Beantwoord

TV Box gaat niet aan

  • 7 January 2018
  • 13 reacties
  • 4774 Bekeken

Beste,

Ik wil mijn tweede tv box installeren, maar deze gaat op geen mogelijkheid aan; het rode lampje blijft branden en deze kan niet met de afstandsbediening aangezet worden. Ook resetten door het kleine pinnetje 10 seconden in gedrukt te houden werkt niet. Ik heb deze box al sinds de Vodafone tijd, maar nog nooit gebruikt.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
icon

Beste antwoord door Brian 9 January 2018, 14:26

Bekijk origineel

13 reacties

Hi nltrauma,

Dat is balen! Heb je de andere afstandsbediening al geprobeerd? Het is vreemd dat de TV-Box wel in standby modus komt te staan, maar niet aan gaat.

Groetjes,
Soeshiel
Hallo Soeshiel, helaas reageert de tv box ook niet op de afstandsbediening waarmee ik mijn andere tvbox aanstuur (die het wel gewoon doet).
groet, Marcel
Reputatie 7
Hi Marcel, brandt er wel een lampje op de afstandsbediening als je een knopje indrukt? Zo niet, vervang dan even de batterijen van de afstandsbediening die bij de TV Box hoort. Als dit niet werkt koppel de afstandsbediening dan opnieuw aan de TV Box. Hoe je dit kan doen vind je hier. Als er dan nog steeds geen lampjes branden laat het dan even weten, dan stuur ik een nieuwe afstandsbediening naar je toe!
Hallo Brian, er brandt wel een lampje op de afstandsbediening inderdaad.

Ik heb de afstandsbediening gereset door onderstaande te doen:
• Druk op SETUP op de afstandsbediening tot het rode lampje twee keer knippert.
• Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

Ik heb het idee dat er geen koppeling is tussen de afstandsbediening en de tv box, maar ik kan nergens precies vinden welke handeling ik hiervoor moet doen. Kun je dit als reactie kort beschrijven?
Hoi nltrauma.

Als je de afstandsbediening gereset hebt, is ook de koppeling weg, dat staat onder het stukje wat je nu gekopieerd hebt. Twee stappen eronder in hetzelfde bericht vind je de beschrijving om de tv-box weer te koppelen.

Laat je weten of het is gelukt?
Reputatie 7
Hallo nltrauma,

Als ik het goed heb gelezen, heb je de settopbox een reset gegeven maar gebeurd er niets.
Je heb geprobeerd met 2 afstandsbedieningen, deze werken niet op de 2de settopbox maar wel op de eerste.
Zou je de tv aan kunnen zetten op het HDMI kanaal en de settopbox even 1 minuut van de stroom willen halen en weer inschakelen ? Als het goed is zie je dan een Entone logo zie je dat niet dan is de settopbox defect. T-Mobile gaat dan een nieuwe op sturen en de oude moet je naar T-Mobile sturen.
Hoi nltrauma.

Als je de afstandsbediening gereset hebt, is ook de koppeling weg, dat staat onder het stukje wat je nu gekopieerd hebt. Twee stappen eronder in hetzelfde bericht vind je de beschrijving om de tv-box weer te koppelen.

Laat je weten of het is gelukt?
==> ik zie daaronder wel staan hoe de afstandsbediening aan de tv gekoppeld moet worden, maar niet hoe de afstandsbediening aan de tv box gekoppeld kan worden helaas
Hallo Hidden,

De tvbox reageert inderdaad niet op een reset en ook niet wanneer ik de spanning er 1 minuut vanaf haalt. Ook doet hij het niet als ik de afstandsbediening gebruik waarmee ik mijn andere tvbox bedien. Hij blijft uit staan (rood lampje). Entone logo is ook niet zichtbaar.

ik vermoed inderdaad dat de tvbox kapot is.

Mijn 2de afstandsbediening doet het echter ook niet op mijn reeds aanwezige tvbox (die het wel doet met mijn andere afstandsbediening). Ik heb dus het vermoeden dat zowel de tvbox als de afstandsbediening niet functioneren.
Beste,

kan iemand van T-mobile mij vertellen hoe nu verder?
Reputatie 7
Badge +1
Vraag is het een box nog uit de tijd dat Vodafone het tv signaal kreeg via Glashart, dus zeg maar van voor medio midden 2015? zo ja zal het niet werken, de firmware van de huidige T-mobile boxen is totaal anders.
Deze boxen werden door diverse providers gebruikt o.a. Lijbrand, xms enz. diverse van deze providers zijn inmiddels opgegaan in telfort.

De gebruikte box was de Amino 140
Reputatie 7
Uhm er zijn nog steeds Amino Settopboxen in gebruik bij diverse mensen. ze worden momenteel niet meer actief uitgegeven.
Reputatie 7
@nltrauma, ik ga een nieuwe TV-Box naar je toesturen! Zou je mij hiervoor via een privébericht nog even het MAC adres en het serienummer van de defecte TV Box door willen geven? Zodra je de nieuwe hebt ontvangen kan je de oude naar ons terug sturen!
Allen, bedankt voor de hulp. Vandaag een nieuwe tvbox ontvangen en hij deed het meteen. Het was idd wel een tvbox ontvangen begin 2015 en nog nooit aangehad, wellicht had het daarmee te maken.
groet, Marcel

Reageer