Beantwoord

TV Anywhere via box - terugkijken veel zenders niet beschikbaar


  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Het is niet meer mogelijk om dezelfde dag nog de optie terugkijken te gebruiken via de tv-box. Dit geldt ondermeer voor NPO 1, 2, 3.

Zijn de mogelijkheden voor terugkijken gewijzigd (zeg maar drastisch beperkt) ? Via TV-anywhere lukt het wel, maar we willen juist niet op onze mobiel tv-kijken wanneer we gewoon thuis zijn. En ook niet vantevoren de hele gids doorspitten of we iets moeten opnemen.

Bij het afsluiten van het abonnement in de winkel is ons verzekerd dat dit mogelijk is en dat opname mogelijk is. Dit laatste bleek niet het geval, hiervoor hebben we een andere box moeten bestellen. Ik mag hopen dat het eerste deel wel klopt?

Daarnaast werd aangegeven dat we exact dezelfde mogelijkheden zouden hebben dan de xs4all-box op dat moment. Ook dat klopt niet; er zit bijv. geen Netflix app. op.

De snelheid van het modem is wel iets verbeterd t.o.v. de vorige. 

 

Mvg. Marjan 

 

klantnummer: EBK21516

icon

Beste antwoord door Brian 31 March 2020, 16:55

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

Hi @MH70, geen we hebben het terugkijken zeker niet aangepast en je zou nog gewoon alles moeten kunnen gebruiken zoals je gewend bent. :slight_smile: Een compleet overzicht van de zenders waarop Begin Gemist beschikbaar is vind je hier. Zou je de TV Box eens een reset willen geven via deze stappen? Daarna zouden alle zenders weer beschikbaar moeten zjin!

Ik heb een reset uitgevoerd en nog steeds hetzelfde probleem. Zoals op de foto te zien is blijft 1,2,3,6, (en nog meerdere zender) grijs, zonder terugkijkmogelijkheid. 

Graag zie ik uw oplossing z.s.m. tegemoet.

Hi @MH70, geen we hebben het terugkijken zeker niet aangepast en je zou nog gewoon alles moeten kunnen gebruiken zoals je gewend bent. :slight_smile: Een compleet overzicht van de zenders waarop Begin Gemist beschikbaar is vind je hier. Zou je de TV Box eens een reset willen geven via deze stappen? Daarna zouden alle zenders weer beschikbaar moeten zjin!

 

 

Reputatie 6
Badge

Je kunt alleen de programma’s van RTL 4,5,7 en RTLZ terug kijken via de gids. Om uitzendingen van NPO 1,2 & 3  en SBS 6, Net 5 en Veronica terug te kijken ga je naar de zender en druk je op de rode knop van je afstandsbediening. Dan kun je de meeste programma’s van deze zenders terug kijken. 
 

T-Mobile is nog steeds bezig met de ontwikkeling van hun ‘nieuwe’ Tv platform. Daarmee wordt het mogelijk om de meeste programma’s van de meeste zender via de gids terug te kijken. Echter is dit platform al een aantal maanden in bètatest beschikbaar voor een select aantal klanten en ziet het ernaar uit dat het nog lang gaat duren voor dit nieuwe Tv platform beschikbaar komt. Naar mijn mening duurt het al veel te lang.

Zo zijn er een flink aantal nieuwe klanten die niet op kunnen nemen omdat er geen opnamen boxen beschikbaar zijn en zullen ook moeten wachten op het nieuwe platform. 

Reputatie 7
Badge +1

Als tevreden gebruiker van T-Mobile thuis moet ik bekennen niet zo heel veel vertrouwen te hebben in de “deskundigheid” van het testpanel  vraag me af of er gekeken is naar de kennis van de testers of er zo maar wat klanten een mail hebben gehad of ze zin hadden om te testen.

Gezien de huidig Corona crisis zal de uitrol nog wel een aantal maanden duren.

Reputatie 6
Badge

Ik was SuperUser en zou mee mogen testen. Toen opeens mocht ik niet meer meedoen omdat ik me een aantal keer te kritisch had uitgelaten over T-Mobile. Dus ja ik denk dat ze zomaar random wat mensen en een aantal SuperUsers hebben uitgenodigd. 
 

Reputatie 7
Badge +4

Dat heeft niets met jouw rol als Superuser the maken, maar met het type box. Voor dat type boxen is de test überhaupt niet beschikbaar.

Reputatie 6
Badge

@TAVL,
Ik heb anders gewoon 2x Amino 610’s thuis staan. Dus dat kan het probleem ook niet zijn. Daarbij moet nu onderhand het platform voor oudere boxen toch ook al getest worden lijkt mij.  

Reputatie 7
Badge +4

Het ging om de combinatie van boxen op een adres. Volgens mij had je toen ook een andere box in huis, waardoor dit mogelijk later zou worden.

Reputatie 7
Badge +16

@TAVL,
Ik heb anders gewoon 2x Amino 610’s thuis staan. Dus dat kan het probleem ook niet zijn. Daarbij moet nu onderhand het platform voor oudere boxen toch ook al getest worden lijkt mij.  

Hoi @stefan.1997, zoals ik het kan zien had jij destijds 2 Entone Kamai 510’s. Dat is de reden dat je niet in het testpanel zit. Daar heeft deze constatering: “Toen opeens mocht ik niet meer meedoen omdat ik me een aantal keer te kritisch had uitgelaten over T-Mobile.” ook niets mee te maken. Dat kan ik je met 100% zekerheid toezeggen! 😄 Het wel of niet zijn van een Superuser staat daar volledig los van.

Dank voor jullie reacties.

Ik vind het wel teleurstellend dat het gebruik zo omslachtig is. Ook zijn er geen apps (Netflix bijv.) beschikbaar en is opnemen niet mogelijk op de standaard box. Met de nieuwe box (tegen meerprijs) is opnemen wel mogelijk, maar niet een hele serie. De timer werkt niet goed, opnames zijn vaak te snel afgebroken.:worried:

Het grootste bezwaar is echter dat bij het afsluiten van het abonnement in de winkel is aangegeven dat alle functies van xs4all ook bij t-mobile beschikbaar zouden zijn + zelfs meer: fox sport. En dat tegen een lagere prijs. Dat was dus een fabel. Om 1 van de 3 oude (bij t-mobile afwezige) functies terug te halen hebben we tegen meerprijs een andere tv-box moeten bestellen. :confounded:

Inmiddels hebben we het modem én de tv-box binnen 3 weken al 7 keer moeten resetten om überhaupt wifi en tv te hebben. Bij xs4all nog nooit meegemaakt. Ik begrijp nu waarom ze daar duurder waren: kwaliteit dus. We overwegen weer terug over te stappen. 

Reputatie 6
Badge

Ik zie wel vaker klachten van klanten die door winkelpersoneel slecht geïnformeerd zijn en daardoor achteraf dingen missen. Ik denk daarom dat het winkelpersoneel niet volledig op de hoogte is van alle Thuis producten. 

Reputatie 7

Hi @MH70,

 

Ik begrijp dat de verwachting na het gesprek in de winkel niet overeenkwam. Dat betreur ook ik. We hebben er geen belang bij om een verkeerde indruk te wekken van ons product. We zijn trots op T-Mobile Thuis hoe het is. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het wellicht even wennen is, maar dat je daarna ook vol plezier kunt genieten van jouw internet en TV. 

 

Ik zie dat je inmiddels de TV Box op opnamefunctie hebt ontvangen. Ik wil graag benadrukken dat je hier ook een serie mee kunt opnemen. Zie deze uitleg: Opname bewerken en serie inplannen (pagina 14 en 15). Zo mis je nooit meer je favoriete programma of het einde van de show.

 

Ik ben niet erg bekend wat de prijzen bij xs4all waren, maar ik ben ervan overtuigd dat wij lagere prijzen hanteren. Daar wil ik wel een lans voor breken. Weet ook dat ik je graag bijsta om ervoor te zorgen dat je hetzelfde gebruiksgemak ervaart met je nieuwe abonnement. Dat betekent ook dat de diensten stabiel moeten werken. Mochten de issues nog steeds aanhouden, dan hoor ik graag hoe het modem is verbonden met het aansluitpunt (ISRA). Is er wellicht nog een ander aansluitpunt in jouw huis (denk aan de meterkast, de gang  bij de voordeur of de woonkamer)? Mijn tweede vraag gaat over de TV Box: hoe is deze aangesloten op het modem? Gaat dat met een adapter, switch of een rechtstreekse kabel? Ik hoor graag een update van je! Dan kan ik je helpen te wennen aan je nieuwe abonnement!

 

Reageer