Beantwoord

Tv beeld stottert

  • 12 January 2020
  • 15 reacties
  • 513 Bekeken

Mijn tv beeld blijft steeds stotteren.

Ik heb de modem/glasvezel/tv en tv kastje allemaal al van het stroom gehaald, maar niks helpt.

Is er iemand die me hier mee kan helpen?

icon

Beste antwoord door TAVL 13 January 2020, 08:35

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Whizler,

Welkom op de community. Heb je de TV box ook al een harde reset gegeven via de de inkeping met een dun voorwerk en vervolgens zonder kabels opgestart? Als de box een foutmelding geeft dat hij geen server vindt, dan de UTP kabel erin stoppen.

Dit kan niet bij de TV box met opnamefunctie.

Ik heb een tv box met opname functie. Ik heb wel de stroom en UTP kabel eruit gehad. De UTP er pas weer ingestoken zodra er een foutmelding op het scherm kwam.

Reputatie 7
Badge +4

In dat geval kan webcare een harde reset geven. Nadeel hiervan is dat ook de eventuele opnames gewist worden. 

Is de internetverbinding in dat geval wel goed en stabiel? Je kunt dit testen via een Speedtest. Heb je nog bijzonderheden in het netwerk, zoals een switch, powerline adapters of een eigen router?

Dat opnames worden gewist is niet erg, als ik dan weer gewoon tv kan kijken.

Ik heb nog een switch en extra router in huis.

Reputatie 7
Badge +4

Heb je die switch en router in het netwerk hangen? Zou je die eens uit het netwerk kunnen halen? Vaak zijn dit boosdoeners en dat moeten we natuurlijk uitsluiten.

Hier zit er een kleine schok ook in het beeld om de 3 seconden. Bij iedere zender. Dacht eerst dat het aan mij lag, maar toen zette ik hem op cnn of iets dergelijks met zo'n bewegende balk onderin en dan zie je t duidelijk schokken. Zeer irritant, dit is gekomen sinds je niet meer teug kunt spoelen tijdens normaal tv kijken ongeveer paar weken geleden.Uit en ingangen en kabels gewisseld. Hard soft reset niets helpt. Over 2 weken komt de monteur pas😪

Reputatie 7
Badge +4

Het kunnen verschillende problemen zijn met hetzelfde gevolg. Altijd eerst een aantal zaken uitsluiten, maar als dat niet helpt, dan zou je hier op de community kunnen kijken. Ik weet dat er in het verleden leden zijn die het zelf hebben opgelost. Kan het zo snel niet meer terugvinden. @Glassertje was volgens mij ook aktief in die topics.

Reputatie 6

Als je om de 3 seconden een schok ziet, klopt de framerate niet. Als je op de tv bij info kijkt, kun je vaak zien of die op 50 of 60hz staat.

Ok tnx waar moet ik kijken in de tv menu zelf of van de tv box? Vind t raar, want ik heb niks veranderd. Tv zelf is 100 hz btw. 

Reputatie 6

Dat kun je vinden in de tv. Vaak heb je op je afstandsbediening een info knop. Je hebt wel een 100hz tv maar PAL uitzendingen is 50hz en NTSC 60hz. PAL wordt hier gebruikt maar de tv moet ook om kunnen gaan met het  andere. Veel tv’s hebben soms ook een instelling. e instelling.

Ik kan nergens iets vinden heel het menu gehad en infoknopje staat alleen 1080 bij. Overigens doet hij het bij netflix, analoge tv en gamen wel gewoon normaal. Het is puur als ik de tv box gebruik. 

Reputatie 6

Het kan zijn dat de tv box de verkeerde framerate uitstuurt. Heb je al in de instellingen gekeken of het daar klopt? Ik heb geen tv dus kan niet zeggen waar je moet kijken.

Okee ik zal weleens kijken op mn gemak. Bedankt

Heb je die switch en router in het netwerk hangen? Zou je die eens uit het netwerk kunnen halen? Vaak zijn dit boosdoeners en dat moeten we natuurlijk uitsluiten.

Ik heb nu de switch en de router uit het netwerk gehaald maar het probleem blijft.

 

Ahh het lijkt nu toch opgelost. Alles er nog een keer uitgehaald en nu kijkt het weer soepel :)

Reageer