Beantwoord

TV box wederom weer geen verbinding

  • 19 May 2019
  • 7 reacties
  • 807 Bekeken

Reputatie 4
Het blijft toch blijkbaar een lastige materie om de TV box (van de slaapkamer) van een gedegen internet verbinding te voorzien.
Althans de verbnding naar alle andere apparaten blijven instant alleen de TV box laat het naar mijn idee te vaak afweten. Nu heb ik vernomen dat T-Mobile ook een ander model kan leveren. Zou ik hiervoor in aanmerking kunnen komen om eens te kijken of dat model wel stabiel blijft. Na herhaaldelijk van stroom halen en opnieuw starten blijft de TV box met het lampje blauw branden maar er komt geen signaal over en de afstandbediening doet ook verder niets.
icon

Beste antwoord door Brian 24 May 2019, 13:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 4
Zojuist in de gelegenheid geweest om alles te resetten maar mag niet baten. Nu ben ik toch gewezen op hulp van afstand.
Het bevreemd mij ook dat het systeem / netwerk een tijdje "goed" draait en dan opeens.....plop geen tv signaal meer.
Toch wel typisch na zo'n onderhoud in de nacht van 16 op 17 mei, want hierna gebeurde het.
Is dit probleem zo moeilijk dat er geen respons op komt.
Treurig om te lezen dat andere vraagstellers wel vrij snel op hun wenken worden bedient.
Reputatie 7
Hi @Michel_1970, geen zorgen je krijgt altijd antwoord! 😉 De Community als bedoeld als een klant-helpt-klant forum dus wij reageren (bewust) vaak wat later om andere ook de kans te geven om te reageren. Ik kijk graag hoe we de TV problemen op kunnen lossen. Maak je toevallig gebruik van een powerline adapter (devolo, TP-link etc)? Met de klacht die jij beschrijft lijkt het alsof de TV Box zichzelf niet opnieuw aan kan melden op het modem na een onderbreking. Dit komt wel eens vaker voor bij een powerline adapter (vandaar dat we deze ook niet aanraden). Maar gelukkig is daar een simpele oplossing voor! Sluit de TV Box even rechtstreeks aan op de modem op poort 3 en 4, de TV Box gaat zichzelf dan opnieuw aanmelden. Zodra dit is gebeurd kan je de TV Box weer aansluiten via de powerline adapter.

Mocht je de TV Box al rechtstreeks aangesloten hebben op ons modem stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!
Reputatie 4
Dat ik geen zorgen hoeft te maken voor een antwoord is 1 maar dat je lang (moet) wachten is 2. Ik ben op meerdere forums actief en zodra ik een antwoord kan geven ga ik niet wachten op een kans voor een ander. Diegene die de vraag stelt is maar al te blij met een reactie.
In mijn "eigen" netwerk is geen powerline adapter geplaatst tussen de modem en de STB. Er zitten wel twee switch'en om d.m.v. 1 utp kabel beide signalen boven te krijgen.
Nu net bovenstaande optie uitgevoerd maar helaas zonder resultaat. Er worden bestanden gedownload, aantal keren herstart maar uiteindelijk (10 min ) is het resultaat 0.
Het blauwe lampje van de STB blijft branden en de afstandbediening werkt ook niet meer.
Al met al, beginnerspech ?? binnen half jaar abonnee en dit al 3 keer gehad, hmmmm.
Reputatie 7
Hi @Michel_1970, met het wachten met antwoorden bedoel ik dan specifiek de moderators. Uiteraard kunnen Community leden direct antwoorden.
Wat de TV Boxen betreft vermoed ik dat het mis gaat met de switches. Heb je de TV Boxen rechtstreeks aangesloten op de modem? Ik begrijp dat de TV Box dan wel updates gaat downloaden? Wat bedoel je precies met het resultaat is 0? Gaat de TV Box helemaal niet meer aan? Gaat deze wel aan en zie je een foutmelding in beeld staan? Het blauwe lampje betekent namelijk dat de TV Box wel aan gaat.

Ik heb je verbinding bekeken aan de hand van de gegevens in je privébericht en het lijkt er op dat de TV Boxen niet het juiste IP-adres toegewezen krijgen. Ons TV en Internet signaal zijn gescheiden. Zorg dus dat de TV Boxen aangesloten zijn op poort 3 en 4 van de modem. Als je gebruikt maakt van een switch om het over 1 kabel te laten lopen dan zal de Vlan's apart in moeten stellen zoals beschreven in dit topic.
Reputatie 4
Hoi @Brian
ik heb op jouw aanwijzing de box direct op de modem aangesloten en even geduldig gewacht tot het knipperen over was (in had al een vermoeden dat hij ge-update moest worden). Na ongeveer 5 min de box weer mee naar boven en daar aangesloten zoals het eerder zat en ook werkte. De box weer op laten starten en kreeg de info mee ( nu met beeld ) dat hij "weer" ging updaten. Na ongeveer 10 min bleef het beeld van de TV zwart, het blauwe lampje van de STB was aan en de afstandbediening deed niet wat je ervan zou verwachten. Vandaar mijn opmerking "resultaat 0".
Ik zal zo even de topic benaderen welke je aangeeft in de laatste regel. Maar ik ga er nu al vanuit dat het zo ook bij mij is aangesloten.
Reputatie 4
Hoi @Brian ,

de verwijzing naar de andere topic geeft inderdaad wel een idee hoe het bij mij aan elkaar geknoopt zit.
Omdat dit zich al eerder heeft voorgedaan, heb ik een schets gemaakt van de installatie.
Alleen het gedeelte met de VLAN's heb ik overgenomen van internet maar niet in mijn installatie aangebracht / ingesteld. Mogelijk dat het daar nog aan schort alleen stel ik dan wel vraagtekens waarom het voor een lange periode goed werkt en op 3 momenten niet.

Reputatie 7
Hi @Michel_1970, wauw dat is een flinke opstelling 🙂 Ik zie dat je inmiddels ook een ander topic aan hebt gemaakt en daar al hulp kijgt van knappe koppen die veel meer weten dan ik. Ik stel voor dat we daar verder gaan zodat we alle informatie op één plek houden!