Beantwoord

TV box reageert niet

  • 8 January 2018
  • 2 reacties
  • 9574 Bekeken

Ik heb 2 problemen:
1. de TV box kan ik met de afstandsbediening niet uitkrijgen. Als ik op STB druk dan knippert het blauwe lampje wel maar blijft de TV box gewoon aan. Resets uitgevoerd met de setup knop en codes 2051 en 991 maar maakt allemaal niets uit.
2. Ik heb geen beeld van de TV, in het beeldscherm staat met grote letters: ENTONE, wat ik ook doe geen TV.

De TV is een 2e TV en heeft het altijd goed gedaan. Andere TV in de huiskamer functioneert wel.
Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Sterre 10 January 2018, 13:51

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hi rene-marloes,

Bedankt voor het melden van jouw problemen. Hier gaan we samen meteen wat aan doen!

1. Als ik het goed begrijp reageert jouw afstandsbediening niet. Goed dat je de reset uitgevoerd hebt! Heb je al geprobeerd de afstandsbediening te koppelen?
2. Wat saai dat je alleen ENTONE te zien krijgt op je scherm, dat heb je na een tijdje ook wel gezien natuurlijk. Heb je het juiste ingangskanaal gekozen? Dit doe je door op 'source'/'input'/'AV'/'HDMI' te drukken. Mocht dit niet werken of staat het kanaal goed, kun je dan de volgende stappen doorlopen?:

1. Koppel de UTP en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal de stroomstekker van het modem uit het stopcontact.
3. Haal de kabels uit poort 1 t/m 4.
4. Wacht 1 minuut.
5. Plug de stroomstekker weer in het stopcontact.
6. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
7. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.
8. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
9. Wanneer de TV Box de melding geeft: Ethernet not detected, Please connect ethernet cable sluit je de UTP weer aan.

Hou me op de hoogte! Ik ben benieuwd of je TV nu wel werkt.
Reputatie 7
Hallo Marloes,

Wat vervelend dat er Entone blijft staan. dit betekend dat de stb nog niet helemaal is opgestart.
En omdat de Entone nog niet is opgestart wil hij ook niet naar stand-by modus 🙂 Gezien het je 2de STB is kan je natuurlijk ook de afstand bediening van beneden proberen om zo de andere afstandsbediening uit te sluiten. (of andersom natuurlijk)

Als het niet lukt met de aanwijzingen van Sterre zou ik de box eens proberen op de utp kabel van de eerste box. als deze daar wel werkt dan weten we dat het aan de verbinding van de 2de tv en het modem moet liggen.

Reageer