Beantwoord

TV Box doet ineens niets meer

  • 18 September 2018
  • 7 reacties
  • 760 Bekeken

Sinds vorige week heb ik een (aftands oude) tv ontvanger met opname functie, waarvan duidelijk te zien is dat ik niet de eerste gebruiker ben. Tot vanmiddag was er niets aan de hand. Vanavond bij het opstarten kreeg ik een foutmelding: ertoe er heeft zich een fout voorgedaan. Alles van de stroom gehaald en weer terug, maar ik krijg er geen leven in. Bij het opnieuw starten blijft ie nu hangen op: geen verbinding met tv platform. De televisie boven met ontvanger zonder opname doet het wel gewoon, dus het ligt aan het modem. Wat moet ik doen?

alvast dank.
icon

Beste antwoord door Brian 28 September 2018, 16:00

Bekijk origineel

7 reacties

Vanochtend werkt het weer. Het lijkt op een storing in de tv ontvanger, waardoor deze gisteravond geen of niet voldoende signaal door kreeg.
Reputatie 7
Hi GekkieW, goed om te horen dat het inmiddels weer werkt! Op de foto lijkt het haast alsof er nog een plastic folie om de voorkant van de TV Box zit. Mogelijk ziet het er wat beter uit als je deze er af haalt 🙂. Mocht je nog problemen ervaren met de TV Box laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!
Het probleem met de foutmelding blijft zich voordoen. Ik begin steeds meer spijt te krijgen van mijn overstap naar tmobile thuis. Een avond tv kijken zit er tegenwoordig niet meer in, omdat de tv box regelmatig uitvalt. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Reputatie 7
Hi GekkieW, daar gaan we meteen naar kijken! Ik begrijp uit je eerste bericht dat de TV Box zonder opnamefunctie het wel zonder problemen doet? Hoe heb je de beide TV Boxen aangesloten? Is dit rechtstreeks op de modem of zit hier bijvoorbeeld nog een switch of powerline adapter tussen? Zou je eens het volgende willen proberen:

De kabels in de modem omwisselen, dus de kabel in poort 3 in poort 4 steken en andersom. Als het dan nog steeds de TV Box met opnamefunctie is dan ligt het in ieder geval niet aan het modem. Je dan kan de volgende stap testen: De modems omwisselen, dus de modem boven beneden aansluiten en andersom. Als de andere TV Box dan ook de foutmelding gaat geven dan ligt het aan de bekabeling tussen het modem en de TV Box. Ik hoor graag van je wat het resultaat is!
Vanavond weer hetzelfde probleem. Ook het wisselen van de poorten is geen oplossing. Door de monteur is tv aangesloten via een devolo adapter. Inmiddels heb ik er ook een andere verbinding bij gelegd, dus zowel poort dri als vier heb ik beschikbaar voor tv beneden. Via beide verbindingen krijg ik dezelfde foutmelding. Alleen het volledig uitschakelen van het modem in de meterkast en na enkele minuten opnieuw starten en vervolgens de ontvanger opnieuw starten lijkt te helpen. Ook het internet signaal (WiFi) is af en toe weg. Het lijkt dus alsof het signaal uit het modem af en toe volledig weg is of het glasvezelnetwerk is niet stabiel. Kunnen jullie dat nagaan?

het begint inmiddels behoorlijk storend te worden.
Reputatie 7
Hi GekkieW,

Ik ga je verder helpen! Ik heb meteen jouw internetverbinding gecheckt, deze ziet erg gelukkig goed uit. Ik kijk dus graag met je mee naar een oplossing in de TV Box. Wat goed dat jij al verschillende dingen geprobeerd hebt!

Ik geef je graag wat achtergrondinformatie over de TV-verbinding. Alleen via een bekabelde verbinding kunnen wij goed beeld garanderen, omdat een devolo via een signaal via de lucht werkt, dit kan daarom problemen in het beeld veroorzaken. Ik begrijp dat je de TV-verbinding ook via de bekabelde weg hebt geprobeerd, maar dat je daarmee ook problemen had. Heb je de tip van mijn collega al geprobeerd, het omwisselen van de TV Boxen? Dus dat je die van boven, waar je geen problemen mee hebt, omwisselt met die beneden. Ik ben benieuwd wat hier de uitslag van is geweest, kun je mij dat vertellen?

Om het modem een schop onder de kont te geven, kun je het een fabrieksreset geven. Dit vernieuwt de instellingen in jouw modem, dus houd er rekening mee dat bijvoorbeeld een eigen gemaakte Wifi-wachtwoord terug gezet zal worden naar het fabriekswachtwoord. Laat je mij het weten als je TV-verbinding hierdoor weer goed is?

Reageer