Beantwoord

tv box via eigen router

  • 1 December 2019
  • 5 reacties
  • 855 Bekeken

Reputatie 1
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hallo,

ik heb een vraag. De modem geleverd door tmobile, ZYXEL, staat in de meterkast. Vanuit de meterkast heb ik een kabel liggen naar de woonkamer, van mijn eerdere modem van Ziggo. In de woonkamer staat een asus rc68 te pruttelen in een mesh setup met een 2de op de verdieping, bekabeld.

Heel graag wil ik mijn eigen netwerk behouden en dus ook de tv-box Tmobile aansluiten op mijn router. Ik lees op verschillende plekken dat dit niet kan, maar toch wil ik dat. Anders moet ik alle kabels weer omgooien.

Wie weet de oplossing! Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Folkert 1 December 2019, 19:25

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @Norwin 

TV via de Asus kan zeker niet. Maar gelukkig heeft de Zyxel geen aparte poorten meer voor internet en tv. Ik zou het als volgt proberen: de kabel vanuit de meterkast naar een unmanaged gigabit switch, vanuit de switch 1 kabel naar de tv en 1 naar de Asus. Volgens mij moet dat werken.

Een unmanaged switch is niet meer dan een kabelverdeler, geeft enkel data pakketjes door zonder er iets aan te wijzigen. Ze zijn niet duur.

Groet, Folkert

Reputatie 1

Bedankt, ik ga het morgen proberen!

Reputatie 1

Helemaal gelukt! Bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Helemaal gelukt! Bedankt!

Goed om te horen!  Bedankt voor de terugkoppeling...

Reputatie 7
Badge +16

@Norwin Helemaal top en super dat het gelukt is! @Folkert Zoals gewoonlijk: je bent een held! :smile:

Reageer