Beantwoord

TV Box defect?

  • 23 December 2019
  • 8 reacties
  • 465 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Beste,

Ik ondervind een aantal problemen met mijn oude TV box: een model entone 510b met Vodafone logo er nog op. Ik kan het kastje niet meer uitzetten en een aantal functies op de afstandbediening werken niet meer. Ook loopt het kastje regelmatig vast (freeze) en dan een hard reset om de boel weer aan de gang te krijgen. Vervangen van batterijen van de AB, software reset, updates, hard resets en alles terug te lezen op de forums geprobeerd, helaas zonder het gewenste resultaat. 

Ik zou dus graag mijn TV box willen ruilen zodat ik weer ongestoord en ongefrustreerd van mijn T-Mobile thuis kan genieten.

Alvast dank!

icon

Beste antwoord door Brian 23 December 2019, 19:15

Bekijk origineel

8 reacties

@Brian, niet nodig om excuses namens jouw collega aan te bieden. Kort door de bocht beschrijft nog niet misschien de arrogantie waarmee ik behandeld ben…

Afijn, het nieuwe TV kastje is binnen. Aangesloten, en het is net magie!!! Als ik op een knopje op de afstandbediening druk, dan gebeurt er wat. Het is ongelooflijk! Het lijkt wel of (1) ik gelijk had, kastje is gaar en de afstandbediening doet het niet, en (2) de monteur ook gelijk had, vervang de hele boel. Ik zou jullie toch sterk willen adviseren om op de eerste plaats wat meer vertrouwen in je klanten te hebben. Op de tweede plaats zou ik dan, bij gebrek aan het vertrouwen in je klant, dan wel het advies van de monteur die je zelf stuurt op te volgen, i.p.v. uit een ivoren toren, van afstand te bepalen wat wel en niet waar is…

De wijze waarop ik aan het nieuwe kastje ben gekomen is natuurlijk niet “bien”. Ook hier geen service van T-Mobile. Ik heb een extra TV kastje afgesloten in mijn abonnement. Binnen twee dagen nieuw kastje geleverd! Ik herroep binnen de wettelijke termijn mijn aankoop en stuur het weer terug. Je begrijpt waar dit heen gaat: ik stuur de oude terug…. Ik zil zo helemaal niet zijn. In alle eerlijkheid, ik had al aan deze methode gedacht toen ik aan dit avontuur begon, omdat ik al tegen de hele andere, de eerlijk, methode op keek. Terecht, blijkt nu achteraf. Maar het moet toch niet zo hoeven te zijn. Owja, en de vriendelijke medewerker bij de afdeling abonnementen opzeggen gaf aan dat dit de snelste manier is om mijn probleem te verhelpen, mocht ik toch nog overwegen om klant te blijven. 

Het is dat ik graag Fox Sports eredivisie wil en jullie dat echt vele male goedkoper aanbieden dan de rest. Dat is dan ook nog de enige reden dat ik nog klant ben. Een andere reden kan ik me na dit hele debacle echt niet verzinnen. Mijn principes zijn hiermee wel overboord gegooid.

Zodra de bestelling ook in "My T-Mobile Thuis” is verwerkt zal ik de TV box annuleren. Ik heb al die tijd TV kunnen kijken, alleen het kastje niet uit kunnen zetten en 100 keer op een knopje moeten drukken voordat hij naar een andere zender sprong. Als je een nieuwe duim voor me hebt dan graag en wat de kosten voor continue stand-by van het TV kastje het afgelopen jaar zijn geweest, verminderd met de effectieve tijd dat ik TV gekeken heb, ga ik niet berekenen. 

Als je kan monitoren dat de kosten voor de aanschaf en retour van het nieuwe kastje niet op ons worden doorberekend dan zou ik dat waarderen. Anders moet ik dat gevecht ook weer aangaan en die tijd en energie gun ik T-Mobile gewoon niet...

 

Owja, ik heb jullie ook een kleinigheidje gestuurd. Ik zal de verrassing maar verklappen: het is wel een TV kastje 😜

Reputatie 7

Hi @SBRE, ik heb jouw bericht in het wijzigen topic even een eigen topic gegeven. :slight_smile: Daarnaast heb ik een opdracht voor een monteur uitgezet maar naar de problemen van de TV Box te kijken en deze eventueel te vervangen. Je ontvangt een e-mail en sms waar je direct een afspraak mee in kan plannen!  

@Brian , heb de afspraak zojuist kunnen maken, ze kunnen volgend jaar pas 😅 (6 Jan) Bedankt voor de snelle reactie alvast. Ik laat wel weten hoe het afloopt met de monteur.

Als dit maar geen nieuw TV kastje is 🤣 

Dank voor de moeite, ik kreeg al een e-mail inderdaad. Hopelijk tot nooit weer onder deze omstandigheden

Reputatie 7

Hi @SBRE, dat is inderdaad niet hoe het moet. De collega was hier wat te kort door de bocht, excuses hiervoor. Ik zie dat er inmiddels wel een nieuwe TV Box naar je onderweg is en deze wordt morgen bezorgd. Laat zeker weten of het resultaat met deze nieuwe TV Box beter is, dan kijk ik graag wat ik kan betekenen voor de periode dat je problemen met je TV ontvangst hebt gehad!

Beste @Brian , dus….

De firma tridion is op 6 januari geweest en de monteur trok de volgende conclusie: Vervang TV Box, deze is defect, joh! De monteur zou een vervanging inschieten en zijn verwachting was dat het ongeveer een week zou duren voor we via de post een nieuw TV kastje zouden krijgen. Hieronder de werkbon van Guidion:

Na twee weken (20 januari) heb ik maar eens telefonisch contact gezocht met jullie klantenservice. Ik werd terug verwezen naar de firma Guidion, want deze zouden de vervangingsorder niet hebben doorgezet. Van de firma Guidion een order-nummer ontvangen na telefonisch contact, want dit hadden ze volgens hun zeggen wel gedaan.

Met de vervangingsorder weer terug naar de klantenservice. Owja, deze order was wel bekend maar stond waarschijnlijk nog “in aanvraag”. Dit konden ze niet controleren want ze konden niet in “het systeem”. Wat ze wel konden zeggen is dat er een probleem was met de leverancier van de TV boxen en dat eerst alle nieuwe abonnementen geleverd werden en daarna pas de bestaande klanten. Mijn verbazing over deze uitspraak moge duidelijk zijn…...Maar, binnen twee weken zouden de leverproblemen opgelost moeten zijn en dan zou het nog 5 werkdagen duren voordat mijn nieuwe TV box geleverd zou worden. Geduld.

Zojuist (17-02-2020) weer contact gezocht met jullie klantenservice. De medewerker geeft aan in “het systeem” te zien dat er inderdaad een TV box vervangen moet worden. Op de vraag, wanneer dit kastje wordt geleverd is haar reactie: “ik zie dat het signaal van het kastje goed functioneert”. Ik geef haar te kennen dat dit geen antwoord is op mijn vraag. Ik leg nog uit dat de aanleiding tot de vervanging ook niet het signaal of de beeldkwaliteit is, maar het kastje op zich, zoals de monteur ook geconstateerd heeft. Vervangen dus, en opgelost. Ik stel haar dus nogmaals mijn vraag en het antwoord luidt: “Die krijgt u niet, want ik zie dat het signaal goed is en dan doen we dat niet”. 

ON-GE-LOOF-LIJK!!!!!!

Ze was wel zo vriendelijk om me door te verbinden met de afdeling OPZEGGEN. Ik heb daar binnen 5 minuten een prima advies ontvangen hoe het beste over te stappen en de begripvolle medewerker gaf nog aan dat hij bij dergelijke omstandigheden ook zou opzeggen.

Wat een paradox: de service bij het opzeggen is een veelvoud beter dan de service bij bestaande klanten. Wie dit businessmodel ontwikkelt heeft moeten ze toch meteen ontslaan.

Ik begrijp deze gang van zaken oprecht niet! Ik hoop dat T-Mobile zijn (klanten)service in control weet te krijgen, want dit slaat echt alles…...

 

Reputatie 7

Hey @SBRE,

Ik heb mij ingelezen in jouw dossier en de afhandeling verdient zeker geen schoonheidsprijs! :open_mouth: Wél mooi om te lezen dat je nieuwe TV Box naar behoren werkt, eind goed al goed. Graag wil ik je tegemoet komen voor al het ongemak. Hiervoor heb ik zojuist een vergoeding ingediend. Na goedkeuring krijg je netjes per e-mail een bevestiging van de vergoeding. Ook heb ik ervoor gezorgd dat er een kleinigheidje jouw kant op komt één dezer dagen. :wink: 

Reageer