Beantwoord

TV Box aansluiten slaapkamer via powerline adapter

  • 13 March 2019
  • 1 reactie
  • 730 Bekeken

Ik wil mijn tweede modem aansluiten op de slaapkamer om ook daar tv te ontvangen.
Dan zou je dus een kabel via de router moeten laten lopen.
Maar moet ik dan echt een kabel doortrekken naar boven via die router of is er een draadloze optie?
Ik had gelezen dat bij sommige providers ze bijvoorbeeld een stekker hebben of andere oplossingen zodat je geen gaten hoeft te boren naar boven toe.
Hebben jullie ook een andere oplossing?
icon

Beste antwoord door Brian 18 March 2019, 13:15

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hi @ChantalS87, ik denk graag met je mee over de mogelijkheden! Om misverstanden te voorkomen, je hebt het over een tweede modem boven, bedoel je inderdaad echt een modem/router of bedoel je een tweede TV Box? Als het gaat om een router dan moet je deze altijd bekabeld aansluiten op de modem. Voor een tweede TV Box adviseren wij ook altijd om deze bekabeld aan te sluiten, op die manier heb je altijd de beste kwaliteit beeld en weet je zeker dat het signaal niet stoort.

Als alternatief kan je gebruik maken van een zogenaamde powerline adapter. Hiermee stuur je het internetsignaal over je stroomnet en vanaf het stopcontact kan je dan weer een internetkabel verbinden met je TV Box. Op die manier hoef je geen kabel naar boven te trekken. In 99% van de gevallen werkt deze oplossing prima maar het stroomnet is nooit gemaakt om een internetsignaal door te geven dus er bestaat altijd een kans dat het niet goed werkt. Dit gebeurt soms bij verouderde elektriciteitsnetten en wanneer de stopcontacten op een andere groep zitten. Het signaal komt dan niet goed door van A naar B. Het gebruik van een powerline adapter is dus altijd op eigen risico maar veel gebruikers op de community hebben er goede ervaringen mee!

Reageer