Beantwoord

TV Box, error melding, zwarte balk en blauw lampje

  • 26 August 2020
  • 11 reacties
  • 523 Bekeken

L.S.

De tv box doet vreemd, er komt een melding links boven “error er heeft een fout voorgedaan enz”

ook de zwarte balk onder in het beeld, die de gekozen zender laat zien met de tijden, blijft ongewijzigd en veranderd niet met het zappen.

Ook bij het aan zetten dooft het rode lampje, maar het blauwe gaat niet branden.

Een reset en een update uitgevoerd maar geeft geen wijziging.

Kan iemand er een verklaring voor geven

icon

Beste antwoord door Brian 28 August 2020, 12:07

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7

Hi @g.j.Nijkamp Ik kijk graag met je mee! Geldt dit voor beide TV Boxen of één van de twee? Ik zie de 25ste en 26ste wat wegval op de verbinding hier en daar maar dit lijkt zich inmiddels weer hersteld te hebben. Ervaar je op dit moment nog problemen? Zo ja gebeurt het dan op beide TV Boxen, ervaar je ook problemen met de internetverbinding en gebeurt het constant of op bepaalde tijdstippen? Ik hoor het graag!

Beste Brian

Ik heb zojuist de tweede tv box om gewisseld en deze geeft geen probleem.

Blauwe lampje gaat branden.

Geen error melding, op de plek waar vaak te voorschijn “druk op de blauwe knop enz enz”

Geeft tijdens zappen de juiste kanaal info op de zwarte balk onder in het scherm

Het om de Amino box

S/N 684142414

MAC 00.03.E6.E7.6A.9C

95-950000-04

Hopende U: hiermede voldoende info te hebben verstrekt om de juiste conclusies te trekken,

met vriendelijke groet,

Gerrit Jan Nijkamp

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @g.j.Nijkamp, om alles uit te sluiten: zou je eens willen proberen om de kabels van de TV Box die wel werkt aan te sluiten op de haperende box? Dat betreft de HDMI-kabel en de lange UTP-kabel die het modem verbindt met de box. Indien deze melding niet meer verschijnt, is het issue met de bekabeling en stuur ik je meteen nieuwe kabels toe!

Beste heer Jason

Zoals eerder vermeld heb ik Uw oplossing wederom weer uitgevoerd.

Nr 1 (probleem veroorzaker) aan gesloten op de door T-mobile verstrekte HDMI- en Utp kabel deze gaven geen gewijzigd resultaat ergo het werd zelfs het oude liedje met blokkerig beeld enz.

Ter info ik ben ca. al een jaar bezig, om een gedegen aansluiten te vragen.

Nr 1 gekoppeld aan de box 2 (die wel goed werkt) en box 1 gaf het eerder vermeld probleem.

Box 2 op de (prive aan gekochte) kabels gekoppeld op plek van box 1 en deze tv box 2, geeft geen error melding, er brandt gelijk een blauw “AAN” lampje en er komt gelijk juiste gekozen zender informatie onder in beeld.

Na ca. een jaar allerlei problemen te hebben met de aansluiting van T-mobile, vraag ik mij af of het ooit goed komt en hoe lang iemand nog problemen kan lijden.

Hopende U hiermede voldoende te hebben geinformeerd,

met vriendelijke groet,

 

Reputatie 7
Badge +16

Wederom bedankt voor je medewerking @g.j.Nijkamp! Ik wil dit graag met urgentie doorzetten zodat het voor eens en altijd opgelost kan worden. De opgegeven informatie (MAC-adres en serienummer in bovenstaande reactie) corresponderen echter niet met de haperende TV Box. Dit lijken de gegevens van de werkende box te zijn, kun je alsjeblieft de gegevens van de probleemveroorzaker toesturen? Dan kan ik het meteen melden!

Als ik het goed begrijp werkt box 1 (de boosdoener) niet met de zelf aangeschafte bekabeling, klopt dit? Met andere woorden: box 1 blijft blokkerig beeld tonen, ongeacht de situatie?

Beste heer Jason

De tv box 1 de laatste ontvangen van T-mobile, is de box met de hier boven vermelde storingen.

Het blokkerig beeld is door de zelf gekochte bekabeling aan gesloten en is dit probleem verdwenen.

Hieronder de gegevens van de tv box

 

Reputatie 7
Badge +4

Fijn dat je dit na hebt gekeken @g.j.Nijkamp! Ik heb alle informatie gebundeld en doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen je op de hoogte houden en ik heb ze gevraagd om 200% zeker te weten dat ditmaal dé oplossing wordt aangereikt. 

Voor de zekerheid zodat ik het goed heb begrepen: de TV Box die problemen geeft werkt dus niet met 2 aparte sets bekabeling? Anders is het verstandig dat wij eerst vervangende bekabeling aanleveren. Daarnaast verwacht ik niet dat het de oplossing is, maar aangezien het modem zo te zien al vrij lang continue aan staat, kan het zeker geen kwaad om het modem 30 seconden van het stroom af te halen. Ondertussen gaan wij hard voor je aan de slag, en we houden je op de hoogte!

Beste heer Cal

De tv box 1 is aangesloten op de kabel van box 2, (die goed zijn werk doetop de aangesloten kabel).

Doch box 1 verdomd het om het zelfde te doen als box 2 op deze kabel.

Box 2 aangesloten op de kabels van box 1 en hoera box 2 doet perfekt waarvoor hij betaald wordt.

Box 1 gelijk weer op zijn kabel aangesloten en het is gelijk huilen met de klep dicht.

Daarna de oude kabels aangesloten op box 1  en geeft geen gewenst resultaat.

Terwijl box 2 op de tijdelijke kabel doet waarvoor hij betaald wordt.

Hopende U hiermede voldoende informatie te hebben verstrekt,

met vriendelijke groet,

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @g.j.Nijkamp, bedankt voor je terugkoppeling! Ik zet jouw bevindingen als notitie bij het reeds uitstaande ticket zodat de techneuten precies weten wat er speelt. 

Je hebt ons hiermee absoluut voldoende informatie verstrekt en ik wil je dan ook oprecht hartelijk bedanken voor jouw ongebreidelde medewerking en inzet. Zoals mijn collega @Cal aangaf, zullen we er deze keer ook weer alles aan doen om allebei de TV Boxen werkend te krijgen. Er zit nu eindelijk schot in de zaak, box één zal spoedig ook gaan doen waarvoor hij betaald wordt! 

Indien er updates zijn, zul je deze direct van mijn collega's ontvangen. Voor nu: een prachtige donderdag toegewenst! 🌞

Beste heer Jason

Gezien de ellende sinds september 2019, heb ik nu besloten om de tv box die storing veroorzaakt te retourneren.

Zodat T-mobile een probleem minder heeft.

Wel een heel depri gemaakte klant erbij.

Hopende U hiermede voldoende te hebben geinformeerd,

met vriendelijke groet

G.J. Nijkamp

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @g.j.Nijkamp, jammer om te horen, wij hadden het heel graag voor je opgelost. Als je op een later moment weer behoefte hebt aan een tweede TV Box, is deze bij te bestellen in jouw My T-Mobile Thuis account: TV Box bestellen. Desondanks nog een hele fijne week gewenst.

Reageer