Beantwoord

tv box Entone loopt telkens vast


Onze tv box van Entone loopt telkens vast. Vaak kun je niet meer van zender wisselen of tvgids is niet beschikbaar.

Enige oplossing is dan stroom onderbreken en opnieuw op laten starten. Is hier een oplossing voor, dit is niet leuk meer.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 March 2021, 09:20

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Carla Lee ,

Wat vervelend dat het niet werkt zoals het hoort. Misschien dat het volgende helpt:

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de Interactieve TV Box.
  2. Haal het modem (en evt. de mediaconverter) 10 seconden van de stroom. 
  3. Als het modem is opgestart kan je de TV Box weer aansluiten op de stroom.
  4. De TV Box geeft nu de melding "Geen internetkabel gevonden". Je kan nu de internetkabel ook weer aansluiten.

Heel vaak is dit de oplossing. Wil je laten weten of dit geholpen heeft?

Dankjewel voor je reactie.

We hebben het hele proces doorlopen.

Nu even afwachten en hopen dat het geholpen heeft.

Carla

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Carla Lee ,

 

We gaan ervan uit dat dit de oplossing is.:wink: Mocht je weer problemen of vragen hebben. Op de community staan we klaar om je verder te helpen.

Helaas niet opgelost!

Zojuist weer vastgelopen. Kunnen zender niet wijzigen, guide werkt niet en zelfs niet aan-uit zetten. Geen enkele knop doet het, wel zie je op tv-box lampje reageren op afstandsbediening, maar er gebeurt niks.

Willen graag vervangende tv-box. Dit werkt zo niet.

Mvg Carla

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Carla Lee ,

Helaas was het niet de oplossing. Nu even geduld hebben totdat een moderator dit oppakt. Ze handelen de berichten af op volgorde van binnen komst. Weet niet of ze er in het weekend veel aan kunnen verhelpen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Carla Lee, daar gaan we gelijk wat aan doen samen. Gelukkig heeft onze topper @soepkip67 je al aardig op weg geholpen, hierdoor kunnen we bepaalde oorzaken al uitsluiten, dus dat is top!

Ik heb een lijnmeting gedaan en zie dat er niet tot nauwelijks signaalverlies in de TV-stream geweest is. Er lijkt daarom niets aan de hand met de algehele verbinding. Dit oogt als een defecte TV Box, daarom ruil ik je huidige box om voor een vervangend model - dit zal exact dezelfde TV Box zijn (met recorder), maar dan van binnen 100 procent opgelapt. Je kunt de vervanging binnen vijf dagen verwachten. Zodra jouw pakketje ons distributiecentrum verlaat, ontvang je van PostNL een Track & Trace code waarmee je de status van bezorging te allen tijde in de gaten kunt houden: PostNL Track & Trace.

Indien ik nog iets voor je kan doen, laat het me alsjeblieft weten. Veel ongestoord kijkplezier toegewenst! 😄

 

Goedenavond, het komt nu steeds vaker voor dat de tv vast loopt, een keer per week. Entone verschijnt in beeld en daarna werkt t weer.. erg vervelend. Wat is er aan de hand? Is dit op te lossen?

Reputatie 6
Badge +2

Goed dat je dit laat weten, ik help je graag om dit op te lossen! @MarkDor 

Ik vermoed dat dit komt, omdat je nog gebruik maakt van een verouderde TV Box. Als je wil kan ik deze gelijk voor je omruilen voor onze nieuwe Mediabox! 😊 

Houd er wel rekening mee dat de nieuwe Mediabox geen harddisc recorder heeft, zoals op de Entone Amulet 515. Wel bieden wij de mogelijkheid voor Opnemen via de Cloud. De kosten hiervan zijn €5 p/m. Meer weten over Opnemen? Neem dan een kijkje op onze website: Makkelijk programma’s opnemen via de cloud | Odido

Op dit moment betaal je vanwege een korting niets voor je TV boxen. Gezien dit een oude korting is, komt deze te vervallen wanneer ik de TV box omruil voor de Mediabox. Normaal gesproken kost de Mediabox €5 p/m, maar wij geven €2,50 korting op de eerste Mediabox. Voor iedere extra box betaal je €5 p/m. 

Ik wil je graag eenmalig een jaar €30 (12 x €2,50) korting geven, op die manier kun je toch langer van de korting genieten, de Mediabox is namelijk het eerste jaar gratis. Let er wel op dat ik dit alleen in één keer in het systeem zetten. Laat je mij weten of je dit wil? Ik maak het dan gelijk voor je in orde! 

Indien je toch de oude TV Box wil behouden, laat het mij dan weten. Ik kijk graag met je mee of we een oplossing kunnen vinden! 

 

Hallo, bedankt voor je reactie en oplossing. Jammer dat er terugkerende kosten aan zitten maar Ik kies voor de nieuwe mediabox. De extra box daar zie ik vanaf. De opnamefunctie heb ik niet nodig. Bedankt mvrgr Mark 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @MarkDor, ik heb de Entone Amulet gelijk voor je omgewisseld voor een nieuwe Mediabox! Zodra deze verzonden is, krijg je een e-mail van DHL zodat je het pakket kan volgen. De Entone hoef je vervolgens niet terug te sturen, maar kan je inleveren bij een milieupunt. Ook heb ik de vergoeding voor je in orde gemaakt, hier krijg je ook bevestiging van per e-mail en zal met de volgende factuur van volgende maand verrekend worden. 

De Amino Aria heb ik onveranderd gelaten, de korting blijft hierop gewoon gelden dus hier ga je niks voor betalen. Mocht je toch geen gebruik meer willen maken van deze TV Box of hem willen omruilen voor de Mediabox, laat het dan gerust aan me weten. 

Reageer