Beantwoord

Tv-Box draadloos aansluiten

  • 9 November 2020
  • 8 reacties
  • 6838 Bekeken

Reputatie 3

Waarom heeft  de Tv-box alleen een vaste kabelverbinding en geen WiFi 

Fishermann 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 9 November 2020, 18:40

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hallo @Fishermann 

De beste verbinding gaat met een kabeltje.

Wil je het anders hebben dan is het niet de verantwoordelijkheid van T-Mobile. 

lukt het echt niet dan kan je kiezen voor een powerline adapter. moca adapter en zelfs een wifi punt van T Mobile werkt voor de tv. ze staan alleen niet garant voor de werking daarvan.

Reputatie 3

Dank je wel voor de reactie, 

 

Kan het altijd proberen, tv anywhere werkt hier

ook goed, 

 

Fishermann 

Reputatie 1

Hallo @Fishermann 

De beste verbinding gaat met een kabeltje.

Wil je het anders hebben dan is het niet de verantwoordelijkheid van T-Mobile. 

lukt het echt niet dan kan je kiezen voor een powerline adapter. moca adapter en zelfs een wifi punt van T Mobile werkt voor de tv. ze staan alleen niet garant voor de werking daarvan.

hoe werkt dat via je wifipunt ?

Ik heb geen tv aansluiting en de mogelijkheid niet op zolder om een utp kabel verbinding te maken dus mijn wifi punt zou een goede oplossing zijn ?

 

Gewoon, zorgen dat die via de WiFi verbinding maakt met die T-Mobile wifi extender en houd en een kabel er inprikken naar je TV box.

Als ik het verhaal zo lees moet die het dan doen, maar of dat ook goed is.

 

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/wifi-plus

Reputatie 7

Hi @ro112

 

Vooropgesteld: we schrijven voor dat het een bekabelde verbinding moet zijn voor de TV Box. Buiten de lijntjes kleuren mag en ik denk graag mee, maar officieel kunnen we het niet ondersteunen. 

 

Het Wifi-punt (zie post van Doornekamp) kan een oplossing zijn. bedenk wel dat het punt draadloos verbinden met het modem wellicht niet altijd stabiel is of de noodzakelijke snelheid behalen. vervolgens sluit je met een internetkabel de TV Box op het Wifi-punt aan. Misschien is TV Anywhere casten naar de TV op zolder een betere oplossing. Dat komt omdat TV Anywhere minder bandbreedte nodig heeft dan de TV Box. De kwaliteit, zeker op een groot scherm, zal wel iets minder zijn dan de TV Box. 

 

Lees ook deze tips: Draadloos TV-kijken.

 

Houd je ons op de hoogte van je plannen? :sunglasses:

Reputatie 1

@Sander ik heb geprobeerd om via zijn tv  tv anywhere te installeren maar dat gaat niet bij hem als ik binnenkort tijd heb gaat ik de wifi punt proberen. 

Zal mijn bevindingen plaatsen 

Alvast bedankt  

Reputatie 1

Zoals beloofd het tv kastje aangesloten via de wifi punt maar helaas geen geluk hij start op maar blijft hangen in het netwerk scherm daarna word alles zwart .

Het is wel nog een kastje van Vodafone dus misschien dat daar nog verschil in zit hij werkt verder wel naar behoren op een andere tv met normale verbinding .

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ro112, top dat je het onder de aandacht brengt, gelukkig hebben we hier meteen een mooie oplossing voor:

Ik zie in de lijnmeting dat het modem 49 dagen online is en de TV Boxen 89 en 91 dagen. Probeer eens een herstart uit te voeren zonder internetkabels, ik weet zeker dat het zwarte beeld dan verdwijnt en jij weer TV kunt kijken:

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV boxen van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Boxen halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Boxen weer in het stopcontact stoppen. De TV Boxen gaan nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Boxen. 

Reageer