Beantwoord

TV box geeft geen beeld

  • 27 April 2021
  • 67 reacties
  • 2918 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Onze TV box heeft al een aantal dagen problemen. Als wij televisie willen kijken en we zetten de box aan geeft hij zwart beeld. We moeten iedere keer het stekkertje van de box eruit halen en er weer in doen voordat hij het gaat doen. Dit begint zeer hinderlijk te worden. Hij zit rechtstreeks aangesloten op het modem. Wat kunnen we hier aan doen?

icon

Beste antwoord door Lisa 2 June 2021, 11:56

Bekijk origineel

67 reacties

Reputatie 2

Hi Lisa Beetje laat maar wilde toch laten weten dat het allemaal oke is na die nieuwe fix:grinning:

Reputatie 7

Hi @jojan31, wat een top nieuws! Super dat je dit hebt teruggekoppeld, want ik ben heel blij om te lezen dat de fix heeft gewerkt. Dankjewel voor het laten weten en ik wens jou heel veel kijk-plezier toe. Mocht jij in de toekomst nog vragen hebben, trek dan gerust weer aan de bel. Maak er een mooie dag van vandaag! 🎈

Reputatie 2

Om 17:55 hadden we het probleem weer. Deze keer Op menu gedrukt en verder kwamen we niet. Het menu was te zien maar we konden er niks mee.

Ben benieuwd of je iets terug gekeken hebt hiervoor. Dan heb ik dit vaak (zwart beeld). Dus als het menu te zien krijgt, lukt het jou niet om naar instellingen te gaan? Als dit wel lukt, dan naar tv box. Dan zie je tv menu herstarten etc staan. Rechts bij tv-box; is dit veld dan leeg of staat hier nog een naam (hoe je je tv box hebt genoemd). Deze is bij mij dan leeg. Als ik het tv menu herstart heb ik weer beeld.

Vandaag om 17:46 was het weer taak. We hadden inderdaad iets terug gekeken (dit is niet bij alle storingen het geval). Verder klopt jouw verhaal exact met wat we hier zien en hebben jouw stappen gevolgd en dat werkte ook. Dus om het te herstellen kunnen we de 230 kortstondig eruit halen of de utp kabel er 1 seconde uit halen of via het menu en dan herstarten. De utp methode is bij ons het snelste, via het menu duurt het ietsje langer en de 230 stekker methode kun je beter niet doen. 

Reputatie 2

Hi lisa

Super bedankt voor je reactie. Heb de stappen gedaan voor de powerflip. Heb nu gewoon beeld. Oja heb geen eigen apparatuur aangesloten. Als ik weer zwart beeld heb dan meld ik het. Nu maar duimen

Reputatie 7

Hi @jojan31, heel graag gedaan! Super om te horen dat jij meteen de stappen hebt uitgevoerd en nu weer beeld hebt. Ik hoop heel erg dat dit goede beeld blijft aanhouden en het zwarte beeld voorgoed verdwenen is. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, dan mag jij altijd aan de bel trekken! 

Reputatie 2

Je kan (mits dat makkelijk voor je is te doen) heel kort (1 sec)je internetkabel uit de tv-box halen en vervolgens weer aansluiten, dat is de snelste manier om weer tv te kunnen kijken.

Bedankt voor de tip.Is een beetje lastige kabel. Hij is wat stug.

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Hartelijk dank voor je antwoord, mijn wens is om op het oude platform te blijven als ik alle ellende lees welke het nieuwe platform heeft, nee dan alstublieft niet.

Mocht het desondanks zo zijn dat elke klant VERPLICHT over moet naar iets dat vele slechter schijnt te zijn dan ga ik als het inderdaad slechter is dan wat ik nu heb kijken naar een andere provider.

Ik ben tot op heden tevreden met T-Mobile thuis, het zou jammer zijn dat men door de provider gedwongen word naar de concurrentie over te stappen, alleen maar omdat T-Mobile halsstarrig weigert de veel genoemde problemen op te lossen.

Reputatie 2

Om 17:55 hadden we het probleem weer. Deze keer Op menu gedrukt en verder kwamen we niet. Het menu was te zien maar we konden er niks mee.

Ben benieuwd of je iets terug gekeken hebt hiervoor. Dan heb ik dit vaak (zwart beeld). Dus als het menu te zien krijgt, lukt het jou niet om naar instellingen te gaan? Als dit wel lukt, dan naar tv box. Dan zie je tv menu herstarten etc staan. Rechts bij tv-box; is dit veld dan leeg of staat hier nog een naam (hoe je je tv box hebt genoemd). Deze is bij mij dan leeg. Als ik het tv menu herstart heb ik weer beeld.

Reputatie 7

Hi @BeMu, heel graag gedaan! Goed dat jij hier jouw bevindingen met mij deelt. Fijn om te horen dat jij tot nu toe tevreden bent over T-Mobile. Weet dat er momenteel alles aan wordt gedaan om mogelijke problemen te verhelpen. Wij willen ook niets liever dan dat alles optimaal voor iedereen werkt.

Hi @deesvlees, dankjewel dat jij zo snel een terugkoppeling met mij deelt! Ik had heel erg gehoopt dat deze workaround voor jou ook het probleem zou oplossen. Ik heb direct bij mijn collega aangegeven dat jij nog steeds hetzelfde probleem ervaart en dat het onderzoek anders moet worden ingestoken. Ik baal er echt van dat dit nog steeds niet naar behoren werkt, dus weet dat ik weer bovenop het onderzoek zit voor jou! 

Super dat jij hier jouw tips deelt @pvdh14, dankjewel! 

Reputatie 2

Hallo,

Sinds mei heb ik ook t mobile thuis. Helaas heb ik ook problemen met zwart beeld van de tv.

Elke keer als ik iets teruggekeken heb en later de tv uitdoe.Moet ik ook de stekker eruit halen van de tv kastje. Echt beroerd.

Reputatie 7

Hi @jojan31, wat balen om te horen dat het probleem weer terug is gekomen! Ik zie de TV Box nu trouwens niet terug in jouw verbinding. Heb jij deze rechtstreeks aangesloten op het modem? Kan jij mji laten weten of jij ook op 'Menu’ of 'Gids’ hebt gedrukt en of deze zichtbaar werden? Onder het mom van ‘je weet maar nooit’ wil ik dubbelchecken of de HDMI kabel en internetkabel goed zijn aangedrukt. Zou jij dit willen nagaan? Als dit niet helpt, dan wil ik je vragen of jij van poort op het modem wil wisselen. In het modem dat jij in huis hebt, kun jij hiervoor elke andere poort gebruiken. Ik hoor heel graag van je of dit het zwarte beeld heeft verholpen! 🤞

Reputatie 7

Hi allemaal, zoals ik eergisteren had beloofd zou ik een terugkoppeling geven van de meeting van gisteren! Ik wil graag laten weten dat wij er hier aan onze kant bovenop zitten om dit proces te versnellen. Ik heb hier verder geen indicatie van meegekregen, dus ik hoop dat ik jullie na het weekend kan voorzien van een heldere update. Ik hoop dat iedereen een heel fijn weekend heeft!

Reputatie 2

Hi @jojan31, wat balen om te horen dat het probleem weer terug is gekomen! Ik zie de TV Box nu trouwens niet terug in jouw verbinding. Heb jij deze rechtstreeks aangesloten op het modem? Kan jij mji laten weten of jij ook op 'Menu’ of 'Gids’ hebt gedrukt en of deze zichtbaar werden? Onder het mom van ‘je weet maar nooit’ wil ik dubbelchecken of de HDMI kabel en internetkabel goed zijn aangedrukt. Zou jij dit willen nagaan? Als dit niet helpt, dan wil ik je vragen of jij van poort op het modem wil wisselen. In het modem dat jij in huis hebt, kun jij hiervoor elke andere poort gebruiken. Ik hoor heel graag van je of dit het zwarte beeld heeft verholpen! 🤞

Dank je voor bericht.

Sorry vergat te melden.

Wanneer ik dat zwarte beeld heb ga ik via de instellingen in het tv menu de tv gids opnieuw opstarten. Dat werkt elke keer wel. Maar is omslachtig

Reputatie 7

Hi @BeMu, hele goede vraag van je! Er is hier niet specifiek al een planning voor, maar ik weet wel dat het de bedoeling is dat uiteindelijk iedereen overgaat. Wanneer jij precies aan de beurt bent, dat durf ik niet te zeggen. Ik zal voor je navragen hoe het met deze planning zit. Weet in ieder geval dat wij alle feedback van klanten meenemen en er momenteel ook al aan gewerkt wordt om de problemen die er zijn te verhelpen. 

Reputatie 2

@deesvlees

@Lisa er is wederom nog steeds een zwart beeld probleem. Helaas heb ik nu na 24 dagen nog steeds geen reactie op mijn vraag gehad en @deesvlees ook niet.

Er is gevraagd om kosteloos te ontbinden binnen contract periode ivm met het niet correct leveren van tv diensten.

Het geduld is nu wel een beetje op en dan ga ik liever naar een andere aanbieder toe. 

Reputatie 2

@Lisa 

Nog steeds problemen na keuze 4 en de tip van jay blue

Reputatie 6

Hoi @deesvlees, dat de TV Box elke keer de firmware gaat laden is zeker niet de bedoeling. Je geeft aan dat de TV ontkoppeld wordt van de stroom. Het zou kunnen zijn dat het HDMI kanaal wordt teruggezet naar een ander kanaal wanneer de TV wordt losgekoppeld van de stroom. Het is dan enkel nodig om het HDMI kanaal te wijzigen naar het kanaal waar de TV Box op staat aangesloten, de stekker van de TV Box hoeft dan niet eruit gehaald te worden, waardoor ook de firmware niet opnieuw opgestart hoeft te worden. Zou je kunnen proberen of het HDMI kanaal wellicht de boosdoener is?

Ik heb geprobeerd om mee te kijken in jouw verbinding, maar ik zie geen TV Box aangesloten op het modem. Heb jij de TV Box rechtstreeks met een kabel verbonden met het modem, zonder tussenkomst van andere adapters of een splitter? Zo ja, op welke poort van het modem is de TV Box aangesloten?

Reputatie 2

Hoi @Lisa weet je inmiddels al wat meer? De ontvanger heeft iedere dag een paar keer per dag kuren en dit begint zeer hinderlijk te worden! Graag willen wij op korte termijn een oplossing

Je kan (mits dat makkelijk voor je is te doen) heel kort (1 sec)je internetkabel uit de tv-box halen en vervolgens weer aansluiten, dat is de snelste manier om weer tv te kunnen kijken.

Reputatie 7

Hi @deesvlees, wat super om te horen dat optie 4 goed is gegaan! Ik hoop enorm dat jij nog steeds van goed beeld aan het genieten bent en dat het probleem voorgoed is verholpen.

Hi @jojan31, wat balen om te lezen! Zou jij tot slot nog de vierde optie willen proberen? Wanneer ook deze optie niet werkt, dan geef ik direct door aan de specialisten dat dit niet de oplossing blijkt te zijn die voor iedereen werkt.

Reputatie 2

Hoi @Lisa weet je inmiddels al wat meer? De ontvanger heeft iedere dag een paar keer per dag kuren en dit begint zeer hinderlijk te worden! Graag willen wij op korte termijn een oplossing

@Lisa @deesvlees hier sluit ik mij bij aan. Anders is mijn voorstel om binnen contract periode te ontbinden wegens het niet leveren van een correct werkende dienst.

Reputatie 2

Hoi @Ginny , vreemd dat de tv-box niet te zien is, tijdens het ontvangen van je berichtje waren we uitzending gemist aan het kijken via de tv-box en ook ruim daarvoor al. De tv-box zit rechtstreeks op het modem aangesloten op poort 3.

Ook als alles overdag stand-by staat komt het probleem voor.

Heel misschien heb ik wel de oorzaak gevonden, ik heb ook de hdmi aansluiting op de tv gecheckt en ik had het idee dat deze niet helemaal vast zat. We kijken het even aan en mocht het beeld weer op zwart gaan dan trekken we weer aan de bel.

Reputatie 2

Hi @deesvlees, wat super om te horen dat optie 4 goed is gegaan! Ik hoop enorm dat jij nog steeds van goed beeld aan het genieten bent en dat het probleem voorgoed is verholpen.

Hi @jojan31, wat balen om te lezen! Zou jij tot slot nog de vierde optie willen proberen? Wanneer ook deze optie niet werkt, dan geef ik direct door aan de specialisten dat dit niet de oplossing blijkt te zijn die voor iedereen werkt.

@Lisa  Ga ik straks proberen. Ef vraagje moet ik dan ook tv box of menu opnieuw opstarten???

Reputatie 7

Hi @deesvlees, dankjewel voor jouw uitgebreide aanvulling! Ik had heel graag gelezen dat jij ondertussen weer volop van goedwerkend beeld aan het genieten was. Ik ga jou hier dan ook gelijk mee verder helpen om ervoor te zorgen dat dit probleem zo snel mogelijk wordt aangepakt. In jouw profiel zie ik terug dat jij in het bezit bent van twee TV Boxen. Zou jij voor mij de andere TV Box willen aansluiten op de plek van de TV Box die momenteel het zwarte beeld aangeeft? Dan kunnen wij nagaan of het probleem mogelijk in de TV Box zit. Voor wat betreft de situatie die jij schetst tijdens het downloaden, zou ik willen meegeven dat het verhogen van de snelheid hier een oplossing voor is. Weet dat jij te allen tijde de snelheid van jouw Internet abonnement eenvoudig kunt ophogen in jouw My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen. Ik heb gecheckt dat er maar liefst 1000 Mbit/s mogelijk is op jouw adres. Heel erg bedankt voor je genomen moeite alvast. Ik duim ontzettend dat dit dé oplossing is! 🤞

Reputatie 2

Hi allemaal, graag deel ik een nieuwe uitkomst van het onderzoek met jullie! Er is namelijk een nieuwe update binnengekomen vanuit de TV specialisten. Met de laatste update in het instellingen menu van de TV Box, is er een nieuwe instelling gekomen: de HDMI mode.

HDMI kan hoge videoresoluties doorvoeren en hoge kwaliteit audio, allemaal via één kabel. Alle mogelijkheden die er vandaag de dag zijn, waren er echter er niet vanaf dag één. HDMI is over de jaren flink uitgebreid, wat geresulteerd heeft in verschillende versies van deze aansluiting. Nieuwere versies leveren ook nieuwe eigenschappen op. In sommige gevallen resulteert het uit standby halen van de TV Box of het schakelen van de TV naar de bron in fouten, waardoor het lijkt alsof de TV Box geen beeld geeft. 

De HDMI mode is ontwikkeld om deze fouten te verhelpen. Maar hoe gebruik je deze modus nou precies? Bij sommige TV merken zal je als gebruiker altijd geconfronteerd worden met geen beeld op het moment dat deze naar de TV Box wordt geschakeld, of als de TV Box wordt aangezet. Daarom is de HDMI mode geïntroduceerd, zodat het mogelijk is om zelf het gedrag van de TV Box te veranderen en alle klachten hierdoor hopelijk worden opgelost. 

Als je de HDMI mode instelling verandert, dan zie je de volgende opties:

  • Standaard: dit zal in de meeste gevallen voldoen. Welke mode als standaard wordt gebruikt, is afhankelijk van het TV Box type. En hieronder lees je welke modus de standaard is voor welke TV Box.
  • HDMI modus 1: dit is de standaard modus op de oudere TV Boxen (Entone Kamai 510 en Entone Amulet 515). 
  • HDMI modus 2: deze modus kan vaak een oplossing zijn voor probleem gevallen. 
  • HDMI modus 3: dit is de standaard modus voor de Amino Aria 610 en de Amino Aria 7X.
  • HDMI modus 4: deze modus is bijna gelijk aan modus 3, echter wordt er hier gebruik gemaakt van een timer die het koppelen en loskoppelen van de TV vertraagt. Deze vertraging zal niet merkbaar zijn, maar geeft in sommige gevallen de software van bijvoorbeeld een TV de de tijd om volledig op te starten voordat er gekoppeld wordt. 

Ik hoop dat ik deze uitleg niet al te technisch voor jullie heb gemaakt. Kunnen jullie hiermee uit de voeten door deze HDMI mode te testen? Ik hoop echt heel erg dat één van de modussen ervoor zorgt dat jullie zwarte beeld voorgoed is verdwenen. Ik kijk dan ook erg uit naar jullie reacties! 🤞

Hi Lisa

Ik heb het naar hdmi modus 2 verandert. Maar dat wordt steeds erger. Doet helemaal niets meer als ik het gewoon opstart. Wat nu??? Naar 3 veranderen??

Reageer