Beantwoord

Tv box Amino werkt alleen na herstart en dat al 1.5 jaar

  • 6 November 2020
  • 6 reacties
  • 381 Bekeken

Sinds de overstap naar t-mobile,  is het in 2 van de 4 keren  niet mogelijk om tv te kijken zonder eerst alles te resettten, dus zowel tv modem als router .  als ik de klantenservice benader dan zie ze het probleem niet. het werkt nu toch weer ? dus u kunt tv kijken wat heb je nog te klagen  maar na 1,5 jaar begint me deze manier van tv aanzetten toch te storen.  ik kijk neit veel en kan via de laptop wel beeld naar mijn tv scherm sturen maar eigenlijk wil ik niet via die workaround werken maar gewoon tv kijken via de afstandbediening ipv kabels los en vast te maken.  wat overigens ook niet handig is met chattende dochters en een fifa spelende zoon    hebben meer mensen last van dit fenomeen,  ik heb van T-mobile wel een keer een nieuw utp kabeltje gekregen, dat hielp niet.   

icon

Beste antwoord door Ginny 8 November 2020, 09:56

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6

Hoi @johanNeve, welkom op de Community! Ik ben direct jouw verbinding ingedoken. Doe jij wellicht het modem in de nacht ontkoppelen van de stroom, bijvoorbeeld door een stekkerblok uit te zetten? Wanneer het modem onderbroken is van de stroom, heeft de TV Box in 90% van de gevallen ook een herstart nodig. Dit zou jouw probleem kunnen verklaren. Als dit niet het geval is, wil ik je vragen om onderstaande specifieke reset uit te voeren. Deze reset helpt in een hoop gevallen om alles in de verbinding weer recht te trekken:

 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! 

Dank voor de reactie,  ik doe het al vaak op die manier en daarbij varieer ik ook met kabels soms helpt dat ook. maar soms ben ik ook een drie kwartier bezig voordat het werkt.  niet echt lekker als je net naar een voetbalwedstrijd wil kijken.

Maar goed ik ben me al aan het oriënteren op andere opties.  op een bepaald moment is de rek er uit.

ik heb in maart een nieuwe kabel van jullie gehad om dit probleem mee op te lossen maar sinds die tijd is er weinig verbeterd u snapt dat dat toch licht teleurstellend is.

Reputatie 7

Hi @johanNeve Dat snap ik helemaal! Je TV Box zou normaal gesproken uiteraard zonder problemen moeten werken. In sommige gevallen kan het zijn dat deze niet goed verbinding maakt, bijvoorbeeld wanneer de stroom er geheel af gaat zoals mijn collega Ginny aangeeft of wanneer je gebruik maakt van powerline adapters of een switch/router. Is dit bij toevallig het geval? Als de TV Box rechtstreeks bekabeld aangesloten is op de modem dan zou je dit probleem niet moeten ervaren. Als dit wel het geval is dan zoek ik dit graag verder met je uit!

de stroom gaat er nooit af en de bekabeling is rechtstreeks. maar die meegeleverde datkabels zijn erg gevoelig voor storingen ws was dat het probleem ik heb nu een categorie 6 datakabel geinstalleerd en het werkt nu al 7 dagen goed.   tip van de IT van mijn werk.   dus wie weet hebben meer mensen hier wat aan.   Ik hoop dat we nu het lek boven water hebben.  zoniet dan meld ik me weer

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jfneve, top dat de IT van jouw werk je zo goed informeerde, cat 6 internetkabels zijn sneller dan hun voorlopers. Fijn dat je de oplossing ook met anderen deelt, zo heeft de Community veel aan jouw advies! 😄

Werkt alles nog steeds naar behoren? Mocht ik je voor het weekend niet meer spreken, dan wens ik je alvast een prachtig weekend toe. Stay safe!

Dit is mijn 2e bericht over het vastlopen van de tvbox. Wanneer ik zap van 1 naar 28 loopt hij vast en is er alleen geluid. Beeld is zwart. Alleen te verhelpen door de box van de netspanning af te halen.

Wanneer ik op pauze druk werkt dit alleen bij de zenders NPO1, 2, 3 en RTLZ bij andere zenders loopt de box dan weer vast en is een netspanning reset nodig. Heel vervelend!! Dit is al heel lang aan de hand. Komt hiervoor een oplossing???

Reageer