Beantwoord

TV Anywhere met chromecast

  • 1 October 2019
  • 18 reacties
  • 5530 Bekeken

Omdat ik met de interactieve tv ontvanger/recorder niet makkelijk programma's van voorgaande dagen terug kan kijken, doe ik dat via de Android app van TV Anywhere. Daarvoor heb ik een chromecast aangeschaft, zodat het toch nog op mijn tv te zien is.

Via TV Anywhere kan ik praktisch elk programma terugkijken. Ook is er de optie om te streamen naar chromecast. Het lukt me echter niet om de uitzendingen van Ik hou van Holland (SBS6, zaterdag 20:00u) via de TV Anywhere app naar de chromecast te sturen. Als ik het beeld gewoon op mijn telefoon houd kan ik het programma gewoon bekijken, maar casten gaat niet.

Ik heb het ook geprobeerd om ditzelfde programma via de website van TV anywhere te streamen naar Chromecast, en dat gaat wél goed.
Ook willekeurige andere programma's streamen vanaf de app naar chromecast gaat prima.

Waarom is de combinatie "Ik hou van Holland" met "TV Anywhere Android app" en "Chromecast" niet mogelijk?
icon

Beste antwoord door Brian 9 October 2019, 13:50

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hallo @GijsbertKirsten

Wil je vanaf je telefoon naar je tv casten met chromecast?

Volgens mij heb je dan Google home nodig en een app om media af te spelen via chromecast naar de tv?
hoi @Waqqas

Voor de meeste programma's gaat streamen vanaf m'n telefoon prima. Ik ben van alle benodigde apps en instellingen voorzien. Het is specifiek "ik hou van holland" die niet vanaf de Android app van T-Mobile wil streamen om één of andere reden.
Reputatie 7
Badge +15
@GijsbertKirsten dan kan je hem beter via de website casten, je geeft aan dat dat wel kan.
@GijsbertKirsten dan kan je hem beter via de website casten, je geeft aan dat dat wel kan.

Klopt. Maar een app is juist ontwikkeld voor gemak. En die app werkt niet goed, vandaar mijn vraag.
Reputatie 7
Hi @GijsbertKirsten, wauw dat is wel een heel specifiek issue 🙂 Lukt het casten met andere programma's van SBS 6 wel? Ik kan hier zeker informeren waarom dit zo is en of we hier wat aan zouden kunnen doen maar ik kan dat in dit geval niet op voorhand beloven als het specifiek om 1 programma gaat, dit hangt een beetje af van de mogelijke reden/oorzaak.
Hoi @Brian, Thanks voor je reactie!
Het lukt me wel om andere programma's van SBS 6 te casten. Ik zal vanavond eens kijken of ik de aflevering van IHVH van deze week wel kan casten, of dat het puur aan de aflevering van vorige week lag.

Nog even voor de duidelijkheid: casten vanaf een laptop lukte wel, vanaf de android app niet.


Is het trouwens niet gewoon makkelijker om deze manier van programma's terugkijken mogelijk te maken via het T-Mobile tv-kastje? Nu is het namelijk een beperking van het tv-kastje die ik probeer te omzeilen met een crhomecast.
Update @Brian

Net even getest. Ook bij de IHVH van deze week werkt het niet om te casten vanaf de Android app naar Chromecast. Het programma die ervoor komt en het programma die erna komt werkt wel. En wederom werkt IHVH ook via de laptop.

Even wat technische gegevens:

Chormcast firmware: 1.42.172094

Versie T-Mobile TV app: 2.0.5

Telefoon: Huawei P20 (EML-L29)
Android versie: 9 Pie (Beveiligingspatch 1 aug 2019)
Kernel versie: 4.9.148
EMUI versie 9.1.0.328 (C432E7R1P11)
Reputatie 7
Hey @GijsbertKirsten,

Blijkbaar houdt de TV Anywhere App niet van van Holland. 😉Maar zonder gein, blijft het vreemd dat de andere programma's wel probleemloos streamen. Heb je ook al geprobeerd om de TV Anywhere App helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren? En heb je eventueel een andere telefoon waarbij je mee kunt streamen? Dan kunnen we je huidige telefoon uitsluiten.

Mocht het probleem nog steeds spelen, laat het ons dan weten. Dan gaan we hier dieper onderzoek naar doen.
Hey@GijsbertKirsten,

Heb je ook al geprobeerd om de TV Anywhere App helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren? En heb je eventueel een andere telefoon waarbij je mee kunt streamen? Dan kunnen we je huidige telefoon uitsluiten.

Mocht het probleem nog steeds spelen, laat het ons dan weten. Dan gaan we hier dieper onderzoek naar doen.

 

Hoi @Piotr , bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad ook al een andere telefoon geprobeerd (van m'n vrouw) en daar is het gedrag exact hetzelfde. Ook de app verwijderen en opnieuw installeren werkt helaas niet

 

Ik heb een zelfde soort probleem. Ik kan sinds z'n 2 weken RTL5 niet meer streamen naar m'n tv en dat kon voor die tijd wel. Opnieuw de App er op zetten, andere telefoon gebruiken. Niks helpt. Daar baal ik wel van. Wand er zijn meerdere programma's die ik graag zou willen kijken. 

Sylvia 

Reputatie 7

Hi @SylviaSch

 

Lukt het bij jou wel om andere programma's te casten naar de Chromecast? Wil je ook testen of  je “Ik houd van Holland” van SBS6 kunt casten? Dan weten we meteen of meerdere mensen hier problemen mee ondervinden. Helpt de tip van hierboven (om via de laptop te streamen naar de Chromecast) om RTL5 op TV te krijgen?

 

PS. Ik heb je naam aangepast en dubbele posts verwijderd. 

 

@GijsbertKirsten

 

Zou jij willen testen met programma's van RTL5? Het begint te lijken dat er mogelijk een rechtenkwestie is met bepaalde programma's in combinatie met de Chromecast. Maar zover zijn we nog niet. Hiervoor heb ik meerdere voorbeelden nodig om te kunnen bewijzen dat het aan de combinatie TV Anywhere, Android en Chromecast ligt. 

@Sander ja dat klopt. Die kan ik ook niet kijken. 

 

Hoop dan m'n telefoon nummer er nu niet weer bij komt te staan 🥴

@Sander 

 

Ik heb even wat RTL5-programma's van afgelopen zondag getest, en de meeste doen het inderdaad niet. Ik hoop dat T-Mobile snel met een oplossing komt, want ik heb juist een Chromecast aangeschaft omdat de interactieve tv-recoder alles behalve gebruiksvriendelijk is, in tegenstelling tot de Android app. Maar als ik m'n Chromecast niet normaal kan gebruiken heb ik aan de app ook vrij weinig. Ik ben op dit moment serieus aan het overwegen om mijn jaarcontract uit te zitten om daarna weer terug te gaan naar online.nl

 

Testresultaten:


Deze doet het niet:
    Helden van h ier: Door het vuur (zo, 16:30)
    Helikopter Helden UK (zo, 17:30)
    Making a Model met Yolanda Hadid (zo, 18:30)
    Holland's Next Top Model (zo, 19:30)
    I can make you a supermodel (zo, 20:30)
    Expeditie Robinson: Eilandpraat (zo, 21:30)
    Foute Vriende Op Vakantie (zo, 22:30)

Deze doen het wel:
    Teleshop 5: Tommy Teleshopping (zo, 12:00)
    Foute Vrienden USA (zo, 16:00)
 

@GijsbertKirsten 

Voorheen deed alles het goed. Het is sinds een paar weken. 

Ik heb gisteren ontdekt dat als je begint met kijken op je mobile en DAN hem gaat streamen dat het wel lukt. 

Een beetje omslachtig, maar tot dat het opgelost is kun je toch op de tv kijken. Tenminste bij mij werkt het. 

 

Reputatie 7

Hey @GijsbertKirsten,

Super bedankt voor het testen! Ik heb hier zojuist een melding van gemaakt bij onze techneuten. Zij gaan hiermee aan de slag! Zodra we een terugkoppeling hebben ontvangen, brengen we je op de hoogte. Sorry voor het ongemak. De handige tip van @SylviaSch biedt een tijdelijke noodoplossing.

@SylviaSch welke Andoid versie, type telefoon en TV Anywhere gebruik jij? Ik hoor het graag, dan maak ik hier ook graag een melding van. Hoe meer voorbeelden, hoe beter!

@Piotr ik heb het met mn nexus 6 en iphone 7 geprobeerd en mn tv anywhere is up to date  

Reputatie 7

Thanks @SylviaSch, ik heb ook voor jou een melding bij de techneuten gemaakt. Fingers crossed!

 

Bij mij werkt het weer zoals het hoort. 

Reageer