Beantwoord

TV beeld bevriest

  • 26 August 2020
  • 14 reacties
  • 972 Bekeken

Reputatie 3

Hallo  

Tv bevriest regelmatig  alle opties geprobeerd maar het gebeurt nog steeds regelmatig  soms meerdere malen per dag, begint héél irritant te worden.

Woon in regio Groningen

Fishermann 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Boris 28 August 2020, 11:56

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Hoi @Fishermann,

Daar gaan we wat aan doen! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van je modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in je TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! Werkt het nog niet? Laat het ons even weten. Dan gaan we opzoek naar een oplossing! 👊

Reputatie 3

Hoi @Fishermann,

Daar gaan we wat aan doen! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van je modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in je TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! Werkt het nog niet? Laat het ons even weten. Dan gaan we opzoek naar een oplossing! 👊

Ik heb deze klacht en standaardoplossing ook al heel vaak geprobeerd. Ik heb elke dag deze bevriezing even zappen is de oplossing. Maar liever heel even een bevriezing dan compressie + sportwedstrijden die achterlopen. M.a.w. laat mij maar op het oude platform. 

Hier hetzelfde probleem. 

Bevriest enkele seconden, maar om de (paar) minu(u)t(en). Hoogst irritant.

Powerflip biedt geen soelaas. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Fishermann, maak je gebruik van het nieuwe TV-platform T-Mobile TV? We hebben daar namelijk een algemeen probleem met de streamkwaliteit en bevriezend/stotterend beeld waar het TV team en de developers druk mee bezig zijn. Dit wordt opgelost, maar is nog niet volledig uitgebannen. Sorry voor het ongemak! 

@el flaco Top dat je zelf een hotfix gevonden hebt door te zappen, maar dat hoort natuurlijk niet dé oplossing te zijn. We moeten het probleem bij de hoorns beetpakken en ermee aan de slag gaan. Wat heb je behoudens Boris’ tips allemaal al geprobeerd? Aan je bericht te lezen, speelt het al een tijdje en is het nu tijd om er uitgebreid mee op onderzoek te gaan! 

@bartsmit1979 Aan jou dezelfde vraag als Fishermann: maak je gebruik van T-Mobile TV of zit je nog op het ‘oude’ platform Interactieve TV? 

Reputatie 3

Dank je wel voor de reacties 

 

Maak gebruik van platform Interactieve TV.

 

Fishermann 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Fishermann,

Bedankt voor de informatie! Ik heb direct de TV Box uitgelezen, maar ik kon geen opmerkelijke problemen vinden met het signaal. Heb je de tips van Boris en de tips in het volgende topic al bekeken: slecht beeld. Vrijwel altijd kan je met deze tips namelijk het probleem oplossen!

Daarnaast vraag mij af, heb je de TV Box direct op het modem aangesloten, om via een omweg zoals stroomadapters of een switch? Graag raad ik je aan om, bij wijze van test, de TV Box direct op het modem aan te sluiten, omdat de apparatuur die je ertussen hebt staan storing kan gegeven. Vooral bij stroomadapters is het een goed idee om ze te resetten als je problemen met het beeld ervaart, maar zij zullen altijd afhankelijk blijven van de druk op en de kwaliteit van jouw stroomnetwerk. Hopelijk hebben we snel de onderste steen boven, want ik wil erg graag dat je snel weer van ons beeld kan genieten!

Reputatie 3

Beste Cal  

De Tv Box is rechtstreeks aangesloten op de modem. 

Heb de tips van Boris uitgevoerd en het beeld is nu goed.

De nieuwe Tv Anywhere  app is hele verbetering.
 Word Interactieve TV binnenkort ook over gezet naar T-Mobile TV.

Groet, Fischermann 

 

Reputatie 7
Badge +16

Top dat de tips van Boris geholpen hebben, dat is geweldig nieuws!

We zullen de komende weken en maanden elke TV-gebruiker overzetten op T-Mobile TV. Dat gebeurt in fases om het netwerk zo min mogelijk te belasten (onder andere) en je zult voorafgaand aan de overzetting een e-mail en SMS ontvangen met uitleg, tips en de exacte plandatum. Het is lastig te duiden wanneer dit gebeurt omdat het gefaseerd uitgerold wordt, maar dat we iedereen zullen overzetten, is een feit. 

Bedankt voor je feedback ten aanzien van de nieuwe TV Anywhere app, wij zijn er ook enorm blij mee.

Mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, geef het dan zeker aan. De Community helpt supergraag mee!

Reputatie 7
Badge +1

De tv anywhere app werkt bij mij op de iPhone perfect op de laptop met Windows 10 ben ik er niet zo tevreden over, je moet elke keer opnieuw inloggen en kijk je b.v. een paar minuten dan valt het uit en moet je weer opnieuw inloggen.

En ik mis een aantal zenders, en dan speciaal RTL (Duitsland) om als het nodig is de formule 1 op zondag te kijken.

Reputatie 7

Hi @BeMu, RTL Duitsland en de Belgische zenders zijn inderdaad helaas niet beschikbaar, dit heeft te maken met rechten om uit te mogen zenden in de EU. 😞 Hopelijk komt dit alsnog beschikbaar in de toekomst maar ik heb hier geen concrete informatie over.

Wat betreft het niet goed werken via de browser, dit vind ik wel interessant, welke browser gebruik je? En maak je toevallig gebruik van adblockers, no tracking software? Ik maak hier zelf ook gebruik van en ik merk bij sommige websites dat ze hierdoor niets “onthouden” en ik iedere keer bijvoorbeeld in moet loggen en toestemming moet geven voor de cookie wall. Zou dit een oorzaak kunnen zijn? Als het ook met de “vanilla” browser gebeurt stuur dan even wat details door, dan speel ik dit door naar onze developers.

Reputatie 7
Badge +1

@Brian Ik maak inderdaad gebruik van adblockers en andere beschermingssoftware zoals een firewall enz, wat ik merk dat na een aantal minuten je weer moet inloggen 

https://t-mobiletv.nl/inloggen/index.html#/home

bovenstaande verschijnt dan in beeld, en dat herhaalt zich na een aantal minuten soms na 5 en een andere keer iets meer of minder.

Ik gebruik trouwens Chrome als browser.

Reputatie 7

Hey @BeMu, gebeurt het ook wanneer je de adblockers/anti-tracking software uit zet? En gebruik je ook incognito modus? Zou je het eens willen proberen zonder? Ik ben benieuwd of we het kunnen reproduceren.

Reputatie 7
Badge +1

@Brian Mijn verontschuldigingen maar het is opgelost, had even verder gekeken in de instellingen en profielen en na aanpassingen loopt het nu perfect, nogmaals sorry voor de overlast.

Reputatie 6

Geen enkel probleem @BeMu, ik ben heel blij dat alles weer naar behoren werkt!

Reageer