Beantwoord

TV box heeft geen signaal


Na herhaaldelijk contact met de servicedesk en nog steeds geen werkende oplossing probeer ik het eens via een ander kanaal, hopelijk nemen jullie mij hier wel serieus want ik ben pas net klant en ik moet nog wel een aantal maanden voordat ik pas naar een andere provider kan. 

 

Ik ben nu 2 maanden klant en heb in totaal 2 weken tv kunnen kijken in deze 2 maanden. Elke keer als ik de TV box opstart blijft het beeld zwart, ik kan wel zappen en de TV gids bekijken maar er komt in beeld ‘error er heeft zich een fout voorgedaan’. Samen met de T-Mobile klantenservice al 10x een reset uitgevoerd op verschillende manieren maar dit lost niks op. Ticket aangemaakt bij de backoffice maar ook hierop geen reactie. Kabels nagelopen, stekkers verwisseld; het helpt allemaal niks. Bij de klantenservice kunnen ze me niet verder helpen, ‘ja meneer, er is een ticket aangemaakt en dat is alles wat we kunnen doen’. Ik voel me niet serieus genomen en heb de klantenservice gevraagd of ze mijn contract op willen zeggen maar dit kan niet meer. De oplossing van de klantenservice: schaf een chromecast aan, dan kan je vanaf je telefoon streamen :joy:, dat was bij mij wel zo’n beetje de druppel waardoor ik aan niemand de diensten van T-Mobile ga aanbevelen.  

 

Zouden jullie mij kunnen helpen met 1 van de 2 volgende acties?

  • mijn contract opzeggen en zorgen dat ik niet meer hoef te betalen voor de diensten van T-Mobile en naar een andere provider over kan stappen.
  • het probleem oplossen, zodat ik, totdat ik kan overstappen, nog van de diensten gebruik kan maken. 
icon

Beste antwoord door Jason van Odido 3 September 2020, 11:41

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Leonth93 

Zorg dat de tv box op de T-mobile modem is aangesloten zonder een switch of verlengstuk er tussen.

Helpt het ook niet om de tv box even van het stroom te halen, netwerkkabel eruit en herstart dan je mediaconverter of modem door het stroom eraf te halen en vervolgens als alles weer is opgestart, start je tv box weer op zonder netwerkkabel en sluit die pas aan bij de melding geen netwerkverbinding gevonden.

Probeer anders ook eens de tv box op een andere poort van de modem aan te sluiten.

Goedemorgen @Waqqas 

Heb direct geprobeerd en met switch. Met switch heeft de voorkeur en was geen probleem volgens klantenservice. Maar beide opties werkten dus niet. 

 

Nee, die reset poging heb ik helaas al meerdere malen zonder succes geprobeerd, evenals de andere poort (3 of 4) van het modem.

 

Bedankt voor het meedenken iig :thumbsup:

Zitten er trouwens ook helpdeskmedewerkers van T-Mobile op dit forum of is dit alleen voor klanten?

Jawel hoor, gemiddelde reactie tijd 24 tot 48 uur maar kan ook langer zijn naar gelang drukte en bezetting, ze doen meer dan het forum alleen.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Leonth93, dit zie ik véél liever anders! Verstandig om via een andere weg contact met ons te zoeken. Ik schiet je graag te hulp! Ik zie al meteen dat er eerder onderzoeken gestart zijn naar jouw TV verbinding. Het onderzoek begin juni is uiteindelijk op 10 juni gesloten met de melding dat de TV weer beschikbaar was, ook na het bezoek van de monteur. Kort daarna is er een nieuw onderzoek gestart, maar vanaf dat moment stond jouw TV Box niet meer aangesloten. Hierdoor kon de technische dienst je verbinding niet meer onderzoeken.

Ik wil er ontzettend graag voor zorgen dat je zorgeloos TV kunt kijken Leon! Ik mis alleen ook nu de aangesloten TV Box op het modem. Wil jij ervoor zorgen dat de TV Box met een kabel aangesloten is op het modem, en de TV Box minimaal op standby staat? Het zou top zijn als dat vandaag nog kan gebeuren. Ik zorg er dan voor dat we het probleem tot op de bodem onderzoeken en we niet rusten tot je weer TV kunt kijken. Ik hoor graag van je!

Vergeet niet dat je ondertussen gratis gebruik kan maken van de TV Anywhere app. Zo kan je alsnog al je favoriete programma's kijken. Als je een Chromecast of Apple TV hebt, kan je de app zelfs streamen naar je TV! Meer over TV Anywhere lees je hier.

Hoi Cheyenne, zoals ook telefonisch met je collega besproken staat mijn box gewoon aan, is deze verbonden met internet (in poort 3 of 4 van het modem) en werkt de voeding (lampje brand). Jullie zouden er dus bij moeten kunnen. Ik zie wel de tv gids en dergelijke op het beeld (dus er is een soort van verbinding) alleen het beeld blijft zwart met een error code rechts bovenin.

Reputatie 3

@Leonth93 welke hardware heb je van T-Mobile gekregen?

Ik neem aan dat je glasvezel hebt in combinatie met glasvezelaansluiting in de meterkast, Aria 610 tvbox en het Zyxel modem?

Klopt; glasvezel, Aria 610x en Zyxel T50

Reputatie 3

Klopt; glasvezel, Aria 610x en Zyxel T50

Heb hetzelfde probleem gehad en opgelost door:

1) de kabel uit de blauwe wan-poort van het modem te halen

2) de tvbox te resetten, en dan dus écht resetten door het reset knopje (in het gaatje bij de usb aansluiting) aan de achterzijde van de box met een paperclip pakweg 5 tot 10 seconden in te drukken tot dat je ziet dat de box opnieuw opstart.

3) na enige tijd krijg je dan een melding dat de verbinding of het internet niet kan worden gevonden en dán prik je de kabel weer in de wan-poort.

Bij mij werkte het toen weer, soms moet je daarna nog even het modem en glasvezelkastje pakweg 10 seconden van de stroom halen om die te resetten. 

Klopt; glasvezel, Aria 610x en Zyxel T50

Heb hetzelfde probleem gehad en opgelost door:

1) de kabel uit de blauwe wan-poort van het modem te halen

2) de tvbox te resetten, en dan dus écht resetten door het reset knopje (in het gaatje bij de usb aansluiting) aan de achterzijde van de box met een paperclip pakweg 5 tot 10 seconden in te drukken tot dat je ziet dat de box opnieuw opstart.

3) na enige tijd krijg je dan een melding dat de verbinding of het internet niet kan worden gevonden en dán prik je de kabel weer in de wan-poort.

Bij mij werkte het toen weer, soms moet je daarna nog even het modem en glasvezelkastje pakweg 10 seconden van de stroom halen om die te resetten. 

Bedankt voor de tip, ik heb het geprobeerd maar helaas zonder succes. 

Reputatie 7

Hey @Leonth93,

Ik zie dat je in de tussentijd ook contact hebt opgenomen met mijn collega en dat er gelukkig alles in gang is gezet om dit probleem voor je op te lossen. Onze techneuten gaan hiermee aan de slag en zodra we een update ontvangen dan brengen we je gelijk op de hoogte. Je hoeft hier verder niks voor te doen. :relaxed: Zodra er een update volgt dan ontvang je hier per e-mail een bevestiging van. Bedankt voor je geduld, we gaan dit oplossen voor je!

Reputatie 3

@Leonth93 jammer, bij ons was dat gelukkig wél de oplossing. De helpdesk van T-Mobile kreeg het hier ook niet gefikst, de hierboven door mij aangedragen oplossing deed 'm gelukkig wél de truck! Wordt het toch eens tijd voor een monteur zou je zeggen, zie dat T-Mobile er mee bezig is, gevalletje voortschrijdend inzicht misschien? Kan de monteur meteen wat nieuwe hardware proberen om uit te sluiten dat het daar in zit.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Leonth93, top dat je al wat stappen doorlopen hebt, zo kunnen we tot de best mogelijke oplossing komen! Wat me opvalt is dat het modem nog niet herstart is, deze staat al vijftien dagen onafgebroken online. Daar is op zich niets mis mee natuurlijk, maar geeft wel aan dat er tijdens een eerdere reset iets niet helemaal goed gegaan is. Ik zou willen voorstellen om zowel de Media Converter als het modem te resetten. Onze techneuten hebben de situatie in ieder geval in handen gekregen en zullen binnen vier tot zeven werkdagen met een sluitende oplossing komen. 

Ik hoop oprecht dat er snel verbetering komt! Als ik in de tussentijd iets anders voor je kan doen, geef een seintje. De Community zit altijd klaar om zo goed mogelijk te helpen! 💪😎

Hoi Jason, ik zal de router een reset geven. Ik heb vrijdag je collega telefonisch gesproken. Nadat ik zei dat ik wilde opzeggen was er ineens vanalles mogelijk. Ik zou afgelopen maandag teruggebeld worden door jullie maar tot op heden heb ik niets vernomen. Jullie klantenservice geeft het gevoel dat ze schijt hebben aan hun klanten en zorgt ervoor dat ik in ieder geval geen ambassadeur van T-Mobile ben en iedereen zou afraden hier klant te worden. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring maar deze is wel door jullie gecreëerd. Tot op heden heb ik nog steeds geen tv en kijk ik er uit naar het moment waarop ik naar een andere provider kan.

Reputatie 7

Hey @Leonth93,

Dit hoor ik niet graag en dat is absoluut niet de service waar we voor staan. :pensive: Ik heb zojuist een escalatie ingediend voor dit probleem, dat houdt in dat onze techneuten hier zo snel mogelijk mee aan de slag gaan. Ik wil je alleen verzoeken om je TV Box direct op je modem aan te sluiten zonder het gebruik te maken van de switch. Ik zie namelijk dat dit in een vorig ticket het onderzoek heeft belemmerd. Daarnaast hoop ik oprecht dat onze techneuten snel met een oplossing komen en je wederom probleemloos TV kunt kijken. Bij een update brengen we je gelijk op de hoogte!

Nog steeds niets vernomen van de collega die vorige week maandag contact op zou nemen voor het versturen van een nieuw tv kastje noch van de techneuten die het op moeten lossen.. Dit probleem wordt echt met de dag vervelender op deze manker.

Reputatie 7

Hey @Leonth93,

Mijn verwachting is niet dat mijn collega je nog terug gaat bellen, excuses hiervoor. :disappointed: Ik wil je wel graag van een terugkoppeling voorzien! Van onze techneuten hebben we een update ontvangen dat de TV Box momenteel niet direct op het modem is aangesloten. Om dit probleem goed op te kunnen lossen, is het belangrijk dat je je TV Box zonder switch aansluit op je modem. Kun je dit in orde maken? Dan kunnen onze techneuten hiermee aan de slag!

Hij is direct aangesloten op het modem zonder tussenkomst van een switch. Groet Leon

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het aansluiten van de TV Box @Leonth93 en jouw geduld. Piotr heeft dit doorgegeven aan de technische dienst. Nu kunnen onze collega's alles uitlezen en het euvel makkelijker duiden! De huidige verwerkingstijd van onze techneuten is gemiddeld acht dagen. Omdat jouw ticket al bijna zeven dagen openstaat zal deze nu met prioriteit worden opgepakt. 

Er komt een oplossing aan! 

@Piotr @Jason Blijkbaar hebben jullie nu na een tijd besloten dat het toch verstandig is om een monteur langs te sturen, fijn! Jammer dat deze pas 11 augustus beschikbaar is en een eerdere datum niet mogelijk is. Dit slaat toch nergens meer op

Reputatie 6

@Leonth93 Dat duurt inderdaad wel erg lang! Je kunt Guidion altijd proberen te bellen op 088 2000 151 om te kijken of ze eerder een plekje voor je hebben!

@Ginny @Piotr het probleem is inmiddels opgelost. Nu kreeg ik een mail dat ik nav dit probleem 6 euro korting krijg🤣 Dus ik heb telefonisch contact gehad met jullie collega en die zou regelen dat dit meer in verhouding zou komen te staan met de niet geleverde diensten. Vervolgens een tijd niks gehoord en toen heb ik midden augustus de bijgevoegde mail gestuurd. Hierop heb ik nog steeds geen reactie gehad. Volgens mij doen jullie wel heel erg je best om mij kwijt te raken ofniet? Aangezien jullie me de vorige keer goed geholpen hebben probeer ik het weer via dit forum. Zouden jullie dit svp op willen pakken?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Leonth93, top dat je ons om hulp vraagt, daar zijn we voor op de Community! 😄

Om de lage vergoeding uit te leggen, ben ik alles gaan onderzoeken en uitpluizen: je krijgt de eerste zes maanden van jouw contract de volledige TV kosten vergoed. Omdat jouw contract op 13 mei jongstleden is ingegaan (de officiële activatiedatum is geldig voor start betaling), heb je tot 13 november recht op de kortingsperiode, daarna zul je pas voor TV gaan betalen. FOX Sports Eredivisie is ook vanaf 13 mei ingegaan en is de eerste maand altijd gratis. Omdat je die op 8 juni verwijderd hebt, ging deze op 8 juli uit en heb je daar 25 dagen lang voor betaald en dat bedrag is gecompenseerd op de vergoedingsfactuur à € 6,19. Je zou dus effectief gezien, zonder kortingen een hogere vergoeding ontvangen omdat je daar dan al voor in rekening bent gebracht. Het systeem schrapt de kortingen echter, logischerwijs en trekt deze van het uit te keren bedrag af. 

Als ik het goed uitgedokterd heb, ontving jij tussen 24 mei en 31 juli geen TV beeld en zouden wij dus technisch gezien die periode volledig moeten vergoeden wat betreft TV diensten. Dat zou dan neerkomen op 68 dagen geen TV in totaal. Per maand betaal je € 15,00 aan TV kosten (FOX Sports laat ik achterwege omdat die wel reeds vergoed is). Per dag is dit omgerekend: € 15/30 = € 0,50 en dat maal 68 dagen = € 34,00. Omdat jij geen gebruik hebt kunnen maken van de TV dienst, ga ik dit bedrag alsnog vergoeden en zul je dit verrekend zien worden op een volgende factuur (dit kan oktober of november zijn). Sorry dat dit niet eerder opgepakt is, maar ik zorg ervoor dat het direct goedgekeurd wordt! 

Reageer