14 August 2019
  • 6 reacties
  • 1220 Bekeken

Reputatie 2
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Tv anywhere geeft een schokkerig beeld op mijn chromebook. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door KnabbelenBabbel 30 November 2019, 23:27

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Hey @MeDa,

Ik help je graag hierbij! Allereerst is het belangrijk om te weten of je zonder problemen andere websites kunt bezoeken zoals nu.nl of Youtube.com. Sluit anders eerst alle internet browsers en open opnieuw een browser met TV Anywhere. Mocht dit niet geholpen hebben, dan adviseer ik je een volledige herstart van je Chromebook. Als je gebruik maakt van Wifi, probeer dan de bekabelde verbinding. De laatste tip die ik met je wil delen: check of je browser geupdate is. TV Anywhere wordt ondersteund door de volgende internet browsers met de volgende versies:
  • Google chrome vanaf versie 35
  • Firefox vanaf versie 47 voor windows vista en hoger, Mac os X 10.9 en hoger
  • Internet explorer vanaf versie 11
  • Microsoft Edge vanaf windows 10 en hoger

Ik heb een vrij nieuwe Chromebook. Daarop ook een vertekend beeld van (snel) bewegende televisiebeelden via TV anywhere. 

Het ligt niet aan de wifi verbinding of de browser (standaard is dat chrome en steeds de nieuwste versie) want als ik Youtube beelden bekijk dan heb ik gewoon mooi beeld. Hetzelfde geld voor tv beelden die ik op mijn chromebook bekijk via NPO start of KIJK. Deze t.v. beelden kan ik zelfs casten naar een groot t.v. scherm en de kwaliteit blijft goed. 

Mijn conclusie is dan ook dat het aan TV anywhere moet liggen. Ik hoop dat dit wordt opgelost want met mijn ervaring kan ik T-mobile tv niet aanbevelen voor chromebook bezitters.

Ik snap niet waarom dat het antwoord van Candy groen gekleurd is. Als ik haar was zou ik mij eerst eens verdiepen in een chromebook voordat ze met zo'n onzin antwoord komt.

Bij de ziggo online is het beeld trouwens ook niet optimaal.

En bij videoland kreeg ik een jaar geleden een vreemd geluid ( inmiddels gebruik ik videoland niet meer.

Candy schijnt een T-mobile moderator te zijn. Maar inderdaad zoals Hakuin aangeeft iemand die waarschijnlijk geen chromebook bezit en dus maar wat zogenaamde oplossingen aandraagt. Als je geen voldoende kennis van zaken hebt moet je gewoon niet antwoorden, zeker niet als je jezelf een moderator noemt. Ik snap dan ook niet waarom MeDa het anrwoord als beste antwoord kiest (daarom dus groen gekleurd). 

Maar goed: Even to the point van dit topic: TV-anywhere is niet geschikt voor chromebook. Want het is niet geschreven voor chrome os. Maar…. kijken met vele chromebooks via TV anywhere kan wel. Daarvoor dien je naar instellingen te gaan (rechts onderin) en zet je bij <Stream in hoge kwaliteit> het schuifje naar links. Helaas is het beeld dan wat van mindere kwaliteit (minder scherp) maar je bent waarschijnlijk van de rare vervormde beelden af. 

Reputatie 7

Hey @KnabbelenBabbel,

Dit is in de basis een klant helpt klant community waar wij als moderators alles meelezen en waar nodig meedenken, tips geven en reageren. :relaxed:  Ook markeren we bij ieder topic een “Beste antwoord”, dit doen we zodat andere lezers zo snel mogelijk het antwoord kunnen vinden. Een “Beste Antwoord” staat niet vast, dit kan altijd veranderen wanneer er een betere/aanvullende reactie volgt. Zoals in dit topic ook al het geval is. Bedankt voor de tip!

(oktober 2020). Er is inmiddels iets veranderd bij T-mobile om op meerdere schermen te kijken. Ik heb nu ook een goed beeld op mijn Lenovo Chromebook C 330. Alleen niet via de Android app want die werkt helemaal niet meer. Ik log nu gewoon in bij TV Anywhere met klantnummer en pincode en heb nu een beeld die gelijkwaardig is als op mijn Windows computer. 

Reageer