Beantwoord

TV box

  • 27 October 2020
  • 9 reacties
  • 498 Bekeken

Beste, 

 

Ik ben al twee dagen aan het proberen om weer tv te kunnen kijken. Maar nog geen succes. Ik heb een tv box die sinds gister niks meer doet. Ik heb al alle online uitgelegde stappen gevoerd maar wil nog steeds niet lukken. Het lijk alsof dr port nummer 3 en twee van de modem niet meer werkt. Kan iemand mij hiermee helpen? 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 November 2020, 14:09

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3

Hoi Sandrolouisa:

 

Probeer die omvormer bij de modem in de meterkast even 10 seconden van de stroom te halen:

 

 

Hoi Flevoguy, dat heb ik al geprobeerd maar help ook niet. 

De derde dag zonder dat ik gebruikt kan maken van mijn TV. Klantenservice is nergens te bekennen...... 

Reputatie 3

Tja

U moet zelf maar bepalen wat u gaat doen maar 

ik heb al mijn conclusie getrokken: ik heb alles opgezegd.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sandrolouisa, welkom op de Community!

Sorry dat er nog geen enkele reactie vanuit ons moderatieteam gekomen is. We zijn druk bezig om de achterstanden weg te werken en zijn weer bijna helemaal op schema. De reactietijd van 24 tot 48 uur is inmiddels weer zo goed als behaald. 

Om je zo goed mogelijk te helpen, heb ik alle mogelijke oplossing op een rijtje gezet:

 Probeer eerst even deze checks door te nemen:

  1. Of de UTP in de juiste poort zit + goed aangesloten is.
  2. Via welke poort op de TV de HDMI-kabel vanaf de TV Box binnenkomt. 
  3. Probeer eens op 'Menu' of 'Gids' te drukken. Worden deze zichtbaar?
  4. Geen 'Menu' of 'Gids'? Probeer dan even langs de ingangskanalen van de TV te wisselen met de afstandsbediening van de TV. 

Mocht dit niet werken, dan kun je een soft reset uitvoeren via onderstaande methode (zonder UTP-kabel):

  1. Koppel de UTP en stroomkabel los van de Interactieve TV Box.
  2. Haal het modem (en evt. de mediaconverter) 10 seconden van de stroom. 
  3. Als het modem is opgestart, steek je de stroom van de TV Box er weer in.
  4. Wanneer de box de melding "Geen internetverbinding gevonden" geeft, dan sluit je de UTP weer aan.

Ik zie dat één van de TV Boxen in poort één (LAN-poort achterop het modem) hebt aangesloten, bij een Huawei modem gaat dat niet werken. Die poort is bestemd voor internetverkeer. Zou je die box eens in poort drie, of vier willen aansluiten en dan controleren of dit werkt?

Beste Jason, 

Al die stappen heb ik al geprobeerd maar nog geen succes. Trouwens ik heb geen TV box op LAN 1 aangesloten. Daarvoor gebruik ik LAN 3 en 4.

Reputatie 7
Badge +16

Welke van de twee TV Boxen geeft geen beeld, ik zie namelijk een Aria 610 en een Amulet 515 (met harddiskrecorder)? Ik denk dat ik weet waardoor het komt: de box die jij nu in poort drie aangesloten hebt, geeft een “lease time error” (klik op de link voor uitleg). Dat betekent dat het refreshen (vernieuwen) van de toegekende IP aan de box niet strookt met de DHCP lease die vanuit het modem doorgegeven wordt. Door diezelfde error kan ik de box zelf niet uitlezen, vandaar dat ik nog niet weet welke box de oorzaak/verstorende factor is. Een factory reset van de desbetreffende box kan weleens wonderen werken. Loop alsjeblieft onderstaande stappen door om de box te resetten:

Amino Aria (zonder opnamefunctie)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

Entone Amulet (met opnamefunctie)
Als je de Entone Amulet (ongeveer 20 centimeter breed met een blauw lampje en tijdsaanduiding) hebt, dan kun je deze niet zelf resetten. De klantenservice kan dit wel op afstand voor je regelen. Alle gemaakte opnames zijn dan in één keer verwijderd.

Wat gebeurt er wanneer je de niet werkende TV Box in poort vier aansluit, werkt deze dan wel? Indien het namelijk inderdaad aan poort drie blijkt te liggen, dan ruil ik het modem graag voor je om. Laat me weten wat ik voor je kan betekenen!

Beste Jason, 

De TV box die niet werk is Amino Aria. 

Ik heb ook de bijbehorende stappen gevolgd en sinds dien krijg ik een melding over DHCP server. Ook als ik dit kastje op poort 4 aansluit blijf de melding over DHCP server terug komen. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Sandrolouisa, bedankt voor de opheldering.

Normaliter wordt de lease time hersteld wanneer de box opnieuw opstart. Je hebt momenteel een Devolo aangesloten op het modem (poort één). De boxen kan ik nu allebei niet uitlezen, zijn deze volledig ontkoppeld of heb je die op de Devolo aangesloten? Ook zie ik een HP apparaat aangesloten op het modem, is dat een printer toevallig? Zou je die allebei eens kunnen ontkoppelen en dan de Aria 610 direct (zwarte, kleine TV Box) op poort drie of vier aan willen sluiten? Dit zou de foutmelding moeten verhelpen. Indien dit nog steeds niet de oplossing blijkt te zijn, dan vermoed ik dat jouw UTP-kabel (internetkabel) die van het modem naar de box loopt defect is. Ik stuurt uit voorzorg alvast een nieuwe kabel op.

Reageer