Beantwoord

TV box start niet meer

  • 20 July 2020
  • 7 reacties
  • 691 Bekeken

Na het resetten van mijn TVbox doet het apparaat helemaal niets meer. Na het verbinden met server krijg ik alleen nog maar zwart beeld. Alle herstarten heb ik al meerdere malen uitgevoerd, met geen resultaat. Alleen maar zwart beeld en geen reactie van de box vanaf de afstandsbediening.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 20 July 2020, 18:56

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo VictorHD23,

Wat je nog even kan proberen:

- tv box van de stroom halen en netwerkkabel eruit halen

- modem een fabrieksreset geven door b.v. een paperclip ongeveer 15 sec tegen de resetknop in de resetopening te drukken. 

- wacht totdat het modem weer is opgestart en online is

- sluit de tv box weer aan op de stroom

- zodra er een melding komt "Ethernet is not connected" oid, dan pas de netwerkkabel aansluiten.

Start de tv box nu wel door?

Mvg. Marcel

Hallo Marcel,

 

Bedankt voor de hulp. Echter heeft dit ook niet mogen helpen. Nadat de box helemaal opnieuw opstart met als laatste stap ‘verbinden met server’, duurt ongeveer 10minuten…., blijf ik nog steeds zwart scherm houden, net als voorheen.

Reputatie 7
Badge +2

Je hebt een kabel rechtstreeks verbonden tussen het modem en de tv box? Dus zonder switch, router of powerline adapters?

Welk type modem heb je? Bij de Zyxel maakt de poort niet uit, bij een Draytek of Huawei moet je poort 3 of 4 gebruiken voor de tv.

Is dat allemaal in orde zal een monteur aangestuurd moeten worden, wellicht is een modem wissel nodig.

Reputatie 7

Hey @VictorHD23,

Heeft de tip van Marcel geholpen door je TV Box direct middels een internetkabel aan te sluiten op het modem? Eventueel kun je ook een andere kabel testen om de kabel als boosdoener uit te sluiten. Als dit niet heeft geholpen dan moeten we inderdaad onze techneuten aansturen. 

Wij hebben hetzelfde probleem. Er blijft een blauw lampje branden. Ik heb 2x de stroom van het kastje afgehaald. Dan gaat hij resetten, maar zodra verbinding met de server wordt gemaakt gaat het beeld op zwart en zien we niets meer. De box kan ook niet worden uitgezet. Het lampje blijft blauw branden, maar uitzetten lukt niet meer. Wij hebben glasvezel

Warempel hij doet het weer. Het kastje was erg warm ik heb de voeding er ongeveer 20 minuten uit gehouden en toen weer terug. Aan het einde knipperde het blauwe lampje en daarna ging het scherm eerst op zwart en even later kwam de tv plotseling door. Mijn vrouw kan blij zijn

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Leeuwhans, top dat alles weer werkt! 😄 De hitte helpt niet mee inderdaad. Apparatuur kan erg heet worden waardoor de voeding bijvoorbeeld overuren draait en afkoeling nodig heeft, goed opgelost!

Het kan natuurlijk ook een hapering in de Glasvezelverbinding zijn geweest waardoor de TV Box geen beeld gaf. Afijn, blij te horen dat de TV weer werkt. Veel kijkplezier, ook aan je vrouw en geniet van een prachtig weekend straks! 🌞

Reageer