TV-box na 2 jaar abbo gratis?


Ik heb zojuist besloten mijn interactieve tv-box met hd terug te sturen en uit mijn abbo te halen heb nu bijna 2 jaar voor dat kastje betaald en dat vind ik genoeg.

Eigenlijk zou t-mobile deze kastjes voor vaste klanten gratis moeten maken na 2 jaar.

maar daar hoor of zie je nooit iets over.

 

Wat vinden jullie ?

Anonymous 3 jaar geleden

Net wat ik zeg, de eerste ontvanger is “gratis” die word je dus niet “verkocht” dus op papier geen koppelverkoop omdat er niks verkocht word.

Je kan TV ook op de chromecast, apple tv en andere aparaten kijken via de app zoals je al aangeeft, je kun dan alleen niet alles bekijken.

Maar je mag ook TV van andere aanbieders afnemen, je bent niet verplicht via T-Mobile te kijken, ik ga binnenkort het canaal digitaal pakket eens proberen, via een app op de TV en inclusief opnemen voor 15 euro en op meer aparaten tegelijk kijken.

 

Voor de rest, bij geen enkele provider zul je meer een kastje zelf mogen kopen, zelfs ziggo is van de koop CI modulles afgestapt, kun je alleen nog “huren”.

 

Psst, niet verder vertellen, ik heb het tweede kastje van T-Mobile wel gratis zolang mijn abonnement loopt.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RobStaal 

Net als je modem is de tv box ook in bruikleen om je diensten af te nemen.

Een standaard tv box is altijd gratis net als de modem maar als je een 2de tv box wilt of eentje met opnemen dan betaal je daar wat extra voor.

Ja dat snap ik maar na 2 jaar heb je 240 euro of meer voor dat kastje betaald , dan is het mij betreft “afbetaald” gezien de straatprijs van zulke kastjes.

Reputatie 7
Badge +1

Dat zal nooit gebeuren bij elke provider betaal je een vastgesteld maandbedrag voor gebruik van een tv aansluiting alleen bij Ziggo en misschien nog een paar providers kun je gebruik maken van digitale kabel tv maar ook dan betaal je per maand een vergoeding, nadeel is dat je dan maar een beperkt aantal zenders heb.

Bij elke provider krijg je 1 tv kastje er gratis bij voor een kastje met opname mogelijkheid betaal je meestal een vergoeding, zelf vind ik nog steeds de situatie zoals die vroeger was fijner je kocht dan een hd recorder en kon opnemen wat je wou al keek je er later nooit meer naar.

Als je het kastje terug stuurt betekent het dat je ook geen tv meer kunt kijken

Reputatie 7
Badge +15

@RobStaal 

Dat kan ik snappen maar voor die extra functie heb je zelf gekozen. 👍

 

Tv kijken blijft mogelijk via de app of op de apple tv app 🤓

Het gaat me gewoon om de waarde van een apparaat waar ik niet voor wil blijven betalen, dit is eigenlijk koppelverkoop en dat mag niet eens volgens de nederlandse wet, om hetvuurtje maar eens op te stoken 🤓

En hoe zie je die koppelverkoop dan voor je, je betaald gewoon voor het product TV en krijgt daar 1 kasje bij waarmee je het product kan bekijken, wil je  op meer plaatsen kijken huur je er een ontvanger bij, ik.zie daar geen enkel iets van koppelverkoop in, je moet niet maar mag.

Koppelverkoop is als je verplicht word te betalen voor iets dat je nodig hebt om het product te kunnen gebruiken en dat is er niet.

 

En TV kijken gaat niet meer via de App omdat je TV code word geblokkerd, alleen een abbo op het product TV kan je kijken, zijn wel alternatieven natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +1

Wat natuurlijk wel kan de box met hdrecorder inruilen voor een standaard box, men kan dan wel niet opnemen maar wie kijkt alles later wat men heeft opgenomen zelf denk ik dat het nog geen 5% of minder is.

Het enige waarvoor men dan betaald is voor het tv gedeelte van het abonnement en je kunt dan kijken via de app helaas heeft deze maar een heel beperkt aantal zenders in tegenstelling tot de concurrentie.

 

@Doornekamp33 

qua koppelverkoop is het zo dat je alleen met tmobile kastjes kan kijken, er zijn geen alternative ontvangers die werken op dezelfde manier

je moet de kastjes huren voor een X bedrag afhankelijk van het type, je wordt dus gedwongen een maand bedrag te betalen .

Dat is in mijn ogen het zelfde als ik tegen je zou zeggen dat je alleen met een Philips tv naar tmobile kan kijken

 

ik wil gewoon vrije keuze qua ontvanger hebben.

Het abbo wil ik gewoon behouden dus daar ligt het niet aan.

@BeMu 

dat gewone kastje heb ik ook daar wordt dan weer 5 euro per maand voor gerekend, dus na 2 jaar 120 euro in mijn ogen dus ook afbetaald en wil er niet langer voor betalen.

Reputatie 7
Badge +1

Dat gewone kastje is echt wel gratis, men krijgt 1 exemplaar zonder bijbetaling voor meerdere word een vergoeding gevraagd, ik ben het met u eens dat de gevraagde prijs hiervoor (te) hoog is, na 1 jaar zou deze vrij moeten zijn.

Waar ik zelf voor zou zij is de zelfde wijze als gebruikt voor navigatie systemen van o.a. Tom Tom en Garmin enz. je koopt er een in de winkel en download er vervolgens de software en firmware op bij de leverancier, ook bij providers zou iets dergelijks mogelijk moeten zijn, lijkt me niet zo moeilijk.

Voordeel is dat men zelf bepaald welke mediabox men kiest en wat men er voor over heeft

Net wat ik zeg, de eerste ontvanger is “gratis” die word je dus niet “verkocht” dus op papier geen koppelverkoop omdat er niks verkocht word.

Je kan TV ook op de chromecast, apple tv en andere aparaten kijken via de app zoals je al aangeeft, je kun dan alleen niet alles bekijken.

Maar je mag ook TV van andere aanbieders afnemen, je bent niet verplicht via T-Mobile te kijken, ik ga binnenkort het canaal digitaal pakket eens proberen, via een app op de TV en inclusief opnemen voor 15 euro en op meer aparaten tegelijk kijken.

 

Voor de rest, bij geen enkele provider zul je meer een kastje zelf mogen kopen, zelfs ziggo is van de koop CI modulles afgestapt, kun je alleen nog “huren”.

 

Psst, niet verder vertellen, ik heb het tweede kastje van T-Mobile wel gratis zolang mijn abonnement loopt.

Reputatie 7
Badge +5

een heel verhaal, maar ook,

Voor de rest, bij geen enkele provider zul je meer een kastje zelf mogen kopen, zelfs ziggo is van de koop CI modulles afgestapt, kun je alleen nog “huren”.

 

En ziggo maakte mijn gekochte CI+ modules/ Smart cards  onbruikbaar toen ik overstapte voor Internet naar T-mobile glas en mijn ziggo abonnement terug stelde naar kabel-TV. Om deze actief te houden had er een TV start abonnement genomen MOETEN worden (meerprijs 8 € p.mnd) waarbij dan een GRATIS? CI+ module wordt verstrekt.

Na vele, vele jaren via @home later ziggo aangesloten te zijn geweest voel ik mij nog steeds gepakt door het gedraai en gekonkel dat ziggo doet om mij uit te melken.

En nee, ik vind het niet vreemd dat de alternatieve TV mogelijkheden mij inmiddels bekend zijn en ik daar soms gebruik van maak. :wink:

Ik ben het met de @RobStaal eens dat providers zuinig op hun klanten moeten zijn en deze na een aantal jaren moeten waarderen door middel van kortingen of het niet meer berekenen van toeslagen op EXTRA geleverde apparatuur. bijvoorbeeld Essent heeft het licht gezien en beloont trouwe klanten met kortingen.

Reageer