Beantwoord

TV box doet raar en waar is mijn 5GHz ?

  • 23 August 2020
  • 9 reacties
  • 196 Bekeken

Goedendag,

Nadat de monteur alles geinstallerd had werkte internet en TV prima.

`s Avonds nog een geregistreerde extender aangesloten via wifi en dat werkte ook prima.

De volgende ochtend geen internet. Na opnieuw opstarten van modem weer wel en even later weer niet. De extender verwijderd (stroom er af) opnieuw opstarten en alles werkte weer.

Toen via een utp kabel mn eigen strong extender aangesloten, nu werkte alles. Dachten we.

We hadden `s morgens niet meer naar de tv box gekeken en ik heb een gast account aangemaakt. die laatste werd niet zichtbaar, ook niet via een analyzer app toen viel me ook op dat de 5 GHz weg was.

`s Avonds thuisgekomen bleek dat het blauwe lampje op de tv box brandde. Met de AB bediening ging ie niet uit. Daarna alles geprobeerd, opnieuw opstarten van de tv box daarna de router, kabels verwisseld van poort 4 naar 3 en weer terug, extender verwijderd, kaku octopuss verwijderd, nieuwe utp kabel genomen en toen de tv box naar fabrieks waarden gezet. 

Ik denk dat ik alles gehad heb...…. de tv box start op totdat ie zegt dat er geen ACS vebinding is.

Roept u maar!!!

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 August 2020, 10:29

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MichelT 

Heb je de tv box direct op de modem aangesloten?

Heb je een Zyxel modem? Deze heeft standaard een mesh netwerk dus 5 GHz zie je niet apart staan. Hiervoor moet je deze eerst zelf van elkaar scheiden, dat kan via 192.168.1.1, menu, netwerkinstellingen, draadloos.

De repeaters van T-Mobile functioneren ook als een mesh netwerk en bij je eigen versterker is dat ook zo? Of ondersteund hij enkel 2,4 GHz of staat 5 GHz uit?

@Waqqas 

De tv box zit idd in de router op de 4e aansluiting. 3e ook geprobeerd.

Ja een zyxel met glasvezel. De 2,4 en 5 GHz waren zichtbaar in een android app maar de 5 GHz aanduiding is nu verdwenen. In de router staan ze beiden aan onder dezlfde inlogcode dus ze zouden zelfstandig moeten kunnen schakelen.

Mijn eigen repeater heeft alleen 2,4 verder niets. Deze is wel bekabeld aangesloten.

Reputatie 7
Badge +15

@MichelT

Je zou je modem eens een fabrieksreset kunnen geven door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

WiFi staat zoals je zegt op de standaard instellingen maar misschien heeft de modem wat moeite met schakelen tussen 2,4 en 5 GHz.

@Waqqas 

Ik ga de modem resetten.

Misschien lost dat ook het GHz probleem op.

Je hoort van me.

 

Reputatie 7
Badge +15

@MichelT 

Anders kan je ze eenvoudig scheiden indien nodig dan bepaal je zelf wat verbinden met 2,4 GHz en wat met 5 GHz.

 

@Waqqas 

 

Zo, mn 5 GHZ is terug. Alles zichtbaar in de APP. Ik ga m nog niet scheiden het werkt goed zo alleen mijn tv box nog niet. hij blijft hangen op "unable to connect to ACS".

Hij is al gereset en de kabels ook al vervangen.

Reputatie 7
Badge +15

@MichelT 

Haal je tv box eens van het stroom en haal de netwerkkabel eruit.

Start de tv box op zonder netwerkkabel, sluit deze pas aan als de melding geen netwerkverbinding gevonden verschijnt.

@Waqqas 

Dat was allemaal al geprobeerd. In verschillende combinaties.

Het  is opgelost. Hoe? Ik heb de utp kabel op mijn canal digitaal ontvanger geprobeerd en kreeg er geen signaal uit (wel de lampjes bij de aansluiting) ook een andere utp kabel werkte niet, ook niet op een andere aansluiting. Toen de utp kabel van de strong extender er uit gehaald………… en ja er werd geupdate, doorgestart en om de inlogcodes gevraagd, het werkt!

Ik heb nu dus alleen een kaku octopuss en een tv utp aangesloten. De extenders moet ik nog gaan proberen maar nu ff niet! 

Zodra ik die geprobeerd heb kom ik er op terug. Ik wil natuurlijk nog wel weten waarom beide extenders bekabeld of niet zoveel moeilijkheden geven.

Mvg, Michel

 

Reputatie 7

Hi @MichelT, goed om te zien dat het gelukt is! Het gebruik van extenders/powerline adapters/routers kan soms inderdaad problemen geven met het binnenhalen van updates voor de TV Box. We adviseren daarom om ze eigenlijk altijd rechtstreeks aan te sluiten op de modem. Ik vermoed dat de TV Box het nu wel doet op de extender nu hij de juiste instellingen op heetf gehaald. Dit betekent wel dat je de TV Box af en toe even rechtstreeks op de modem aan zal moeten sluiten wanneer er een firmware update beschikbaar is. :wink:

Reageer