Beantwoord

TV box Kamai 510B geeft zwart beeld

  • 2 December 2020
  • 5 reacties
  • 216 Bekeken

Reputatie 1

Sinds ik over ben naar de nieuwe T mobile tv was er enige verbetering zichtbaar na de overgangsproblemen.

Sinds vorige week heb ik weer volop problemen met mijn tv box. Het is een Kamai 510B.

Na gebruik van de tv gids krijg ik een zwart beeld, waarna ik de box opnieuw moet opstarten of zelfs van de stroom moet halen, omdat die niet reageert op de afstandbediening.

De leeftijdsbeperking werkt niet meer, staat op het laagste niveau en moet herhaaldelijk mijn tv pincode intoetsen. Als ik dat niet doe gaat mijn beeld op zwart bij het zappen. Dan reageert de box niet meer op de afstandbediening.

Met terugkijken krijg ik alleen geluid en geen beeld.

Heb al herhaaldelijk mijn modem en tv box opnieuw opgestart. Niets verhelpt dit probleem.

Hebben jullie een werkende oplossing hiervoor? Op deze manier tv kijken is niet waar ik voor betaal.

icon

Beste antwoord door Sander 9 December 2020, 14:50

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3

Tja, ik heb geen oplossing, maar ik ervaar ook regelmatig kinderziektes bij mijn tv box. Ik heb dan nu nog Amino Aria, model 610X.

Ik dacht eerst dat dit aan het kastje lag, maar deze problemen liggen ergens centraler…

Wellicht dat een moderator hierop kan antwoorden..

Reputatie 6

Hoi @ronaldvanholten, dat is geen lekkere binnenkomer op het nieuwe platform! Er lijken zich erg veel errors voor te doen, ik wil je dan ook vragen om via onderstaande stappen een specifieke reset te doen:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Daarna dien je het kinderslot nogmaals in te stellen, wanneer je de leeftijd 18 selecteert, zijn alle programma's zichtbaar zonder het hoeven intoetsen van een pincode.

Reputatie 1

Dankjewel voor de reactie.

Heb deze stappen doorlopen en dit was de oplossing van het probleem. Had overigens ook al contact gehad met de klantenservice en die zouden een monteur sturen voor dit probleem. Maar dat is nu ook niet meer nodig.

Het enige probleem is de gigantische traagheid van de box.

Reputatie 7
Badge +1

Naar mijn stellige mening zit het probleem van de traagheid van de box echt in het feit dat de kamai 510b te licht is voor het nieuwe platform m.a.w. de specs zijn gewoon veel te beperkt.

Momenteel zit ik (gelukkig) nog op het oude platform en voor dit platform is de box wel redelijk geschikt, zo gaat het zappen hier althans goed het zappen tussen de zenders duurt ongeveer 3 seconden, en menu opties gaan ook goed.

Bovendien blijf ik van mening dat T-Mobile zich heeft verkeken in de complexe materie welke een compleet nieuw platform met zich mee brengt, zelf KPN heeft er moeite mee.

Reputatie 7

Hi @ronaldvanholten,

 

Je hebt onlangs een e-mail ontvangen met uitleg rondom de TV Box. We gaan de TV Box vervangen. je zult binnenkort een track&trace code ontvangen. Excuus, waarschijnlijk was de combinatie van de TV Box en het nieuwe TV platform niet in orde. Daarom komt er snel een nieuwe jouw kant op. Let op: PostNL heeft vertraging door grote drukte. 

Reageer