Beantwoord

Tv box werkt niet

  • 11 October 2019
  • 10 reacties
  • 596 Bekeken

Reputatie 2
Mijn tv box werkt niet.

Het is een entone amulet 515b
Hij start wel op, (T-logo komt voorbij, systeemklok - verbinding maken met de server en daarna gaat het TV-beeld op zwart en de box laat alleen de tijd zien (hij reageert ook niet op de afstandsbediening (anders dan t blauwe lampje wat reageerd.)
Wat kan de oorzaak / oplossing zijn?

Heb al opnieuw opstarten, harde reset, wisselen ethernet kabel geprobeerd.
De (wifi) internet verbinding lijkt wel gewoon goed te werken.
icon

Beste antwoord door Brian 16 October 2019, 14:49

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Inmiddels nog een keer t modem herstart, vervolgens de box herstart en nu ging de box wel verder...
Maar dit is al de derde of vierde keer dat we dit of een dergelijk probleem hebben, binnen 3 maanden.
Het kan toch niet zo zijn dat dit "erbij hoort", er moet toch een stabiele verbinding mogelijk zijn.
Reputatie 7
Hallo @marcelvl

Probeer eens een factory reset door het reset knopje eens 30sec ingedrukt te houden van het modem en tvkastje. haal dan ook even de netwerk kabel uit het tvkastje. wacht tot het modem weer internet heeft en de stb een foutmelding geeft dat de kabel niet is aangesloten. pas daarna weer de kabel verbinden.
Als het goed werkt dat wel.
Reputatie 2
Bedankt voor de tip.
Alleen op het tv-kastje kan ik geen reset gaatje vinden...
Reputatie 2

Er zit geen resetknop op t tv kastje toch?

 

trouwens altijd leuk als iemand anders zegt “het antwoord gegeven te hebben” dat lijkt mij toch iets voor de vraagsteller om te bepalen...

Reputatie 7

Hi @marcelvl, dit type TV Box heeft inderdaad geen reset knop, als je wil kan ik de TV Box eventueel wel een fabrieksreset geven. Hierbij worden dan alleen wel alle opnames gewist dus bevestig mij nog even of je dit inderdaad wil.

Wat het antwoord markeren betreft, dit doen wij als moderators. We markeren altijd EEN antwoord als beste antwoord, ook al is het volledige antwoord op dat moment nog niet gegeven. Zodra er een beter antwoord is gegeven werken we dit weer bij. Dit doen we zodat iemand anders die het topic op een later moment tegen komt in ieder geval altijd een antwoord vindt. 

Reputatie 2

Ik heb het zelfde probleem. Amino aria 610x harde rest gedaan. Fabriek instellingen. Maar hij komt niet verder dan tmobile scherm daarna op zwart. Stroom eraf gehad voor 20 seconde. @Jason 

Reputatie 7

Hoi @skywalk ,

Daar gaan we wat aan doen! Wil je ons meenemen in de set-up die je momenteel hebt? Ik zie dat de de TV Box momenteel is aangesloten op LAN-poort 4. Maakt het verschil als je ‘m in een andere poort steekt? Ik hoor graag van je hoe de situatie eruit ziet! 

Reputatie 2

Het lijkt erop na modem reset dat hij weer een inlogscherm geeft. Alleen moet ik nu toegangscodes even opzoeken op mijn tmobile.

Komt goed, hoop wel dat het geen terug komend iets is .

Ik laat weten als het weer helemaal draait.

Reputatie 2

Werkt weer.

Reputatie 7

Dat doet mij deugd @skywalk ! Kan jij weer genieten van het TV abonnement. Mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen, zit de Community voor je klaar! 

Reageer