Beantwoord

TV Anywhere op de PC/Laptop via Bluestacks


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
Sinds de update van TV anywere kan ik geen live tv meer kijken op mijn tablet, als ik de oude versie terug zet kan ik opnieuw tv kijken

Moderator edit: per 11 oktober 2018 is de TV Anywhere webversie te bekijken! Lees er alles over in ons topic: [Topnieuws] Kijk nu TV Anywhere op jouw laptop of PC!.
icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 1 June 2018, 16:45

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge
Ik heb het e.e.a. uitgezocht en heb een verklaring en toelichting waarom TV Anywhere niet meer functioneert via oplossingen zoals BlueStacks.

De nieuwe TV Anywhere apps zijn voorzien van striktere beveiligingsmaatregelen om te kunnen blijven voldoen aan de eisen van content partijen. Het niet meer kunnen kijken naar de TV zenders via o.a. BlueStacks heeft dus (helaas) niets te maken met het niet testen van de nieuwe app, maar vanwege het feit dat oplossingen als BlueStacks niet meer functioneren door deze maatregelen.
Officieel zijn de apps ontwikkelt voor Smartphones en Tablets met Android (versie 4.4 en hoger) en iOS (versie 9.1 en hoger) en wij doen ons best om deze apparaten zoveel en zo goed mogelijk te ondersteunen. Hopelijk hebben we dus ook snel een oplossing voor een aantal specifieke apparaten waarop de nieuwe app momenteel niet functioneert.

Ik begrijp dat het hierdoor niet (meer) mogelijk is om TV Anywhere te gebruiken op een PC/Laptop, maar hopelijk kunnen we hier binnenkort nog iets positiefs over melden...
Reputatie 7
Hallo Hatto,

De oude versie voldoet niet meer aan de huidige eisen die content leveranciers stellen.
Om deze reden is het dus ook niet mogelijk om de oude app te blijven gebruiken.


Ik begrijp dat het hierdoor niet (meer) mogelijk is om TV Anywhere te gebruiken op een PC/Laptop, maar hopelijk kunnen we hier binnenkort nog iets positiefs over melden...


lees ik hier nou tussen de regels door dat er een webversie komt van TV Anywhere maar er nog geen datum gegeven kan worden ????
Reputatie 1
Hier dito met een sterretje, jij hebt tenminste nog antwoord gekregen.
Ik gebruik ook bluestack 3 N dat is android 7.0 op mijn laptop en ook na de verplichte update niks meer. Waarom testen jullie de APP niet eerst voordat je iemand verplicht om te update heb nu al 3 dagen geen TV meer.
Reputatie 1
Ik draai met android 7.0 Nougat ook daar werkt ie niet onder. Ik kan hier heel kort over zijn, stel de oude ( vorige versie ) voorlopig weer beschikbaar tot deze problemen zijn opgelost. Ik wil gewoon TV kunnen kijken op mijn PC / Laptop punt. En jullie hebben mij zelf aangeraden om een emulator te gebruiken.
Reputatie 1
Ik ben het volledig eens met Martin.
Het verhaal dat jullie aangeven dat dit te maken heeft met de nieuwe privacywet vind in maar onzin

Nogmaals gewoon de oude versie terug zetten en het probleem is opgelost
Reputatie 1
Overal TV kunnen kijken met je Telefoon of tablet. Ik heb geen Tablet en via mijn telefoon kijken kis ook geen optie. Een laptop neem je ook overal mee naar toe.
Maar ik zal een mooi artikeltje gaan schrijven over het reilen en zeilen van T-Mobile Thuis en deze op mijn website en Facebook gaan plaatsen en die zal niet mals zijn. Want er schort nog heel wat aan de dienstverlening van T-Mobile Thuis. Heb het nu helemaal gehad met T-Mobile Thuis. Een ding staat al voor mij als een paal boven water zodra het jaar om is gaat T-Mobile Thuis er meteen uit. En mijn advies aan al mijn familie en bekende zal niet positief zijn.
Reputatie 1
Beste Sander

Gezien onze naderende vakantie in het buitenland ben ik zelf maar eens aan de slag gegaan in de hoop toch nog tv te kunnen kijken

Ik heb mijn Samsung Galaxy terug gezet naar de fabriek instellingen, alles verwijdert dus,
Als ik nu TV anywere opstart ( live tv kijken) dan heb ik wel geluid maar blokt het beeld volledig
Ook wanneer ik beeld in HD instellingen uitzet.
Beste TAVL,

Een heel verhaal en ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Recht hebben op? waar hebben we het over. Ik ben beheerder van een aanlegplaats voor de pleziervaart in Zeewolde en leef 7 maanden op mijn boot waar ik tot en met 2017 genoot van TV kijken via Digitenne, dat was prima.Tot ik bij een vriend TV Anyware zag en alles in HD op het scherm. Ik besloot gelijk mijn Digitenne op te zeggen en via de T-Mobilewinkel, waar zij mij wel degelijk hebben vertelt dat het KODI volledig ondersteunde, het volledige pakket TV Thuis te bestellen. Een onbeperkt internetbundel had ik al bij T-Mobile op mijn mobiele telefoon. De maand april zo'n beetje perfect TV gekeken op mijn boot tot de verplichte waardeloze 2.0.1.
versie. Eerst het probleem van stoppen van de Stream. Dat is nu over, alleen geen HD kwaliteit en ik kan voor de KODI geen rechten ontlenen stel jij, maar dan toch zeker wel voor mijn mobiel LG G6 en die heeft ook geen HD resolutie net als de KODI. En zeker weten als de HD resolutie op mijn mobiel gaat werken doet hij dat ook op de KODI, want het is gewoon en niks aders een Android device dat volledig is geregistreerd bij Google en bij Google volledig als Android Device wordt gezien. Wat betreft de opgeloste problemen, er is er voor mij en ik denk voor de rest van Nederland nog maar 1 en dat is de HD kwaliteit. Voor de rest werkt de app zoals het moet.

En die HD oplossing is zo simpel en is iedereen tevreden, gewoon de versie 1.0.1 terug in de Store tot 2.0.1 versie perfect werkt, ik begrijp niet waarom daar geen gehoor aan wordt gegeven. En geen raar geneuzel over wettelijk regelingen en privacy statements want dat slaat echt op niets, die bestaan niet wat betreft de update van deze app en bestaan zij wel, wil ik deze heel graag lezen. Die moeten dan toch echt openbaar zijn.
Ik heb nog nooit zoveel berichtjes op een forum geschreven, ik vind dit echt schandalig...
We hopen op een oplossing.. bla bla bla, door de wetgeving bla bla bla. Vind wel gek dat andere providers er geen last van hebben maar t mobile wel.bij andere providers kan je gewoon tv kijken op elke device.hebben jullie een ticket aangemaakt bij de ontwikkelaren van de app.
Bij wie moeten wij dit verhalen. Hoe kom ik van mijn t mobile contract af want het werkt niet nasr behoren.krijg ik hier antwoord op deze vragen of krijg ik weer een suf automatisch antwoord dat jullie misschien wel een keer met oplossingen komen.want wat niet is kan komen. Ja en als ikikelke elke dag krasloten koop is er ook een kans dat ik de hoofdprijs win.
Reputatie 2

Hier dito met een sterretje, jij hebt tenminste nog antwoord gekregen.
Ik gebruik ook bluestack 3 N dat is android 7.0 op mijn laptop en ook na de verplichte update niks meer. Waarom testen jullie de APP niet eerst voordat je iemand verplicht om te update heb nu al 3 dagen geen TV meer.

het is nu 2 jaar later en er is weer een update ronde geweest. mogelijk hebben ze iemand nodig met prince skills  wat het laatste van een project word niets mee gedaan namelijk Lessens learned.
 

Reputatie 7
Badge
Kan je aangeven welke tablet je precies gebruikt, welke versie van Android of iOS er geïnstalleerd is en wat er precies misgaat (geen beeld, foutmelding of blokken)?
Reputatie 1
Beste Hans-Jurien

Dank voor de snelle reactie, we gaan nl volgende wk op vakantie en kunnen nu geen tv meer kijken

Het betreft een Samsung Galaxy tablet 10 Android versie 4.4.2

Zoals al aangegeven gaf de oude versie geen problemen, echter na de verplichte update werkt alles totadat je op tv kijken klikt dan komt op scherm Er is een fout opgetreden tijden shet afspelen van dit programma

Idem probleem op laptop, wanneer ik via bleusticks (programmaatje dat van je laptop een android telefoon maakt ) met de oude versie van tv anywere kon ik wel tv kijken, na de update alleen maar zwart scherm

Op de telefoon werkt het overigens wel

In afwachting van jullie reactie
Paul
Reputatie 7
Hoi MartinJ1956 en Luap38,

Ik sta voor jullie klaar en heb onze dienstverlening hoog in het vaandel staan! Ik begrijp dat het nu niet meer mogelijk is om de TV app via een omweg op je laptop te bekijken. Ik wil hier graag benadrukken dat wij TV aanbieden via een TV Box en op je mobiel of tablet. We hebben het nooit aangeboden op je PC of laptop. Ik weet dat we soms bespreken wat er mogelijk is om het via een omweg toch op je PC te krijgen. Is eigenlijk niet zoals T-Mobile het bedoelt, maar als dit een oplossing was voor een klant, vind ik het super dat we dit toch hebben besproken. Stukje extra service dus!

Hans-Juriën geeft hierboven aan dat dit vanuit de kant van de aanbieders nu niet meer mogelijk is. Balen natuurlijk, vind ik ook. Het liefst zie ik alle mogelijkheden voor ons product. We staan aan dezelfde kant als de klant hierin, vergeet dat niet! Ik ben dan ook erg verheugd en benieuwd wat er nog in petto is, zoals Hans-Juriën aangeeft. Wij blijven namelijk strijden voor de wensen van de klant! Echt waar!

Mocht je dus nog vragen hebben, schroom niet en laat mij dit weten.
Reputatie 1
Beste

Zouden jullie er dan minimaal ervoor kunnen zorgen dat de nieuwe app werkt op
een Samsung Galaxy tablet 10 Android versie 4.4.2
Jullie geven aan dat dit wel moet kunnen
Anders zitten we toch echt volledig zonder tv volgende week !!!!!
Ik heb het e.e.a. uitgezocht en heb een verklaring en toelichting waarom TV Anywhere niet meer functioneert via oplossingen zoals BlueStacks.

De nieuwe TV Anywhere apps zijn voorzien van striktere beveiligingsmaatregelen om te kunnen blijven voldoen aan de eisen van content partijen. Het niet meer kunnen kijken naar de TV zenders via o.a. BlueStacks heeft dus (helaas) niets te maken met het niet testen van de nieuwe app, maar vanwege het feit dat oplossingen als BlueStacks niet meer functioneren door deze maatregelen.
Officieel zijn de apps ontwikkelt voor Smartphones en Tablets met Android (versie 4.4 en hoger) en iOS (versie 9.1 en hoger) en wij doen ons best om deze apparaten zoveel en zo goed mogelijk te ondersteunen. Hopelijk hebben we dus ook snel een oplossing voor een aantal specifieke apparaten waarop de nieuwe app momenteel niet functioneert.

Ik begrijp dat het hierdoor niet (meer) mogelijk is om TV Anywhere te gebruiken op een PC/Laptop, maar hopelijk kunnen we hier binnenkort nog iets positiefs over melden...


Beste Hans Juriën, dat probleem zou over zijn als de T-Mobile Thuis Klant de mogelijkheid zou hebben, om zelf uit te maken welke versie hij op zijn devices wil gebruiken.Versie 1.0.1 werkt perfect met BlueStack, mijn LG G6 mobile en mijn KODI. De problemen komen omdat je wordt verplicht een nog steeds niet goed werkende Versie 2.0.1, opdrongen te gebruiken. HD is er nog steeds niet ongeacht de stand van de schakelaar in de instellingen, er is geen verschil in de kwaliteit. Alleen Low resolutie werkt op mijn LG G6, mijn KODI, wat een Android device is gelijk een Tablet.
Reputatie 1
OK allemaal leuk die verhaaltjes maar op de Samsung Galaxy note werkt het ook niet
Beeld blokt alleen maar !!!!!
Hallo Hatto,

De oude versie voldoet niet meer aan de huidige eisen die content leveranciers stellen.
Om deze reden is het dus ook niet mogelijk om de oude app te blijven gebruiken.


Ik begrijp dat het hierdoor niet (meer) mogelijk is om TV Anywhere te gebruiken op een PC/Laptop, maar hopelijk kunnen we hier binnenkort nog iets positiefs over melden...


lees ik hier nou tussen de regels door dat er een webversie komt van TV Anywhere maar er nog geen datum gegeven kan worden ????


Beste Hidden.nl, "Klanten Expert",

Dan kan jij me vast wel vertellen wie of wat die content leveranciers zijn en hoe wij ze als T-Mobile klanten kunnen bereiken. Dit om te vragen of ze gestoord zijn en onze klachten daar te deponren. Een goed werkende app af te doen als niet aan de huidige eisen te voldoen en een slecht werkende update van de app laten ingaan als een app die dan aan de huidige eisen zou voldoen.:@

T-Mobile zou zelf voor zijn klanten aan die "content leveraniers" moeten vragen of ze niet goed bij hun hoofd zijn. Hele gedoe om die update versie 2.0.1 is om te huilen.

En schijnbare mooie dingen beloven zijn ook maar zoethouders natuurlijk.
Reputatie 7
Hoi Luap38,

Sander heeft jouw melding over de werking van TV Anywhere op jouw tablet doorgezet, zodat de verantwoordelijken voor de app dit zo snel mogelijk kunnen onderzoeken en oplossen. Bedankt voor het doorgeven!
Reputatie 7
Hi Hatto52,

Hidden.nld heeft een meesterbrein en veel kennis van verschillende zaken, maar wie de contentleveranciers zijn weet hij ook niet. Ik ben er om je duidelijkheid te verschaffen!

Ik begrijp dat de update frustratie met zich meebrengt, daarvoor wil ik graag excuses aanbieden. De app is goed getest en onderzocht voordat we deze live zetten, deze problemen hadden wij ook niet zien aankomen. Voor ons ook schrikken dus! We vinden het jammer dat er problemen ondervonden worden en we doen er alles aan om de app zo snel mogelijk, zo fijn mogelijk voor jou te maken.

T-Mobile en de contentleveranciers hebben het beste met onze klanten voor en beschermen jouw privacy graag, ook hebben wij te maken met wetten waar we ons aan moeten houden. Daarom zijn updates nodig en kunnen oudere versies niet meer gebruikt worden. Dat is wat ik opmaak uit Hans-Juriëns verhaal. We werken er in ieder geval aan om ook de nieuwe versie goed te laten werken én aan de huidige eisen te laten voldoen!
Hoi Luap38,

Sander heeft jouw melding over de werking van TV Anywhere op jouw tablet doorgezet, zodat de verantwoordelijken voor de app dit zo snel mogelijk kunnen onderzoeken en oplossen. Bedankt voor het doorgeven!


Beste Sterre,

Maar dat is dan T-Mobile zelf, zoals zij zelf aangeven in de PlayStore (zie het emailadres) en daar mee de verantwoordelijke.

Zoals je kunt zien in de bijlage.
Hi Hatto52,

Hidden.nld heeft een meesterbrein en veel kennis van verschillende zaken, maar wie de contentleveranciers zijn weet hij ook niet. Ik ben er om je duidelijkheid te verschaffen!

Ik begrijp dat de update frustratie met zich meebrengt, daarvoor wil ik graag excuses aanbieden. De app is goed getest en onderzocht voordat we deze live zetten, deze problemen hadden wij ook niet zien aankomen. Voor ons ook schrikken dus! We vinden het jammer dat er problemen ondervonden worden en we doen er alles aan om de app zo snel mogelijk, zo fijn mogelijk voor jou te maken.

T-Mobile en de contentleveranciers hebben het beste met onze klanten voor en beschermen jouw privacy graag, ook hebben wij te maken met wetten waar we ons aan moeten houden. Daarom zijn updates nodig en kunnen oudere versies niet meer gebruikt worden. Dat is wat ik opmaak uit Hans-Juriëns verhaal. We werken er in ieder geval aan om ook de nieuwe versie goed te laten werken én aan de huidige eisen te laten voldoen!


Beste Sterre, wie de verantwoordelijke ontwikkelaar is heb ik hierboven al in een reactie aangegeven, maar bij deze, nogmaals dan.

Duidelijk is dat T-Mobiel de verantwoordelijke is, als zij zichzelf de ontwikkelaar noemen.

Klanten met een kluitje het riet in sturen en de verantwoording van je afpraten is geen optie.
Reputatie 7
Badge +4
Beste Hatto52,

Ik snap je frustratie gezien het niet werkt zoals je verwacht. Echter vinkd ik dat je niet volledig recht van spreken hebt. Bluestack en KODI zijn niet officieel door T-Mobile ondersteunde diensten. In die zin is er oneigenlijk gebruik van de app. Daar hoeven ze helemaal geen ondersteuning aan te geven en is het daarom niet meer dan een community wish en zoals ik lees ook als dusdanig opgenomen. Dat users hiermee vanuit hun kennis en kunde helpen is mooi meegenomen.

Voor een LG smartphone is het een ander verhaal. Dat moet - onder bepaalde condities - gewoon werken. Zeker als het een courant model en besturingssysteem is.

Qua softwareontwikkeling kun je veel doen om risico's op falen van zo'n app te beperken. Dat het toch mis gaat is - zoals Sterre aangeeft - bijzonder vervelend, maar niet te voorkomen. Dit kan gebeuren. Heb grotere systemen, ondanks maanden aan testwerk, toch zien falen. Zoals ik lees is er een rootcause gedaan om de grootste problemen op te kunnen lossen. Er is nu een keuze gemaakt om door te gaan met de update. Er zal ongetwijfeld overwogen zijn om de update terug te draaien. Sterker nog; hierop is tussentijds een mogelijkheid geboden om dit te gebruiken.

T-Mobile is hierin de verantwoordelijke dat de app werkt. Je neemt immers de dienst van hen af. Echter zijn er achter T-Mobile meerdere partijen, waarmee zaken wordt gedaan en die eisen stellen. Alle eisen tezamen vormen de input voor een stukje product. De contentleveranciers (RTL, SBS, NPO, Disney, FOX networks, Viacom, etc) hebben ook eisen om de content onder bepaalde veiligheidseisen aan te bieden aan de klant van T-Mobile. Deze eisen zijn er om de content te beschermen. Aan de andere kant heb jij ook eisen met betrekking tot veiligheid en privacy. Zo wil je bijvoorbeeld niet dat een app toegang kan bieden aan derden om data te stelen of de besturing van je telefoon over te nemen. De voorgaande app kan niet meer aan al die eisen voldoen. Het doorgaan met een verouderde app kan in het uiterste geval leiden tot het niet meer aan mogen bieden van content. Al met al moet er mee gegaan worden. Bovendien biedt het nieuwe mogelijkheden qua productaanbod. Probeer op een vroege smartphone maar eens een app te downloaden en te laten werken. In de meeste gevallen zullen deze apps de besturingssystemen niet meer (kunnen) ondersteunen. Of wat dacht je van computers met Windows 95? Dat voldoet niet meer en is onveilig (of je moet volledig standalone in een volledig afgeschermde ruimte zitten). Wil je daarmee werken, omdat het praktisch functioneel nog werkt? Dit soort problemen komen overal voor. Zo heb dergelijke problemen ook bij introductie bij andere aanbieders gezien. Zelfs bij groots gelanceerde basisproducten zoals decoders.

Wat ik wil aangeven is dat het vervelend is en dat het moet werken op mobiel en tablet, maar dat er een flinke wereld achter zit. T-Mobile doet er alles aan om het zo goed mogelijk op te lossen en neemt daarbij ook de klantvraag mee voor het kijken naar mogelijkheden van het ontwikkelen van een desktop app, zodat via een officiële app gekeken naar TV kan worden gekeken.

Ik hoop oprecht dat het probleem snel voor je wordt opgelost en je weer naar wens op je devices TV kunt kijken. Voor nu lijken de meeste problemen toch opgelost te zijn.
Reputatie 7
Hi hatto52, mitat01, we hebben de bugs in de nieuwe versie gelukkig snel op kunnen lossen op twee issues na. Onze ontwikkelaar is 'as we speak' beide issues met man en macht aan het onderzoeken en we hopen dit zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak!
Beste Brian,

Welke zijn deze 2 issues die nog over blijven dan?
Reputatie 1
Beste Hatto52,

Ik snap je frustratie gezien het niet werkt zoals je verwacht. Echter vinkd ik dat je niet volledig recht van spreken hebt. Bluestack en KODI zijn niet officieel door T-Mobile ondersteunde diensten. In die zin is er oneigenlijk gebruik van de app. Daar hoeven ze helemaal geen ondersteuning aan te geven en is het daarom niet meer dan een community wish en zoals ik lees ook als dusdanig opgenomen. Dat users hiermee vanuit hun kennis en kunde helpen is mooi meegenomen.

Voor een LG smartphone is het een ander verhaal. Dat moet - onder bepaalde condities - gewoon werken. Zeker als het een courant model en besturingssysteem is.

Qua softwareontwikkeling kun je veel doen om risico's op falen van zo'n app te beperken. Dat het toch mis gaat is - zoals Sterre aangeeft - bijzonder vervelend, maar niet te voorkomen. Dit kan gebeuren. Heb grotere systemen, ondanks maanden aan testwerk, toch zien falen. Zoals ik lees is er een rootcause gedaan om de grootste problemen op te kunnen lossen. Er is nu een keuze gemaakt om door te gaan met de update. Er zal ongetwijfeld overwogen zijn om de update terug te draaien. Sterker nog; hierop is tussentijds een mogelijkheid geboden om dit te gebruiken.

T-Mobile is hierin de verantwoordelijke dat de app werkt. Je neemt immers de dienst van hen af. Echter zijn er achter T-Mobile meerdere partijen, waarmee zaken wordt gedaan en die eisen stellen. Alle eisen tezamen vormen de input voor een stukje product. De contentleveranciers (RTL, SBS, NPO, Disney, FOX networks, Viacom, etc) hebben ook eisen om de content onder bepaalde veiligheidseisen aan te bieden aan de klant van T-Mobile. Deze eisen zijn er om de content te beschermen. Aan de andere kant heb jij ook eisen met betrekking tot veiligheid en privacy. Zo wil je bijvoorbeeld niet dat een app toegang kan bieden aan derden om data te stelen of de besturing van je telefoon over te nemen. De voorgaande app kan niet meer aan al die eisen voldoen. Het doorgaan met een verouderde app kan in het uiterste geval leiden tot het niet meer aan mogen bieden van content. Al met al moet er mee gegaan worden. Bovendien biedt het nieuwe mogelijkheden qua productaanbod. Probeer op een vroege smartphone maar eens een app te downloaden en te laten werken. In de meeste gevallen zullen deze apps de besturingssystemen niet meer (kunnen) ondersteunen. Of wat dacht je van computers met Windows 95? Dat voldoet niet meer en is onveilig (of je moet volledig standalone in een volledig afgeschermde ruimte zitten). Wil je daarmee werken, omdat het praktisch functioneel nog werkt? Dit soort problemen komen overal voor. Zo heb dergelijke problemen ook bij introductie bij andere aanbieders gezien. Zelfs bij groots gelanceerde basisproducten zoals decoders.

Wat ik wil aangeven is dat het vervelend is en dat het moet werken op mobiel en tablet, maar dat er een flinke wereld achter zit. T-Mobile doet er alles aan om het zo goed mogelijk op te lossen en neemt daarbij ook de klantvraag mee voor het kijken naar mogelijkheden van het ontwikkelen van een desktop app, zodat via een officiële app gekeken naar TV kan worden gekeken.

Ik hoop oprecht dat het probleem snel voor je wordt opgelost en je weer naar wens op je devices TV kunt kijken. Voor nu lijken de meeste problemen toch opgelost te zijn.



Hoi Tavl,
Geen recht van spreken zeg je?
Bluestacks werd mij notabene door jullie zelf aangeraden, ik kon dat programma dat niet eens.
En nu ontnemen jullie weer mijn pleziertje en dan met die smoezen aankomen over privacy en dergelijke.
Wees gewoon eerlijk en geef de fout gewoon toe, zet die oudere versie er gewoon bij ( eet geen brood toch ) en dan kunnen de gebruikers zelf kiezen welke versie ze willen gebruiken.

Reageer