Beantwoord

tv beeld stottert

  • 12 December 2019
  • 6 reacties
  • 869 Bekeken

Kan iemand mij hiermee helpen? Tv beeld stottert, heb alle handelingen verricht: powerflip, bekabeling vervangen, systeem reset maar beeld blijft stotteren. 

 

icon

Beste antwoord door Sander 17 December 2019, 10:10

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @werkzwaan 

Met deze tip los je vaak eventuele storingen op.

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.

2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.

3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.

 

Laat me weten of het heeft geholpen

 

 

Hoi waqqas,

 

dank je voor de tip, maar dit heb ik al twee keer geprobeerd. Daarna gaat het even goed en dan begint het weer. 

Groeten

andre. 

@werkzwaan Heb je een DSL of een glasvezel verbinding?

En welk modem en TV box heb je?

Heb glasvezel en een draytek 2132 modem

tv kastje is entone Kamai zonder opnamefunctie. 

Groet,

andre. 

Dan ligt het niet aan de internet verbinding waarschijnlijk, heb je de mogelijkheid om een bekabelde snelheids-test met een desktop app te doen om dat 100% uit te sluiten.

 

Als die snelheid goed is zit het in de TV kast, je had al kabels gewisseld. ik neem aan dat je geen draadloze verbindingsset via het lichtnet gebruikt.

 

Dus ben ik dan bang dat het aan de combinatie TV en decoder ligt, er zijn meer problemen na de SW upgrade met de Kamai en Full HD/4K TV toestellen, dus als je die hebt moet T-Mobile met een oplossing gaan komen.

Reputatie 7

Hoi @werkzwaan,

 

Ik kijk graag met je mee! Ik zie dat je gisteren ook contact hebt gehad met mijn collega van social media. Wat is hier uitgekomen? Als toevoeging wil ik nog enkele dingen met je bespreken:

  • Heb je het probleem op alle drie de TV Boxen of slechts eentje?
  • Ik zie gelukkig geen rare dingen met jouw verbinding. Ik vermoed dus een issue tussen modem en TV Box. Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem of zit hier een switch, koppelstukje od adapter tussen?
  • Er is momenteel een issue bij enkele klanten met jouw type TV Box. Herken je je in deze signalen? Topic: Haperend beeld na firmware upgrade.

Ik hoor graag je bevindingen, zodat ik kan achterhalen waar het haperen vandaan komt!

Reageer