Beantwoord

TV beeld valt weg na enkele seconden


Bij aanzetten van de TV valt het beeld na enkele seconden weg en krijgen dan de foutmelding
Error bij het afspelen is er iets mis gegaan probeer het later nog eens. Gisteren een monteur van Guideon erbij gehad en die gaf aan dat het aan het kastje ligt en het kastje kapot is. Wij hebben 3 kastjes in ons bezit en bij alle kastjes geeft die dezelfde foutmelding . Dit zou dan betekenen dat alle 3 de kastjes kapot zijn .Dit lijkt mij sterk . Hebben het ook met een andere TV geprobeerd en hier dezelfde melding. De internetsnelheid is opgemeten door de monteur en die was prime wat kunnen wij hier aan doen hebben nu al sinds 20 juni geen TV wel internet.
icon

Beste antwoord door Brian 11 July 2019, 15:15

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
@NGPiep Welkom op het forum.

Hier kun je sommige foutcodes met uitleg vinden. Heb je al andere kabels geprobeerd?

Kun je wat meer vertellen over je verbinding? Glasvezel of DSL? Type modem?

Welk type tv ontvangers heb je? Als het de Amino Aria 610x zijn, kun je deze dan eens resetten? Via de achterkant van de ontvanger kun je hem resetten. Er zou een nieuwe update zijn.

Dit is een klant helpt klant forum, met ondersteuning vanuit T-Mobile. Een reactie van webcare kan gemiddeld 24/48 uur duren, maar kan uitlopen, wegens drukte.
Ik heb een DSL aasluting met een Philips OLED tv Het kastje is een entingen 515 b Heb al verschillende kabels geprobeerd
Zelfs al verschillende tv’s
Reputatie 6
@NGPiep Als Guidion zegt dat ze kapot zijn, dan horen ze toch omgeruild te worden? Of in ieder geval 1 om te testen? Het lijkt mij namelijk ook sterk, dat je toevallig 3 ontvangers hebt, die kapot zijn. Maar zeg nooit nooit. Maar het verbaasd me eigenlijk dat er geen vervolgstappen zijn gezet.
Als het goed is krijgen we inderdaad nieuwe kastjes maar wanneer een de
Maar geen idee wanneer
Reputatie 7
Hey @NGPiep,

Ik heb je gegevens er bij gepakt. Nu zie ik inderdaad dat de monteur in zijn monteursrapport heeft aangegeven dat je TV Boxen allebei een error gaven bij de installatie. Maar we hebben verder niet de terugkoppeling van de monteur ontvangen dat de installatie niet succesvol is verlopen. Heeft het wel gewerkt na de installatie? En kun je mij aangeven of je nog steeds last hebt van deze errormelding?

Het lijkt me ook erg sterk dat alle drie TV Boxen defect zijn. Mijn vermoeden is dan ook dat het probleem eerder bij je modem ligt. Zojuist heb ik een fabrieksreset uitgevoerd op je modem. Ik hoor graag of je nog steeds een foutmelding krijgt. Zo ja, laat het ons zo snel mogelijk weten dan brengen we onze technische dienst op de hoogte.
Bedankt voor het resetten van het modem. Alles werkte gedurende 10 minuten naar behoren maar is nu weer weggevallen. Ik vindt het alleen wel raar dat een monteur niet op dat idee komt maar gelijk zegt dat de kastjes kapot zijn.
Ik heb sinds twee weken 4G voor thuis. De eerste weken ging alles OK, met een downloadsnelheid van 17-23 MB. Sinds vanochtend komt hij niet hoger dan 0.23 MB. Ik kan geen TV kijken, helemaal niets. Heeft T-mobile een storing? Kan ik er zelf iets aan veranderen? Modem uit en aan heb ik al geprobeerd en w\dat geeft geen verbetering.
Reputatie 7
Hi @NGPiep, ik heb op afstand met je meegekeken naar je TV verbinding en er lijkt inderdaad iets niet goed te gaan. Ik stuur graag opnieuw een monteur bij je langs om alles nog eens na te lopen. Je ontvangt zo een sms/e-mail om een afspraak te maken. Excuses voor het ongemak, we gaan voor je aan de slag!

@Robbr12345 Begrijp ik het goed dat jouw vraag gaat over je 4G voor Thuis verbinding, dus niet je vaste internetverbinding? In dat geval helpt één van mijn collega's je graag verder! 🙂
Reputatie 7
Hoi @Robbr12345 ,

Zijn de problemen inmiddels al opgelost of ervaar je nog steeds issues? In dat geval wil je natuurlijk verder helpen! Kun je mij een privéberichtje sturen met daarin jouw naam, adres, het 4G voor Thuis nummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN-nummer? Dan kan ik voor jou gaan kijken!
een monteur langs sturen is leuk maar dat kan pas op 26 juli dus kunnen wij tot 26 juli nog geen tv kijken
Inmiddels nog steeds geen volledig tv en internet op dit moment is het zo dat als ik de printer uit het modem haal kan ik tv kijken anders valt de tv na ongeveer 10 minuten weg en kan nog steeds niet op. 3 tv’s tv kijken afgelopen week gebeld met de klantenservice en gezegd dat ik het abonnement wil beëindigen omdat er niet geleverd kan worden waarom gevraagd is namelijk 3 tv’s en internet . Moeten als we geen afkoopkosten willen betalen en dat willen we natuurlijk niet weer minimaal 10 dagen wachten totdat de technische dienst hier naar kan kijken Niet blij met t mobile inmiddels al bijna 2 maanden zonder fatsoenlijke tv en minimaal 2 keer per dag modem opnieuw opstarten. Hoe lang gaat deze ellende nog duren voordat ik er af kan
Reputatie 7
Dus als ik het goed begrijp werkt je tv niet als de printer is aangesloten en wel als je de printer er uit haalt ?
Ja dat klopt
Reputatie 7
Hey @NGPiep,

Balen dat het probleem nog steeds speelt. 😞 Uit het rapport van de monteur eind juli, lees ik dat je 3 verschillende routers achter je modem hebt aangesloten. De monteur heeft vervolgens 1 router weggehaald waardoor het probleem destijds (tijdelijk) was opgelost. Ook lees ik uit zijn rapport dat hij heeft aangegeven dat je bekabeling binnenshuis herzien moet worden en dat je hier naar zou gaan kijken. Heb je je bekabeling binnenshuis inmiddels gecontroleerd en eventueel vervangen? Slechte en verouderde bekabeling zou namelijk de storingen kunnen veroorzaken. Ook ben ik benieuwd of je TV Boxen wél stabiel werken wanneer je ze rechtstreeks op je modem aansluit. Heb je dit ook al getest?

Dat je TV beeld wegvalt wanneer je printer is aangesloten kan ik niet verklaren. Heel vreemd!
Wij hebben allemaal nieuwe kabels getrokken. Op het moment dat er een switch of router achter het modem geplaatst wordt gaat het mis. Op dit moment zit er dus geen Switch of router achter maar dan hebben wij niet genoeg poorten hebben namelijk 3 televisies met internet en een bedrijf aan huis. Dit is ook verteld bij de aanmelding en toen werd aangegeven dat dat geen probleem was. T mobile wist dat er een wifi versterker en extra hub gebruikt wordt om zo voldoende poorten te genereren. Dit heeft ook gedurende al de jaren gewerkt. Dus als ik nu zakelijk aan het werk wil moet ik de sonos luidspreker er uit halen en daar de kabel van de printer in doen en dan kan ik werken. Wil ik daarna weer televisie kijken moet ik de stekker van de printer er weer uit halen en de sonos stekker er weer in doen (anders hebben we geen geluid op de tv) het modem opnieuw opstarten en dan ja hoor we hebben TV . Dit is een onwerkbare situatie dus ik wil van mijn abonnement af en weer terug naar Caiway. Vindt het vreemd dat het minimaal 10 dagen duurt voordat een technische dienst contact met je opneemt dus al weer 10 dagen ellende en maar TV kunnen kijken op 2 tv's derde is niet werkend te krijgen omdat het modem maar 2 poorten heeft voor TV en de bijgeleverde hub gelijk begon te roken en het niet meer deed.

PS : het probleem was voor een half uur opgelost daarna ging het beeld weer stilstaan. Als de computer en de printer er achter heen gehaald worden werkt sonos naar behoren. Heb inmiddels ook al gevraagd in een winkel of er ook routers zijn met meerdere poorten dan 4 maar die zijn er helaas niet en in ons geval geeft een switch problemen met stilstaan van tv beeld .

Reageer