Beantwoord

TV Anywhere on appletv with Homepod.

  • 15 October 2018
  • 13 reacties
  • 606 Bekeken

Sinds kort heb ik de beschikking over 2 homepods bij mijn appletv. Ik kkijk naar tv via tv anywhere. Dit omdat via Devolo er geen contact te krijgen is met mijn t mobile modem.
Nu kun je op Appletv instellen waar de audio output naar toe moet. Dit kan via een pull down menu. Hierbij kun je audio , subtittles etc instellen. Dit werkt goed op alle apps ,zoals bv Netflix, behalve bij de tv anywhere app. Deze app will geen pull down menu laten zien.
icon

Beste antwoord door stefan.1997 15 October 2018, 13:27

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge
Hi @docdavid3.

Het klopt idd dat je geen audiobron kunt selecteren tijdens het kijken naar TV Anywhere. Dit komt omdat T-MOBILE voor zijn Anywhere dienst gebruik maakt van andere software in plaats van de standaard Apple Player.

Oplossing
Of T-Mobile dit gaat of kan veranderen is nog maar de vraag.
Er is wel een workaround
  1. Ga naar het thuisscherm met de homeknop
  2. Druk ongeveer 3 sec. Op de playbutton. Er verschijnt een menu waar je de audio uitvoer kunt kiezen.
  3. Of ga naar instellingen en kies bij audio en video de juiste uitvoerbron.
Hallo dank voor de snelle reactie
ik heb de uitvoerbron in de instellingen gewijzigd in Homepod maar dat werkt niet tv anywhere blijft via HDMI audio spelen
Reputatie 6
Badge
Uhm dat is wel vreemd. Mijn Airpods werken wel met Anywhere als ik ze op die manier koppel.

Maar misschien vindt je in dit artikel nog iets.
In dat artikel staat ook dat door naar beneden vegen het menu moet verschijnen. en de oplossing via instellingen werkt helaas ook niet.
Dus de oplossing is waarschijnlijk over stappen naar KPN die werkt wel met Devolo

groeten David
Reputatie 6
Badge
Sinds kort heb ik de beschikking over 2 homepods bij mijn appletv. Ik kkijk naar tv via tv anywhere. Dit omdat via Devolo er geen contact te krijgen is met mijn t mobile modem.
Nu kun je op Appletv instellen waar de audio output naar toe moet. Dit kan via een pull down menu. Hierbij kun je audio , subtittles etc instellen. Dit werkt goed op alle apps ,zoals bv Netflix, behalve bij de tv anywhere app. Deze app will geen pull down menu laten zien.


@docdavid3
Even terugkomend je probleem met de Devolo poweline. Misschien heb je hier wat aan!
Dit ga ik zeker proberen. Eerst werkte het wel via een devolo 1200+
na verplaatsen devolo kwam steeds de melding
de kabel zit verkeerd in het modem
maar ik zal de devolo eerst gaan verplaatsen
ben benieuwd
Reputatie 7
Hi docdavid3, goed om te zien dat je al zo veel tips van stefan hebt gekregen! Is het inmiddels gelukt met de devolo? En nog even een voor de hand liggende vraag, op welke poort van de modem heb je de devolo aangesloten na het verplaatsen? Als je deze op poort 1 of 2 aansluit dan zou deze verbinding moeten kunnen maken. Kijk ook zeker even de handlleiding van de devolo na over hoe deze aan moet sluiten en/of in moet stellen. Als je er niet uit komt laat hier dan zeker even weten waar je precies op vast loopt, dan kijk ik graag met je mee!
Hallo Brian
De devolo test kan ik pas vrijdag of zaterdag proberen want ik ben niet thuis.
Na het verplaatsen van devolo werkt internet prima maar de tv niet
Ik heb alle poorten geprobeerd en opnieuw opgestart maar steeds hetzelfde verhaal dat de tv box niet de server kan vinden
groeten
David
Reputatie 7
Hey @docdavid3 heb je de test nog uitgevoerd? Ik ben benieuwd of het is gelukt!
Hallo Pjotr.

Ja de test uitgevoerd maar helaas zonder resultaat.
Het bericht blijft het zelfde " oeps geen goede aansluiting."
groeten
David
Reputatie 7
Hoi @docdavid3

We zijn al lekker bezig met uitproberen en zoeken naar oplossingen. Ik doe ook graag mee! Ik moet bekennen dat het probleem mij echter nog niet duidelijk is. Mag ik je hierom enkele vragen stellen?

-Gaat het om een internet/verbinding probleem? Om je AppleTV via een devolo aan te sluiten op ons modem zou prima mogelijk zijn. Een directe kabel heeft natuurlijk altijd de voorkeur, maar zo'n adapter is prima mogelijk voor een internetverbinding. Dit zou geen probleem mogen zijn. Het opnieuw kalibreren van de devolo zoals in het topic dat Stefan aandraagt zou het moeten optimaliseren.
-De audio via de AppleTV bij gebruik van TV Anywhere werkt niet goed of gaat het alleen om het instellingen menu? Wat wil je precies instellen? Welke apparatuur voor het geluid heb je na de AppleTV gekoppeld? Wat is het doel wat je wilt behalen?

Met deze vragen heb ik het helemaal scherp en kan ik preciezer meedenken met het issue! 🙂
Mijn situatie
t-mobile modem gekoppeld aan devolo 1200+
in de woonkamer een tweede devolo 1200+ En dan aan tv kastje van t - mobile
beeldscherm is beamer LG met hdmi ingangen
op de 2 de ingang een Apple tv4
daarnaast 2 apple homepods
tv kijken via T mobile lukt niet welke aansluiting ik ook probeer.
tv kijken via de app van t-mobile op appletv lukt wel maar geluid niet via homepods
netflix via appletv werkt wel via homepods
groeten David
Reputatie 7
Bedankt voor de toelichting David! Dit verklaart wel waarom TV kijken niet werkt 🙂 Je TV Box moet aangesloten worden op poort 3 of 4 om verbinding te kunnen maken, deze poorten zijn "gereserveerd" voor je TV verbinding. Dit kan eventueel ook via een Devolo. Dus dan wordt het: De Devolo aansluiten op poort 3 of 4 van je modem, de Devolo's met elkaar laten verbinden zodat ze een stabiele link hebben en dan de TV Box op je andere Devolo aansluiten. Hierna zal de TV Box dan verbinding maken en de juiste instellingen ophalen.

Reageer